رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل العشرون 20 بقلم رنا أحمد

 رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الحلقة العشرون 20 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الجزء العشرون 20 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) البارت العشرون 20 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل العشرون 20 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل العشرون 20 بقلم رنا أحمد

في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️
كان يقف اسد بسعاده عارمه فاخيرا قد يدفع مهر معشوقته ويعودها إليه الي أحضانه كان يسرع بابتسامه واسعه وهو يرا القادم بينهم ليوقفه كريم بقلق شديد .
كريم بقلق وارتباك  /قصدك ايه ي اسد أن رشدي مهران وقع في ايدك .
اسد بسعاده وهو يسرع /ي عني اخيرا وقع في ايديا ي كريم خليك انت مع جاسر انا هظبط كل حاجه سلام .
ليسرع اسد بشده تحت نظرات كريم المرتبكه بشده .
/ي ترا يقصد ايه بكلامه ومين الي كان بيكلمه في التلفون و يترا حد معاه دليل ضد ابويا انا لازم أكلمه واحذره .
ليعاود كريم الاتصال عده مرات لكن لا يوجد رد ليتحدث كريم ب توعد .
/اي ان كان الي بيحصل انا لازم أنقذ ابويا حياته قصاد حياتك ي اسد .
ليسرع كريم الي تنفيذ ذلك الفكره الشيطانيه .
في الاعلي ..
في غرفه اسد .
كان ياخد سلاحه ويجهز ذاته الي ذلك المعركه نعم انها معركه العشق ليسرع الي الاسفل بحماس واشتياق الي معشوقته .
في الاسفل ..
عند سياره اسد ..
كان يدور كريم وهو يلتفت يمينا ويسارا بارتباك ليقوم بفك فرامل سياره اسد ليبتسم بخبث وشر .
/كده الله يرحمك ي اسد .
في الحفله ...
كان يسير اسد سريعا ليلاحظه جاسر ليسرع إليه باستغراب .
جاسر باستغراب /ايه مالك ي اسد بتجري كده ليه .
اسد بسعاده /مبسوط مبسوط اوي ي جاسر هروح مشوار وهرجع بهديه هتعجبك اوي اوي سلام .
جاسر باستفراب /اه ي مجنون ربنا يستر .
ليسرع اسد في سيارته سريعا تحت ابتسامه كريم الشيطانيه ...
في باريس ...
في مكتب عشق .
كانت تجلس عشق وهي تتدون بعض الملفات الهامه ليقاطعها فهد بابتسامه خبيثه .
فهد بخبث /والله الشركه وباريس كلها نورت ي مدام اسيل .
عشق بضيق /شكرا ي استاذ فهد .
فهد بخبث /بصراحه مش قادر اصدق ازي راجل يجيله قلب يسيب الجمال ده يفضل لوحده كده .
عشق بغضب /اظن مش عيب أن الست تشتغل ي استاذ فهد واتفضل علي مكتبك .
فهد بخبث وتوعد /ماشي ي حلوه هتروحي مني فين .
فاطمه بحده /استاذ فهد انت ايه الي جابك هنه .
فهد بمكر /ابدا كنت بمسي علي مدام اسيل عن اذنكم .
عشق وهي تسقط علي الكرسي بالم ودموع /انا تعبت تعبت انا عايزه ارجع مصر عايزه ارجع ل جوزي عايزه ارجع ل اسد اماني .
فاطمه بابتسامه /عشق مش ضعيفه ابدا ولا ايه انا مش عايزه اشوفك ضعيفه كده ي عشق خليكي قويه علشان ابنك وعلشان اسد وعلشان والدتك لما ترجعلك كمان .
عشق وهي تحتضنها بدموع وهي تشعر بضيق /يارب ي فاطمه يارب ..
///////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️❤️.
في غرفه برق .
كانت تنظر إلي ذلك الشموع المعطرة الذي تزين الغرفه ابتسامته الذي لا تفارقه لتبتسم بعشق .
ميسره بابتسامه /ايه الي اتغير ي برق .
برق بابتسامه وهو يقبل يدها/الي اتغير اني بحبك وخلاص مش هعاند اكتر من كده واكدب علي نفسي خلاص مبقاش ينفع .
ميسره بضحكه خفيفه /ههههه ي عني خلاص خلصت لعبه القط والفار .
برق بابتسامه ساحره وغمزه/لا خلصت وهنلعب عريس وعروسه .
ميسره بخجل شديد/برق .
برق لتذكره سريعا حالتها /لا مش الي فبالك انا هاخد ونخرج هفسحك فسحه أنما ايه .
ميسره بالم ووجع بداخلها فهي تظن أنه لا يريد الاقتراب منها/تمام ماشي نخرج بس هاخد شور والبس فستان بسيط عن اذنك .
برق بالم ووجع /انا اسف ي حبيبتي عارف اني جرحتك بس صدقيني غصبن عني لازم اطمن عليكي ووتعالجي وتبقي زي الفل ساعتها بس هنعيش مع بعض زي اي زوجين وهعيشك احلا سنين عمرك ي ميسره ..
/////////////////////////.
في الطريق الي الصعيد .
كام يسير اسد بسرعه فائقه يريد الوصول إلي ذلك الشيطان ذلك الذي يقف عقبه بينه وبين معشوقته ولكن القدر راي آخر حيث يحاول اسد سريعا توقف السياره لكن لا يوجد استجابه لتنصدم السياره ب شجره ليسقط اسد مغشيا عليه ..
في الصعيد.....
كانت تقف ام حميده بقلق وهي تنتظر اسد وتحاول الاتصال عليه مرار وتكرارا لكن لا توجد استجابه لتذهب الي عمده البلد .
في مكان تسليم الصفقه ...
كان يقفون رشدي وجمال بانتصار فقد تمت صفقه من أكبر الصفقات .
جمال بسعاده /عدت علي خير ي رشدي .
رشدي بقوه وثقه /وايه الجديد كانت هتعدي زي الي عدوا قبل كده رشدي مهران ميقعش ابدا خليهم يورني نفسهم ده لسه الي جاي تقيل قوي .
///////////////////////.
في شقه جاسر ...
كان يجلس جاسر وهو يضي انوار الشموع لتاتي إليه شمس بفستانها الاحمر الامع لينظر إليها جاسر بإعجاب وعشق .
جاسر بابتسامه/ايه القمر ده معقول القمر ده بقا ملكي .
شمس بدلع /القمر ده مللك من زمان علي فكره .
جاسر وهو يقبل يدها /بحبك ي شمس بحبك اوي ومش مصدق انك بقيتي بن ايديا .
شمس بعشق /لا صدق ي روحي صدق .
جاسر بجديه /امسكي الأول .
شمس بوجع وكسره وهي تنظر إلي ذلك الحبايه لتتحدث بوجع /ايه ده ي جاسر .
جاسر بثقه/اتفقنا انتي نسيتي .
شمس بدمع يتلألأ في عيناها/لا منساتش بس مش من اول يوم كده .
جاسر بحده /شمس ارجوكي ده كان اتفقنا وانتي وفيقتي عليه .
شمس بدموع/ايوه وفقت بس مش من اول يوم ليه عايز تحسسني أني مجرد واحده بتقضي معاها وقت وخلاص زي ماكون واحده من الشارع .
جاسر بغضب ودموع/اخرسي اوعي تقويلي علي نفسك كده تاني سامعه انتي غاليه عندي اوي ي شمس ارجوكي انا مش عايز أن انا وانتي نعيش الي انا عيشتوا مش عايز ولادنا يروحوا قدام عنينا ومنعرفش نتصرف ساعتها هنموت من حسرتنا عليهم ارجوكي ي شمس ارجوكي .
شمس وهي تحتضنه بدموع والم /خلاص ي حبيبي خلاص هعمل الي انت عايزه حاضر .
جاسر بدموع داخل أحضانها /سمحيني ي شمس سمحيني .
/////////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️.
غرفه سليم ..
كانت تفتح عيناها داخل أحضانه وهي لا تصدق ماذا يحدث .
رحمه بطيبه /هو احنا بجد اتجوزنا ي سليم .
سليم بضحك /هههههه لا كده وكده متجوز طفله ي ناس اه خلاص اتجوزنا ي روحي اوعدك اني افضل اسعدك طول عمري ي رحمه .
رحمه وهي تقبل يده بعشق /انا الي هفضل طول عمري خدامه تحت رجليك عمري مهنسا الي انت عملته معايا انت سترتني ي سليم خلتني بنادمه بجد بعد مكنت عامله زي الي واقعه في بئر غويط مش عارف اطلع عماله أغوص فيه ل تحت لحد مانت طلعتني لفوق ي سليم .
سليم بابتسامه وهو يقبلها /بالعكس ي رحمه انتي كنتي طوق النجاه بالنسبه الي غيرتي حياتي خلتيني سليم جديد بعد مكنت عايش في متاهه بحبك ي رحمه بحبك .
رحمه وهي تقبل يده بعشق /وانا بموت فيك ي روح رحمه .
////////////////////////.
في شقه مراد ...
كانت تسير تحيه في الخارج بغيظ شديد فلبد أن تفسد عليهم ذلك اللحظه لتخطر علي بالها ذلك الفكره الشيطانيه .
في غرفه ملك ..
كانت تجلس ذلك الطفله وهي تذكر دروسها ببراءه .
تحيه بشر /خودي ي ملك ي حبيبتي اشربي العصير ده هيعجبك اوي .
ملك بطفوله /حاضر ي ناناه .
في غرفه مراد ...
كانت تقف قمر وهي تسرح شعرها الطويل الحريري في المراه ليختضنها مراد من الخلف وهو يقبل عنقها بعشق .
مراد بابتسامه وعشق/زي القمر ي روحي قمر منور .
قمر بابتسامه وسعاده /ربنا يخليك ليا ي حبيبي .
مراد وهو يقبل يدها بعشق /وعد مني لاشرفك قدام كل الناس ي رحمه انا عارف انك اتحديتي اهلك علشاني وعد مني لخليكي دايما فخوره بقرارك ده .
شمس بابتسامه وسعاده /وانا متاكده من كده ي حبيبي وواثقه وصدقني حبي ليك اكبر من اي حاجه في الدنيا .
مراد بعشق /وانا كمان بعشقك ي روحي .
في الخارج .
تحيه بخبث وصراخ /الحقني ي مراد ملك تعبانه اوي الحقني .
مراد بفزع شديد /بنتي .
////////////////////////.
في شقه حازم ...
كان يسير حازم وهو يحملها برفق كأنها ورده يخشا عليها من أن تتدبل فهي جنه حياته .
جنه بابتسامه /ايه ي حازم هتفضل شيالني ل حد فين .
حازم بابتسامه وهيام /لحد مادخلك العرش بتاعك ي ملكه قلبي .
جنه بابتسامه وسعاده /بتحبني اوي كده ي حازم .
حازم بعشق /بحبك بس ده انا بعشقك بموت فيكي جنه انتي النور الي نور حياتي من الضلمه الي كنت عايش فيها انتي نعمه كبيره اوي عليا ربنا هداني بيها ي جنه .
جنه بخوف وارتباك /ي عني مش هياجي يوم تعايرني اني اكبر منك و .
حازم وهو يضع يده علي شفتيها يمنعها من الحديث /اوعي تكمليها اوعي انتي روحي ي جنه انا عمري محبيت ولا هحب غيرك بحبك اوي ي جنه .
جنه بعشق /وانا بموت فيك ي روح جنه .
///////////////////////////.
في باريس ....
كانت تجلس عشق وهي تشعر بشيء يخنقها كان تشعر أن شي ما سي حدث كانت تشعر بأن روحها قد تنسلب منها لتحاول الاتصال ب رعد مرار وتكرارا لكن لا يوجد رد لتشعر بالقلق الشديد .
////////////////////////.
في المستشفي ...
كام يقفون رعد وفله بقلق ورعب شديد علي اسد أيضا كان يوجد كريم .
فله بدموع /ابني حصله ايه ي رعد محد يطمني .
رعد بقلق /اهدي اهدي ي حبيبتي أن شاء الله هيكون زي الفل .
جاسر برعب /فيه ايه ي جماعه .
شمس بخوف /ماله اسد .
رعد بالم وخوف /انتوا ايه الي جابكم ي ولاد في يوم زي ده .
جاسر باستنكار /عمي حضرتك بتقول ايه ده اسد اخويا بس انا مش عارف ايه الي حصل قالي رايح مشوار مهم وكان سعيد جدا  بس مقاليش اي تفاصيل .
شمس بغيظ /ماهو ده طبعه دايما كل حاجه يكتمها .
اللواء فاروق بضيق /مساء الخير ي جماعه طمنوني علي اسد .
رعد بقلق /لسه الدكتور مخرجش من العمليات ربنا يستر .
فله بدموع والم /ي حبيبي ي ابني ي حبيبي .
اللواء فاروق بضيق /الحادثه كانت مدبره بفعل فاعل .
جاسر بصدمه /حضرتك بتقول ايه بفعل فاعل مين الي ممكن يعمل كده .
شمس بغيظ شديد وكره  /هيكون مين ي عني ي جاسر مفيش غيره رشدي مهران .
كريم بارتباك ملحوظ /المهم بس أننا نطمن علي اسد .
الدكتور بأسف /انا اسف ي جماعه المريض دخل في غيبوبه .
رعد برعب وصراخ/انت بتقول ايه ي عني ايه ابني خلاص مش هيفوق تاني  .
الدكتور بجديه /اهدا اهدا ي رعد بيه دي حاجه مش بايدنا الخبطه كانت جامده اوي علي رأسه لازم ندعيله .
فله بدموع وقهره /وابني ممكن يفوق امتا .
الدكتور بعمليه /محدش يقدر يحدد ي مدام دي حاجه في علم الغيب عن اذنكم .
كريم بخبث وهو يحدث ذاته /كده احلوت اوي محدش عارف هو كان رايح فين ومستحيل يقدروا يوصلولي وابويا بقا في امان وخلصنا من اسد ضربنا عصفورين بحجر واحد رغم كل الي عملتوا فيا ي بابا الا اني مستحيل أضحي بيك ابدا وهفضل احميك مهما حصل .
//////////////////////////////.
في شركه احمد ..
في مكتب ساجد ..
كان يسير يسارا ويمينا بارتباك وهو يفكر في الذي يحدث بينه وبين من سرقته قلبه منذ الوهله الأولي فقد مرت مرحله الكلام واتتت مرحله العشق فلابد الي أخذ كل الامور بطريقها الشريعي ليسير سريعا الي مكتب احمد ..
في مكتب احمد .....
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون اضغط على (رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل الحادي والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-