القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم قاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك يسري

 رواية جحيم قاسي الحلقة الحادية عشر 11 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الجزء الحادي عشر 11 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي البارت الحادي عشر 11 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك يسري

راح زين وملاك البيت وملاك مكنتش عارفه تعمل ايه ولا تدور علي اهلها ازاي هي حتي متعرفش شكل امها بس هي تعرف اسم العيله 
ملاك في سرها :ايو انا اعرف اسم العيله بس هدور عليها ازاي والبني ادم ده معايا فاقت من شرودها علي صوت زين وهو بينادي عليها بعصبيه
زين بعصبية:واقفه بتفكري في ايه قومي اعمليلي اكل 
ملاك بخوف:بس انا معرفش فين المطبخ 
زين بحده:جوه علي ايدك اليمين
ملاك :طب اعمل اكل ايه
زين بغضب:اي حاجه وبطلب رغي شويه 
ملاك :حاضر 
دخلت ملاك المطبخ وابتدت إن هي تعمل اكل وخلصت بالفعل وابتدت تحضره 
ملاك في سرها:بالسم الهاري
خرجت ملاك وهي شايله الاكل وكانت مرعوبه منه حطت الاكل علي السفره 
ملاك بخوف:الاكل جاهز
زين :طب غوري من وشي واعملي حسابك انك هتيجي معايا بكره وانا رايح امضي الورق بتاع الصفقه بتاعتي
ملاك :هو انا لازم اروح معاك 
زين بغضب:كلامي يتسمع ياروح امك وبعدين انا اضمن منين انك متهربيش 
ملاك :بس انا والله مش هااهرب
زين بغضب:انا قولت كلمه وهتتنفذ ومش عايز كلام كتير انتي فاهمه ياختي
ملاك بخوف :فاهمه
زين:يلا غوري من وشي
ملاك بخوف:حاضر بس اروح فين
زين بغضب :اوووف انتي كل شويه اسئله اترزعي في اي حته مش عايز صداع صدعتيني كام القرف
ملاك بخوف:حاضر
مشيت ملاك بسرعه علي اول اوضه قبلتها وكانت خايفه اوي منه وكانت جعلته اوي خصوصاً إن هي مكلتش بقالها اكتر من ست ساعات
ملاك:يارب انا جعانه اوي اعمل ايه ولو قولتله ان انا عايزه لكل هيزعقلي
سمعت ملاك صوت زين وهو بينادي عليها
زين : انتي يازفته 
ملاك بخوف:نعم انا هنا اهو 
زين بغضب :دخلي الاكل ده جوه واعمليلي قهوه
ملاك بخوف: حاضر هو انا ممكن اكل 
زين :اعمليلي القهوه الاول وبعدين اطفحي 
ملاك بخوف:حاضر
وبالفعل عملت ملاك القهوه لزين ودخلتهاله وكان بيتكلم في التليفون
ملاك بخوف: القهوه جاهزه
زين:حطيها علي الترابيزه
حطت ملاك القهوه علي التربيه وخرجت بسرعه وراحت علي المطبخ علشان تاكل
ملاك بعد مخلصت اكل الحمدلله يارب انا كنت جعانه اوي الحمد لله طب انا دلوقتي عايزه انام اعمل ايه ادخل اقوله ولا اعمل ايه سمعت صوت زين وهو بينادي عليها
زين بحده:لو عايزه تخشي تنامي خشي اتخمدي علشان تقدري تصحي بدري 
ملاك:حاضر 
زين بحده:بس عيزاكي تصحي بدري انتي فاهمه
ملاك بخوف: فاهمه
زين بغضب:خشي اتخمدي
ملاك:حاضر 
دخلت ملاك بسرعه علي الاوضه علشان تنام وهي فرحانه إن هو معملهاش حاجه
ملاك : الحمد لله يارب هااقدر انام علي طول 
نامت ملاك في سبات عميق علشان كانت تعبانه اوي 
في الخارج زين كان واقف في البلكونه وقاطعه صوت التليفون وهو بيرن دخل زين يرد علي التليفون وكان سيف صاحبه
سيف :عامل ايه يازين وصلت 
زين :ايوه ياسيف وصلت انا كويس الحمدلله انت عامل ايه
سيف:انا كويس الحمدلله هتروح بكره علشان تمضي علي الصفقه صح
زين :ايوه وبعدين هااجي علي طول علشان مش طايق اقعد هنا الحياه هنا مقرفه اوي
سيف: ياعم ماشي زي ما تحب بس اهم حاجه تمضي علي الصفقه انت عارف الصفقه دي مهمه ازاي
زين:عارف ياسيف مش كل مره تقولي كده
سيف:خلاص ياعم ماشي تصبح على خير
زين :وانت من اهله
قفل زين مع سيف دخل ينام لانه كان تعبانه من السفر
في الصباح صحيت ملاك بدري زي مازين قالها وكانت الساعه سته الصبح
ملاك:اوف هو انا كل يوم اصحي الصبح كده انا تعبت قامت ملاك بسرعه لما لقت زين بينادي عليها بغضب
زين:انتي ياحيوانه انا مش قيلك تصحي بدري 
ملاك بخوف:انا صحيت بدري اهو الساعه سته 
زين بغضب خشي اعمليلي فطار وعقابا ليكي مش هتاكلي النهارده 
ملاك بخوف: حاضر
دخلت ملاك المطبخ وهي بتدعي عليه
ملاك:ربنا ياخدك يارب
حضرت ملاك الفطار وحطته علي السفره
ملاك بخوف:الفطار جاهز
زين :ادخلي البسي علي ماافطر
ملاك بخوف:حاضر 
دخلت ملاك لبست وخرجت لقت زين لسه بياكل
ملاك في سرها:واحد مفجوع كل ده ولسه مخلصش اكل
زين :واقفه كده ليه
ملاك:انا لبست مستنياك تخلص اكل علشان اشيل الاكل
زين :انا خلصت خشي داخليه وهستناكي تحت في العربيه
دخلت ملاك الاكل ونزلت تحت لقت زين قاعد في العربيه راحت ركبت فيها ومشي زين بالعربيه وكانت ملاك بتتفرج علي الناس وكانت فرحانه اوي بالمناظر 
زين بسخرية:عجبك اوي المناظر 
ملاك:اه اوي 
زين :ماانتي شبهم لازم يعجبك المنظر 
ملاك :ياريت انا ابقي منهم
زين بحده :خلاص مش عايزه اسمع حاجه
وصل زين قدام قصر كبير اوي اقل ما يقال روعه ملاك كانت واقفه متنحه من جمال المنظر
زين:فوقي كده مش عايز فضايح
ملاك بخوف:حاضر
زين كان لسه انتي هيدخل قاطعه صوت الغفير وهو بيقول حضرتك عايز مين
زين :عايز الحاج حسين
الغفير :اقوله مين
زين بتكبر:قوله زين الدمنهوري
مشي الغفير علشان ينادي علي الحاج حسين
في الداخل من القصر كان قاعد الحاج حسين علي السفره هو واسرته
الجغفير حسين باشا
حسين:ايو في حاجه ياواد
الغفير:في واحد بره اسمه زين الدمنهوري عايز يشوف حضرتك
حسين:اه زين النهارده معاد الصفقه انا نسيت خالص طب دخله ياواد في اوضه المكتب الي وراه علي ماابعت حد ينادي لاسد
حسين تعالي ياابراهيم انت وعلوان معايا
ابراهيم:اوامرك يااخويا
علوان:تحت امرك يااخويا
الغفير :ادخله هو والي معاه 
حسين:مين الي معاه
الغفير :واحده ست تقريباً مراته
الحسين:بس الي اعرفه ان زين مش متجوز علي العموم مالناش دعوه خلي مراته تيجي هنا مع الحريم
الغفير :اوامرك ياباشا
طلع الغفير علشان يقول لزين
الغفير:الباشا بيقول لحضرتك تستناه في اوضه المكتب والست الي معاك تقعد جوه مع الحريم
زين بتكبر:ماشي خدها اهي عندك 
زين بحده:لملاك روحي معاه واوعي تفكري تعملي حركه كده ولا كده هموتك فيها انتي فاهمه
ملاك بخوف:حاضر
راح زين اوضه الإجتماعات وراحت ملاك مع الغفير
دخلت ملاك القصر وكانت متوتره اوي
الغفير:اتفضلي متخافيش العائله دي طيبه قوي
ملاك بطيبه :انا مش متوتره
دخلت ملاك مع الغفير جوه وكان في ناس كتير قاعده
واحده من الستات:تعالي يابنتي ماشاء الله ايه الجمال ده كله ملاك بكسوف : شكراً ده من زوقك حضرتك 
انا اسمي صافيه يابنتي ودي بنتي اسراء ودي بنتي اميره ودي مرات اخويا سنيه ودول عيلها عندها بنت الي انتي شيفاها دي اسمها عائشه وعندها ابن اسمه اسد ودي بقي مرات اخويا روقيه
صافيه انتي بقي اسمك ايه ياجمر انتي
ملاك بكسوف :انا اسمي ملاك 
سنيه :ملاك وانتي فعلاً ملاك
ملاك:رحبت بالكل وكانت مبسوطه اوي بيهم وكانت فرحانه إن هي قاعده معاهم علشان استريحت ليهم اوي بس كانت مشدوده لروقيه اوي مش عارفه ليه
صافيه:وانتي بقي اسمك ايه 
ملاك :انا اسمي ملاك
سنيه:انتي منين ياملاك
ملاك بحزن:انا من القاهره 
سنيه وتقربي ايه لمراد الدمنهوري
ملاك اتوترت وكانت لسه هترد قاطعتها صوت روقيه وهي بتقول ماخلاص ياسنيه البت عندنا ضيفه مش كل شويه اسئله
ملاك :لاعادي
رقيه معلش يابنتي هما اجده بيحبه يعرفوا كل حاجه
ملاك :لا عادي انا حبيتهم اوي واستريحت ليهم
صافيه :احنا الي حبناكي اوي
في الجهه الاخرى عند زين زين كان قاعد مع حسين
حسين:نورت. يازين باشا
زين :بنورك ياحسين باشا
زين :هو احنا مش هنمضي الصفقه دي ولا ايه 
حسين:هنمضي بس نستني اسد زمانه جاي
زين :ماشي بس ياريت مايتاخرش
قاطعه صوت وهو بيقول وفيها ايه يعني لو اتاخرت ايه الي هيحصل
زين:اهلا يااسد باشا
اسد اهلا بيك
اتفضل يا ولدي علشان نمضي الصفقه ونخلص اصل زين باشا مستعجل اوي 
نتعرف بقي بالابطال الجديده
اسد حسين الشرقاوي عنده ٣٠سنه حاجه كده. من الاخر قمر القمر عيونه لونها بني وشعره اسود ناعم وعنده عضلات كده حاجه حلوه اوي وبشرته لونها بيضاء وعنده غمازات بتخلي شكله قمر وعنده شركات كبيره في مصر غير شركات والده مابيحبش زين خالص
حسين الشرقاوي ابو اسد عنده شركات كبيره في مصر
 والصعيد بيخاف منه كل الناس معروف اوي 
ابراهيم الشرقاوي يبقي اخو حسين حسين بيعتبره دراع اليمين هو وعلوان مابيثقش في حد قد مابيثق فيهم
علوان الشرقاوي يبقي اخو حسين وإبراهيم بيحب اخواته قوي مراته ميته وماعندوش عيال بيعتبر عيال اخوه عياله 
سنيه تبقي مرات حسين وام اسد  بيكهام اسد اوي وبيخاف عليها
صافيه تبقي مراته ابراهيم بتحبه اوي وبتخاف عليه عندها بنتين إسراء واميره
اسراء عندها ١٨ في كليه علوم بشرتها وخدودها حمراء وعيونها بني عسوله اوي بتحب عائلتها اوي
اميره عندها ١٩سنه في كليه السن بشرتها قمحاويه وعيونها زرقاء بتحب اسد من وهي صغيره بس اسد مبيحبهاش وبيعتبرها زي اخته
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : (رواية جحيم قاسي الفصل الثاني عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية جحيم قاسي)
reaction:

تعليقات