القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية معذبي الفصل الرابع 4 بقلم رانيا عصمت

 رواية معذبي الحلقة الرابعة 4 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي الجزء الرابع 4 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي البارت الرابع 4 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي الفصل الرابع 4 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي الفصل الرابع 4 بقلم رانيا عصمت

ياسين... ليه ي هيثم 
هيثم.. انا مش موافق 
ياسين.... بس ي هيثم مش هينفع مقدرش اسيبك لوحدك
هيثم وهو يضع يده علي كتف صديقه ليقول.... لو رجعت من المهمه دي فيا نف"س هيبقي ليا عندك طلب
ياسين... انت تؤمر ي هيثم
ابتسم له هيثم ليحتضنه قائلا... ربنا يخليك ليا 
_____♡_____
عند سلوي كانت جالسه ليرن هاتفها برقم غريب
تجاهلته ليرن مرة اخر ردت قائله.... الو
عمر.... احسن الو سمعتها في حياتي 
سلوي بكسوف.... عمر
عمر.... اه عمر يقلب ونن عين عمر
سلوي.... احم متصل ليه
عمر... انزلي انا واقف تحت 
سلوي... انت بتعمل اي تحت وبعدين ابيه لو شافك هيق"تلك
عمر... خمس دقايق والاقيكي تحت 
اغلق الخط في وجهها لتخرج هي من الغرفه وهي تتسلل الي الاسفل لتخرج من الباب الخلفي
فتجده في وجهها نظرت له بإبتسامة لتقترب منه 
نظرت له لتجد وجهه حزين اقترب منه لتحتضنه 
استغربت نفسها ماذا تفعل هي الان
______♡_____
عند مروة كانت تدور في الغرفه لتقول.... بقي انا يقلي شقه دعا"ره 
وكنت بعمل اي فيها 
علي اخر الزمن انا يتشك فيا
قطعت خلوتها هذه دلوف الداده قائله.... ياسين بيه تحت ومعاه هيثم بيه وبيقولك انزلي عشان تتعشي
مروة... ياربي هي ناقصه قرف وبعدين فين سلوي 
نزلت الي الاسفل لتجده جالس مع ياسين ابتسم لها بخبث لتنظر له بغضب
جلست امام علي الطاوله لتجده ينظر لها تأفأفت بضجر من نظراته 
تحدث هو قائلا....ياسين احنا لازم نعمل الخطوبه قبل ما اروح الكتيبه 
وقف الطعام في حلقها لينظر لها بتسليه 
ياسين... اه انشاء الله هتبقي يوم الخميس 
هيثم... الحمدلله 
ياسين... انت مكلتش حاجه 
هيثم.... الحمدلله شبعت بس عايز اروح اغسل ايدي 
قامت مروة من مكانها لتقول..... الحمدلله 
ياسين.... مروة وري هيثم الطريق
تنفست بغضب ليقول ياسين.... انا هشوف سلوي فين 
ذهبت ليذهب هيثم وراها 
دلفت الي الممر الموجود به المرحاض لتقول.... اتفضل 
جائت لتخرج ليمسكها من ذراعها بقوة ليعيدها مره اخري اليه
وضع ذراعه حولها ليقترب منها 
مروة بغضب.... اي اللي بتعمله ده بعد عني خليني اخرج
هيثم.... تؤ اانتي فاكره دخول الحمام زي خروجه
مروة.... ولا تقدر تعملي حاجه 
هيثم بغمزه.... انا بعرف اعمل حاجات مش حاجه تحبي اوريكي
مروة.... واحد من"حط
هيثم وهو يزيح خصلات شعرها الي االوراء ليقول.... لسانك ده عايز ق"صه
نظرت له بملل لتقول... خلصت خليني اخرج بقا عشان بدات اتخ"نق
ابتسم لها ليقول.... امممم بس واضح انك متاثره جدا باللي حصل امبارح 
مروة.... قصدك ايه؟ 
هيثم..... تقدري دلوقتي تخرجي عشان مينفعش تفضلي معايا ولا اي قالها بغمزه
لتزيحه بقوه وهي تخرج بغضب 
هيثم بخبث.... لازم ادفعك تمن الق"لم ده غالي واولها اني اخليكي تش"كي في نفسك 
غسل يديه ليخرج متجهه الي الخارج حيث المجلس
_____♡_____
دلفت سلوي الي الداخل لتجد ياسين في وجهها 
لتتوتر تحدث ياسين.... كنتي فين
سلوي بتوتر.... انا كنت يعني 
ياسين.... اه كملي
تدخلت مروة بسرعه قائله... اي ي سلوي ارتحتي دلوقتي 
سلوي بخوف... اه ارتحت
ياسين.... في اي
مروة... سلوي كانت مخنوقه وافتكرت اهلها عشان كده خرجت من الباب الخلفي تشم هواء
ابتسم لها ياسين بحنان ليقول... ارتحتي يحبيبتي 
سلوي بدموع مكتومه.... اه الحمدلله 
اقترب منها ياسين ليحتضنها بقوة 
لتقول مروة.... هو انا ماليش حضن زي سلوي
فتح ذراعه الثاني لتهرول اليه 
كان هيثم يتابع الموقف ليشعر بغيره عندما وجدها تحتضن ياسين
 تحدث هيثم..... 
التفت له بغضب 
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس اضغط علي (رواية معذبي الفصل الخامس)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية معذبي)
reaction:

تعليقات