القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم دعاء أحمد 

رواية زواج القاصرات والصعيد الجزء الثالث والعشرون 23 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد البارت الثالث والعشرون 23 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دعاء أحمد


مدحت ر"مي نجمه على السرير وه"جم عليها بكل و"حشيه
بتض"ربه لكن قوتها أضعف من انها تقدر تقاومه وخصوصا بعد  حاله الانهيار اللي جيتلها
نجمه بدموع. ابعد عني يا حيو"ان انا بكر"هك يا مدحت بكر"هك
مدحت بر"غبه قط"علها الدريس وبدأ يفك زراير قميص
نجمه بتحاول تقوم وهي بتعيط لكنه ضر"بها بالق"لم خليها تقع وتبقى مستسلمه تمام
مدحت وهو بيقرب منها. دلوقتي محدش هيقدر يقف ادامي حبيب القلب ما"ت
نجمه صر"خت بكل قوتها بهست"ريه
مدحت لسه هيل"مسها الباب اتك"سر و دخل شاب طويل باين عليه انه رياضي
وباين عليه الغضب
مدحت. انت مين؟ وازاي تدخل هنا. يا منصور يا رجاله
رحيم بغضب ضر"به بالبوكس في وشه ونزل فيه ضر"ب لحد ما وشه كله بقى د"م وفقد الوعي
رحيم بص لنجمه وعرف انها مرات صاحبه نجمه هدومها كانت متق"طعه وشعرها على وشها و بتعيط بهستريه وفي د"م على وشها بص في الارض وقل"ع الجاكيت بتاعه ومد ايديه ليها بيه
نجمه قامت بسرعه وحطت الجاكيت وقامت وبسرعه بقيت تجري ناحيه اوضه شمس
شافته واقع في الأرض وقميصه كله د"م وفي رجاله كتير حواليه واضح انهم رجالته
نجمه بقيت تمشي ناحيه وهي مش مصدقه ساكته تماما مش قادره تصر"خ
رحيم دخل وراها وشاف صاحبه غر"قان في د"مه
رحيم وهو بيطلع الموبيل. انتم اغبيه محدش عارفه يتصل بالاسعاف
واتصل بالاسعاف
رحيم بغضب. قسما عظما في خلال خمس دقايق لاطاربا المستشفى فوق دماغكم
نجمه وقعت جانبه وفضلت تعيط. شمس قوم بقولك قوم انت مش بترد ليه قوم ارجوك
بصيت للاوضه وكانت بتدور على اي حاجه توقف بيها النز"يف
بسرعه جابت شراشف قطنيه وحطتها على الجر"ح وبقيت تضغط بالراحه وهي بتعيط
نجمه. مينفعش تسيبني انت كمان. انت قالت لو هنمو"ت يبقى نمو"ت سوا وانت لايمكن تسيبني انا لسه عايشه ما"متش مينفعش انت كمان تسيبني ارجوك. انا بحبك بلاش تسيبني كفايه اللي خذلوني بلاش تخذلني ارجوك شششمممسسس ششششششششممممسسسس
رحيم. اهدي لو سمحتي ممكن تبعدي عشان اشوف القلب لسه بينبض ولالاء
نجمه هزت راسها بلا ومسكت ايديه وحطيتها على قلبها وحطت ايدها على قلبه. لسه بينبضوا ولو فيها مو"تي مش هسمحلك تسيبني
الإسعاف وصلوا الفيلا وبسرعه طلعوا للاوضه اللي فيها شمس
بعد شويه نزولوا وحطوه في عربيه الإسعاف وبدأ يعملوا الاسعافات الاوليه
الممرض. شخص واحد بس اللي هيركب
نجمه. انا مراته
الممرض. اركبي بسرعه
عند رحيم
بصي للاوضه اللي كان فيها مدحت وملقهوش عرف انه هرب
رحيم. هنتقابل قريب يا ابن زيدان
............
في المستشفي
دخلوا بسرعه جدا وبداو يعملوا الازم لشمس لكنه بينز"ف بطريق غريبه
نجمه قاعده برا وبتعيط وبقيت تقرأ سوره النور وهي عارفه ان ربنا لايمكن يخذلها ولا يو"جعها فيه
رحيم. احم مدام نجمه اتفضلي
نجمه بتعب. ايه دا
رحيم. لو سمحت غيري هدومك شمس بيه لو عرف اني سيبتك كدا مش هيسكت على كدا
نجمه لنفسها. حتى وانت مش موجود حبك ليا حواليا في كل حته يارب انا ماليش غيرك انقذهولي
اخدت الشنطه من رحيم ودخلت اوضه خاصه وغيرت
بعد شويه العيله كلها وصلت
سوزان بسرعه. شمس فين يا رحيم
رحيم. في اوضه العمليات
سليم. ولدي ماله يا رحيم؟
رحيم. إن شاء الله خير ادعوله
فيروز بصت لنجمه اللي قاعده وبتعيط وواضح عليها الإرهاق والتعب
فيروز. نجمه انتي كويسه
نجمه بدوخه ودموع . لا مش كويسه قلبي وجعني اوي مش قادره اتحمل يا فيروز مش قادره يارتني كنت مكانه
مصطفى. اهدي يا قلب اخوكي شمس أسد وان شاء الله هيكون بخير
فتحيه راحت قعدت جانب نجمه وحضنتها. هيكون كويس شمس هيكون كويس يا بتي متخافيش ربك مبينساش عباده اللي قلبهم ابيض
نجمه بدأت تحس بشاشه سودا بتحبها
زهره. لا مينفعش كدا اطلب الدكتوره يا زين
بعد شويه الدكتوره وصلت وبدأت تشوف نجمه
الدكتوره. لازم نعلقلك محاليل في حاله هبوط في الدوره الدمويه اتفضلي معايا
نجمه بتعب ودوخه شديده. مش هسيبه  ولو فيها مو"تي ارجوكي يا دكتوره خليهم يطمنوني عليه ارجوكي
الدكتوره. اهدي يا حببتي ان شاء الله هيكون كويس بس انت مينفعش تفضلي كدا
نجمه هزت راسها بتعب. مش هسيبه كفايه بقى
الدكتوره. يبقى مفيش الا اننا نجيبلك المحلول لحد هنا ثواني واجيلك
الممرضه خارجه بسرعه وبتجري من اوضه شمس
نجمه قامت بسرعه. شمس كويس؟
الممرضه. للأسف لازم ننقله د"م وفصيله د"مه نادره جدا ومفيش في بنك الد"م في  المستشفي
سليم. فعلا شمس فصيله د"مه مختلفه عننا هنعمل ايه دلوقتي
الممرضه. احنا بنحاول نشوف في المستشفيات التانيه لكن هي تأخروا وحالته خطيره
مصطفى ونجمه وزهره بصوت واحد. لو سمحتي شوفي عينه د"مي
الممرضه تاب اتفضلوا معايا
فيروز. نجمه انتي رايحه فين مينفعش انتي اصلا تعبانه
نجمه بعد ايد فيروز عنها ومشيت ببط وراء الممرضه
بعد شويه
الممرضه. مدام نجمه اتفضلي معانا عينه د"مكم مطابقه
نجمه بسرعه دخلت وياها
بدوا ينقلوا الد"م نجمه بصه لشمس وبتفقد الوعي
الدكتور. خديها بسرعه على اوضه واعمليلها اللازم بدل ما نفقدها
الممرضين بدوا ينقلوا نجمه لاوضه تانيه وهي فقده الوعي ويعملولها اللازم
بعد ساعات
الدكتور خرج وباين عليه الارهاق
زين. اخويا كويس؟
الدكتور. الحمد لله كميه الد"م اللي اخذناها صحيح مكنتش كفايه لكن فديتنا كتير لحد ما وصلت الجرعه اللي محتاجها ان شاء الله هيفوق على بكرا الصبح
............
مع أذان الفجر
نجمه بدأت تفوق و قامت وهي بتتوجعي لقيت زهره نايمه على سرير جانبها قامت براحه وخرجت من الاوضه و راحت للاستقبال
نجمه بسرعه .  شمس الأنصاري عامل ايه دلوقتي
الموظفه. شمس بيه العمليه بتاعته نجحت الحمد لله ونقلنه اوضه ٣٠٤
نجمه. عايزه اشوفه ارجوكي
الموظفه. بس انتي شكلك تعبانه تحبي اوصلك لاوضتك
نجمه بعند. عايزه اشوف جوزي ارجوكي دلوقتي حالا
الموظفه. تاب لازم تروح اوضه التعقيم وبعدين تقدري تشوفيه اتفضلي معايا
بعد شويه
دخلت اوضه شمس واول ما شفته قلبها اتقبض وشه شاحب وفي اجهزه كتير متواصله بيه
راحت قعدت على الكرسي ومسكت ايديه وفضلت تعيط
نجمه. انا اسفه والله اسفه مكنتش اعرف ان وجودي في حياتك هيا"ذيك كدا. انا السبب سامحني يا شمس ياريتني كنت انا مكانك انا انا تعبانه اوي وانا شايفك كدا ومش مصدقه انك ممكن تسيبني انا واثقه فيك وعارفه انك هتقدري ترجعلي
شمس بيفتح عنيه ببط واول ما شافها ابتسم. ن ج مه
نجمه بسرعه. انت كويس؟ في حاجه تعباك؟ انادي للدكتور. اتكلم ارجوك
شمس بتعب. هششش اه دي اهدي انا كويس عم لك حاجه وازاي جينا هنا
نجمه بدموع. رحيم وصل وهو اللي جابنا هنا
شمس. اذا"كي
نجمه. تفتكر حبك ليا ممكن يخلي اي حد يقربلي متخافش انا كويسه المهم انت ارتاح
سندت راسها على طرف السرير ونامت وهو بقى يملس على شعرها
بعد اسبوعين
شمس. انا لازم اخرج من هنا مش هفضل اكتر من كدا
سوزان. مينفعش يا شمس انت لسه تعبان
نجمه بابتسامه مريحه. انا هروح اكلم الدكتوره واخليها تكتبلك على خروج
سوزان بغيظ. انتي بتقولي ايه اتجننتي دا لسه تعبان
نجمه. وانا عارفه جوزي كويس وعارفه اللي يريحه
وصلوا كلهم الثرايا
ونجمه ماسكه في ايد شمس بقوه
شمس بهمس. متخافيش مش ههرب منك
نجمه بابتسامه جميله. متقدرش تهرب اصلا لان حتى لو محيتني من حياتك كلها قلبك هيفضل ينبض عشاني
سوزان لنفسها. ماشي يا مدحت اه لو عرفت مكانك قسما بالله لاقت"لك اتفاقنا كان انك تاخد نجمه لكن متا"ذيش شمس
شمس. انتى رايحه فين
نجمه. هنطلع اوضتنا عشان ترتاح
شمس بنفي. لا دخليني المكتب رحيم جاي وهنتكلم في شويه حاجات
نجمه. شمس انت بتقول ايه حرام عليك نفسك سيب الشغل دلوقتي مش هيطير
شمس بضحكه هاديه. نجمه متخافيش انا بس لازم اتكلم معه في حاجه ضروريه وعلى فكره انا وانتي مسافرين المانيا الاسبوع الجاي
نجمه. المانيا!
شمس بتنهيده. ايوه المانيا ياله بقي
في المكتب
زين. ناوي على ايه يا شمس انا مش فاهم حاجة ليه سبت مدحت بعد اللي عمله
رحيم. هو دلوقتي في المانيا بيجهز اكيد للحفله بتاع نجاح شركته
شمس. مش عايزه يغيب عن عيونكم
زين. بالنسبه لموضوع الالتزامات اللي علينا والخساير دي هنعمل فيها ايه
شمس. هتنحل ان شا الله
زين. بس انا همو"ت واعرف ازاي خسرنا المناقصه احنا كنا مظبطين كل حاجه
شمس. اكيد حصل لعب في المعلومات اللي وصلت ليهم او ان مدحت قدر يقدم شغل احسن مننا عايزين نقعد سوا قبل سفريه المانيا
زين. هتعلن إفلاس الشركه
شمس بتنهيده. اللي ربنا عايزه هيكون
عند نجمه
زهره. بتعملي ايه يا نجمه
نجمه. عرفتي بموضوع خساره المناقصه
زهره بحزن. ايوه
نجمه فتحت موبايلها وكلمت مصطفى
نجمه. ايوه يا مصطفى انت فين
مصطفى. انتي كويسه حصل حاجه
نجمه. تعالي على الثريا دلوقتي عايزك في موضوع
بعد شويه
مصطفى. في ايه خضتيني عليكي
نجمه بصت ناحيه مكتب شمس لقيته لسه جوا. تعالوا نقعد في الجنينه
نجمه وزهره ومصطفى راحوا الجنيه
مصطفى. فهميني بقى في ايه
نجمه. مصطفى هو انا ورثي ادا ايه من بابا الله يرحمه
مصطفى. كتير مبلغ وقدر بس فلوسكم تحت ايدي لأنكم لسه موصلتش للسن القانوني
. زهره. انا ونجمه عايزين حقنا من ميراث بابا
مصطفى. انتم شاكين فيا
نجمه. لا يا مصطفى بس شركه شمس حصل فيها دروب كبير واللي عرفته ان الموضوع ممكن يوصل للحبس و لا انا ولاء زهره لايمكن نسمح بكدا
مصطفى. الله يرحمه ابوكم عرف يربي بس هو شمس هيقبل الفلوس دي
نجمه. ماهو انت اللي هتديهاله واحنا كان ملناش دعوه
مصطفى. ماشي يا نجمه انا هشوف الموضوع دا واللي فيه الخير يقدمه ربنا
بعد يومين
شمس رجع شركته وبيجهز للسفر
عند نجمه
مصطفى. نجمه انا رايح لشمس دلوقتي انتي كنتي عايزه حاجه
نجمه. شمس نسي الدوء وفي حقنه لازم ياخده
مصطفى. تمام تعالي معايا لان انتي عارفه اني مبعرفش ادي حقن
نجمه. تمام ثواني هغير واحطله  اكل و جايه
في عربيه مصطفى
مصطفى. مالك يا نجمه
نجمه. قلبي مقبوض حاسه ان في حاجه هتحصل
مصطفى. إن شاء الله خير
عربيه نص نقل بتيجي بسرعه جدا وكانها اصده تخبطهم وططططخخخخخخخخخ
في شركه شمس
زين. الوا في ايه
........
زين بسرعه. انت بتقول ايه وحصل امتى الكلام دا هما فين دلوقتي
.. في المستشفي ومدام نجمه للأسف.....
لسه الرحله في أولها وكل ازمه وهي اختبار والشاطر اللي يقدر ينجح فيه
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع والعشرون اضغط علي (رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الرابع والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية زواج القاصرات والصعيد)
reaction:

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق