رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الثلاثون 30 بقلم دعاء أحمد

 رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقة الثلاثون 30 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الجزء الثلاثون 30 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد البارت الثلاثون 30 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الثلاثون 30 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الثلاثون 30 بقلم دعاء أحمد

نهايه الرحله
في اوضه العمليات
الدكتور بيعمل مساج للقلب ومش مستسلم لكن نجمه مش بتستجيب والنبض وقف
الممرضه. دكتور فقدنا المريضه لو سمحت كفايه احنا بلغنا جوزها بمو"تها
دكتور القلب بعصبيه. اسكتي لايمكن اسيبها تمو"تي ابنها محتاجها صفاء تعالي مكاني استلمي المساج انا عندي فكره
دكتوره صفاء بدأت تضغط على قلب نجمه
دكتور قاسم مسك المشر"ط. هفتح طبقه في منقطه الفخذ
الممرضات. بيعمل ايه الدكتور المجنون دا
قاسم. هاتوا جهاز جراحه المجاز
دخل دكتور قلب تاني مع قاسم
قاسم لمعتز. هنجري عمليه جراحه مجاز
ممرضه باستغراب. دا ساب القلب برا عمله دا بيعمل ايه
ممرضه تانيه. دا فكره عبقريه
دكتوره صفاء لسه مستمره بالضغط على قلب نجمه
قاسم. دا مش علاج انا عارف دا بيكسبنا وقت ولو دقايق وليكن خاليه يكسبنا شويه وقت ممكن تستكوا ثواني اقدر افكر
قاسم بقى يفكر وراسم القلب ادامه وبصدمه وابتسامه. بيرس ميكر
معتز. اصدك ايه
قاسم. بيرس ميكر هنحط بطاريه قلب للقلب من برا ونديله طاقه وكهرباء
معتز. تعالي. دلوقتي هتخرج من جراحه المجاز
بعد مده
كلهم واقفين بصين لجهاز نبض القلب ابتسامه واسعه ارتسمت على وشهم بفرحه
الممرضه. النبض رجع يا دكتور قدرنا ننقذ البنت
قاسم اتنهد وضحك لدرجه ان دموعه نزلت من الفرحه لنفسه. دلوقتي تقدري ترجعي لابنك وتديله الحب اللي انا انحرمت منه لما والدتي ما"تت بنفس الطريقه
كلهم صقفوا لدكتور قاسم
معتز. لازم أهلها يعرفوا جوزها منهار برا وانا شايف انك تبلغه بنفسك يا دكتور قاسم
قاسم اختفى من اوضه العمليات ومبقاش له اثر
معتز. راح فين؟
الممرضه. هو كدا دكتور قاسم بعد كل عمليه بيختفي انا هطلع أبلغهم
معتز. جهزوا المريضه ننقلها للعنايه المركزه
عند شمس قعد على الأرض وبيبكي وزهره وفيروز وفتحيه بيعيطوا
الممرضه بسرعه. مدام نجمه لسه عايشه ما"متش
كلمه دبت الروح في قلبه وقام بسرعه وهو مبتسم بلهفه. مراتي كويسه
الممرضه. الحمد لله دكتور قاسم انقذها باعجوبه ادعولها هي دلوقتي هتتنقل للعنايه المركزه
شمس. عايز اشوفها لو سمحتي
الممرضه. للأسف مينفعش ووطي صوتك
رحيم بص للشمس اللي لو كان في حالته الطبيعيه كان زمانه دخل ولو بالقوه. في ايه الباشا عايز يشوف مراته
الممرضه بخوف. تاب هننقلها العنايه ويقدر يشوفها
بعد مده
في اوضه العنايه المركزه
نجمه كانت نايمه بارهاق وشها شاحب وملامحها باهته
دخل بسرعه وهو مش مصدق مسك ايديها. اوعي تمشي ولا تفكري تعملي كدا مره تانيه ارجوكي لو مش موجوده مش هقدر اعتبره ابني مش هقدر احضنه وابو"سه واضمه ليا لاني هكر"هه حتى لو مالوش ذنب ارجوكي ارجعي
بعد ساعات
نجمه بدأت تفوق وعيونها مليانه دموع. ش مس الد  ين
شمس بسرعه. نجمه حببتي انتي كويسه
نجمه. رح يم عايزه اشوف ابني يا شمس ارجوك
شمس. اهدي متقلقش عليه هو في الحضانه
نجمه بخضه وخوف. ماله في ايه؟
شمس بحنان. ااههددي اهدي يا قلبي لانه اتولد بدري شهرين كان لازم يروح الحضانه
نجمه بدموع. ابني يا شمس اوعي يكون جراله حاجه
شمس. والله هو كويس بس انا اللي مش كويس
نجمه بخوف. مالك في ايه ايه اللي واجعك
شمس. قلبي اللي كان هيمو"ت من الخوف بيوجعني اوي
نجمه مدت ايديها وحطها على قلبه. قاله اني معه وجانبها ولو في الم نتحمله احنا الاتنين سوا
شمس مسك ايديها بفرحه وبا"سها بكل رقه
دكتوره صفاء خبطت ودخلت
صفاء. حمدلله على السلامه يا بطل
نجمه. هو ايه اللي حصل
صفاء. كنت هنفقدك بس الحمد لله
قاسم. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الكل. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
صفاء. اعرفك يا شمس بيه دكتور قاسم اللي انقذ مدام نجمه في آخر لحظه احنا كنا استسلمنا
شمس قام وحضنه. شكرا لك انت عملت ليا معجزه أنقذت حياتي
قاسم بابتسامه جميله. الف مبروك يتربا في عزكم. انا عندي حاله بعد اذنكم
شمس وهو بيسلم عليه. بالتوفيق
صفاء. نجمه لازم تتحركي لازم تقومي عشان رجليكي تفك انا ولاده قيصريه
نجمه بدموع. بس احساس الوجع رهيب يا دكتور مش هقدر اتحرك
صفاء. دا طبيعي لان مفعول البنج انتهى وانتي لازم تحسي بوجع معليش استحملي بس لازم تقومي وتتحركي
شمس هز راسه باطمنان لنجمه. خالص يا دكتور انا هيساعدها متقلقيش
صفاء. الف مبروك بعد اذنكم
نجمه بلهفه ودموع. قالي يا شمس شكله عامل ازاي شبه مين فين اكتر وعيونه زي ولا زيك. اد ايه؟ كيوت كدا
شمس باستيعاب. معرفش شكله ولا حضنته ولا عارف ازاي هحضنه حاسس اني خايف اشيله وقربه لحضني وبعد ما كان حضني ليكي لوحدك يجي حد يشاركك فيه. خايف تعرفي انا مبصتلوش كنت خايف ومنهار كنت حاسس اني عايزه اكر"هه لانه بعدنا عن بعض
نجمه بدموع. بس دا حته مني يا شمس ولو كنت اذيته صدقني عمري ما كنت هسامحك افضل فاكر على طول ان حتى لو انا مش موجوده فالطفل دا هيكون حبيب قلبي ودي ما انت كل دنيتي هو هدفي في الحياه اني اكبره واعلمه ونعيش معه لحظاتنا نعلمه يعني ايه رجوله ويعني ايه حب وصداقه وزي ما انت الكل بيعتمد عليك ويثق فيك لازم تخليه يكسب ثقه الناس انا لو حبيت حد في حياتي فهو انت والدليل على حبي ليك هو رحيم
شمس. ربنا يحفظكم ليا يا قلبي ياله بقى نتحرك عشان تبقى كويسه
نجمه بدأت تحرك رجليها وكانت متجبسه بسبب وقعت المكتبه عليها شمس مسكها من وسطها وبدأ يتحرك معها  وهي بتتالم وهما الاتنين بيتشاركوا الالم
بعد اسبوع
نجمه بعياط. انا عايزه اشوف ابني حرام عليكم انتم مش عايزني اشوفه ليه؟ هو كويس حرام عليكم انا عايزه. انتم محبين عليا حاجه
شمس. اهدي يا حببتي وانا اوعدك هخدك له
نجمه بتصميم. دلوقتي حالا حرام عليكم انا عايزه اضمه لحضني واطمن عليه
شمس شالها.
نجمه. نزلني
شمس. مش هتعرفي تمشي بسبب الك"سر فاسكتي بقى وتعالي نشوف الشقى دا شكله ايه
أدام الحضانه نجمه وشمس واقفين بيتفرجوا على الأطفال الموجودين
الممرضه. اتفضلوا معايا
دخلوا وراها وهي راحت ناحيه سرير وطلعت طفل. رحيم شمس الدين الانصاري
نجمه بدموع. بسم الله الرحمن الرحيم خد يا شمس كبر في ودانه
شمس باستغراب شال الطفل بين ايديه وحاسس بحاجه غريبه مشاعر متلغبطه لكن احساس بالدفا الطفل كان صغير جدا
نجمه واقفه جانب هم وهي مبسوطه وشايفه نظرت الحنان في عيونه كالعاده بيطمنها
نجمه. حلو اوي. هات اشيله
شمس بعد عنها بسرعه وبحنان. لا دا إبني وهيفضل في حضني
نجمه بدموع. عايزه اشوف ابني يا شمس
شمس ضحك واستغرب هو عمل كدا ليه وقرب منها واديهلها براحه
نجمه بسعاده. دا صغنون اوي انا خايفه امسكه يقع
شمس. بصي اهم حاجه خلي ايدكي تحت راسه وحاوطيه بدراعك التاني ايوه كدا
نجمه وهي بصالها بعمق. شمس انت بجد مكنتش عايز تشوفه انت احسن انسان انا عرفته واحن بني آدم على وش الأرض صدقني هيجي يوم ويكون فخور انك ابوه. انا بعشقكم ربنا يحفظكم ليا
.................
زهره. معقول يا زين شوفت كان رافضه ازاي واول ما حضنه سبحان الله
زين شدها من خصرها. شمس بطبعه طيب وبيحب الأطفال بس كان خايف مش مستوعب ان حببته ممكن يجرالها حاجه
زهره. ربنا يحفظهم
زين. بس مش ملاحظه حاجه غريبه
زهره. ايه
زين. إن انا وانتي تممنا جوازنا قبليهم ومع ذلك مفيش حمل حصل
زهره دموعها نزلت
زين. في ايه يا حبيبتي محصلش حاجه وبعدين احنا لسه صغيرين
زهره. زين دا الموضوع اللي كنت عايزه اكلمك فيه
زين. اتكلمي يا قلبي في ايه خضتيني عليكي
زهره. انا لما كنت في المستشفى حبيت اطمن وروحت عملت تحاليل واكتشفت اني عندي مشكلة تأخر الحمل ويمكن تخليه ميحصلش
زين بصدمه. تاب عادي ممكن نروح لأحسن دكتور نساء وتوليد ونشوف الموضوع دا وبعدين احنا لسه صغيرين وانا اعرف ناس كتير اتاخروا في الحمل و ربنا كرمهم
زهره. زين انا مشكلتي ممكن تطول سنين
زين. و لو حتى محصلش انا مش هزعل لان دي هتبقى اراده ربنا ولو لينا نصيب في الموضوع دا هيحصل
زهره بكبرياء مزيف. او انك تتجوز وتخلف
زين بصدمه. انتي بتقولي ايه. بتعرضي عليا اتجوز يا زهره
زهره. عشان بحبك ودا حقك
زين. لا دا انتي غبيه بقى اسمعي يا بت الحلال انا مش عايز عيال انا عايزك انتي بشقاوتك وتقلباتك ومزاجك و جنونك وعنادك كل دا ومش عايز ازاي حاجه تانيه ولو هخلف هيبقى منك انتي
زهره بدموع. انا خايفه يا زين عارف لما شفت رحيم أتمنيت اوي يكون عندي طفل زيه
زين. يا حببتي اعتبرني ابنك
زهره بضحك وسط دموعها. ابني
زين بحب. ابنك وحبيبك وجوزك وكل حياتك
زهره وهي تطبع بو"سه على خده. شكرا لانك في حياتي يا زين
زين. تاب تعالي بقى عشان عايزك في كلمه سر
بعد شهر
شمس. نجمه انا عاي
نجمه بسرعه. هههههشششش اسكت
شمس. نام
نجمه بتعب. اخير ابنك متعب
شمس شدها من خصرها وبهمس. انتي وحشتني اوي
نجمه. وانت كمان بس بجد انا هالكنه
الخدامه من برا. شمس بيه في وحده تحت عايزه مدام نجمه
شمس. مين
الخدامه. قالت اسمها جهاد
نجمه بعصبيه. ودي عايزه ايه دلوقتي. قوليله اني مش عايزه اشوفها ولا اقولك انا بنفس هقولها
اخدت حجابها ونزلت بسرعه وهي متعصبه شافت امها واقفه في المدخل
نجمه. يا اااههه اخير افتكرتي ان عندك بنات جايه ليه عايزه فلوس ولا في مصيبه جديده مخبيهالي
جهاد بتعب. اسمعيني يا نجمه انا جايه عشانكم
نجمه بدموع. بعد ايه بعد ما كنتي سبب في د"مار حياتي انتي كنتي سبب وراء كل مصيبه حصلتلي ودلوقتي جايه عايزه تتكلمي معايا لا دا في احلامك
جهاد بندم. انا عارفه اني اذيتك بس انا مش عايزه منكم غير انك تسامحني انتي وزهره
نجمه. على ايه ولا ايه
انا بسببك جالي فوبيا من الضلمه طفله كل ما كانت تغلط تضر"بيها وتحبسيها في اوضه لوحدها ضلمه. مضيتني على ورقه فاضيه عشان اتنازل عن كل حاجه ورقتها من بابا. واديني الورقه دي لمدحت اللي عمل عقد جواز. انتي اكتر حد خذلني وك"سرني يا جهاد هانم
لا يمكن اسامحك
جهاد. عندك حق انا واحده ضيعت جوزي وبناتي وضيعت شبابي في الشرب والسهر والقمار بس ربنا متسبنيش وابتلاني بالسر"طان
زهره بدموع. سرطان
نجمه. والمفروض اني اسامحك واخدك في حضني كنتي فين لما قالوا اني م"ت حتى مسالتيش عني. كنت بمو"ت في المستشفي من شهر وانا بولد كنتي فين
شمس بابتسامه جميله. نجمه انتي دايما بتسامحي وقلبك ابيض سامحيها واحتسبي اللي حصل دا في الماضي
نجمه. بس دا بيوجع اوي يا شمس
شمس. ودا هينتهي الحياه كلها ساعه واحده تعالي نعيش الساعه دي واحنا مسامحين اللي بنحبهم
نجمه حضنته وفضلت تعيط وبعدين بصت لزهره وراحت ناحيه جهاد وحضنتها . كنا محتاجين حضنك دا من زمان اوي
جهاد بدموع. اسفه والله العظيم اسفه
فتحيه. جهزوا جناح للست جهاد
نجمه حضنت جهاد وبصت لشمس بابتسامه جميله
بعد مرور ثمان سنوات
دخل شمس الثرايا وابتسم بضحك وهو شايف نجمه بتستخبي وراء احد الكراسي تلعب مع طفلها البالغ ثمان سنوات
نجمه بصتله واشارت له ان يصمت ولا يتكلم
شمس واقف من بعيد وهو شايف اللي بيحصل
جاء رحيم الذي كان يلعب بأحد الغرف يضحك وهو يبحث عن والدته
رحيم وهو ماسك مسد"س لعبه. هقت"لك يا ماما لو مسكتك هقت"لك
شمس ببعض العصبيه. ووولد إياك اسمعك بتقول كدا تاني لمامي
رحيم بخوف. انا اسف يا بابي انا كنت بهزر معها وبعدين انا بعلب كل يوم كدا مع ملاك بنت عمو زين ويضر"بها بالنار
شمس. مع طفله عندها شهور
شمس حط ايده على وشه وبقي يحاول يكتم ضحكته من هذا الطفل الذي سيكون نسخه منه
شمس. ربنا يستر منك لما تكبر دا انت هتبقى مصيبه
نجمه وهي بتقوم من وراء الكرسي. حرام عليك يا شمس دا هيبقى كيوت خالص
شمس برفعه حاجب. معنديش انا الكلام دا
شمس دخل ورحيم ونجمه جريوا عليه وحضنوه
شمس لرحيم وهو ينظر له. ولد داير وشك
رحيم بضحك وهو يغمز له. ووااالعانه
نجمه بعدم فهم. في اي
ليق"بلها فب"له سريعه على شفتيها وهو يضحك بخبث وهو ابنه
نجمه بغضب منهم. قسما بالله حلال فيكم اني اطفش واسيبك يا قللات الادب
عز ابنهم عنده تلات سنين. ايوه يا ماما تعالي نمثي انا وانتي ونسيبهم
نجمه وهي تحمل طفلها. والله انت اللي فيهم
جيه زين وزهره وهي شايله طفله ملاك بنتهم جيت بعد طول انتظار
زين. السلام عليكم عندي خبر حلو
شمس. وعليكم السلام
نجمه. خبر ايه
زهره. انا حامل
نجمه بسعاده. بجد الف مبروك يا حببتي الف مبروك
شمس شد نجمه من خصرها. زهره معليش خالي بالك من الولاد عايز نجمه في حاجه
زين بغمزه لرحيم. شكل هيجلكم اخت قريب
شمس. واد انت احترم نفسك
وبجنون يحمل نجمه وسط تذمرها ويصعد لغرفتهم
نجمه. في ايه
شمس بتوهن. وحشاني اوي
نجمه. شمس الولاد
شمس. هههههشششش انسى كل حاجه انتي معايا دلوقتي
ليق"بلها باشتياق وكل معاني العشق ويديه تزيح ما ترتديه وهي مستسلمه فالصعوبات انتهت وحياتهم استقرت على ميناء العشق
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية زواج القاصرات والصعيد)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-