رواية مشكلتي إني سمينة الفصل العاشر 10 بقلم دينا

 رواية مشكلتي إني سمينة الحلقة العاشرة 10 بقلم دينا

رواية مشكلتي إني سمينة الجزء العاشر 10 بقلم دينا

رواية مشكلتي إني سمينة البارت العاشر 10 بقلم دينا

رواية مشكلتي إني سمينة الفصل العاشر 10 بقلم دينا

رواية مشكلتي إني سمينة الفصل العاشر 10 بقلم دينا


أحببتكَ حتى أيقنت أنكِ عالم يسكن بداخلي أضيع بك ولك وإليك 🦋♥️
وقف بتتزين في غرفتها فليوم يوم خطبتها
ريها مالك ياماما انتي زعلانه ليه بس انتي مش فرحنلي ولا ايه
الهام افرحلك لما تكوني مع الانسان الصح مش دا
ريهام مالوا زياد بس ياماما
الهام ملوش كل مشكلتوا بس انوا نسخه من ابوكي
ريهام لأ ياماما زياد لأ يمكن يكون زي بابا أبدأ
الهام لأ ياريهام زياد نسخه من ابوكي ويمكن اسوء مش دا زياد لي سبك عشان صحبتك ولا ايه
ريهام هي لي ضحكت عليا
الهام ريهام انتي مصدقه لي انتي بتقولي دا ضحكت علي مين هو لي زبالة
ريهام ماما لو سمحتي
الهام بلا لو سمحتي بلا طين انا سيبكي تعملي لي انتي عاوزه عشان متقوليش اني مش مديكي رحىريتك بس انا بقلهلك اهوا يا ريهام انا مش موفقه علي الجوزه دي وسبتها وخرجت
دخلت عليها نسمه ومايا
نسمه ريهام مالك ياحبيبتي
ريهام مش عارفه يا نسمه ماما مش موفقه علي الجوزي انا وزياد
نسمه الصراحه عندها حق
بس هقولك نصيحه تمسكي في لي بيحبك ياريهام ومتسبهوش يضيع منك زي منا عملت وطيعت مازن من ايدي قلت كلامها والدموع تتسقط من اعيونها
عندماتزكرت مازن وانه خالص معدش موجود معهاوسبهاوسافر
ريهام وهي بتحضنها هيرجع ياحبيبتي هيرجع والله
نسمه انشاء الله بس انتي هتعملي ايه
ريهام دا سوال هكمل الخطوبه طبعنا
وايجه معاد الخطوبه في بيت ريهام وتجمع الكل الصدقاء والحبيب كي يهنوا ومن ضمن المدعوين هو مراد
مراد ألف مبروك ياريهام وربنا يتمم بخير وسبها وكان ماشي
ريهام طب مش هتقلي كانت عاوزه تقولي ايه
مراد امتا
ريهام يوم ما جريت
مراد اه معدش ليه لزوم دلوقتي
ريهام حتا لو قولتلك انا كمان
مراد انتي كمان ايه
ريهام نفس لي انت كانت هتقلوا
مراد انا كانت هقولك اني بحبك
ريهام وانا كمان بحبك
مراد ريهام انتي بتتكلمي جد
ريهام اه والله بتكلم جد انا بحبك يا مراد
زياد ايه التهريج دا بتحبي مين
حمزه انت غبي كدا ليه ياض مهي بتقول بحبك يا مراد انت مالك ها انت مالك ويلا اتفضل غور من هنا عشان انا مش ضيقق من ساعت ما شوفتك وزقوا برا البت
مراد تتجوزيني
ريهام افكر
مراد لا والله
ريهام موفقه
وتعلت الزغريط اركان البيت
الهام وهي بتعيط الحمدلله يارب الحمدلله
حمزه من جنبها ما توفقي بقا ونتجوز احنا كمان
الهام حمزه اتلم بقا الله
حمزه طلما قولتي كدا تبقي موفقه
ضحك الجميع عليهم
النهايه
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

انا خايفه اوى
حازم متخفيش انتي قدها وهتعمليها
نسمه لأ انا خايفه يلا نامشي
مايا نسمه بطلي هبل تمشي ايه انتي بقلك اكتر من سنه مستنيه الحظه دي جايه دلوقتي وتقولي تمشي
وبعدين دا حلمك والحمدالله اتحقق وبقيتي احسن مصممت ازياء ولزم تكوني قدها خشي بقا
نسمه بس
حازم يا حبيبتي متخفيش احنا معاكي اهو
المسول بصوت ماله القاعه
وفاز بجيزت احسن مصممة الازياء هذا العام تروح لي نسمه عبدالرحمن
تصقيف كل لي في القاعه
ممكن تجي عشان تخدي الجيزاه
مايا بتزقها روحي بقا
طلعت نسمه علي المسرح عشان تخد جيزتها
كل الموجودين مين دي ايه دا دي تخينه مستحيل تكون هي اللي مصممه الازياء دي انتم مش شيفين شكلها
نسمه وهي بتتكلم في الميكرفون كي الكل يسمع
انا عارفه انكم متفجين من شكلي وبتقلوا ازي دي تبقا مصممة ازياء وانكم حسبين ان ازي وحده زي دي تعمل العمال اللي عجبتكم دي
بس هقلوكوا حكايتي عشان لكل يستفيد
الحكاية بدات بمشكلتي اني سمينه انا بنت زي بنات كتير اوي تخينه وبسبب ناس زيكوا بتتريق علينا
بقينا معندنش ثقه بنفسنا وشيفين اننا وحشين وان مفيش حد بيحبنا انا بوجها كلمي لي البنات لي زي تخينه لي ثقتهم في نفسهم ادمرت ومعدوش وثقين من نفسهم وشيفين انهم وحشين
اولآ ياستي ياقمريه يا جميله انتي ايوا انتي
شلي من دماغك فكرت انك وحشه دي شليها فولا وقبل كل حاجه انتي من صنع الله ومفيش حاجه ربنا صنعها مش جميله تمام تمام
ثنين مفيش بنوته وحشه اه والله العظيم كل بنت مننا ليها جملها المختلف اليخليها أجمل بنت في الدنيا
لأ انا وحشه عشان تخينه
مفيش حاجه اسمها كده انتي جميله في كل احولك
ولي مش بيحبك دا دي مشكلتو هو مش مشكلتك انتي مثلا الفنانه الجميله شيماء سيف شيماء ملينانقدر احنا نقول عليها وحشه عشان ملينا لأ طبعا عشان احنا بنحبها وببنحب شكلها حتا ممكن لو شيماء خست منحبهش قد ما بنحبها دلوقتي بشكلها دا لي احنا حبنها بيه
انا بقولكوا كدا ليه انا بقول كدا عشان تعرفي انك جميله وان كل لي بيتنمر عليكي دول ناس مريضه عندهم نقص وغيرنين منك في حاجه انتي احسن منهم فيها وبيعملوا كدا عشان يقللوا عقدت النقص لي عندهم
طب اعمل ايه يعني
هقولك ياستي
اولآ كدا انتي لزم اي حد يسخر منك ولا يتريق عليكي حتا لو كان بصفت الهزار يعني كل اما يشوفك يضحك عليكي وخصتنا لو قدام الناس وميهموش مشاعرك وما يلقيكي زعلتي يقول انه بيهزر لزم وحتمنا انك تقطعي علقتك بي عشان لي بيعمل كده عمرو مكان بيحبك
بس دي صحبتي وبتحبني ومش قصدها
لأ يا حبيبتي دي مش صحابه ولا بتخاف عليك دي واحده عرفكي عشان مصلحه اي ان كنت المصلحه وبتعمل كدا عشان تقلل من عقدت النقص لي عندها فلي بيحب حد بيحبوا زي مهوا بعيوبوا بكل حاجه في
يعني محدش بيحبني اهو
لأ مش كدا كل المشكله انك عاوزه تثقي في نفسك لاول وتحبيها الانسان مبيحسش بلي بيحبه غير لما يحب نفسوا لاول
وتتقبليها زي ما هي فنتي لو تقبلتي نفسك الناس هتتقبلك زي منتي وساعتها تبقي تقرري انك عاوزه تكوني زي منتي او انك تخسي بس سعتها هتكوني بتعملي دا عشان خاطر نفسك مش عشان نظرت الناس ليكي
واكبر مثلا ليكوا هو انا انا مش عاوزه اخس عشان انا حبيت نفسي زي ما انا ودا يرجع لي لي بحبه هو لي خلني احب نفسي عشان هو حبها زي مهي
احد المستمعين وهو حبك وانتي كدا
نسمه كانت هترد بس قطعها
صوت حد
وعشقتها كمان زي مهي كدا
كل الموجودين انصدموا من يقل ذلك فهو اوسم شاب ممكن ان تراه
احد الموجودة استاذ مازن حاضرتك لي بت
مازن اه انا لي بحبها وبموت فيها كمان
نسمه ودموع في عنيها م مازن
مازن وهو يمسح دموعها قلبوا
نسمه انت بجد هنا ولا انا بتخيل
مازن لأ ياقلبي انا هنا اهوا جنبك
نسمه وهي ترتمي في حضنه وحشتني اوى يا مازن مشت وسبتني ليه
مازن والله غصب عني بس وخرجها من حضنوا انا اهوا جاي اصلح غلطتي ونزل علي ركبتوا وطلع علبه قضيفه من جيبوا وفتحها كان فيها خاتم ماس انما ايه رواعه
مازن نسمه تقبلي تتجوزيني
نسمه وهي بتعيط من كتر الفرحه ومش عارفه ترد
مايا متخلصي يا بنتي لواد متمصمر قدمك هههه
نسمه موفقه
مازن لبسها الخاتم وحضنها تحت تصفيق كل من في القاعه
مايا بعيط الله جمل اوي
حازم بطلي عيط يا عيوطه
مايا وهي مازلت تبكي ملكش في يا رخم
حازم ماشي ياستي بس اقولك شكلك بيبقا زي القمر لما بتعيطي
مايا بجد يا حازم
حازم بجد ياقلب حازم
مايا انت قولت ايه
حازم وهو بيمسح دموعها بقولك اني بحبك
مايا بجد
حازم اه والله بحبك وانتي
مايا وانا كمان
حازم وانتي كمان ايه
مايا بحبك
شلها حازم وفضل يلف بيها
مازن انت بتعمل ايه ياض
حازم وانت مالك
مازن هو ايه لي انا مالي دي بنت عمي لي انت بتحضنها دي
حازم علي اساس انك مكنتش بتحضن بنت عمي ولا ايه
مازن بس دي حبيبتي
حازم ودي برضوا حبيبتي
وضحك الجميع عليهم
#مشكلتي اني سمينهـالنهايه
 لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية مشكلتي إني سمينة)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-