القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية العاشق الفصل السادس 6 بقلم بسمة صلاح

 رواية العاشق الحلقة السادسة 6 بقلم بسمة صلاح

رواية العاشق الجزء السادس 6 بقلم بسمة صلاح

رواية العاشق البارت السادس 6 بقلم بسمة صلاح

رواية العاشق الفصل السادس 6 بقلم بسمة صلاح

رواية العاشق الفصل السادس 6 بقلم بسمة صلاح

ذكي:حامد انت اللي عملت كده 
حامد بسخريه:ايوه انا ولسه ياذكي ولسه 
ذكي بغضب:انت عايز مني اي
حامد:عايز موتك بس بعد ما اعذبك 
حامد مشي وسابه وقعد على كرسي وهو بيفتكر ذكرياته 
Flash back
حامد كان عاقد شراكه مع ذكي وابو عدي(شهاب) بس اكتشفوا أن حامد تاجر مخدرات وبيحطها مع الادويه بلغوا عنه بس عرف يطلع منها بسهوله لانه عنده احباب كتير ليه 
حامد:عايزك تقتلهم كلهم هما مسافرين اسكندريه تقتلهم كلهم فاهم
وفعلا كان ذكي ومراته وبنته وشهاب ومراته سافروا وعملوا حادثه كلهم ماتوا ماعدا ذكي وبنته بس حامد أعلن أن ذكي مات معاهم بطريقته الخاصه وخده معاه بس كان دخل في غيبوبه وحامد ميعرفش أن بنت ذكي لسه عايشه 
Back
حامد:ولسه ياذكي ولسه انا محدش يقدر يقف قصادي
عدي كان بيقرب من فيروز بس فيروز فاقت وضربته بالقلم بغضب
فيروز:انت سااافل
عدي رفع أيده علشان يضربها بس هي حطت أيدها على وشهاب بخوف وهو زفر بغضب وضيق وطلع من الاوضه 
فيروز:يارب ساعدني يارب 
مراد كان حزين بسبب اللي فيروز قالته وكان قاعد قدام النيل 
شهد:مسا مسا ياسئيل
مراد بصلها بلا مبالاه وسكت
شهد بإستغراب قعدت جمبه وحطت أيدها على كتفه
شهد:انت كويس
مراد بحزن:مطلعتش بتحبني طلعت بتحبه هو 
شهد بحزن:طب ممكن تهدى هي مش خير ليك أن شاء الله تلاقي الاحسن 
مراد:انا مش عايز غيرها
شهد بمواساه:اهدى أن شاء الله خير ولو ربنا رايد انكوا تكونوا مع بعض هيحصل 
مراد مسح دمعه نزلت من عينه وبصلها
مراد:انتي اسمك اي
شهد:اممم تعرف بعدين بقى ياكبير سلام
قبل ما تمشي مسك أيدها
مراد:هشوفك تاني
شهد رفعت كتفها ببساطه:الله اعلم 
مشيت وهو قعد شويه وهو مروح قابل عدي قاعد على العربيه ومغمض عينه راحله 
مراد:بتحبها
عدي فتح عيونه وبصله بغضب 
عدي:انت اي اللي جابك هنا
مراد ببساطه:علشان فيروز
عدي راح علشان يضربه بس بعد عنه 
مراد:أهدى انا فعلا كنت جاي علشانها بس هي مش عايزاني فيروز بتحبك عالفكره وكانت بتمنعني كتير اني أقرب منها وكانت معتبراني صديق بس مش اكتر انا مش هقولك اني مبحبهاش بس انا هحاول أخرجها من قلبي وانساها فيروز بتحبك بس بتخاف منك ياعدي وممكن تكرهك في يوم بلاش احسن تعمل كده 
مراد كان ماشي بس عدي مسك أيده
مراد:اي ياعم هتضربني ولا اي
عدي:انا بحبها بحبها اوي وبغير عليها انا عارف اني اذيتها كتير بس بيبقى غضب عني انا بحبها يامراد
مراد:حاول متتعصبش عليها اسمعها الأول بلاش تضربها ادخل اوضه تانيه علشان تهدى 
عدي بحزن:هي ممكن تسامحني
مراد بإبتسامه:هتسامحك فيروز طيبه وقلبها ابيض بلاش تضيعها من ايدك
عدي بغيره:خلاص يابا 
مراد بضحك:ماشي ياعم انا ماشي بقا
عدي:هو انت جاي لوحدك
مراد:لا جاي مع بابا
عدي:وباباك اسمه اي بقا
مراد بإبتسامه:حامد الشافعي
عدي بغضب:نعمممم
فيروز كانت بتلم هدومها بدموع
فيروز:مستحيل اقعد معاه تاني هو آذاني كتير حتى لو بحبه استحاله اجي على كرامتي اكتر من كده 
فيروز خلصت ومشيت مكنتش عارفه تروح فين راحت عند صاحبتها 
شهد:ايوه ياللي بتخبط
شهد فتحت وابتسمت بفرحه
شهد:فيرووووز تعالي تعالي
فيروز ابتسمت وراحت قعدت معاها 
فيروز:اسفه ياشهد اني جيت في الوقت ده بس كان غصب عني
شهد:اهدي ياحبيبتي انتي تنوري في اي حته في اي
فيروز حكتلها على كل حاجه 
شهد بعصبيه:ده مش بني آدم ده حيواااان
فيروز:متشتمهوش يابت
شهد:تصدقي بالله انك مهزقه تعالي ريحي هنا وانا هحط هدومك في الدولاب معايا يلا
فيروز ابتسمت لها وبعد شويه نامت وشهد حكت لمامتها لانها قاعده مع امها بس علشان باباها متوفي 
عدي روح البيت وكان بينادي على فيروز وجايبلها ورد وشوكلت دور عليها في كل مكان ملاقهاش كان جمله مراد بتتردد في ودنه (فيروز بتحبك ياعدي بس بتخاف منك وممكن تكرهك في يوم. بلاش احسن تعمل كده)
عدي:لا يافيروز متعمليش كده لا 
عدي يومين وعدي بيدور عليها مش لاقيها وشهد ومراد علاقتهم زادت وبقوا أصحاب 
حامد:خلاص ياذكي هخلصك من الدنيا ومن العذاب اهو
ذكي بصله بتعب:صدقني هتندم 
حامد:مع السلامه
حامد رفع المسدس في وش ذكي بس حصل شئ...
يتبع..
لقراءة الفصل السابع اضغط علي (رواية العاشق الفصل السابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية العاشق)
reaction:

تعليقات