رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الخاتمة بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الخاتمة بقلم دعاء أحمد
رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الخاتمة بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الخاتمة بقلم دعاء أحمد

بعد سبع سنوات
في كليه الطب
جويريه قعده جانب صقر وبتفرك في ايديها
صقر بهمس في ودنها. مالك يا قطتي
جويريه بابتسامه جميله. قطتك متوتره اوي يا صقر
صقر. انتي يا بنتي الأولى على الكليه خايفه عليه وبعدين دا تكريم مش امتحان
جويريه. انا بحبك اوي اوي يا صقر بعشقك يا ابن عمي
صقر. وابن عمك بيمو"ت فيكي على فكره انا محضرله مفاجأه جميله بعد التكريم
جويريه. صقر مخبيلي ايه. اوعي تقولي هنسافر والولاد هتعمل فيهم ايه هتسربهم
صقر بضحكه عاليه جذابه خلت كل بنات الكليه يركزوا معه واد ايه هو وسيم مما اشع"ل بقلب جويريه الغيره
جويريه. صقر متضحكش
صقر بيحضنها. بتغيري ولا ايه
جويريه بسعاده. انا بحبك اوي اوي يا صقر وبصراحه ببقى عايزه امس"ك البنا"ت دي من رقبت"هم وأفضل اضر"ب فيهم وانت حلو كدا بزياده
صقر. تفتكري اني ممكن احب غيرك بعد كل اللي عشناه دا من اول يوم شفتك فيه وكل المشاكل اللي عدينا بيها تفتكري قلبي ممكن يعشق غيرك.
جويريه بدموع فرحه. بالرغم كل اللي عدينا بيه انت لسه معايا ومتمسك بيا حتى وانا مش هقدر اكون ام يا صقر
صقر بحزن. نور انتي لسه بتفكري في الموضوع دا انا اسف انا اللي خطرت بيكي وانا السبب انا بجد اسف يا نوري
نور. متتاسفش يا صقر دا قدر ومكتوب وبعدين انا كنت مستنياك تقولي اني ام سيف وفارس ولادك
صقر. ولادنا يا نوري تعرفي دا حتى لو مكنش عندنا سيف وفارس فأنا كنت هبقي مكتفي بيكي لأنك بنتي وطفلتي وعشق عمري كله يا نور
نور. بحبك يا صقر ياله بينا بقى عشان تسليم الجوايز
بعد شويه
نادوا على اسم جويريه وهي كانت الأولى على الكليه
اخدت نفسها بقوه وثقه وبصت لصقر وقامت راحت المنصه
استلمت شهادت التقدير وجيه وقت انها تقول كلمتها
جويريه. بصراحه مش عارفه اقول ايه ولا مرتبه جمل بس اللي عايزه اقوله ملوش علاقه بالكليه ولا التقدير  انا عايزه اقول كلمه للشخص اللي دعمني من يوم ماشفته وانا حياتي اتغيرت ١٨٠ درجه احب اقوله انت بجد حبيبي و صحبي وجوزي واخويا انا معرفتش يعني ايه الحب والحنيه والحياه الا معاك يا صقر انت بجد افضل واحسن واجمل قدر ليا انا لما قبلتك انت قدرت تمسح دموعي. قدرت تخليني استحمل حياتي واكمل وانا مبسوطه وسعيده لولاك كنت توهت في زحمه الحياه انا خسرت في حياتي حاجات كتير اوي وانت كنت عوضي عن كل دا بجد انا لو عشت عمري كله معاك مش هندم اتمنى تفضل معايا لآخر العمر  نكبر سوا ونعيش سوا
شكرا لانك في حياتي
الكل صقفوا ليهم وجويريه نزلت وصقر حضنها بقوه
صقر. دكتوره نور انا دلوقتي محتاج جراحه بسرعه لاني تعبان جدا
جويريه. وايه اللي تعبك
صقر بغمزه. قلبي يا مزه
فارس. بابي انت بتعاكس مامي ادامنا
سيف. بث بث يا فارث ثيبهم وتعالي نشوف جميله وشمس
جويريه. الواد خالص ضمنوا مستقبلهم بيحبوا
سلسبيل. الف مبروك يا قمر
نور. الله يبارك فيكي يا سو
النمر. مبروك يا نور
جويريه بتوتر. اهلا نمر بيه
صقر. نور انتي خايفه ولا ايه
سلسبيل. لا متخافيش نمر اتغير والدليل على كدا انه رجعني ليكي من خمس سنين
النمر شدها من وسطها بقوه. متضحكيش
سلسبيل. ليه
النمر بهمس في ودنها. نسيتي وقعتي النمر في حبك ازاي. بحبك يا اميرتي
سلسبيل. انت قالت ايه
النمر بقوه. كلام الملوك لا يعاد
سلسبيل. وبصفتي الملكه امرك ان تعيده
النمر بذهول لكن ابتسم. اعشقك مولاتي
(ايوه اللي فهمتوه سلسبيل ونور قبلوا بعض بس بعد حكايه طويله بين النمر و طفلته) نسيبنا منهم ونروح لابطالنا
عند صقر
بعد التكريم
صقر. جهزه
جويريه بنص عين. ناوي على ايه
صقر. مفاجاه
جويريه. والولاد يا صقر
صقر. الولاد مع خالتهم وبعدين العيله كلهم معهم متخافيش عليهم
جويريه. أمري لله
بعد ساعات
في طياره خاصه
جويريه ركبه جانب صقر في الطياره ولفه ايديها حوالين رقبته ونايمه بعمق
صقر بص ليها ولشفايفها الجذابه وقب"لها بحب
جويريه بنعاس. صقر
صقر. نعم يا روح الصقر وقلبه
جويريه بابتسامه جميله . انا قالت لك بحبك النهارده
صقر. ممكن تقوليها تاني على فكره
جويريه بنوم. بعشقك يا صقر
بعد تلات ساعات
في قصر رائع مودرن وشيك
بيدخل صقر وهو شايل جويريه
جويريه بانبهر. القصر دا بتاعك احلف نزلني والنبي نزلني
صقر ضحك على لهفتها ونزلها وهي بقيت تدخل كل الاوض وتتفرج على الجنينه وحمام السباحه وكل حاجه
صقر. ياله اطلعي غيري
جويريه بخوف من نظراته. ليه
صقر. هعلمك السباحه ياله
جويريه. بس انا بخاف من المايه
صقر. خالص انا ممكن اجيب بنت المانيا تعلم الولاد السباحه بنفسها اصلا انا ولادي لازم يكونوا محترفين زي ابوهم واهي تعلمني وتعلمهم انها كلمه بغمزه
جويريه مسكته من ياقه قميصه. تجيب ايه؟! المانيه اه عشان اقت"لها واقت"لك واقت"ل العيال
صقر شالها وطلع اوضتهم
جويريه بغيظ. نزلني ياض بقولك نزلني
صقر. عايزك في كلمه سر
جويريه. كنت متأكده انك قليل الادب يا صقر وانت طلعت دكتور بامتياز
صقر. بسببك يا اوزعه
وقب"لها بشغف وشوق داما وسيدوم للأبد لانه عوض عن كل ما مر
...............................
تاني يوم
جويريه. هنروح فين
صقر. ياله بينا
جويريه. على فكره انت مضايقني يا صقر لا عايز تقولي احنا فين ولا هنعمل ايه وكأني ههرب منك
صقر. مفاجأه ياله بقي
بعد مده بيوقف بعربيه أدام مطعم شيك جدا
جويريه واقفه مصدومه
جويريه. باريس. دا بجد
صقر. ايه رايك
جويريه صقفت بيديها وحضنته. البرج جميل من هنا اوي يا صقر
صقر. ياله بينا هفرجك على المكان
وفضلوا يتحركوا في المكان وضحكهم وهزار وسعاده محدش فيهم توقع انه هيعشها يوم
الخلاصه
في يوم من الايام لو بكيت واتوجعت هيجي يوم بعده يعوض الحزن
صقر عاش عمره منفصم الشخصيه وفي كم يوم جيت بنت خلقها القدر له خليته شخص واحد حتى لو كان منفصم الشخصيه فهي كانت هتفضل تحبه لان هو قدرها
جويريه اللي عشته كان صعب اوي لكن كان في مقابل وعوض وحب وسعاده
كان في انتقاد ليه خليت جويريه تشيل الرحم ياجماعه ايه المشكله الحياه قدر وكل واحد بياخد نصيبه انا دي فكرتي
(ويبقى إثر تلك اللحظات هو من يرشدنا لباقيه الحياه ليجعل منا أشخاص أقوى وأفضل لذلك صبرا جميلا يا قلبي)
اشوفكم على خير
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-