رواية ضرة أختي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة المجهولة

 رواية ضرة أختي الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية ضرة أختي الجزء الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية ضرة أختي البارت الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية ضرة أختي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية ضرة أختي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة المجهولة

لدكتور بجدية : للأسف الانسه دخلت في غيبوبة 
صقر بجدية : شكرا ي دكتور ممكن اشوفها 
الدكتور : لا هي حاليا هتتنقل العناية المركزة 
صقر : تمام 
وقرب من علي : اهدي ي علي هتفوق وتكون كويسة أن شاءالله 
علي بدموع : أنا مقدرتش احميها يصقر 
صقر : أنا مقدر ال انت حاسس بيه بس لازم تهدي 
علي مسح عينه و : هروح اجيب ماما عشان قلقانة 
صقر هز رأسه بصمت 
علي راح وصقر فضل واقف يفكر مين ال عمل فيها كدا 
*** 
ف البيت عند رزان ويونس) 
يونس : البسي عشان هنروح البيت عندي كفاية قاعدة هنا 
رزان بدموع : أنا عاوزة اروح عند ماما والنبي ي يونس 
يونس بسخرية : ماما ماما ال ماما مش عاوزاكي ي حبيبتي 
رزان بصت في الأرض: هي فعلا المفروض دا ردها بعد ال عملته
يونس بتنهيدة : قومي البسي 
رزان قامت لبست وهي طالعة داخت وكانت هتقع 
يونس سندها بخوف عليها : مالك ف اي 
رزان سندت رأسها علي صدره : دايخة اوي 
يونس سندها ونزلوا ع العربية ركبوا واتجه الي المستشفي عشان يطمن عليها 
*** 
علي روح حكالهم كل حاجة واتجهوا كلهم الي المستشفي 
وروح معاهم 
ف المستشفي) 
شادية بعياط : أنا عاوزة اشوف بنتي 
صقر بحنية : اهدي ي حبيبتي هتكون كويسة بس الزيارة ممنوعة 
شادية قعدت علي الكرسي وفضلت تعيط 
روح قعدت جمبها وعنيها دمعت 
في الاوضة ال جمبهم) 
الدكتورة : مبروك المدام حامل 
يونس ببرود : شكرا ي دكتورة ودخل لرزان ال كانت خايفة: متقلقيش أنا عارف أنه ابني كويس اوي 
واخدها وطلعوا 
بس رزان خبطت ف حد : علييييي 
يونس بعصبية : هو انت 
رزان باستغراب : انتو تعرفوا بعض 
يونس نظر لها نظرة اخرصتها 
علي بصلهم بهدوء وسابهم ومشي 
يونس بخبث : انتي عارفة أن هو يعرف مكان روح 
رزان بلهفة : بجد فين فين 
يونس ببرود : الله اعلم 
رزان سابته وراحت ورا علي وشافت روح قاعدة بعيد 
قربت عليها ودموعها نازلة ركعت علي الارض قدامها : أنا اسفه يروح سامحيني ابو*س ايدك  
شادية : مين دي يروح 
روح بمرارة : دي اختي ي ماما أو ال كنت فاكراها أختي 
رزان بعياط : عشان خاطري سامحيني 
روح : اتفضلي أمشي 
رزان بصتلها بندم ومشيت 
علي : مين دي يروح تقربلك اي 
روح : بنت مرات بابا 
علي : دي رزان ي ماما ال كنت 
شادية بمقاطعة : خلاص ي علي 
علي فهم أن أمه مش عاوزاه يتكلم عشان سجدة واقفة 
علي : اقصد أن دي رزان وال كان معاها دا طليق روح 
شادية : طب هما بيعملوا اي هنا 
علي : سمعت الدكتورة وهي بتكلمه رزان حامل 
روح حطت ايديها علي بطنها وفي نفسها : هتبقي اب ي يونس مرتين ورا بعض ودموعها نزلت 
الكل فضل السكوت في الموقف دا 
*** 
في بيت بدر ونوال) 
بدر : مالك ي حبيبتي 
نوال : يونس رن عليا النهاردة رزان عاوزة ترجع 
بدر بتنهيدة : تنور 
نوال : أنا قولتله أن مش عاوزة اشوف وشها تاني 
بدر : ليه ي حبيبتي 
نوال : أنا مش عاوزاها في حياتي تاني ي بدر الموضوع انتهي 
هدخل احضر العشا 
وسابته ودخلت 
*** 
يونس اخد رزان وطلع علي شقته 
دخلت لقت الشقة متكركبة اوي : اي ال عمل في الشقة كدا 
يونس : اوووبس تقريبا و*سختها غصب عني 
رزان : ومين هيروقها بقي
يونس ببرود: اكيد انتي ي حبيبتي هيكون مين يعني 
رزان نفخت وبدأت ترتب فيها 
بعد ساعة : 
قعدت علي الركنة بتعب : خلاص مش قادرة هكمل الباقي بكرة بقي 
ومددت رجليها وراحت في النوم 
يونس طلع لقاها نايمة شالها حطها علي السرير وكمل ترويق الشقة 
وخلص واخد شاور واخدها في حضنه ونام 
*** 
فات 6 شهور) 
جنا مفاقتش لسي 
روح بقت في آخر شهور الحمل و صقر معاها
سجدة قربت من علي اوي 
يونس ورزان عايشين عادي وبقت في الشهر السادس 
اياد رجع شقته بس بعد م اتجوز 
صقر كان واقف قدام العناية المركزة 
لقي جهاز القلب بيصفر ** 
الدكتور جري عليها وفعل اللازم وطلع : الانسه فاقت وهتتنقل اوضة عادية كمان شوية 
صقر من فرحته حضن الدكتور 
وفعلا انتقلت اوضة عادية 
صقر : حمدالله ع السلامة ي جميل 
جنا بتعب : ممم انت مين 
صقر : نعممم 
جنا : أنا أنا مش قادرة احرك رجلي هو اي ال حصل انت ميييين 
صقر خرج نادي للدكتور 
الدكتور كشف عليها : الانسه حصلها فقدان ذاكرة والعمود الفقري اتضرر عندها ف للاسف حصلها شلل 
صقر بصلها بصلها بصدمة و : أنا جوزك ي حبيبتي اطمني** 
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون اضغط علي : (رواية ضرة أختي الفصل الثاني والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي : (رواية ضرة أختي)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-