القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هوس الفصل الرابع 4 بقلم سولييه نصار

 رواية هوس الحلقة الرابعة 4 بقلم سولييه نصار

رواية هوس الجزء الرابع 4 بقلم سولييه نصار

رواية هوس البارت الرابع 4 بقلم سولييه نصار

رواية هوس الفصل الرابع 4 بقلم سولييه نصار

رواية هوس الفصل الرابع 4 بقلم سولييه نصار


-يعني ايه خطوبة مراتي النهاردة يا رمزي 
-طليقتك مش مراتك يا مراد ...سلوي خلاص مبقتش تخصك ..
-وشهور العدة يا حبيبي 
-هي هتتجوز بعد ما تخلص شهور العدة عادي خالص ...احنا نعرف ربنا 
بصله مراد بتريقة وقال:
-هو انتوا لو تعرفوا ربنا اختك تروح تلف علي ...
مسكه مراد من قميصه وقال:
-اياك تجيب سيرة اختي بحاجة وديني اقت*لك يا مراد فاهم ولا لا  ..خلاص انساها واياك تضا*يقها روح لمراتك وابنك اللي في بطنها ومتخلنيش اتهور معاك ...
مشي مراد وهو بيتو*عد قرر انه مش هيسيبها سلوي ليه  وهتفضل ليه طول عمرها ...
....
كانت زينب خايفة وهي شايفاه بيلف حوالين نفسه زي المجن*ون كان شكله ناوي  علي حاجة وهي كانت مرعوبة بسببه ...
-مستحيل تبقي لحد غيري لا ...
قالها بج*نون ...وبعدين دخل الأوضة بتاعته وطلع بس*لاح ...صرخت زينب من الر*عب ووقفت قدامه وهي بتقول بخوف :
-بتعمل ايه يا مجنون انت ؟!! 
-ابعدي سلوي ليا بس ...
-اعقل يا مراد ...ابنك في بطني انت كده هتودي نفسك في داهية ...
بس هو زق*ها ومشي ...جرت عليه عشان تم*نعه وتمسكه لكن هو صر*خ فيها وزقها جامد لحد ما وقعت علي الارض ...مشي وسابها بت*صرخ من الو*جع ...حسيت بسائل سخن علي رجلها وبصت لقت الد*م مالي رجليها ...صرخت وهي بتطلب حد يساعدها ...فضلت تصرخ وتصرخ وهي بتتمني أن ربنا يرحمها من العذ*اب ده ...هي اللي طم*عت وارتبطت بإنسان مه*ووس عشان خاطر الفلوس ...
.........
راح مراد الخطوبة ...عينيه حمرا لما شافها من بعيد واقفة معاه وبتضحك ...عرفه ده يبقي اخو مرات رمزي ....فجأة جري عليهم وضر*ب رص*اص ...
حسيت قلبي هيقف لما سمعت صوت ر*صاص عالي بعدين حد مسك أيدي وقربني منه .... حسيت أن الدنيا بتلف بيا لو شوفت مراد ماسك المس*دس ومواجهه لراسي ....اخويا جري بس مراد زعق وقال:
-اياك والله اقت*لها واق*تل نفسي ...انت عارفني مج*نون ....
بعدين بصلي وقال:
-مش قولت انك ملكي للابد !!!محدش هياخدك مني ...
بكي*ت وانا مر*عوبة ...ياربي انجدني ....فجأة  سمعنا ضر*ب ن*ار ولقيت مراد بيص*رخ وبيبعد عني ...شدني اخويا لحضنه وبعدين لقيت أن الشر*طة جات وضر*بت ن*ار علي رجله ...وبعدين قبض*وا عليه....
....
عرفنا بعدين أن مراد هاجم زينب مراته لحد ما سقط*ت واللي أنقذها ابن الجيران وهي اللي قالتلهم علي نية مراد عشان كده الشر*طة جات بسرعة ...
.......
بعد اسبوع قرب عليا رمزي وقال:
-خلاص كده هو اتح*بس مش هيقدر يقربلك تاني يا سلوي ...انتي في امان يا حبيبتي ...وكده نقدر نعمل خطوبتك مع حسن.   .
بصيت لحسن اللي كان بيبصلي بإبتسامة وقولت:
-ممكن استني لما تخلص شهور العدة ..
-ليه 
-معلش هكون مرتاحة اكتر ...
كان اخويا هيعارض بس حسن اتدخل وقال:
-سيبها علي راحتها يا رمزي أنا هستناها ...
ابتسمت لحسن صحيح لسه قلبي محبوش بجنون بس هو بالطريقة كبر في نظري حسيت أن خطوبتي بعد عدتي احسن وافضل ....
....
بعد يومين رجعت من الشغل لما مرات اخويا قالت إن زينب مستنياني ...حسيت بالحيرة عايزة ايه دي ...
روحت عشان اشوفها 
-ازيك يا سلوي 
-كويسة الحمدلله وانتي .. 
بان عليها الحز*ن وقالت:
-للاسف خسر*ت البيبي واتطلقت من مراد بعد ما اداني حقوقي ...وحاليا عايشة بعيد عن امي وجوزها وناوية ابدا حياتي من جديد ...حياة نضيفة ..
-كويس محتاجة مساعدة مني 
-لا بس جاية اريح ضميري واقولك الحقيقة 
-ايه هي 
-انتي مش عا*قر
رجعت لورا وانا حاسة نفسي دايخة بس زينب مسكتني وقالت:
-ايوة انتي مش عا*قر ...مراد قالي أن هو اللي ز*ور التحاليل عشان تبقي معاه ...انتي تقدري تخلفي بس مش معاه وهو كمان يقدر يخلف بس مش معاكي ...
حطيت ايدي علي بوقي وانا ببكي معقول الهو*س يوصل لكده ...أنا مش مصدقة أن مراد يعمل كده ...
قربت مني زينب وطبطبت عليا وقالت:
-الحياة قدامك عيشيها يا سلوي جيب ليكي ابن من حقك تفرحي وانسي مراد لان هو ميستاهلش انك تزعلي عشانه....
....
وبالفعل عملت اللي قالت عليه  قررت افرح بحياتي ...قررت حتي مبصش ورايا ...وبعد سبع شهور ....
كنت علي الكوشة وانا سعيدة وببص لحسن اللي استناني واداني حب غير مشروط وعرفت أن مراد عمره ما حبني ..هو كان ممتلكني بهو*س ونوع الحب ده مؤ*ذي ...قربت من حسن وقولت:
-كده اقدر اقولك وانا مرتاحة اني بحبك ♥️
-ابتسم وقال:
-وانا كمان ♥️
...
وبعد تلات شهور من جوازنا فرحتي اكتملت لو عرفت اني حامل من جوزي وحبيبي حسن ...الحمدلله أن في حياتي في اخ بيحميني وجوز بيحبني وطفل هيغذي امومتي والاهم ليا رب بيجبر خاطري ♥️
تمت
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية هوس)
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق