القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

 رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الجزء التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) البارت التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

احمد بابتسامه /تمام ي ساجد مفيش مشكله .
ساجد بابتسامه /شكرا سعادتك عن اذنك .
احمد بابتسامه /والله عندك حق ي تمارا فعلا كان يستحق أن الواحد يساعده .
/////////////////////////////.
في الكباريه .
كان يجلس حازم وهو يشرب الخمر بشراهه لتقترب منه سونا الراقصه بمكر .
سونا بدلع /ايه ي حازم باشا بقالك فتره تقلان علينا ي عني .
حازم بضيق شديد /ماليش مزاج ي سونا ابعدي عني .
سونا بخبث /الله براحه طب وبرق باشا فينه مش باين ده وحاشني اوي .
حازم بسخرية وسكر /هههه ادعيلوا أصله اتجوز .
سونا بغل وغيظ /ايه اتجوز ودي مين دي الي فضلها علي سونا ده انا ياما طلبت منه يتجوزني كان بيرفض ده وقعته سوداء .
حازم بغضب شديد /اخرسي ي روح امك انتي فاكره نفسك مين ي بت انتي مجرد واحده نتسلا بيها وبعدين نفعصها بجزمتنا يلا غوري .
سونا بغل وغيظ /ماشي ي حازم باشا بس بلغ البيه اني مش هسيبه يتهنا مع الحلوه دي يوم واحد ومش سونا الي تتأكل لحم وتترمي عضم .
حازم بغيظ /اشكال زباله .
الحارس /حازم باشا فيه واحده عيزاك بره .
في الخارج .
كانت تقف جنه بغيظ شديد منه فلماذا يدمر ذاته بذلك الشكل .
حازم بابتسامه وسعاده /جنه مش قادر اصدق .
جنه بغيظ /لا صدق ممكن اعرف انت ايه الي عمله في نفسك ده ايه المكان الحقير ده الي .
حازم بالم ووجع/انتي السبب لانك سبتيني وبعدتي بعد ماحبيتك وحبيت الحياه معاكي واتغيرت علشانك كل ده يعنيه في لحظه .
جنه بغيظ /انت متغيرتش ي حازم والا مكنتش مع اول ضربه تقع وترجع للي كنت فيه تاني .
حازم بابتسامه وعشق /قسما بالله اتغيرت وبحبك بس انا مش قادر اعيش من غيرك ي جنه ارجوكي خليكي جنبي .
جنه بابتسامه وهي تمسك يده بحنان /انا جنبك ي حازم بس انا عايزه حازم الي حبيته يكون معايا وجنبي .
حازم بسعاده وعشق /هو بعينه واقف قدامك وبيقولك أنه ملك ايديكي ومستعد يعمل اي حاجه علشانك .
جنه بابتسامه /وانا مصدقه ويلا بقا نختار الفستان والبدله انت ناسي أن بكره خطوبتنا .
حازم بفرحه عارمه /ايوه كده هو ده الكلام بحبك ي جنتي .
//////////////////////////.
في الوزاره ..
في مكتب اللواء فاروق .
كان الجميع يجلسون في انتظار التعليمات .
فاروق بجديه /اول الخطه انكم هترقبوا رشدي مهران زي ضله فاهمين .
اسد بجديه /اظن مراقبته مش هتجيب نتيجه سعادتك هو مش سهل واكيد هيحس بينا .
كريم بخبث /فعلا ي فاروق باشا دي خطه سهل اوي تتكشف .
فاروق بحده /انا مش بقولكم علشان تنظروا عليا ده خطه الوزاره نفسها الي حطتتها وسعادتكم مطالبين تنفذوها باي شكل .
جاسر بجديه /سياده اللواء انا شايف أننا نكبس عليه فجاه ومعانا أمر بتفتيش فيلته ساعتها هيقع انا متاكد .
كريم باستفزاز /لا ي شيخ ده الذكاء ده فعلا كان المفروض اكون معاكم من بدري في القضيه دي .
جاسر بغضب /قصدك ايه ي سياده الرائد .
فاروق بغضب /خلاص خلصنا احنا مش عيال صغيرين في الفصل انا قولت الخطه وكلكم هتمشوا عليها وهتسلموا الورديات لبعض وفي خلال وقت قصير عايز رشدي مهران قصادي .
كريم وهو يحدث ذاته /كده تمام انا هدوخكم وهخليكم تلفوا حوالين نفسكم وهعرف ازي أمن ابويا .
//////////////////////////.
في باريس .
في شركه رعد مكتب عشق .
كانت تسير عشق بانبهار بذلك الفخامه الذي تعتلي الشركه .
فاطمه بابتسامه/ايه رايك المكتب عجبك .
عشق بابتسامه وانبهار /طبعا عجبني جدا .
فاطمه بابتسامه /إن شاء الله الشغل هيعجبك كمان .
فهد بابتسامه /اهلا وسهلا ي مدام .
فاطمه بجديه /اسيل ي استاذ فهد .
فهد بإعجاب /مشاء الله اسم وشكل وكل حاجه حلوه .
فاطمه بغضب /استاذ فهد دي من طرف رعد بيه ويريت تحترم نفسك وتلزم حدودك.
فهدبضيق /الله هو ايه الي حصل لكل ده ي استاذه فاطمه ده انا برحب بالضيفه الجديده .
فاطمه بحده /وخلاص رحبت اتفضل بقا عندنا شغل .
فهد بخبث وهو ينظر ل عشق بوقاحه /خلاص خارج بس هنتقابل تاني سلام .
عشق بقلق /هو مين ده ي فاطمه .
فاطمه بضيق /ده فهد ارخم انسان في الدنيا وبتاع ستات ايه .
عشق بضيق /وهو عمي رعد سايبه في الشركه ليه .
فاطمه بتننهيده /رعد بيه مستحمله بالعافيه لانه ابن واحد صاحبي الله يرحمه اتوفا وهو بيوصيه عليه فبيسحتمل قرفه علشان خاطر والده بس انتي متقلقيش ولا يقدر يقرب من المكان الي انتي قاعده فيه اصلا يلا نشتغل .
عشق بقلق /يلا .
في الخارج ..
كان يقف فهد وهو يتحدث مع ذاته بشر وخبث /بت ايه مهلبيه وحياتك ي مزه مهتعدي من تحت ايدي .
////////////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️❤️.
في يوم الخطوبه .
كانت تجلس الفتيات بغرفه خاصه بيهم بعدما أصر رعد أن قمر وشمس وجنه ورحمه يتزينون كاللاميرات في فيلا الشناوي .
في المطبخ ..
كانت تقف ميسره وهي تعد الطعام وتساعد الجميع بابتسامه تخفي وراءها اللما يكفي العالم .
حنين باستمتاع /ياه البسبوسه بتاعتك وهم ي بت ي ميسره .
ميسره بابتسامه حنونه /الف هنا .
فله وهي تحتضن ميسره بحنان /طبعا مرات ابني لازم تبقا متميزه .
برق بابتسامه وهو يحمل بيده اكياس كثيره/وطالما جبتوا سيرتي يبقا لازم اجي .
رشا بابتسامه /تعال ي واد ي برق خود حته بسبوسه بتاع مراتك حلو اوي .
برق بابتسامه /هي كل حاجه من أيدها حلوه .
ميسره بصدمه وهمس/ده قسما بالله اكيد مجنون .
برق بابتسامه /ممكن اخد مراتي منكم شويه .
فله بغمزه /وماله ي عريس حقك برضه .
برق بابتسامه حنان /يلا ي ميسره تعالي نتطلع فوق عايز اتكلم معاكي شويه .
ميسره بترقب /حاضر .
في الاسفل .
في الجنينه المزينه بالورود والزهور الامعه كانوا يقفون الفرسان وكلا منهما ينتظر اميراته
مراد بسعاده /مش قادر اصدق احلا حاجه انك تتجوز البنت الي انت بتحبها دي احلا في الوجود .
سليم بابتسامه /عندك حق ي مراد اجمل حاجه في الدنيا انك تحب وتتحب .
حازم بمرح /اوه سليم المنشاوي بقا يتكلم عن الحب والمشاعر .
سليم بضحك/من بعض ماعندكم ي سي حازم .
حازم بابتسامه /عندك حق ي سليم احنا الحب فعلا غيرنا وشوفنا الطريق الصح .
مراد بابتسامه /ربنا يباركلكم بس خود بالك اختي لو زعلت هزعلك فاهم.
حازم بعشق/متقلقش ي مراد مستحيل اقدر ازعلها ابدا دي جنه حياتي كلها  .
جاسر بابتسامه وخبث /عندكم حق اجمل حاجه هو العشق ولا ايه ي اسد .
اسد بتمني واشتياق /عندك حق ي جاسر احلا حاجه هو العشق .
//////////////////////.
في الاعلي .
في غرفه الفتيات .
كانوا يجلسون جميعهم كالحوريات .
حنين بابتسامه وحنان ل رحمه /زي القمر ي حبيبتي قمر منور ي بختك ي واد ي سليم .
صفاء بابتسامه /ربنا يكرمك ي ست حنين .
فله بابتسامه /مشاء الله كل بناتنا قمر منورربنا يسعدكم ي حبايب قلبي .
شمس بغمزه ل فله /عقبال اسد ي مرات عمي .
فله بهمس وتمني /إن شاء الله ي اسد ي حبيبي تخلص من الي انت فيه انت ومراتك وانا اعملكم فرح متعملش في أي حته .
انجي بابتسامه وحنان /زي القمر ي جنه ي حبيبتي .
تحيه بابتسامه /طبعا زي القمر المنور .
قمر بمرح /جرا ايه ي ماما ماتدلعيني انا واختي كده .
شمس بسعاده وهي تحتضن قمر وشمس /حبايب قلبي ي بناتي ربنا يسعدكم يارب .
كارما بدعاء /ربنا يكرمك انت كمان ي تمارا ي بنتي واشوفك سعيده مع الي يستهلك .
تمارا بابتسامه لم تعلم لما تذكرت ساجد /إن شاء الله ي امي .
///////////////////.
في غرفه برق ..
كانت تقف بصدمه وهي تنظر إلي ذلك الفستان الساحر لتنظر إليه باستغراب شديد.
ميسره بدهشه /الفستان ده لمين ي برق .
برق بغيظ /ليا انا ايه رايك .
ميسره بابتسامه خفيفه /بتكلم بجد .
برق وهو يمسك يدها بحنان وينظر في عيناها /ل عروستي الي هتكون احلا عروسه النهارده .
ميسره بصدمه /برق انت طبيعي .
برق بابتسامه /مجنون مش كده خوديني علي قد عقلي وبعدين هتعرفي البسي الفستان ده وعايزك عروسه زي القمر يلا .
ميسره بابتسامه حنونه/حاضر ي برق .
لتسير ميسره الي داخل الحمام لينظر برق الي أثرها بحزنا شديد عليها وهو يتذكر ماذا حدث في الصباح .
فلاش باك ...
في الصباح ..
كان يسير برق الي الخارج لينصدم من ذلك المشهد .
الحارس بحده /مقولتلك امشي من هنا ي ست انتي .
ام احمد بغيظ /جرا ايه ي جدع انت هو انا جاي اشحت منك انا عايزه اقابل ميسره .
برق بجديه /خير ي ام احمد اتفضلي .
ام احمد بلهفه /برق بيه الحمد لله اني شوفتك خود الحقن ده ل ميسره ضروري .
برق بقلق /ميسره ليه مالها .
ام احمد بهمس /انا هقولك ي برق بيه لاني حسيت انك بتحبها وبتخاف عليها السر ده الحاج سيد الله يرحمه كان مامني عليه من سنين ميسره عندها القلب من زمان اوي وبتاخد الحقن دي لازم حقنه كل شهرين واحنا مفاهمنها أنها عندها انيميا شديده ارجوك ي برق بيه خالي بالك منها دي بت غلبانه انا كده امنتك عليها عن اذنك .
باك .....
برق بدمع والم /متخافيش ي حبيبتي قلبك عمره مهيتعب طول مانا عايش .
ليمسح دموعه سريعا قبل أن تراه لينصدم بذلك الحوريه الذي تظهر له بوجها الملائكي ليقترب منها وهو يقبل يدها بحنان /أحلا عروسه في الدنيا والله يلا بقا علي فرحك ي عروسه ..
في الاسفل .......
كانت النجوم تلالا والالوان الزاهيه كان كلا منهما يرقص مع معشوقته بسعاده كان يقف رعد ومالك وعامر وعلي وهم ينظرون إلي بعضهم بسعاده وفخر بأبنائهم .
عند برق وميسره .
ميسره باستغراب /انت طبيعي ي برق .
برق بابتسامه ساحره/اه طبيعي جدا متستغربيش .
ميسره بابتسامه /الصراحه لازم استغرب .
برق بابتسامه /متفكريش في أي حاجه غير أننا مع بعض وبس ماشي .
ميسره بابتسامه /ماشي .
عند سليم ورحمه .
سليم بابتسامه /ايه القمر ده هموت ي ناس من الحلاوه دي.
رحمه بخجل /ايه ي سليم مش لدرجه دي .
سليم بعشق /لدرجه دي واكتر ي روحي وعد مني اني اعيش عمري كله اسعدك ي رحمه .
رحمه بعشق /وانا كمان ربنا يقدرني وأسعدك ي حبيبي .
عند جنه وحازم .
حازم بمرح /يلههوي مش مصدق نفسي معقول حبيبتي جنبي بجد .
جنه بغيظ واحراج /وطي صوتك ي حازم الناس.
حازم بابتسامه عشق /اعمل ايه مبسوط وفرحان فرحه قد الدنيا وانتي معايا ي قلبي .
جنه بابتسامه/بحبك ي حازم بحبك .
حازم بعشق /وانا بموت فيكي ي روحي .
عند جاسر وشمس.
شمس بابتسامه /هتفضل مضايق كده كتير .
جاسر بغيظ وغيره /هو سعادتك مش شايفه الفستان مفتوح ازي ده لولا الناس كنت نكدت عليكي .
شمس بدلع /بتغير عليا ي جسوري .
جاسر بغيظ /اصبري بس عليا لما اكتب الكتاب هوريكي شغلك .
شمس بابتسامه وعشق /بحبك .
جاسر بعشق وضعف /وانا كمان بموت فيكي .
عند قمر ومراد .
مراد بعشق /زي القمر ي حبيبتي .
قمر بابتسامه /ربنا يخليك ليا ي مراد ويقدرني اسعدك انت وملك .
جاسر وهو يقبل يدها بابتسامه /ربنا يقدرني اسعدك ي روحي .
ملك بطفوله /زي القمر ي طنط .
قمر بحنان /متقوليش ي طنط انا دلوقتي ماما ي حبيبتي فاهمه .
ملك بطفوله /حاضر ي ماما .
علي الجانب الآخر ...
كان يقف ساجد وهو يبحث عنها يمينا ويسارا ليراها تجلس وحيده بعيدا ليذهب إليها بابتسامه ساحره.
ساجد بابتسامه/واضح أن حضرتك مبتحبيش الدوشه زي .
تمارا بابتسامه من خلف نقابها /ايوه بحب الهدؤء.
ساجد بابتسامه /واضح أن حضرتك رقيقه جدا .
تمارا باحراج/شكرا .
ساجد بارتباك /انا مقصدش والله انا اسف .
تمارا بارتباك وهي تقف /ولا يهمك محصلش حاجه عن اذنك .
ساجد بغيظ /ايه الي عملته ده ي غبي دلوقتي تقول عليك مش محترم اوووف اهدا ي ساجد اهدا .
علي الجانب الآخر ...
كانت تقف تمارا وهي تتضع يدها علي قلبها الذي يخفق بشده لما يحدث ذلك .
تمارا باستغراب وهي تحدث ذاتها/ايه ي تمارا مالك كل مابتشوفيه يجرالك كده ليه قلبك بيدق ليه كل مابتشوفيه معقول ي تمارا يكون قلبك ده يكون اخيرا لقا الحب الي كنتي بتدوري عليه يارب لو فيه خير قربه مني ولو مفيش خير أبعده يارب ..
علي الجانب الآخر ..
كان يصرخ سليم بمرحه المعتاد .
سليم بصراخ ومرح /ي جماعه انا عايزه اتجوز دلوقتي حالا ولا ايه ي شباب .
حازم بمرح /طبعا معاك .
جاسر بابتسامه /معاك ي معلم .
مراد بابتسامه/اه والله جوزهالي الهي ينوبك ثواب .
برق بابتسامه مرحه /انا متجوز خلاص .
سليم بابتسامه وصراخ /يلا ي عمي رعد اطلب الماذون بسرعه .
رعد بابتسامه /اه ي ولاد المجانين .
عامر بضحك /ههههه ي يلا ي رعد .
مالك بمرح /ي سلام وبناتي ملهمش اب انا مش موافق .
رعد بمرح /بناتك ملكش حكم عليهم وعمهم الكبير موجود وهما موافقين يبقا ملناش كلام حالا الي عيزينه هيمشي الف مبروك ي ولاد  .
في الصعيد ...
علي جانب احدا الأراضي الزراعية .
كان يقف رشدي وهو يدخن سيجاره بغيظ شديد من ذلك المكان .
رشدي بغضب /انت بتخرف انت كمان ممكن اعرف ايه المكان ده .
جمال بغيظ /ده احسن مكان مداري احنا بنتاجر في المخدرات ي سي رشدي يعني لازم يكون مكان مداري .
رشدي بغيظ /ي عني لازم الصعيد .
جمال بسخريه /انت عارف الصفقه دي بكام البلد هنا الشباب هنا ضايعين من المخدرات .
رشدي بسخرية/والفضل لينا طبعا .
جمال بضحك /رشدي مهران مش سهل برضه .
لما يعلموا بمن كانت تستمع إليهم من وراء الحشائش لتتحدث بغيظ شديد .
ام حميده بغضب شديد وهمس/اه ي ولاالكلب بقا انتوا بقا الي مضيعين شباب البلد واقعتكم سوداء انا 
لازما اتحدد مع اسد باشا .
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️.
كان يقف اسد والدمع يتلألأ في عيناه كان يتمناه أن تكون بجانبه كان يتمناه أن تكون في وسط ذلك العرائس حقا اشتقت ليكي ي حبيبتي لكن مهلا القاء قريب .
كريم بابتسامه خبيثه/مبروك ي اسد .
اسد بضيق /الله يبارك فيك ي كريم نورت .
كريم بسخرية /شكرا واحنا كنا ناقصين عطله لما جاسر بيه يتجوز دلوقتي .
اسد بغيظ /مش مشكله رشدي مهران كده كده هيكون تحت أيدينا في اقرب وقت .
كريم بسخرية /اتمنا ي اسد .
اسد بضيق /ثواني هرد علي  التلفون  ايوه ي ام حميده.
ام حميده بلهفه /اسد ي ابني فيه تجار مخدرات هنا في البلد .
اسد بجديه /ازي ي ام حميده .
ام حميده بجديه /سمعتهم ي ضنايا وهما وراء ارض من اراضيا كانوا بيتحددوا علي صفقه مخدرات هتوحصل النهارده انجدنا ي ولدي من الشياطين دول اسمهم جمال ورشدي مهران .
اسد بلهفه وابتسامه واسعه /بتقويلي مين انا جاي حالا قابليني علي أول البلد .
كريم باستغراب وقلق /فيه ايه ي اسد .
اسد بابتسامه وسعاده /اخيرا وقع في أيدينا رشدي مهران .
كريم بصدمه /اييييييه ...
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون اضغط على (رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل العشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2)
reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق
  1. الحمد لله رب العالمين. نحن هنا لنشكر شبكة Freedom Financial Network ؛ أرسل لهم بريدًا إلكترونيًا على FreedomFinancialNetwork@outlook.com أو WhatsApp +393509056428. كنا نبحث في العديد من الخيارات لإعادة التمويل - 15 سنة مقابل 30 سنة ، ودمج رهونين في واحد. حاولنا العمل مع مصرفنا ، لكننا شعرنا بالإحباط الشديد بسبب عدم مرونته. قررنا استشارة صديق لأنه ساعدنا كثيرًا في أول قرض عقاري منذ ما يقرب من 10 سنوات. عرّفتنا على شبكة Freedom Financial Network التي قدمت لنا قرضًا بقيمة 10،000،00 دولار. إذا كنت مالك شركة ، راسلهم اليوم إذا كنت بحاجة إلى مساعدة ؛ إنهم أناس صادقون ومحترمون وجديرون بالثقة. لقد حصلنا على قرضنا ، الله أكبر من كل شيء ، يعطينا نعمة في عيون شبكة الحرية المالية.

    ردحذف
  2. أهلا بالجميع

    اسمي توماس كريستوفر وأنا من واشنطن العاصمة ، أريد أن أخبرك جميع الباحثين عن القروض أنه لا توجد سوى شركة قروض حقيقية واحدة تقدم قروضًا وقد ساعدوني في قرضي 30000 دولار ، واسم الشركة هو مؤسسات الائتمان الائتمانية و مقرض القرض الذي ساعدني في قرضي ، اسمها السيدة أبيجيل ميلز ، لذا إذا كنت بحاجة إلى قرض دون خداع ، فانتقل إلى هذه الشركة الآن واستلم قرضك ، فهناك قروض آمنة وسريعة بريدهم: loancreditinstitutions00@gmail.com أو WhatsApp + 393510483991 أتمنى لكم جميعًا أفضل الباحثين عن القروض ، فهذه هي الشركة الحقيقية التي تقدم القروض.

    البريد الإلكتروني: loancreditinstitutions00@gmail.com

    تحياتي لكم جميعا

    ردحذف

إرسال تعليق