القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت طالبتي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نوران وليد

 رواية عشقت طالبتي الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم نوران وليد

رواية عشقت طالبتي الجزء الثاني والعشرون 22 بقلم نوران وليد

رواية عشقت طالبتي البارت الثاني والعشرون 22 بقلم نوران وليد

رواية عشقت طالبتي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نوران وليد

رواية عشقت طالبتي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نوران وليد

- والد حلا : اهلا نورتونا 
- والد هند بصدمة : زينب 
-والدة حلا بصدمة : منصور 
- والد هند : الجوازة دي استحالة تتم  
- محمد : انت بتقول ايه بس يا بابا 
- والد هند : بقول السمعته الجوازة دي مش هتم الست دي كانت السبب في مو*ت عمك 
- محمد بصدمة : ايه ازاي 
- والد هند : من غير و لا كلمه اتفضل قدامي احنا مش هنقعد في البيت ده دقيقة بعد كده 
- محمد : يا بابا استني بس 
- حلا : ماما فهميني ايه معني الكلام ده 
- والدة حلا: افهمك ايه انا معرفهوش 
في الوقت ده خرج محمد و والده اغلقت حلا الباب و جلست بجوار والدتها 
- حلا : ازاي يعني ما تعرفهوش و انتي قولتي اسمه من شوية بقلم نوران وليد. 
- والدة حلا بتهرب : ما اعرفش 
- حلا : ازاي فهميني انتي ليكي علاقة بم*وت اخوه فعلا انتي كنتي السبب ردي عليا 
- والدة حلا بانه*يار و بكاء : بس بس سبيني 
- حلا : لا مش هسيبك غير لما افهم 
- والدة حلا : ان هقولك كل حاجة 
انا كنت قبل ما اتجوز ابوكي كنت بحب ابن خالتي و هو كمان كان بيحبني اوي و كنا هنتجوز لولا الظروف البعدتنا عن بعض بس بعدين عرفت ابوكي و اتجوزنا و ابن خالتي سافر و اشتغل و رجع كنت في الوقت ده انا حامل فيكي ابوكي كان قا*سي و انا ما كنتش عاوزة اخلف تاني افتكر ان ده بسبب ابن خالتي الرجع من السفر في نفس الوقت و عرفت انه بعدها اتو*في بحادث سيارة و ابوكي تعبت و روحت المستشفى و شخصوني غلط اني سق*طت بس كنت لسه حامل فيكي افتكر اني عملت كده عمد و اخد مني اخوكي و طلقني و انا بعدت و عرفت محمود سجلك باسمه و انا كنت خايفة عليكي علشان كده ما قولتش ليكي كل ده و لا حتي عرفتك مين ابوكي 
- حلا بدموع : يعني ابو محمد يبقي ابن خالتك بقلم نوران وليد 
- والدة حلا بدموع : اه منصور اخوه الكبير 
- حلا بدموع : انا بقيت بك*ره حياتي و كره*ت نفسي انتي خلفتيني ليه ليه انا مش عاوزة العيشة دي و لا عاوزة حياتي 
________
في الشارع 
- محمد : طيب و حلا ذنبها ايه بس يا بابا
- والد هند بغضب : انت هتجنني عمرك ما هتبقي راجل يعتمد عليه طول حياتك خالف تعرف انا تعبت منك بس اقولك لو اتجوزت البنت دي انت و لا هتبقي ابني و لا اعرفك 
- محمد : و ايه كمان بقولك البنت هتتف*ضح لو ما اتجوزتهاش و انت تقولي كده ده انت حتي عندك بنت زيها و لا اه نسيت ما هي فض*حتنا و الكان كان 
- والد هند و هو بصفح*ه: اخرس اختك دي اشرف من الشرف و اقولك انا ماشي و سايبك و اعمل الانت عاوزه بس انت و لا هتتجوز في بيتي و تنسي ان كان ليك اب من الاساس سامع 
تركه و غادر تحت تأثير صدمته فاق علي صوت هاتفه لينظر ليجد حلا 
- محمد : أيوة يا حلا 
- والد حلت بدموع : الحق حلا يا محمد ....
_______
بعد فترة صعد حمزة الي غرفته وجد هند ترتدي بيجامه باللون الأسود و شعرها كعكة مرفوعة 
- حمزة : فين بجايم الكارتون بتوعك كده انا ما عرفتكيش 
- هند : لا رد 
بقلم نوران وليد 
- حمزة : يا اخت انا بتكلم 
- هند بتقليد  طريقة حمزة : و انا مش عاوزة ارد 
- حمزة بضحكة رجولية جذابة : شوف ازاي بتقلديني يعني 
قاطع حديثهم صوت هاتف حمزة 
- حمزة : ده عمي باباكي 
- المتصل : حضرتك أن لقيت التلفون ده مع الراجل ده و هو .....
- حمزة : ايه انا جاي حالا ..... 
يا تري ايه الحصل لحلا و ايه الحصل لوالد هند تخمينكم...

 يتبع..

لقراءة الفصل الثالث والعشرون اضغط علي :(رواية عشقت طالبتي الفصل الثالث والعشرون)
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عشقت طالبتي)
reaction:

تعليقات