القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رنا أحمد

 رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الجزء الخامس والعشرون 25 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) البارت الخامس والعشرون 25 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رنا أحمد

في الصعيد من أمام الكوخ .
كان يقف اسد وهو يحتضنها بدموع لا تتوقف فلماذا العالم يستكتر ذلك السعاده البسيطه إليهم لماذا ذلك العذاب الذي يلاحقهم فهم عشقوا ليس أكثر .
اسد بدموع ورعب وهو يحتضنها /دي مش عشق الي بتدوروا عليها دي مراتي اسيل مش عشق .
فاروق بغضب /بلاش تتضيع نفسك ي اسد سلم عشق انت كده بتخسر كل حاجه.
اسد بدموع وانهيار /انا لو سبتها وراحت مني هبقا بخسر كل حاجه ابعدوا عنا بقا وسيبولي مراتي .
فاروق بحده وهو يشهر مسدسه /بلاش تخليني استخدم العنف ي اسد سلمها من غير شواشره تأثر عليك وعلي مستقبلك .
رعد بجديه وخبث /دي مش عشق ي فاروق دي اسيل مرات ابني .
فاروق بحده /جرا ايه ي رعد انت كمان هتستر علي مجرمه زي دي .
رعد بجديه وبرود/دي مش مجرمه ي فاروق دي اسيل مرات ابني وده كل الورق الي يخصها دي مش عشق تقدروا تتدوروا علي عشق دي بعيد عن هنا .
فاروق بغضب شديد /بس انا متاكد ان دي عشق الي بندور عليها .
رعد ببرود طاغي /اثبت أنها عشق .
فاروق بحده /بلاش ي رعد انت كده بتخسر كل حاجه انت وابنك .
عشق بدموع لا تتوقف /لا ي حضره الظابط انا عشق بس ارجوك سبني الاول اشوف أمي وبعدين هاجي معاكم .
اسد بانهيار وصراخ وهو يمسكها برعب /لا انتي مش عشق مش هسيبك تروحي في أي حته مش هسيبك تبعدي انا مصدقت لقيتك ليه بتعملي فيا كده ليه الحياه مستكتره عليا اني اعيش .
رعد بدمع والم /اهدا ي اسد ي ابني اهدا مفيش حاجه هتحصل .
عشق بدموع والم وصراخ وانهيار /سمحوني كلكم وبعدين انا كنت عملت ايه ي عني انا كان غصبن عني امي كانت تحت ايد الشيطان عملت كده علشان أنقذها وانقذ نفسي كنت مضطره اعمل اي حاجه علشان أنقذها اسهل حاجه عنده أنه يحرقني انا وهي زي ماكان السبب في موت ابويا انا عملت كده علشان ادافع عن شرفي الي كان ممكن بسهوله وبقذاره ياخدوا مني انتوا بقا كنتوا فين كنتوا فين وهو بيعمل فينا كده فين الحمايه بتاعتكم فين القانون ده هو فين اه .
اسد برعب وصراخ وهو يرا عشق تنزف بشده /عشق ........
////////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️.
غرفه برق .
كانت تجلس ميسره وهي تسلط نظرها علي الاوراق بدمع فهل بالفعل كل ذلك كان عطفا هل بالفعل لا يعشقها كما يقول كان تشعر بان قلبها يؤلمها بشده نعم فهي لم تتوقع ذلك النهايه .
برق بابتسامه وهو يجلس بجانبها /حبيبتي محضرلك مفاجاه هتعجبك اوي .
ميسره بسخرية يملؤها الالم /ايه الدكتور قالك أن خلاص ايامي في الدنيا معدوده علشان كده عملي مفاجاه .
برق بارتباك شديد /دكتور ايه انتي قصدك ايه .
ميسره بدموع وانهيار وصراخ وهي ترمي الأوراق أمامه /فيه اني عرفت كل حاجه ي برق عرفت حقيقه مرضي عرفت خطتتط انك تعطف عليا عرفت ان كل كلمه قولتها كانت كدب كانت تمثيل انت اناني ومغرور ي برق ومبتحبش الا نفسك معندكش اي مانع تتدوس علي كل الناس علشان مصلحتك انا بكرهك ي برق بكرهك.
برق بوجع والم /حرام عليكي يا شيخه انتي ايه قلبك حجر قسما بالله انا حبيتك بجد كنت مستعد اعمل اي حاجه علشانك لما عرفت موضوع مرضك كنت حاسس بخنجر مشروخ جوه قلبي انا حبيت فيكي كل حاجه ضحتك عنادك حتي طوله لسانك حبيتها وانتي بمنتهاء القسوه بتدوسي علي قلبي من غير ماتفكري انتي الانانيه ي ميسره انانيه اوي .
ليخرج سريعا قبل أن تهبط دمعاته لتسقط هي أرضا بدموع والم فهي تشعر بأنها تفقد الثقه في كل من حولها ........
////////////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️.
في غرفه الضيوف.
كان يجلس ساجد مع تمارا وأحمد وكارما .
كارما بابتسامه وارتياح /نورتنا ي بشمهندس ساجد .
ساجد باستحياء /ده نورك ي افندم شكرا .
احمد بابتسامه /كارما تعالي نخرج بره شويه .
كارما بتفهم /حاضر ي حبيبي .
ساجد بابتسامه وسعاده /انا مش مصدق نفسي انك وفقتي بس أننا نتعرف علي بعض صدقيني سعادتي متتوصفش .
تمارا بابتسامه خجل /شكرا ربنا يكتب لنا الخير ويرضا علينا .
ساجد بسعاده /امين ي يارب اوعدك ي تمارا اني مش هعيش غير علشان اسعدك انتي كنتي النور الي دخل حياتي ونوارها وان شاء اردلك جزء بسيط من الي وصلتيني ليه .
تمارا بابتسامه وعشق قد تخلل ثنايا قلبها /الي وصلت ليه بفضل ربنا وبمهارتك ي ساجد ثانيا كل الي عيزاه منك انك تتتقي ربنا فيا ونعيش علي رضا ربنا وطاعته .
ساجد وهو بصراخ بفرح وسعاده /مع أن كده انك موافقه صح قولي صح .
تمارا بابتسامه خجل /هو انت كل ده ومعرفتش اني وفقت .
ساجد بصراخ وسعاده شديده /انا اسعد انسان في الدنيا دي كلها .
احمد باستغراب/فيه ايه ي ابني .
ساجدبصراخ وسعاده /تمارا وفقت اقسم بالله وفقت سلام ي احمد بيه بكره هنتكلم في كل حاجه سلللام .
تمارا بخجل شديد /عن اذنكم .
احمد باستغراب/ايه المجنون ده .
كارما بضحك /هههههه شكله بيموت فيها ي احمد وهي كمان شكلها مرتاحه اه الحمد لله ي يارب انك طمتتني علي بنتي اول مره من سنين اشوفها مبسوطه كده .
احمد بابتسامه /ربنا يسعدهم يارب .
في غرفه تمارا ......
كانت تسرع بشده الي الغرفه لتغلق الباب سريعاوهي تتضع يدها علي قلبها الذي ينبض بشده لتحدث ذاتها 
تمارا بسعاده /دلوقتي بس عرفت أن ساجد هو الحب الحقيقي وأن سليم كان مجرد وهم اوعدك ي ساجد اني اعيش علشان اسعدك زي مانت حساستني بالسعاده والعشق ❤️❤️❤️❤️.
/////////////////////////////////.
في المستشفي ...........
كان يقف أمام غرفتها ودموعه تهطل بشده خوفا عليها فهو بالكاد قد شعر بالارتياح بجانبها ولكن ذهب ذلك في مهب الريح تقسم الحياه علي تفريقهم ليقترب منه فاروق وهو يضع يده علي كتفه .
فاروق بابتسامه/لو بتحبها بجد وعايزها جنبك خليك قوي علشانها .
اسد بدموع ووجع/انا وهي مش عارفين نفرح كان الدنيا مستكتره علينا الفرحه وعايزه تاخدها مني ومش هي بس ابني كمان الي تعب وعايز يسبني هو كمان .
فاروق بابتسامه /مفيش حد هياخدهم منك ي اسد هيفضلوا في حضنك زي مقال رعد عشق خلاص ماتت ودي واحده جديده لازم تعيش الي اتحرمت منه ي اسد .
اسد وهو لا يصدق مايسمع /بجد ي سياده اللواء حضرتك قصدك .
فاروق بابتسامه /ايوه قصدي الي فهمته ي اسد كتير بيبقا للقانون الإنساني اقوا من قانون الكتب والبنت دي قاست كتير واتحملت كتير وعلي رأيها احنا كنا فين وهي بيحصل فيها كل ده ليه بنفذ القانون دلوقتي القانون ده كان لازم يتنفذ من زمان رشدي مهران والي زيه كانوا المفروض يكونوا في السجن من زمان ساعتها مكنش حصل ل عشق كل ده وجه الوقت أنها تعيش ي اسد وزي مقولتلك عشق خلاص انتهت بكل ماضيها .
اسد وهو يحتضنه بدموع وسعاده /شكرا جدا ي افندم شكرا اوي .
في الغرفه ....
كانت تحاول أن تفتح عيناها لتعتاد علي الضوء .
عشق بخوف وتعب /ايه خلاص هتحبس.
اسد بابتسامه مرح/ايوه هتتحبسي بس في حضني ومش هتخرجي منه ابدا .
عشق بدموع وخوف /قصدك ايه ي اسد .
اسد وهو يحتضنها بحنان /قصدي أن خلاص ي روحي كل حاجه انتهت عشق خلاص ماتت ماتت بكل الي شافته والي عائشه دلوقتي واحده جديده حبيبه اسد الي هتعيش ليه ولابنهم وبس .
عشق وهو تحتضنه بحب /بحبك ي اسد بحبك اوي .
اسد وهو يقبلها بعشق /وانا بموت فيكي ي روح اسد ي قلب اسد يالي خليتي ل حياتي معني يلا بقا علشان طنط ناديه عايزه تشوفك .
عشق بسعاده واشتياق لوالدته /ايوه يلا ....
///////////////////////////.
في شقه جاسر ...
كانت تجلس شمس علي صدره بابتسامه عاشقه اما هو فكان يحرك خصلات شعرها الحريري بعشق .
شمس بابتسامه وسعاده /جاسر ايه الي خلاك تغير رايك في موضوع الخلفه.
جاسر بتنهيده /مهم تعرفي .
شمس بابتسامه/طبعا لازم اعرف .
جاسر بتنهيده /هقولك وقد قص لها حكايه كريم .
شمس بضيق وعصبيه /ي عني انت غيرت رايك علشان موضوع كريم خوفت خوفت تكبر ومتلقيش السند الي يقف في ضهرك خوفت من الزمان مش علشان سعادتي ولا علشان بتحبني وعايز تخلف مني علشان نفسك مش كده .
جاسر بعصبية /انتي اتجننتي ولا ايه ايه التخريف ده .
شمس بدموع والم وصراخ /ده مش تخاريف دي الحقيقه الي انت اعترفت بيها بلسانك ي خساره ي جاسر عمري متخيلت انك تكون اناني كده .
جاسر بحده/انتي فعلا اتجننتي .
شمس بضيق وغضب وهي تسير الخارج /فعلا اتجننت لما صدقت كلامك من الاول ي جاسر انت اناني ي جاسر اناني  .
جاسر بحده/انتي رايحه فين .
شمس بحده وضيق /هغور في ستين داهيه لاني مش طايقه اعيش معاك .
جاسر بزفر وضيق/اوووف ماشي ي شمس ماشي .
/////////////////////////.
في المستشفي ...
كان يقف سليم أمام سريرها بالم ودموع لاتتوقف أما هي فكانت تنظر لنقطه في الفراغ بسكوت ليقترب منها وهو يمسك يدها بحنان .
سليم بحزن شديد /حبيبتي أن شاء الله هتكوني زي الفل .
رحمه بجمود وقلبا يصرخ الما /انت السبب في الي انا فيه ده .
سليم بصدمه /رحمه انتي قصدك ايه .
رحمه بانهيار ودموع وصراخ والم  /قصدي قصدي أن حياتي ادمرت واتشوهت بسببك ي سليم الي عمل كده كان عايز ينتقم منك انت فيا انت دمرتني ي سليم دمرتني انا مكنش ليا اي أعداء ي ريتني ماشوفتك ولا عرفتك كنت سبتني ي سليم كنت سبتني اعيش زي ماكنت عايشه  .
سليم بغيظ وعصبيه /وهي عيشتك دي كانت عيشه خدامه في الكباريهات خدامه علي الطربيزات اتجوزتك وخليتك هانم بس انتي متستهليش كل الي عملته علشانك  .
رحمه بدموع وصراخ /عندك حق أخرج ي سليم أخرج وسبني لوحدي .
سليم بضيق /هخرج لانك محتاجه تهدي وتعيدي حساباتك ي رحمه .
///////////////////////////////.
في شقه تحيه ...
كانت تجلس بغيظ شديد وهي تنتظر ابنها سمير فهو شاب منحل المخدرات دمرت ليه حياته .
سمير بتوهان /امي غريبه ايه الي جابك .
تحيه بغيظ /عيزاك تفوقلي كده شويه لان فيه موضوع مهم عيزاك فيه .
سمير بسخريه /ايه هي العروسه الجديده قرفاكي ولا ايه.
تحيه بغيظ وكره /عروسه الشؤم والندامه بت زي الحقنه مش عارفه اخلص منها .
سمير بزهق /ي أما مانا قولتلك مائه مره سيبك من العيشه مع مراد وبنته وتعالي عيشي معايا الي كان بيربطنا بيهم اختي اميره وخلاص الله يرحمها .
تحيه بطمع /اسمع ي ابن الهبله انت فاكر اني عيشيتي معاهم ببلاش لا ي خايب مراد عنده فلوس في البنوك ملهاش اول من آخر من شغله بره عايزه افضل جانبهم علشان الفلوس دي تحت عنيا ومحدش يستولا عليها كنت عايزه اعمل خالتهم وحبايبتهم علشان كل فلوسهم تكون تحت ايدي ونخلص من الفقر ده فهمت ي حمار .
سمير بطمع /انتي بتتكلمي جد ي أما مراد عنده كل الفلوس دي .
تحيه بشر وتفكير شيطاني /ايوه علشان كده اسمع كويس الي هقولك عليه انت هتخطف قمر وهنكلم مراد وهي معاك نفهمه أن مراته بتخونه وسيب الباقي عليا انا .
سمير وهو يرمي سيجارته أرضا بشر /وماله نخطفها باين عليها موزه من اسمها ي هننبسط المهم قوليلي هي بتخرج امتا وبتروح فين .
تحيه بشر /هعرف كل حاجه واكلمك .
سمير بشر /تمام .
///////////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️.
كانت تحتضن ناديه ابنتها عشق بدموع واشتياق ل سنوات .
ناديه بدموع واشتياق /عشق بنتي حبيبتي وحشتيني اوي ي حبيبتي .
عشق بدموع واشتياق /ماما وحشتيني اوي ي ماما اوي عامله ايه ي حبيبتي انتي كويسه .
فله بابتسامه وطيبه /طبعا اكيد مبسوطه أنها شافتك ي عشق واطمنت عليكي .
ناديه بدموع الفرح /علي رايك ي مدام فله ده انا حاسه ان روحي رجعت ليا تاني لما شوفتك بخير ي ضنايا .
عشق بدموع وهي تقبل يدها /خلاص ي امي الشيطان خلاص انتهاء مفيش حاجه ولا حد ممكن يفرقنا عن بعض تاني ابدا  .
ناديه بابتسامه حانيه /إن شاء الله ي ضنايا انا كده أطمنت عليكي وهجيلك كل يوم بس انا لازم ارجع بيتي .
اسد بابتسامه/ده مش ممكن ي حماتي بيتك هنا جنب عشق وجنب اسد الصغير الي هيشرف .
رعد بجديه /ده بيتك ي مدام ناديه حضرتك بقيتي واحده من العائله .
ناديه بابتسامه وسعاده لذلك العائله الجميله/شكرا جدا ي رعد بيه شكرا اوي .
فله بابتسامه وطيبه /نورتي عائلتنا الصغيره ي مدام ناديه .
ناديه بابتسامه/عائلتكم منوره بيكم ي مدام فله .
اسد وهو يحتضن عشق بابتسامه ساحره/هو انا قولتلك النهارده اني بحبك .
عشق بابتسامه ودلع /توتو مقولتش .
اسد وهو يحملها بغمزه وخبث /طب تعالي نطلع فوق وانا اقولك كل الكلام الحلو كله .
//////////////////////////////.
من أمام عيادات امراض النساء .
يتبع..
لقراءة الفصل السادس والعشرون اضغط على (رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل السادس والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2)
reaction:

تعليقات