القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أجبروني على الواقع الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم راندا علي

 رواية أجبروني على الواقع الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الجزء الثاني والعشرون 22 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع البارت الثاني والعشرون 22 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم راندا علي


اسر بيحاول يفتح عيونه وبالم جامد ووجع/اااااه ...ااه..
وقومت وحطيت ايدي علي راسي من الوجع..وببص حاوليا ومره وحده بصدمه....اي داااا...
_________________
سليم ...نزلت من بيت ساميه ازاي...هي امها وفرحانه كدا أن بنتها سافرت..طلعت الفون ورنيت وقلبي عمال يدق جامد اوي...ردي ردي بقي ي ليان
____________
ليان... كنت واقف عند المحطه ومستنيا القطر ودموعي نازله مسكت الفون وقلبي بيدق جامد.../نعم
سليم بفرحه /ليان اخيرا رديتي ...انتي فين عاوز اشوفك
ليان بتحاول تغير صوتها اللي مليان حزن وقولت بجمود/لا.. ميخصكش علي ماظن انا فين او مش فين واحسنلك ابعد عن طريقي
سليم /ليان ممكن تهدي بس انا... قاطعه ليان وقالت بزعيق/اهدي...اهدي اي يعني اييييي شايفني بعمل اي عشان اهدي
سليم بضيق/ليان قولي مكانك يلا
ليان/مش هقول
سليم سمع صوت القطر
ليان/يلا بقي سلام
سليم جري علي عربيه يركب ويسوق بسرعه/ليان اوعي تركبي انا جاي حالا
ليان/من ظاهر انك مش بتف*هم بقولك ملكش دعوه بيا تاني انت شخص انا*ني وقفلت الفون
سليم رمي الفون وبيسوق علي أقصي سرعه ومره وحده طلعت قدامه عربيه
سليم اتصدم وحاول يوقف عربيته دخلت في العربيه التانيه
______________
ليان ..حطت ايدي علي قلبي واخدت نفس عميق ودموعي نازله وركبت القطر
_______________
اسر بصدمه/اي دااااا
مرام بعياط جامد وحطت ايدها علي وشها/انا.. انا عملتلك اي...عشان تعمل فيا كدا وعيطت جامد...حرام عليك ي أسر
اسر بصدمه وقام من علي السرير/انتي كدابه..مستحييييل
ولبسه ومسك فونه علي فوق ١٠٠ مره رن من داليا امه..قام بسرعه وبصالها بعيون زي الصقر وقال بجمود..ليا كلام معاكي ومشي
______________
نزل وركب عربيته وشه احمر جامد...غبييي*بي لا ..انا متاكد معملتش كداا انا متاكد...هقول ل سيليا اي دي ماخدتش علاجها اكيد وقالتلي هستناك
رجع الفيلا وطلع
دخلت الجناح بتاعي ...لاقيت ماما قاعده علي سرير وف حضنها سيليا..كان وش سيليا غريب واحمر جامد وعيونها وارمه من العياط...قلبي وجعني جامد ..حاسس انها هتكسر من سببي لو عرفت...
سيليا..حسيت قلبي اطمن شويه أن شوفته بس كنت حاسه بوجع بصتله بدموع
داليا بصتله. وبعصبيه قالت../انت فين من امباارح
اسر راح اخد سيليا ف حضنه جامد ولمس خدها بحنيه وبص ل داليا/كان صحبي تعبان جامد ي ماما وكنت معاه ف مستشفي ونسيت فون ف عربيه
ومبصتش لعيون سيليا
سيليا...اول م حضني حسيت أن روحي رجعتلي بس كنت حاسه انه بيكد"ب مش عارفه لي......
داليا بصتله..وقالت../مكنتش اعرف ان سيليا بتحبك اوي كدا كانت منهاره من عياط عليك كنت حاسه انها هتمو*ت
اسر بص ل سيليا وحضنها جامد/بعد الشر عليها..كويس أن حصل كدا عشان شوف حبك ليا
داليا ابتسمت وطلعت
سيليا بصتله بدموع ..
اسر مسك أيدها بحب جامد ونزل علي ركبته وبا*س أيدها وقال ومسح دموعها وقال بصوت مليان ندم جامد /حقك عليا ...سامحيني..عارف انك زعلانه مني ..بس كان غصب عني
سيليا ابتسمت... بس جوايا كنت حاسه انه كدا"ب مش عارفه لي
اسر...كنت حاسس بوجع اني بكدب عليها بس انا والله العظيم متاكد اني معملتش حاجه...كنت حاسس نظرات سيليا بتكلمني وبتقولي انت..انت كدا*ب..
اسر /مفطرتيش ومغيرتيش ولا اختي العلاج...حقك عليا انا مني الله واللهي
سيليا بتوتر جامد/بع.د.. ال.شر
(بعد.. الشر)
اسر ابتسمت وبا*سها ف خدها بحنيه وقال/يلا عشان تاخدي علاج وتغيري وتفطري
سيليا ابتسمت واكتفت بهز راسها
___________________
البوليس والاسعاف موجوده
وطلعو سليم بالعافيه من عربيه بس مش ظاهر ملامح وغرايب عن الوعي والفون كان مكسور لاقو ف جيب بنطلونه محفظه فيها البطاقه الشخصيه بتاعته
الظابط/كويس في بطاقه شخصيه خدو بسرعه علي المستشفى وخدو اللي خبطو علي القسم ومسك البطاقه وبص فيها..معقوول..سليم ابن عم أسر بيه
______________
•هااااا طمنيني عملتي اي
مرام بفرحه/كله كله تمام عيب عليكي..
•اخدت نفس عميق وقالت بفرحه...اخيرا
مرام بفرحه/هكون عن قريب مراته بعدها ابتسامه راحت وقالت....بس..مشوفتيش بصلي ازاي بعيون زي الصقر وقالي مستحيل اعمل كدا
•لا اطمني دي بس اثار الصدمه....مهم امشي علي الخطوات بظبط
__________
اسر ادي العلاج ل سيليا وساعدها ف اللبس ونزل مطبخ يجبلها فطار بنفسه وكان حزين اوي
وطلع بلفطار وقعد جنبها يوكلها
سيليا كانت ساكت ف صمت ومش عارفه شعور اللي عندها دا لي...
فون اسر رن رد وبصدمه قامت بسرعه
سيليا بصتله بخوف
قرب منها وبا*س راسها/سليم ف مستشفي لازم امشي مش هاخر
سيليا هزت بقلق
نزل اسر وتصل بعمر ووصل المستشفى كان سليم لسه ف اوضة العمليات قعد بخبية امل /يااااارب اقف جنبي انا ماليش غيرك
وقاعد بحزن وافتكر
فلاش باك
نزل من عربية وطلع عند مرام
فتحت مرام
بصلها بتعجب وقال ..اي دا
________________________
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون اضغط على (رواية أجبروني على الواقع الفصل الثالث والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية أجبروني على الواقع)
reaction:

تعليقات