القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم دعاء أحمد 

رواية زواج القاصرات والصعيد الجزء الحادي والعشرون 21 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد البارت الحادي والعشرون 21 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دعاء أحمد

انا وانتي
قصه حبنا
قصه صعبه 
لايمكن أن اعبر عنها في بضعه كلمات
هذه قصه جديده لفتي وفتاه
ارادا ان يحيا في تلك اللحظات التي كتب عليهم القدر ان يمو"تا من ألم الفراق
وايضا من قسو"ه القدر
............
البوليس وصل ثرايا شمس وهو مبقاش فاهم في ايه
شمس بحده. في ايه يا حضره الظابط
مراد. بشمهندس شمس الاستاذ مدحت زيدان مقدم في حضرتك بلغ بخط"ف مراته
شمس. مرات مين؟
مدحت دخل الثرايا. مراتي نجمه يوسف الشرقاوي
شمس بغضب. انت بتقول ايه اتجننت إياك نجمه تبقى مراتي
مدحت باستفزاز. وجوازك منها باطل لأننا متجوزين قبلك وانت مال"مستهاش يا بشمهندس يبقى نادي لمراتي بدل ما اخليهم ياخدوك حالا بتهمه خط"ف انثي
شمس استغرب ازاي مدحت عرف المعلومه دي لان محدش يعرفها غير زين وزهره ويمكن فيروز
مدحت باستفزاز. هاتها يا شمس بدل ما ادخل اجيبها بنفسي أصلها وحشتني اوي
شمس بغضب هج"م عليه وضر"به بالبو"كس في وشه وفضل يضر"ب فيه بكل غضب وكل الموجودين بيحاول يبعدوه
مدحت قام ومسح الد"م من على بوقه
مراد. شمس بيه مينفعش كدا لو حضرتك مش محترم نا يبقى نروح كلنا على القسم
شمس بهدوء عكس النا"ر اللي جواه. اثبت انها مراتك
مدحت ابتسم بخبث وطلع ورقه من جيبه ور"مها في وش شمس
شمس خدها واتحول لشخص تاني بكل ما تعنيه الكلمة عيونه اسودت من الغ"ضب وعروقه برزت راح ناحيه مدحت وه"جم على رقبته ومدحت واقف على وشه ابتسامة شما"ته وخبث واستفزاز.. زق شمس عنه وواقف بيتكلم بغرور. خلصت ناديلي مراتي بهدوء وبلاش شوشره
شمس بغضب جحيمي. على جث"تي يا ابن...... 
مدحت ببرود مستفز. انا كنت عارف عشان كدا جبت المحامي معايا قاله يامتر عقو"به الخط"ف كم سنه
المحامي بخوف من شمس وبيبلع ريقه بصعوبه. من خمس سنين وانت طالع
مدحت ببرود. شوفت يعني انت اللي في آخر هتنضر مش انا فبهدوء نادي على مراتي وبخبث ولا اقولك انا هتطلع انادي عليها
قطعه لك"مه قويه من شمس اللي واضح عليها جنون العشق. فكر بس تقرب منها وانا اقسم برب العزه لاخلص عليك
مدحت. وانا مبخفش من حاجه
شمس. الورقه دي مروزه
مدحت. لا مش مروزه ودي امضت نجمتي
كيف تجرء كيف يناديها باسمه انه حقا ابله جلب المو"ت لنفسه
مدحت. انا طالع اجيب مراتي
وفعلا طلع وكأنه عارف تفاصيل البيت
سوزان واقفه هتمو"ت من الفرحه ومش مصدقه انها اخير هتخلص من نجمه
في اوضه نجمه
لفه شعرها كحكه لفوق ولابسه  بنطلون جينز ابيض وبلوزه لونه ازرق وماسكه قميص شمس
نجمه. شمس ممكن البس قميصك أصله مريح
اتفاجات بدخول مدحت اول ما شفته عيطت ورجعت لورا
مدحت بابتسامه خبيثه. وحشتني يا نجمه
نجمه بقيت تهز راسها وترجع لورا. انت عايز مني ايه حرام عليك.
شمس دخل بسرعه وهو في حاله لايرثي عليها. مممممدددحححت
انت اللي جنتيت على نفسك انا حذرتك
وبسرعه طلع سلا"حه وططططخخخ
نجمه وقعت على الأرض وصر"خت بقوه شمس بسرعه جري عليها واخدها في حضنه وهي بقيت حضنه بقوه وهي خايفه
مدحت بقى حاطط ايديه على دراعه مكان الرصا"صه وكاتم صوته بالرغم انه عايز يصر"خ بص لشمس بغضب ونزل من الاوضه وهو بيتوعد له
نجمه بدموع. دا بيعمل ايه هنا يا شمس؟ ارجوك ابو"س ايدك يا شمس متسبنيش دا مجنون
شمس بحنان وهو بيد"فن راسه في عنقها يستنشق تلك الرائحه الجميله لآخر مره يستنشق اكبر قدر من عطرها. ههههههشش خالص اهدي انا معاكي متخافيش اهدي يا حببتي انا مستعد احا"رب الدنيا بحالها ولا ان حد يا خدك مني
بعد شويه
فيروز من برا الاوضه. شمس الظابط عايزك تحت
شمس. جاي وراكي
نجمه بتوتر. ليه عملت كدا اكيد مش هيسيبك
شمس بابتسامة هاديه. اهدي مش عايزك تنزلي من هنا اوعي تنزلي يا نجمه
نجمه بصتله بخوف وهو با"س راسها ونزل
في الثريا
شمس نزل بهيبه لاقا الظابط جاي ناحيته وهو ماسك الكلبشات. شمس بيه. مدحت زيدان مقدم فيك بلغ بخ"طف مراته واطلا"ق الرصا"ص عليه
شمس. الورقه دي متزوره
الظابط بخوف فبرغم من شخصيه شمس اللي دايما باين هادي مع أهله الا انه شخصيه قويه. لا حضرتك الورقه دي مش متزوره واحنا اتتكدنا منها
نجمه نزلت بسرعه وانهيار بعد ما سمعت اللي قاله. لا حضرتك انا ممضتيش على الورقه دي انا نجمه يوسف الشرقاوي مرات شمس سليم الأنصاري الورقه دي اكيد متزور
مدحت بخبث. تاب بصي كدا
نجمه بصتله بقرف واخدت منه الورقه دي واول ماشفته وقعت على الارض
نجمه بهستريه. ليه ياجهاد معقول تكوني مش بقايا عليا للدرجه دي وباعلي صوتها صر"خت  ااااااااهههههههههه للللللللليييييهههه
زهره. نجمه اهدي ارجوكي ارجوكي اهدي
نجمه بانهيار. هي ليه بيعنا كدا يا زهره احنا عملناها ايه. لليييهه
عمري ما هسامحها يا زهره عمري
الظابط. شمس بيه حضرتك ادامك اختيارين ياما تسيب مدام نجمه تروح مع جوزها ياما تتفضل معايا على القسم ومش هتقدر تعمل حاجه لان دي قضيه خط"ف
نجمه قامت بسرعه و بغضب مسكت الظابط من ياقه قميصه . انت بتقول انت اتجننت شمس جوزي وحبيبي محدش عملني كويس اده مدحت هو اللي عايز يخطفني كل البلد شهده على جوازي من شمس
شمس بصلها و برغم ان الموقف كله يعصب الا انه حس اد ايه هي كمان بتحبه وممكن تعمل اي حاجه عشانه
مدحت بخبث.يا حببتي متكذبيش  ميقدرش يعمل حاجه  انا عارف انك بتكذبي عشان بتحبيني وعايزه تحميني لكن انا بقولك متخافيش
نجمه بقوه سابت الظابط و راحت وقفت أدام مدحت وقل"م نزل على وشه. انت حيو"ان ولو اخر را"جل في الدنيا لايمكن اكون لك
مدحت قرب منها وهمس في ودنها. يبقى ناويه أنك تكوني سبب في مو"ت شمس لاني لو خرجت من هنا من غيرك في حد هيخ"لص عليه
نجمه قلبها اتقبض
الظابط. كدا مقدمناش غير اننا ناخد يا شمس بيه على القسم وبكرا تتعرض على النيابه والموضوع لو مدام نجمه مراتك ساعتها ه
نجمه بسرعه وتهور وخوف عليه وهي بتفكر في كلام مدحت. لا حضرتك انا رايح مع مدحت بس ارجوك بلاش شمس يتا"ذي
شمس بغضب. انتي اتجنني بتقولي ايه فهميني في ايه في دماغك
نجمه بدموع وانهيار. ممكن ثواني حضرتك اغير هدومي وهاجي معاكم
شمس لسه هيتكلم
سوزان بهمس. انت هتعمل ايه يا شمس كدا الموضوع هيكبر اهدي عشان تعرف تفكر
نجمه نزلت بعد شويه
واقفه في نص الثريا بتبص على كل حاجه وراحت وقفت أدام شمس وهي معيطه ومسكت ايديه وحطت فيها حاجه وجايه تمشي شمس مسك ايديها. متمشيش
نجمه بصت لزهره وبصت الحاجه اللي في ايد شمس
نجمه. زهره هتفهمك مع السلامة
مدحت واقف مش فاهم حاجة لكنه حاسس بالذه الانتصار
بعد شويه نجمه مشيت مع مدحت وسط دموع الكل على حالها
...........
شمس طلع موبايله وكلم المحامي بتاعه
شمس بغضب. عشر دقايق قسما عظما لو مكنت ادامي لاسمك يتمحي من سجل المحاماه
زين جيه بسرعه من وراه. شمس في مصيبه
شمس. في ايه
زين. المناقصه رسيت على شركه مدحت هو وشركاه هنعمل ايه دلوقتي
شمس بهدوء . إن لله وإن إليه راجعون ارجع نجمه ونسافر المانيا نشوف الموضوع دا
.........
بعد أقل من دقايق كان المحامي واقف أدام شمس ومصطفى كمان موجود 
سليم. يعني مرتك كانت متجوزه
شمس. لو مشينا في الطريق القانوني ايه اللي هيحصل يا متر
المحامي بخوف. لازم نثبت ان الورقه دي مزوره والا الموضوع هيدخل في تعدد أزواج ومدام نجمه للأسف هيتحكم عليها لان الكل عارف بموضوع جوازك منها يبقى متجوزه حضرتك والرقه اللي معه تثبت انها متجوزه
شمس. يبقى لازم نثبت ان الورقه مزوره بس انا مش هستحمل اسيبها معه دا ممكن يعمل لها حاجه زين كلم رحيم خالي يعرف مكانه َاخد نجمه وراح على فين
زهره بتوتر. بس الورقه دي مش مزوره دي توقيع نجمه فعلا
شمس بحده. بتقولي ايه يا زهره
زهره. في الأسبوعين اللي قعدتهم مع جهاد بعد الحادثه سمعت حاجه غريبه
فلاش باك
زهره نازله تشرب سمعت صوت من المكتب راحت وقفت وبقيت تتصنت عليهم
جهاد. بس الورقه دي تمنها غالي اوي انا خليتها تمضي عليها لما كانت عايشه معايا كنت عايزه اخليها ورقه تنازل عن ميراث ابوه لما ربنا ياخده ما انا لازم اطلع بحاجه منهم
مدحت. هدفعلك البي انتي عايزه بس اخد الورقه دي
جهاد. تمنها غالي
مدحت. مفيش حاجه تغلى على نجمه
جهاد. اوكي نتفق
بااااااكككك
شمس. وايه اللي خلي نجمه تمضي عليها
زهره. نجمه عاشت مع جهاد اسود ايام عمرها كنت دايما بتضر"بها وفي يوم لما نجمه كانت خايفه جهاد استغلت دا وخليتها تمضي عليها ومتنساش نجمه مش كبيره كفايه عشان تدافع عن نفسها ودا حصل من يجي سنتين قبل وفاه بابا
شمس. و مدحت دا كان بيعمل ايه لنجمه عشان تخاف كدا
زهره سكتت وبصت للموجودين في المكتب
شمس بغضب واحساس ان في نا"ر ايضه في صدره. تعالي ورايا
زهره مشيت وراه وطلعوا الجنينه
شمس. اتكلمي
زهره. نجمه ومدحت كانوا اصلا عايشين في نفس البيت بحكم ان هو ابن جوزها
 نجمه في الأول حكيتلي ان هو كان بيعملها كويس لكن لما كبرت شويه وبقيت انسه مدحت كان بيعملها بطريقه غريبه ومش كويسه وهو كانت بتضايق من دا ولما كانت تقول لجها كانت تقولها عادي ماهو هيبقى جوازك
في مره مدحت دخل اوضه نجمه و هي ضر"بته بالفاز على دماغه وبدأ ينز"ف وبعد كدا  كلمت بابا وقلتله انها مش عايزه تعيش مع ماما بعد كدا وهو رجعها الصعيد
شمس. تاب هو ليه مرجعهش قبل كدا
زهره. لان كل ما نجمه كانت تكلمه ماما تجبرها انها تقول لبابا انها مبسوطه وبابا اصلا معرفش اي حاجه عن اللي حصل
شمس بغيره وخوف على صغيرته. يا ابن **********
زهره. ارجوك يا شمس انقذها منه نجمه عملت كدا عشان بتحبك
شمس كان لسه ماسك السلسله اللي نجمه اديتهاله كان عباره عن خيط وفيها نجمه كبيره
شمس. معنها ايه السلسله دي
زهره بابتسامه من وراء النقاب. معنها انها هترجع
شمس. اصدك ايه
زهره. زمان لما نجمه سافرت اسكندريه اديتني السلسله دي ولما رجعت اخدتها وقالت إنها وفيت بوعدها ورجعت
شمس. وانا لايمكن اسيبها بس ازاي مدحت عرف اني مقربتش لنجمه
زهره بخوف . بسببي لما كنت مع جهاد هي سألتني وانا مكنتش مديها خو"انه مكنتش اعرف انها بتشتغل كل معلومه
شمس لنفسه. الست دي شيطا"نه معقول تبيع بناتها
.......... 
بعد حوالي تلات ساعات
في احد الأماكن الراقيه
مدحت بفرحه جنونيه وقف العربيه ونزل
مدحت. انزلي يا اميرتي
نجمه بصتله ببرود ونزلت واول ما نزلت شافت مبنى ضخم فيلا لكن بارتفاع كبير لكن مهتمتش
مدحت. اتفضلي
الاتنين دخلوا وهي بتفكر في شمس واد ايه الدنيا دي ظالمه واقرب الناس لينا هما اللي بيوجعونا عمرها ما أتمنيت غير أنها تعيش في بيت هادي وسط امها وابوها لكن اي ام دي
جو الفيلا
مدحت. اطلعي يا عروسه وانا هعمل مكالمه واجيلك
نجمه مكنش عندها القدره تتكلم َلا تتخانق ولا حتى بتعيط مع ان هي نفسها تصر"خ من جواها
طلعت مع الخدامه واول ما دخلت جريت على السرير وفضلت تعيط
مدحت دخل بعد شويه وعلى وشه ابتسامه هوس ونظرات خبيثه
نجمه بحده. عايز ايه
مدحت بتوهان في لون عيونها. عايزك
نجمه بقوه. انت اتجننت ولا ايه انت عارف ان الجوازه دي باطل وان انا ممضتش على عقد جواز دي كانت امضه على ورقه بيضا
مدحت بهوس. مش مهم المهم انك معايا وهاخد اللي انا عايزه
وشدها من وسطها بقوه
نجمه. ابعد عني يا حيو"ان انت لايمكن تكون را"جل انت حق"ير
مدحت بغضب وضر"بها بالقل"م. انا هوريك مين الي مش را"جل
ر"مها على السرير صرخت بأعلى صوتها وهو قط"ع دراعات الدريس بتاعها وهو فعلا حيو"ان وحق"ير وبيحاول يبو"سها نجمه مسكت التمثال اللي على الكومود وضر"بته على دماغه
مدحت بو"جع وحاطط ايديه على دماغه. عملتي ايه يا مجنونه ماشي يا نجمه بس في الاخر هتكوني ليا
سابها وخرج وهي ضمت نفسها بخوف ولملمت هدومها
نجمه بهستريه. شمس
وبسرعه طلعت موبايلها ورنت عليه
كان في اوضه التدريب بيتمارن بغضب وهو شايف نجمه ماشيه معه وقف على رنه الموبيل
شمس. مين
نجمه بخوف ودموع صوتها مش طالع
شمس بلهفه. نجمه انتي كويسه اتكلمي
نجمه. الحقني يا شمس ارجوك انا خايفه اوي حاول يل"مسني يا شمس انا مرعوبه
شمس بجنون. انت كويسه عملك ايه
نجمه. ضر"بته بالتمثال على دماغه وخرج انا خايفه مش عارفه اعمل ايه. وبتنهيده قويه
اقسم برب العزه انا بحبك وعمري ما حبيت حد اد ما حبيتك
شمس اخد قميصه وطلع من الثرايا بسرعه ركب عربيته
 ولسه هيكلمها تليفونها فصل
شمس بصوت عالي. نجمه نجمه ردي
بقى يضر"ب بايده في الدركسيون وبسرعه كلم رحيم
شمس. عرفت مكانه
رحيم. ايوه في.....
شمس قفل وبقي يسوق بأقصى سرعه
عند نجمه
فضلت قاعده ولما لقيت فونها فصل شحن رميته بقوه وغضب
بعد حوالي ساعتين
حسيت ان مدحت ممكن يوصل فقررت تهرب
راحت ناحيه شباك اوضتها واول ما بصت منه اتخضيت لان ارتفاعها كبير لكن معندهاش حل لان الباب مقفول من برا
عدت من الشباك وهي حرفيا مرعوبه بقيت تمشي على السور البسيط اللي موجود بهدف انها تدخل شباك الاوضه التانيه واكيد هتبقى مفتوحه وتقدر تخرج
لكن جيت تحاول تدخل من الشباك التاني  لقيته مقفول بقيت حرفيا هتعيط لان خطوه لقدام وتقع
جيت ترجع وتدخل اوضتها لقيت الشباك اتقفل من جوا لانه بمجرد ما يتشد حركه بسيطه يتقفل
اتنهدت بقوه ومبقاش عارف تعمل ايه
شافت بلكونه ابعد مفتوحه بقيت تعيط بقوه
شمس.. ننننجججممههه
نجمه. بقيت خايفه تبص لتحت لكنه صرخت اول ما سمع الصوت طلع ولأن الفيلا مفيش فيها غير الخدامين ومفيش حرس
واقف في اوضتها سمع صوتها راح فتح الشباك ومد ايديه ليها
نجمه بانهيار. مش قادره اتحرك يا شمس
شمس. اهدي اهدي
وبقي يطلع من الشباك والشباك دا قفل بعد ما هو خرج
نجمه. انت بتعمل ايه يا مجنون هنمو"ت
شمس بقى يتحرك بهدوء ومش بيبص لتحت
وقف جانبها وبقي يتنفس بصعوبه. انا هتحرك وانتي اعملي زي ما بقولك هدفنا البلكونه اللي هناك دي
نجمه بدموع. انا خايفه
شمس. هششش اهدي انا معاكي اعملي زي ما هقولك والا هنمو"ت احنا الاتنين
 شمس بهدوء بقى يعدي من ادامها وهو اللي بيتحرك الأول  بيتحرك بخطوات بطيئه
نجمه رجليها فلتت و
شمس بصدمه. ننننجججمممههه
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون اضغط علي (رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الثاني والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية زواج القاصرات والصعيد)
reaction:

تعليقات

6 تعليقات
إرسال تعليق
  1. كملى بالله عليكى اتمنى متتأخريش

    ردحذف
  2. مساء الخير الي الأستاذة دعاء الرواية في منتهي الجمال وفيها شئ من الواقعية بس رجاء ما تبخليش علينا في الفصول انتي عارفة ظروف الامتحانات وأنا عندي البنتين بيمتحنوا ف رجاء

    ردحذف
  3. ياريت تكمليها لأنها روووعه جدا وانا حبيتها وأسلوبك ممتاز في طريقه السرد وتوالي الأحداث

    ردحذف
  4. الرواية جميلة جدا

    ردحذف

إرسال تعليق