رواية ضرة أختي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم الكاتبة المجهولة

 رواية ضرة أختي الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية ضرة أختي الجزء الرابع والعشرون 24 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية ضرة أختي البارت الرابع والعشرون 24 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية ضرة أختي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية ضرة أختي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم الكاتبة المجهولة

مهاب قرب منها وهو خايف لقاها ما*تت 
علي واقف وماسك المسد*س وبيبصلها بندم وحزن وعتاب 

مهاب بعصبية : خدها وامشي من هنا مراتي زمانها جاية 
علي بصله بسخرية وشالها ومشي ودموعه بتنزل 

مهاب قعد وحط دماغه بين ايده بتفكير 
*** 

في المستشفي)" 
صقر ماسك ايد شادية بحب : تعرفي انك اكتر حد حنين عليا اه أنا ببان قوي قدامهم بس انا ولا حاجة من غيرك 
امي ماتت من وانا صغير وابويا سابني أنا وسجدة وانتي ال رباتينا أنا بحبك اوي ي ماما شادية ربنا يرحمك ويغفر لك ويجعل قبرك ملئ بالأنوار هتوحشيني اوي ي حبيبتي ابقي تعاليلي في الحلم 
هستناكي طب تعرفي أنا هدور علي جنا وهلاقيها وهحاول اصلحها وارجعها عن ال هي دخلت فيه علي متهور أنا عارف هبعده عنها 

وعيط وقام حضنها : هتوحشيني اوي ي ماما يااااارب ارحمها 

*** 
علي دخل البيت وهو شايل جنا بيمثل البرود بس قلبه وجعه علي أخته حطها علي الكنبة وقعد مسك ايديها : أنا آسف ي حبيبتي انا اسف والله صدقيني انتي اغلي حاجة في حياتي بس انتي غلطتي ومش في حقي أنا بس في حقي أنا والعيلة كلها ومش بس كدا
انتي غلطتي في حق ربنا وانا بعتك ليه عشان خاطر يحاسبك 

وطلع تليفونه ورن علي صقر 
علي بدموع : صقر تعالي البيت حالا 
صقر : جاي وقفل ونزل

بعد ربع ساعة كان وصل دخل جري علي صاحبه : مالك ي علي 
علي بص لج*ثة جنا وصقر بص علي ال هو بيبص عليه 

انصدم وقام وقف : اي ال عمل فيها كدا ونت ليه مودتهاش علي المستشفي جايبها هنا ليه 
علي بقسو*ة : أنا ال عملت فيها كدا أما بقي المستشفي ف هي كدا كدا مي*تة ملوش لزوم ليها بقي 

صقر رن علي دكتور صاحبه وجه كشف علي جنا : البقاء لله 
علي دموعه نزلت وبص لأخته نظرة الوداع 

نوال دخلت علي كلام الدكتور وقربت من علي وضر*بته بالقلم 
علي بعصبية : انتي اتجننتي انتي مين ع تضر*بيني 
نوال : شادية الله يرحمها وصتني علي عيالها اكنها كانت حاسة أنها هتمو*ت انت ازاي تقت*ل اختك 
علي بص في الأرض وسكت 
نوال بعياط وهي بتشاور علي جنا : هسألك سؤال انت واثق أنها قادرة تقابل ربنا في الوقت دا مش عشان تعمل فيها كدا 

علي رفع عينه ودموعه نزلت وقلبه و*جعه لما سمع كلامها 
نوال بصرا*خ : ررررررد عليا انت واثق 
انت اكتر واحد عارف انها ما*تت علي معصية ليه ليه تعمل فيها كدا حرام عليك هتفضل شايل ذ*نبها طول حياتك 
وسابته ومشيت وهي بتعيط 

علي بصرا*خ : ااااااااااااااااه ياااااااااااارب 
وقعد عل الأرض وهو بيعيط وقام حضن جنا : قومي قومي عشاني 
أنا آسف والنبي سامحيني ي حبيبتي انتي بنتي مش اختي والله 
ااااااه يو*جع قلبي عليكي ي بنتي يااااارب اغفرلها يااااارب 

صقر حاول يهديه : اهدي ي علي ربنا يرحمها يارب 
علي بعيون حمرا : اطلع وسيبني ي صقر دلوقت 

صقر طلع علي المستشفي وسابه مع جنا 
علي : ربنا يرحمك ويثبتك عند السؤال ي جنا 
وباس راسها بحب اخوي : سامحيني ي جنا أنا مسامحك ي حبيبتي محدش بيزعل من بنته وفضل قاعد ساكت وحاضنها 

**** 
فات اسبوع" 
تم دفن شادية وجنا وروح خرجت من المستشفى ومعاها البيبي 
علي قاعد في اوضته وماسك صورة جنا بيعيط 
يونس بيربي بنته بحب 
نوال متأثرة بمو*ت بنتها لحد دلوقت وزاد عليها مو*ت شادية وجنا

***
في يوم)" 

اياد : يونس تعالي عاوزك ضروري 
يونس : تمم 
يونس قفل معاه ونزل راحله 

اياد حضنه بحب : عامل اي 
يونس : الحمدلله 
اياد اخد روز ال يونس مش بيسيبها حتي وقت شغله وقعد يبوسها 
يونس : اي بقي مالك 
اياد : بصراحة بابا هو ال بيعمل كل دا 
يونس باستغراب : مش فاهم 
اياد بحزن : أنا عملت علا*قة مع اخت الظابط علي 
يونس بصدمة : اييييييي 

اياد : بابا كان بيراقبني وعرف ال حصل وراقب جنا و هو ال بعت الصور لاخوها عشان يقت*لها زي م هو عمل فعلا 
يونس قعد مش عارف يتكلم 

اياد بعياط : أنا مش عارف ازاي عملت كدا يمكن عشان شوفت مراتي في شقة واحد
يونس : نسريييين 
اياد : ايوا نسرين خا*نتني 
يونس اتنهد و: الله يرحمها ما*تت وهي بت*غضب ربنا 
اياد : يارب يارب 

يونس اخد بنته ونزل علي *** ودخل و *** 
( بارت كله حزن ف حزن) 
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون اضغط علي : (رواية ضرة أختي الفصل الخامس والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي : (رواية ضرة أختي)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-