القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية دموع زهرة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم حورية مصطفى

 رواية دموع زهرة الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم حورية مصطفى

رواية دموع زهرة الجزء الحادي والعشرون 21 بقلم حورية مصطفى

رواية دموع زهرة البارت الحادي والعشرون 21 بقلم حورية مصطفى

رواية دموع زهرة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم حورية مصطفى

رواية دموع زهرة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم حورية مصطفى


وتين ببراءه: ماما ماما شوفي انطي زهره هناك اهي هو في اتنين من انطي زهره..

الجميع التفت علي المكان اللي بتشاور عليه..

زهره بصدمه مين دي..

قمر و زهره كانوا واقفين قاصد بعض وكانوا في حاله صدمه رهيبه..

زهره حطت ايدها علي وجهه قمر عشان تشوف اذا هي بتخيل ولا لا..

زهره بصدمه: انت بجد حقيقه..

قمر بصدمه هي الاخري: انتي مين وازاي شبهي بالطريقه دي انا حاسه اني واقفه قدام المرايا..

على بهدوء: اختك..

قمر وزهره: نعممممم..

ليل: اي الكلام اللي بتقوله ده يا علي..

على بهدوء: قولت اي انا مش شايف ان كلامي غلط يا ليل لان مستحيل يكون في الشبه الكبير ده الا اذا هم اخوات ولا انا غلطان..

قمر بعصبيه وصوت عالي: اخوات اي انت اتجننت شكلك كده..

على بعصبيه: صوتك يا استاذه واه انتو اخوات وعشان ننهي النقاش ده نعمل تحليل 𝐷𝑁𝐴 واظن التحليل هيوضح كل حاجه اذا انتم اخوات ولا لا..

زهره بصدمه: بس ده مستحيل يا علي انا معنديش اخوات..

على ببرود: مين قالك كده..

زهره: نعم تقصد بكلامك اي..

على بهدوء: هتفهمي قصدي بعدين مش دلوقتي الحفله تخلص وهنروح المستشفى نعمل التحليل..

ادم بجديه: علي معاه حق كل حاجه هتبان لما يتعمل التحليل وقتها هنعرف اذا انتوا اخوات ولا لا..

ساره بهدوء: ده رأيي انــا كمان..

ليـل بهدوء: خلينا نكمل الحفله وبعدين نبقا نشوف الموضوع ده..

وتين ببراءه: بـابي شيلني..

ادم بحب: حاضر يــا عيون بابي..

بعد مرور 3 ساعات الحفله انتهت..

وذهب الجميع الي المستشفى لإجراء التحليل..

على بهدوء: للدكتور لو سمحت عايزين نعمل تحليل 𝐷𝑁𝐴..

الدكتور: تحت امرك وطلب من الممرضه تاخد عينه من زهره ومن قمر..

ادم: النتيجه ممكن تظهر أمته يا دكتور..

الدكتور بهدوء: كمان 3 ايام..

ليل بجديه: مينفعش تظهر بدري عن كده..

الدكتور: تمام تقدرو بكره تيجوا تاخدوا نتيجه التحليل..

ليل بهدوء: شكرا..

الدكتور: العفو عن اذنك..

قمر بهدوء: كل اللي بيتعمل ده ملهوش اي لازمه لان مدام زهره مش اختي وعن اذنكم لازم امشي عشان زمان ماما قلقانه عليا وتركتهم وغادرت المستشفى..

بعد فتره غادر الجميع المستشفى..

✰ـــــــــــــــــــــــــ✰

في منزل ادم..♥

كان الجميع في حاله صمت..

ليـل كان قاعد وحس بتقل علي كتفه بص لقي زهره نايمه علي كتفه..

ساره بإبتسامة: قوم دخلها تنام جوه يــا ليـل لان النهرده كان متعب ليها..

ليـل بإبتسامة: طيب..

ليـل شال زهره ودخلها عشان تنام براحتها..

وتين بطفوله: علي انـا عايزه انام انـا كمان..

علي بحب: طيب يــا وتيني..

ادم بغيظ: شوف بنت ** من وقت ما علي جايه وهي مش بتنام غير معاه..

علي بضحك: مو"ت من قهر''ك وحقد"ك يــا ادم..

ساره بضحك: ههههه معاك حق يــا علي هو متغاظ اوووي شكله كده..

ادم بغيظ: هي بقت كده يــا سوسو..

ساره بإبتسامة: ايوه يـا دومي..

علي بإبتسامة شال وتين وقال: يلا تصبحوا علي جنه..

ادم و ساره: وانت من اهلها..

✰ــــــــــــــــــــــــــــ✰

في منزل قمر..💙

بسمه بحزن: ماالك يــا قمر من وقت ما جيتي من الحفله وانتي مش علي بعضك..

قمر بإبتسامة: انـا كويسه يــا ماما..

بسمه بحب: متاكده يــا حبيبتي..

قمر بإبتسامة: متاكده..

بسمه بحنان: اتمني متكنيش مخبيه حاجه عليا..

قمر بضحك: من امته وانا بخبي عليكي حاجه..

بسمه بحزن: مش عارفه حاسه انك مخبيه عليا حاجه مهمه..

قمر بإبتسامة: متقلقيش..

بسمه بحب: طيب يــا حبيبتي..

قمر بهدوء: انتي اكلتي ولا لسه..

بسمه بحب: كنت بستناكي انتي عارفه اني معرفش اكل من غيرك..

قمر بإبتسامة: طيب هقوم اغير هدومي لحد ما تسخني الاكل يــا بسمتي..

بسمه بضحك: حاضر يــا حبيبتي..

بعد ربع ساعه بسمه كانت جهزت الاكل..

قمر بإبتسامة: الاكل ريحته حلووه اوووي..

بسمه بحب: انتي احلي يــا حبيبتي..

قمر وبسمه بدوا ياكلوا وبعد وقت انتهوا من تناول الطعام..

قمر بإبتسامة: يلا انا هدخل انااام لان يومي كان متعب 😩..

بسمه بحنان: طيب يــا حبيبتي ادخلي ارتاحي انتي..

✰ـــــــــــــــــــــــــ✰

في صباح يوم جديد.. ♡

في منزل ادم..

ليـل بإبتسامة: مالك يــا زهرتي..

زهره بحزن: خايفه..

ليـل بحب: خايفه وانـا معاكي يــا زهرتي..

زهره بإبتسامة: مستحيل اخاف وانت معايا يـا ليـل انت سندي واماني وكل حاجه ليا..

ليـل بحب: امال خايفه من ايه يــا حبيبتي..

زهره بإبتسامة حزن: ان بعد السنين دي ويطلع عندي اخت بعد ما كنت وحيده وماليش اخوات هيطلع عندي اخت..

ليـل بإبتسامة: دي حاجه كويسه يــا زهره..

زهره بهدوء: ازاي..

ليـل بإبتسامة: هيكون عندك اخت تشاركك وقت حز'نك وفرحك.. تحكيلها علي اللي بيحصل في يومك.. تخرجوا مع بعض..

زهره ابتسمت: ممكن هي مش تتقابلني يــا ليـل..

ليـل بإبتسامة: ومين قال كده..

زهره بحزن: انا فهمت كده من طريقه كلامها..

ليـل بحب: هي كانت مصدومه زيك يــا حبيبتي مش اكتر..

زهره بإبتسامة: اتمني يكون كده..

ليـل بحب: يلا نخرج لاننا اتاخرنا اوووي عليهم..

زهره بإبتسامة: يلا..

خرج كل من ليل وزهره من الغرفه..

على بهدوء: جاهزين يا جماعه خلينا نطلع دلوقتي..

زهره بتوتر: على هو انتي لي متأكد كده ان قمر اختي يمكن تكون واحده بتشبهني مش اكتر..

على بجديه: لا يا زهره قمر اختك واللي هيثبت ده هو نتيجه التحليل يلا عشان مش نتاخر..

وخرج الجميع من المنزل..

✰ــــــــــــــــــــــ✰

في منزل قمر..♥︎

بسمه بحب: يلا يا حبيبتي تعالي افطري قبل ما تنزلي..

قمر بكذب: معلش يا ماما اصل اتاخرت على الشغل..

بسمه: مش هينفع كده يا قمر اهمالك في صحتك ده يا بنتي انا مليش غيرك متوجعيش قلبي عليكي..

قمر بحب راحت باست بسمه وقالت متخفيش يا ست الكل والله هاكل في الشغل بس لازم اطلع دلوقتي لاني متأخره ومش عايزه اتأخر زي كل مره..

بسمه بحب: طيب يا حبيبتي روحي وابقى طمنيني عليكي وكلي كويس..

قمر بطاعه: حاضر..

وخرجت قمر من المنزل وذهبت الي المستشفى..

في المستشفى كان الجميع يقف بتوتر منتظرين.. نتيجه التحليل..

حتى خرج الدكتور من الغرفه..

ليل بتوتر: ها يا دكتور نتيجه التحليل اي..

الدكتور بعمليه: نتيجه التحليل طلعت مطابقه بنسبه %99..

قمر بصدمه: ايه وفجأه اغمي عليها..

على بخوف: قمرررر..

يتبع..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون اضغط على (رواية دموع زهرة الفصل الثاني والعشرون)
لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية دموع زهرة)
reaction:

تعليقات