القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببنا بعضنا سرا الفصل الثاني 2 بقلم نور

 رواية أحببنا بعضنا سرا الحلقة الثانية 2 بقلم نور

رواية أحببنا بعضنا سرا الجزء الثاني 2 بقلم نور

رواية أحببنا بعضنا سرا البارت الثاني 2 بقلم نور

رواية أحببنا بعضنا سرا الفصل الثاني 2 بقلم نور

رواية أحببنا بعضنا سرا الفصل الثاني 2 بقلم نور

وفجأه حد شد ايد نور كلهم بيبصو بصدمه: 
معتز!!
أنتِ أي الي جابك معاهم أنا مش قو... 
-قاطع أحمد كلامه أنا الي قولتلها تيجي وجيبتها معايا 
-بس يا أحمد...
-لا بس ولا بتاع عاوزها تمشي هنمشي كلنا منا مش هسيبها تمشي وأقعد اتفرج 
نور فسرها: بيدافع عني؟
دا أول مره يعملها... يا دكرييي
دخلو وقعدوا وجيه خالد سلم عليهم واطمن أن كل حاجه تمام 
أه نسيت اقولكم 
(خالد اخو معتز)
وحكوله علي الي عمله أخوه بحكم إن خالد  أكبر من معتز بسنه ونص 
خالد: والله ما عارف أقولكم ايه بس هوا مش ناسي من ساعه ما رفضته ومبيطيقهاش
أحمد:خلاص يا خالد حصل خير الوضع دلوقت إتغير 
خلص الفرح وهيصو كلهم بس نور كانت قاعد وملك مسابتهاش لوحدها بحكم إنها ف مقام اكتر من اختها 
وهما ماشيين خلاص وكانت الساعه بقت 12 
خالد: أحمد بقولك معلش 
أحمد: اي يا خالد محتاج حاجه؟
خالد: أ... أ........
أحمد: أي يبني ما تنطق 
خالد: بص هوا مش وقته بس أنا بحب أختك ملك وعاوز أتجوزها 
أحمد مسكه من قميصه بإنفعال:بت إيه يعنيا؟ بتحبها؟ ودا من إمتي إن شاء الله وكانت ايه المناسبه
خالد بتوتر وباين عليه الحزن: من وإحنا صغيرين يا أحمد كنا علطول نقعد سوا ونلعب ولما كبرنا حبيتها أكتر وأكتر وأنا معملتش حاجه حرام أنا جاي اطلبها منك علي سنه الله ورسوله
أحمد: وأنا معنديش أعز من لأختي يا خالد والله بس تفتكر هي هتوافق 
خالد: بإذن الله توافق أنا بدعي إنها تكون من نصيبي 
أحمد:يارب يحبيبي تكون من نصيبك يارب.
روح أحمد ومعاه الجماعه وبعد ما إستريحو وكدا قعد أحمد مع ملك وإبتدو كلام
أحمد:ملوكه حبيبتي إنتي بقيتي 22 سنه وانتي زي القمر مشاء الله وأي واحد يتمناكي 
ملك:تسلم يا حبيبي يارب بس ليه الكلام دا عاوزين تخلصوا مني بضحك
أحمد:نخلص منك أي دا إنتِ حلويات البيت والسكر الي ماليه حياتنا بس دلوقت إنتي كبرتي ولازم تتجوزي 
ملك:تمام كلامك حكم والله كمل
أحمد:طيب خالد عاوز يتقدملك...
ملك:خالد مين خالد إبن خالي؟
أحمد: أه يا ملك أحمد إبن خالي جيه امبارح وفاتحني ف الموضوع و قالي إنو بيحبك
ملك:بيحبني!
أحمد: أه والله وقالي إنو من زمان كمان وكان مش عاوز يقولك أو تبقي في حاجه بينكم وتبقو لبعض بالحلال
ملك:بص يا أحمد إنت أخويا الكبير وبحترمك بس أنا مش جاهزه دلوقت للجواز لما أخلص تعليمي الاول
أحمد:هيفرق معاكي السنه دي اوي كدا؟وصدقيني أنا مش هلاقيلك أحسن من خالد 
ملك:طيب اديني فرصه افكر..
سابت ملك أحمد وراحت لنور أوضتها وهي بتعيط من الي حصل في الفرح وفنفس الوقت مش عارفه تعمل إيه مع أحمد 
ملك:مالك بس يا نوري بتعيطي ليه 
نور:معتز كارهني قوي ومش قادر ينسي لما رفضته من 3سنين ولولا أحمد كان زمانه طردني
ملك:بس إيه رايك في موقف أحمد 
نور:أنا اتصدمت أصلا فكرك رفض إني أمشي ليه؟
ملك: معرفش والله بس في أكيد حاجه إحنا معرفهاش 
تاني يوم خالد اتصل بأحمد..
-الو أي يا أحمد إنت فين 
-أنا ف الشركه وقربت اخلص بس ليه؟
عاوزين نخرج كلنا بليل أنا وأنت وملك ونور إيه رايك؟
-ماشي هكلم البنات ونستناك 
أنا علي آخر النهار كدا 
أحمد قفل مع خالد وخلص شغله وروح البيت لقا نور فوشه وملك نزلت تجيب الطلبات ولقاها بتسقي الورد 
أحمد: إنتِ إيه الي جابك هنا؟؟
نور بخوف وهي فاكره أنها لوحدها ف البيت أنا.. أناا.... أنا بس ببص ع الورد وبشمه 
أحمد: متجيش هنا تاني أحسنلك الورد دا بتاعي أنا وبس  عينيها دمعت وسابته وجريت ع اوضتها راح أحمد وراها وفتح الباب ودخل لقاها بتعيط شدها من إيدها وراحو للورد تاني قالها هنا المكان الوحيد الي باجي أحكي فيه كل حاجه حتي هوا المكان الوحيد الي شاهد علي حبي ليكي 
نور بصدمه: اييييه!!!!
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط علي : (رواية أحببنا بعضنا سرا الفصل الثالث)
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أحببنا بعضنا سرا)
reaction:

تعليقات