القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أيات الرحمن

 رواية عشقت أمير الصعيد الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم أيات الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد الجزء الخامس والعشرون 25 بقلم أيات الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد البارت الخامس والعشرون 25 بقلم أيات الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أيات الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أيات الرحمن


الجد:معقول امير يكون بي"كذب علينا 
رضوى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
#بقلم_أيات_عبدالرحمن
رضوى:بيكذ"ب ازاى يعنى 
الجد:اصل امير قال إن هو باع البيت ده 
رضوى:مايمكن مأجره او حاجه
الجد:يمكن بس كان قال
رضوى:مش عارفه يا جدوا 
الجد:ياترى امير بيفكر في ايه وايه اللي عايز يوصل ليه
رضوى:ممكن سؤال يا جدى
الجد:اسألي ياعمر جدك
رضوى:مين ريري ومين فرحه 
الجد:اسمعى يابتى زى مابيقولوا اعز من الو'يلد و'يلد الو'يلد وانتى عندى اعز من ابوكى وامير عندى اعز من ابوه ولو مش خا"يف عليكي هقول وهجاوب لكن خا"يف عليكي 
رضوى:من مين
الجد:من الزمن
رضوى:وايه حكاية الزمن دى كمان
الجد:هتعرفي كل حاجه في وقتها 
رضوى:ومين اللي هيعرفنى 
الجد:امير هو اللي هيعرفك كل حاجه عنه
رضوى:دا من رابع المستحيلات 
الجد:مش هو خدك البيت ده وقالك ان في اسرار هتتكشف والغاز هتتحل هييجى وقت وهو اللي هيعرفك كل حاجه عن نفسه
رضوى:طب امتى
الجد:لما يثق فيكى ويح"بك ساعتها هو اللي هيعترف
رضوى:طب ماتقولي انت ياجدى
الجد:ماينفعش ابقي كده بخ"رب عليكى وانتى لسه عر"وسه جديده
رضوى مسكت راسها :مش فاهمه حاجه خالص  
الكلام ده كان قبل العصر في الصباح يعنى وفي الوقت اللي بحكى فيه عن خلود في الليل
******عند خلود*******
كانت بتجرى وبتع*يط والذئاب وراها 
خلود:مرييييم يامرييييم مرييييم الحقينى واستسلمت لقدرها وخلاص مفيش مفر الذئاب هتقضى عليها 
لكن في شخص بيمسك ايديها وبيجرى معاها
خلود:مروان
مروان:بسرعععه اجرى يلاااااا
خلود ومروان بيجروا بسرعه وفي مان شكل بحر صغير كده بينزلوا فيه الذئاب بتخاف من الميه 
استوووووب مروان عرف مكان خلود ازاى 
#يتبع
خلود بخوف شديد حض"نت مروان وفضلت تعي'ط والذئاب هتتج*نن على الشط عشان تاكلهم 
مروان بنهجان قوى:هششششش خلاص ياخلود اهدى انا معاكى ومش هسيب اي حاجه تقرب منك 
خلود ماسكه فيه جامد وخا"يفه
مروان:بس خلاص يا خلود
خلود:مريم يا مروان مريم زمانهم اكلوها 
مروان:مريم في بيتهم دلوقتي ومستنيه خبر موتك
خلود بعدت عنه:انت بتقول ايه
مروان:من كم يوم مريم جت وقالت ان هى بتح"بنى و انا قولت ليها انى انا بح"بك انتى
فضلت تقول كلام كتير اوى وإن هى عمرها ما ح•بت غيرى والكلام ده ولما انا قولت ليها انى مش بفكر في اي بن"ت غير خلود قالت انت ليا انا وبس ومفيش اى حد هي"قدر ياخذك منى حتى لو كانت اعز صديقه ليا 
عرفت ان هى مش ناو'يه على خير 
فجيت اقولك قولتيلي
دا نسخ الكلام اللي خلود قالته لمروان
👇👇👇
مروان :القمر بيفكر في ايه
خلود مسحت دموعها بسرعه:مفيش انا مش بفكر في حاجه
مروان:والدموع دى سببها ايه
خلود:مفيش يا امير
مروان بمرار:امير لسه بتح*بيه 
خلود:مروان انا 
مروان:انتى ايه
خلود:انا ما استا*هلش انسان زيك انت شخص عظيم جدا والف بنت تتمناك 
مروان:وانتى ليه ما تتمانينيش 
خلود:عشان مش هينفع اكون معاك وانا بح*ب اخوك
مروان:بس انا بح•بك ومس*تعد اخليكى تنسيه
خلود:مفيش حد بينسي شخص عايش في د•مه 
مروان بحزن:امير اتج*وز افهمى ونساكى
خلود:بس انا لسه وهفضل مستنياه لاخر عمرى
مروان:يبقى هت*موتى ومش هتكونى معاه
وسابها ومشى
👆👆👆
فمشيت والنهارده العصر كنت المفروض انى اروح اشحن الموبايل اللي شرب ميه تكفي سنه ده شوفتك انتى وهى ماشيين في اتجاه الجبل مشيت لحد ماسمعتكم بتتكلموا وهى وقفتك في مكان ومشيت 
في بيت خلود
والدتها كانت قلق"انه عليها واخواتها مش سا"يبين مكان في البلد غير لما سألوا عنها فيه
ام خلود:ماتعرفيش خلود فين يا مريم
مريم:بصراحه يا خالتى انا ماكنتش عايزه اقولك بس هى اتأخرت اوى
ام خلود:اتكلمى يابتى خلود فين
مريم:خلود راحت تقابل عش"يقها في الجبل
ام خلود:انتى بتجولى ايه يامريم انتى واعيه لكلامك
مريم:ايوه ياخالتى خلود طلعت الجبل عشان بت"حب واحد من المط"اريد
ام خلود: يا"ميلت بخ"تك في ولادك يا ثنيه
عند خلود ومروان الساعه بقيت واحده والجو برد جدا والمطر قوى  وهما ماشيين في الميه لحد ما بيخرجوا من الميه لما بيشوفوا بيت فيه نور بيروحوا عليه
خلود:انا بردانه قوى يامروان
مروان:معلش يا حب"يبتى قصدى يابنت عمتى هنوصل اهو 
خلود :انا اسفه يا مروان اوى 
مروان:علي ايه 
خلود:عشان جر"حتك بكلامى كان لازم اعرف ان انت وسكتت
مروان:سكتتى ليه
خلود:انا اسفه علي كل اللي قولته ليك 
مروان:مفيش حاجه حصلت يا خلود المهم نمشي من هنا
خلود:لسه بت"حبنى
مروان:بصراحه لا
خلود بحزن: ماشي
مروان:ماشي ايه بقي وبعدين هو انا لحقت اك"رهك
خلود بفرحه:يعني لسه بتح"بنى
مروان:ايوه ولما نرجع برض"اكى غص"ب عنك هتج"وزك
خلود:وانا موافقه
مروان:يعنى كان لازم ده كله يحصل عشان اسمعها منك
خلود بكسوف:تؤ خلاص بقي الله
مروان:بتتك"سفى ياخلود
خلود:لا اصل ماعنديش د"م
مروان:اومال عندك ميه ساقع"ه 
خلود:خلاص مش موا"فقه 
مروان:خلاص وانا هرجع البيت وسيبى الذئاب تتصرف معاكى
صوت الذئاب عالي
خلود:لا خلاص يامروان خلاص
مروان:ههههههه طب يلا 
عند رضوى وامير
رضوى:انا سمعت ان هى طلعت الجبل عشان تقابل حبي"بها
امير:حب"يب مين وخلود عمرها ماحب"ت غيرى
رضوى:وما اتج"وزتهاش ليه
امير:خلاص اطل"قك واتج"وزها
 بقي هيسمح لحضرتك
امير:الشرع حلل اربعه يا قطه
رضوى : هيهي أنت عارف تعامل واحده كويس لما تت"جوز اربعه
امير:وهو أنا معلقك  علي حبل المش"نقه 
رضوى :حاجه زى كده
امير:تمام وراح ماسكها من رقب"تها 
ها تحبي رو"حك تطلع دلوقتي ولا أصبر عليكى شويه
رضوى : كحححححححح أنت حي"وان 
امير :هو مين ده اللي حي"وان
وهوووووب ونسيبهم يمو"توا بعض
وبعد مده ماتقلش ولا تزيد عن عشر دقائق 
رضوى : يخ"رب بيت إيدك يا أخى مركب فيها حد"يد
امير:قل أعوذ برب الفلق 
رضوى :هح"سدك علي ايه يعنى
امير بضحك وغناء:بيح"سدونى لما بضحك
رضوى :هههههههه انت لسه فاكر
امير:ودى حاجه تتنسي 
رضوى :اممممم طب وفاكر ايه تانى عنى
امير:هو بصراحه مش فاكر بس دا أنا كمان عارف عنك كل حاجه 
رضوى :بجد 
امير:بجد
رضوى :طب ممكن ياميرو تقولى تعرف عنى ايه
امير:اعرف أن انتى بت"حبي الخروج والسهر ومفيش عندك صحاب غير منال ونغم اللي غد"روا بيكى 
رضوى بخوف :غد"روا بيا 
امير:امممم ومازن فكراه
رضوى بخوف :هو انت عرفت الكلام ده منين
امير:أنا اعرف عنك أكتر من نفسك
رضوى :وعرفت اللي حصل من مازن
امير:اممم وعا"قبته علي كده 
رضوى : عا"قبته ازاى 
امير:ههههههه ما أنا اللي خل"يته يبقي أختك ما"زنه
تانى  يوم بقي
مروان وخلود رجعوا وطبعا أهل خلود استقبلوها استقبال حسن استقبال الأخوات الكبار😕😂😱😱😂😉
خالد أخو خلود :بقي بتطلعي الجبل يابن"ت 🐕عشان تقابلي عش"يقك 
مروان :عش"يق مين خلود كانت معايا
خيرى أخو خلود بردوا: كيف يعنى يا ويلد خالي 
هربتي مع مروان ياخلود 
خلود بخوف منهم:والله ما حصل يا خوى
مروان :ايه اللي بتقوليه ده يا خلود  انتى نسيتى أننا مت"جوزين
خالد :آه يابت  الفرط"وس ومسك ش"عرها 
مصطفى :صحيح الكلام ده يا مروان 
مروان :لا يابوي اتطمن مفيش حاجه من دى
كل الحكايه أن وبدء يحكى اللي حصل
نسخ من البارت اللي فات
👇👇👇
خلود ومريم بيطلعوا الجبل ومريم بتوقف خلود في مكان وبتطلب منها ماتتحركش خالص من غيرها 
خلود:ماتتأخريش بقي 
مريم: لا دقيقه واحده بس
مريم رجعت البيت وسابت خلود في الجبل  لوحدها الليل دخل وخلود خايفه يكون مريم حصل ليها حاجه فجأة صوت الذئاب ملي المكان خلود بتحاول ترجع البيت لكن الذئاب جريت وراها وهى بتصرخ وخايفه اوى وبتنادى علي مريم
👆👆👆
وهو ده اللي حصل 
خيرى بوجع هو كان بيحب مريم :معقول يا مريم
خالد :والله للازم بت🐕🐕🐕لازم اقولها كيف ما كانت عايزه تقتل خيتى 
وايه وجايه تجول خلود طلعت تجابل عشي"قها فى الجبل طيب يابت الحسنين 
الجد طبعا اتدخل وهدى الموضوع شويه وخلاص قرروا هيط"ردوهم من البلد 
خالد بيروح بالليل عشان يحر"ق بيت مريم 
الجد قال ليهم يطلعوا قبل الليل وهما مفيش عندهم مكان تانى يروحوا عليه هما بيخرجوا المغرب وخيري بيروح عشان يقابل مريم ح"ب عمره ويعرف منها عملت كده ليه لكن مفيش حد بيقعد جنب الحيط في اوضه من الأوض ودموعه بتنزل وفجأة خالد بيشعل النار وبتملي البيت كله وخيري جواه
يتبع...
لقراءة الفصل السادس والعشرون اضغط علي (رواية عشقت أمير الصعيد الفصل السادس والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية عشقت أمير الصعيد)
reaction:

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق