القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية براثن الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم كيان خالد

 رواية براثن الأسد الحلقة الحادية عشر 11 بقلم كيان خالد

رواية براثن الأسد الجزء الحادي عشر 11 بقلم كيان خالد

رواية براثن الأسد البارت الحادي عشر 11 بقلم كيان خالد

رواية براثن الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم كيان خالد

رواية براثن الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم كيان خالد

زينه من غيظها مسكت قزازة من اللي الواد كان جايب منها وشربت نصها. 
زينه المشروب بدأ يعمل مفعوله وركبت علي طربيزه...؟. 
: هيي كل يبص عليا.. 
الكل بص علي مصدر الصوت وكانت زينه. 
: ايوه كل يبص بس مش أسد الوحش انا مش عايزاه هو بارد وكمان بيزعلني. 
صديقه زينه: زينه انزلي يا بنتي. 
: لأ دقيقة يا رزان هقول كل حاجه.. 
 أنا حامل اه جوايا طفل، وحطت ايدها علي بطنها. 
: بس محدش يقول لأسد لأنه هيجليني اجهضه بس انا مش عايزه كده انا عايزاه. 
رزان: انزلي يا زينه انت هتفضحي نفسك أسد هنا. 
: تؤ مش هنزل، وقعدت علي التربيزه. 
: عارف يا أسد انت غبي ومش عارف مين بيحبك ومين لأ وامك اللي هي مرات ابوك اكتر شخص بيكرهك وانت مش عارف. 
وفجأه قلم ينزل علي وش زينه. 
أسد: انت مش عارفه بتقولي ايه. 
زينه: ااه انت حيوان وبعدين يمكن انا سكرانه بس واعيه للي بقوله. 
أسد: زينه احترمي نفسك. 
زينه: انا محترمه الحمد لله. 
أسد: زينه متخلينيش اكرهك. 
زينه: مش هيهمني لأني بكرهك وحبك مش بيهمني. 
أسد: رزان خديها من هنا. 
رزان: تعالي يا زينه.
زينه: لأ مش همشي وقامت ووسط الجميع شغلت اغنيه وبدأت ترقص. 
والكل مصدوم منها دي زينه الهاديه القويه. 
رزان راحت عندها. 
رزان: كفايه يا زينه حرام عليك. 
زينه: تؤ يلا نرقص. 
رزان: بالله عليك مش ناقصين. 
زينه وقفت الأغنيه وراحت عند أسد وكانت هتضربه بالقلم ليلا ايده الصلبه اللي مسكت ايدها. 
زينه: ابعد ايدك دي... 
أسد: زينه اتقي شري. 
زينه: تؤ مش هتقيه واللي معاك اعمله.
زينه اغمي عليها وكانت هتقع بس أسد مسكها. 
أسد: زيييينه قومي 
رزان: مالها يا أسد. 
أسد: شكلها اغمي عليها روحي افتحي العربيه. 
أسد شال زينه ورزان فتحت العربيه واخدها المستشفي. 
: المدام حامل والضغوطات دي غلط عليها. 
أسد: حامل!...... 
: اه شكلك لسه عارف، الف مبروك.
رزان: الله يبارك فيك. 
: هو حضرتك جوزها. 
أسد: اه جوزها...... 
: تمام كتبتلها شويه فيتمينات وادويه علشان حملها. 
أسد: تمام، ممكن يا رزان تروحي تجيبيهم. 
رزان: اه طبعاً. 
أسد اخد زينه ورجعها بيتها من بعد ما رزان جابت العلاج وفضل معاها لحد ما صحيت. 
زينه: أنا فين وانت مين... 
أسد: ايه فقدتي الذاكرة. 
زينه: أسد، وانت ليه جبتني هنا. 
أسد: ايه كنت حابه تكملي مسخرتك دي. 
زينه: انت بتقول ايه. 
أسد: اللي سمعتيه والكلام اللي اتقال في الحفله مسمعهوش تاني. 
زينه: وانا قلت ايه والحفله احنا ليه رجعني احنا مقعدناش. 
أسد: اللي عنده قلته وانا هطلقك بس الطفل هفضل انا والده. 
زينه بصدمه: انت تعرف منين. 
أسد مشي وساب زينه لوحدها......... 
: غبيه يا صفاء اسه كان لازم تقليلها كان ربنا هيحلها.. 
أسد: مالك يا ماما. 
: الحمد لله يا ولدي انت لسه منمتش. 
أسد: طيب تصبحي علي خير يا ست الكل. 
تاني يوم في بيت زينه........ 
زينه: اااااه بطني بطني هتقطعني اااااه. 
الزينه فضلت كده محدش سامعها لحد ما ضغطت علي نفسها وراحت عند التلفون واتصلت بزينه. 
أسد: ايه يا زينه. 
رزان: زينه في العنايه وممكن تكون اجهضت. 
أسد: ازاي يعني هي كويسه. 
رزان: مش عارفه. 
: حضرتك جوز المدام. 
أسد: اه. 
: هي بخصوص الحمل...........
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : (رواية براثن الأسد الفصل الثاني عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية براثن الأسد)
reaction:

تعليقات