القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دعاء أحمد

 رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الجزء الرابع والعشرون 24 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد البارت الرابع والعشرون 24 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دعاء أحمد

بتيجي عربيه نص نقل وكانها اصده تخبطهم
نجمه بسرعه. حاسب يا مصطفى
مصطفى بسرعه بيدوس فرامل ويحاول يغير اتجاهه لكن العربيه بتتقلب
في شركه شمس
زين بسرعه دخل مكتب شمس وهو كان في اجتماع
شمس بشئ من الحده. في ايه يا زين؟ ازاي تدخل كدا
زين بسرعه وهو بينهج ويحاول يتكلم. نجمه ومصطفى في مستشفي الحياه عملوا حادثه بالعربيه 
شمس بسرعه قام وخرج من الشركه وهو بيجري ركب عربيته وطلع على المستشفى
في المستشفي
شمس بسرعه. نجمه يوسف الشرقاوي كويسه؟
الموظفه. البنت اللي جيت في حادثه عربيه هي وشاب
شمس بعصبيه. ايوه هي فين؟
الموظفه. الشاب كويس شويه كدمات وك"سر في الضلع لكن للأسف البنت البقيه في حياتك جيت المستشفى وهي متوفيه والقلب توقف
شمس بصدمه ودموع. انتي بتقولي ايه. انتي اتجننتي مراتي فين يا ولاد... نجمه فين انطقي؟
الموظفه. في المشر"حه انا اسفه يا فندم ادعيلها
شمس هز راسه يمين وشمال بمعنى لا وهو بيبكي
في شخص موجود بيصوره
في المشر"حه
بيشيلوا الغطا من على وشها وباين جروح كتير فيه
شمس بدموع. لا قومي انتي مينفعش تمو"تي انتي قالتي قبل كدا مدام قلب واحد فينا بينبض فالتاني اكيد لسه عايش قومي يا نجمه ارجوكي انا بحبك اوعدك مش هعملك حاجه تزعلك بس فوقي عشان خاطري
زهره بوجع. نجمه انا اسفه لو زعلتك في يوم بس بلاش تعقبيني كدا عشان خاطري
كلهم كانوا منهارين تماما
في الثرايا
سوزان شافت الصور وفضلت تضحك بهستريه وجالها اتصال
شخص. كدا انا نفذت بقى فلوسي هتوصللي امتي
سوزان. متقلقش مدام اللي عايزه اتنفذ فلوسك هتوصلك في أسرع وقت
الشخص. انا موجود دايما في اي حاجه توريني بس كله بتمنه
سوزان. لا كدا خالص فلوسك هتوصلك متقلقش
قفلت معه وقام وفضلت تنطط على السرير وتغني
قي المقا"بر
د"فنوا نجمه وهما في حاله صعبه كلهم
مصطفى وهو قاعد على كرسي بعجل. كانت بتحبك اوي في اليوم دا كانت جايلك عشان معاد الحقنه وكانت طالبه مني اديلك نصيبها من ورث بابا الله يرحمه عشان تعوض خسارتك
شمس قعد على ركبته وفضل يبكي وحالته لايرثي عليها
بعد يومين
في فيلا شيك
عند حمام السباحه
قعده وهي ضمه نفسها وبتبص للمياه
بيجي من وراها وبيبو"سها من خدها. وحشتيني
بلهفه  وهي بتقوم وتلف له. وانت كمان اوي عامل ايه دلوقتي كويس؟ على فكره انا زعلانه منك مكنش ينفع تبكي ولا تجهد قلبك متنساش انك لسه خارج من عمليه.
. اهدي اهدي انا كويس المهم انتي عامله ايه
. زهقانه وعايزه اخرج هنفضل كدا كتير
.. لا متخافيش الموضوع هينتهي بكرا بالليل
. ناوي على ايه؟
.. انتي هتسافر على المانيا النهارده مع رحيم وبكرا انا هحصلك على هناك
. انا خايفه
.. لازم نخلص عليهم والا هنفضل في خطر لأن اللي حاول يقت"لك مره اكيد هحاول الف مره احد ما ينفذ
. تاب انت هتعمل ايه في موضوع المناقصه
.. اهدي يا حببتي لو هما تعا"بين فاحنا لازم نكون عندنا لقاح من سمهم
. ربنا يستر صحيح فين السلسله بتاعتي اللي اديتهالك قبل مامشي من الثرايا انا عايزها
.. لاطبعا السلسلة دي هتفضل معايا
. ليه انا بحبها؟
عشان لو مشيتي في يوم اضمن انك هترجعي عشان تاخديها
. وانا لايمكن ابعد
.. انا لازم امشي دلوقتي عشان محدش يشك فينا
زهره عامله ايه
.. متخافيش انا قالتلها الحقيقه بس طبعا مش اول يوم
تمام ربنا يستر
كان نفسي اقضي وقت اكتر معاكي لكن مش هينفع اول ماتوصل المانيا هكلمك اطمن عليكي
اوكي
.......
تاني يوم
في مطار المانيا
سوزان. ناوي على ايه يا شمس
شمس بخبث. للأسف هعلن إفلاس الشركه ربنا يستر وقدر اسدد الخساير اللي عليا
سوزان بهوس الحب. بص انا شركتي في فرنسا صحيح انا نهايتها لكن معايا فلوس كتير جدا نقدر نسدد الخساير و نحقق أرباح لأننا اكيد هنبدا شغل سوا وانت عارفني ذكيه اد ايه
شمس. عندك حق
باليل
سوزان. رحيم انت جيت المانيا امتى؟ وفين شمس مختفي من بدري؟
رحيم بجديه. شمس بيه سبق على الحفله وانا هوصل حضرتك
سوزان. اوكي ياله بينا
في القاعه
سوزان دخلت ولامحت مدحت اللي باين عليه الحزن راحت ناحيته. حسابنا لسه مخلصتش يا مدحت واللي عملته في شمس هدفعك تمنه غالي اوي اتفاقنا انك تاخد نجمه لكن ماتاذيش شمس
مدحت بغضب. انتي اللي دبرتي الحادثه اللي ما"تت فيها نجمه
سوزان بخبث. ايوه انا ولو رجعت هحاول مره واتنين والف عشان اخلص منه
مدحت بغضب. هقت"لك
سوزان بابتسامه مغروره. مش هتلحق لاني هكون خلصت عليك زي ما عملت في حبيبه القلب
مدحت بخبث. يبقى اخلصلك على شمس ونبقى صفينا حسابنا
سوزان بقمه غضب. حاول بس تقربله صدقني هتلقيني في وشك
وابتسمت بمكر وهي بتبعد عنه
سوزان. اومال فين شمس يا رحيم انتي مش قاله ان
قطعت جملتها بصدمه دخول شمس ونجمه حطه ايديها في ايديه وكانت جميله جدا ومفيش إثر لأي خدش فيها
مدحت اتصدم لكنه فرح وراح ناحيتهم مد ايديه لشمس عشان يسلم عليه
نجمه اول ماشفته افتكر وهو بيحاول يه"جم عليها وكانت على وشك انها تعيط و بقيت تضغط على ايد شمس اللي حس بيها
شمس مد ايديه لمدحت وبقي يضغط بقوه كادت ان تخلع يديهمدحت بيحاول يسحب ايديه لكنه مش عارف
مره واحده شمس ساب ايديه
مدحت وهو باصص لنجمه. اهلا شمس بيه ناوي تعلن افلاسك على التليفزيون ألماني والموضوع هيوصل لمصر في سرعه البريق ايه رايك انقذك من المشكله دي اشتري شركاتك بالتمن اللي انا احدده
شمس ضحك بقوه ضحكه سخريه وبخبث. هنشوف يا مدحت بيه بس خلي في علمك مش الصعايده اللي بيسبوا حقهم وسابع ومشي
بعد شويه
بتظهر شاشه الاسهم
وترتيب الشركات في المستوى
واول شركه هي شركه شمس وان شركاتهم وصلت للعالميه
سوزان بخوف. ازاي؟ اصدي الف مبروك يا شمس
قل"م نزل على وشها بقوه
شمس. رحيم اخلي القاعه
بعد شويه القاعه بتفضي تماما
بيفضل شمس ونجمه وسوزان و مدحت ورحيم
سوزان بدموع مزيفه. شمس اسمعني
شمس بغرور وهو بيحط ايديه في جيبه. لا لا لا جيه الوقت اللي انا اتكلم فيه يا بنت خالتي تحبي نبدأ منين من البدايه
دخلتي على الاب توب بتاعي وحطيتي الفلاشه والأرقام اتبدلت و اتبعت للشركه هنا في المانيا
دا اللي انتي متخيله لكن اللي حصل
ان الاب توب اللي دخلتي عليه المعلومات الفيك مكنش هو الجهاز اللي عليه المعلومات انتي غبيه اوي يا سوزان تفتكري شمس الأنصاري هيخاطر بكل اللي يملكه وهو مش عامل حسابه لكل حاجه. الاب توب الأصلي في الشركه في مكان محدش يتوقعه غير كدا حتي لو دخلتي عليه تفتكري كان هيبقى سهل تختر"قيه وأفضل خبراء تشفير هما اللي شغلين عليه
صحيح كاميرات البيت جابتك وانتي بتعملي كدا
تاني حاجه
حاولتي  تق"تلي مراتي وزقيتي عليها سواق النقل لكن الموضوع كان فيك لان ساره صحبتك عرفت انك وصلتي لمرحله من الجنون خطيره فقالت تنقذك وتنقذ نفسها هي صحيح دلوقتي في فرنسا خليت الموضوع يمشي طبيعي ويبان فعلا ان الحادثه حصلت وانتي كنتي عارفه اني مخدتش الحقنه فنجمه هتجيلي الشركه فرتبتي كل حاجه في وقت قياسي لكن للأسف انا وقفت أدام حطتك وفشلت وسواق النقل معايا دلوقتي واللي حصل كله تمثيل مش اكتر  ومصطفى كويس محصلش حاجه 
سوزان بصدمه ورجاء. معقول عملت كل دا عشانها وانا اللي حبيتك مش متمسك بيا نجمه  عمرها ما هتحبك زي ما انا بحبك يا شمس صدقني
شمس بغضب. وانا عمري ما اتمنى الهوس دا ايوه يا سوزان انتي عمرك محبتيني دا جنون
 ودلوقتي جيه وقت حسابك على كل اللي عملتيه رحيم خدها من هنا عايزها تترحل من ألمانيا لمصر بالكلبشات
نجمه دموعها نزلت وهي مش قادره تتحمل
شمس بحنان. مينفعش تصعب عليكي يا نجمه صدقيني دا لمصلحتها اكتر لازم ترجع لعقلها وتتحاسب على اللي عملته لأنها غلطانه ولو سيبنها هتفضل ت"بخ س"مها فينا
تعالي اقعدي لسه ادامنا كتير
وق"لع الجاكيت بتاع البدله ووقف أدام أدام مدحت
شمس. ايه رايك دلوقتي يا مدحت بيه صحيح مش انا اللي اسيب حقي
وهج"م عليه وفضل يضر"ب فيه بكل غ"ضب وهو بيفتكر اللي عمله في مراته بقى يضر"ب بكل قوته لدرجه ان صوت تك"سير ضلوعه بقى واضح رحيم بالقوه بعده عنه
شمس. هتترحل على مصر هتتحاسب على محاولتك لقت"لي و انك اعلنت إفلاس شركتي ودا محصلش وانك زورت ورقه جوازك علي مراتي
شمس. رحيم تسلمه بنفسك انا هخرج من الباب الخلفي عشان الصحافه اللي برا مش عايز سيرتي او سيره مراتي تيجي في الموضوع
رحيم. اعتبره حصل
........
خرج هو ونجمه وهما خرجين نجمه بصت للعجل الموجود في الشوارع وبصت الدريس بتاعها شمس لاحظ نظرتها وعرف هي بتفكر في ايه
شمس. اركبي يا قمر خالص يا نجمه المواضيع دي كلها انتهت مفيش مدحت ولا سوزان في حياتنا 
نجمه. الحمد لله 
رجعوا فيلاتهم
تاني يوم
شمس. ها خدي البسي دا وحصليني
نجمه. ايه دا
شمس. ياله بسرعه
بعد شويه بتخرج وهي لابسه ترينغ واسع ومش شفاف جميل  وعليه حجاب بتبص لقيت شمس لابس ترينغ وكان شكله وسيم جدا
نجمه. هو في ايه
شمس. هنتفسح شويه ياله بينا
بيركبوا عجل ونجمه كانت فرحانه جدا وهي بتسابق شمس
نجمه. انا تعبت  انا هنروح على فين
شمس. هنتفرج على الريف المانيا
بعد شويه بيوصل ا لمكان ولا اروع وفي كوخ صغير  جميل وتحت شجره كبيره موجود فرشه كبيره عليه وجبات خفيفه وقهوه جاهزه وكانت بجد تحفه
نجمه بسعاده. دا بجد ايه الجمال دا
بتلقى الموسيقى اشتغلت اغنيه هاديه
شمس بحركه مسرحيه. تسمحيلي بالر"قصه دي
نجمه ضحكت وقل"عت الكوتشي ور"ميته وراها وفضلوا ير"قصوا مع ضوء الشمس  وكانوا بجد ثنائي خلقهم القدر لبعض مش مجرد زوجين على الورق 
بعد مرور تلات سنوات
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون اضغط علي (رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الخامس والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية زواج القاصرات والصعيد)
reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق