القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الحلقة السابعة عشر 17 بقلم رنا أحمد 

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الجزء السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) البارت السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد

في القسم ..
كانت تجلس ميسره وهي تفرك يدها بارتباك كانت تنظر ب توتر إلي الباب هل بالفعل سياتي هل بالفعل سينقذها وهل هذا سيكون بدون مقابل اسئله كتيره تتدور في رأسها ليقاطع ذلك الأفكار برق وهو ينظر إليها بخبث ومكر .
الظابط بترحيب /اهلا اهلا ي برق باشا .
برق بابتسامه/اهلا ي حضره الظابط ممكن لو سمحت اتكلم مع ميسره كلمتين .
الظابط بجديه /طبعا ي برق باشا عندي مرور خمس دقائق اتفضل .
برق بجديه /شكرا سعادتك .
ميسره بالم ووجه شاحب /شكرا ي برق .
برق بخبث /علي ايه .
ميسره بضيق منه /علي انك هتساعدني .
برق وهو يضع قدم علي قدم ويتحدث بخبث /بس انا مقولتش اني هساعدك .
ميسره بغيظ /امال انت جاي عايز مني ايه جاي تشمت فيا مش كده .
برق بخبث /توتو جاي اعمل معاكي اتفاق .
ميسره بغيظ /اتفاق ايه أن شاء الله .
برق بمكر /هدفعلك الفلوس مقابل اني اتجوزك انفذ رغبه ابويا وبالمره افش غلي فيكي براحتي ومش هطلقك الا لما ترديلي المبلغ ايه رايك .
ميسره بغيظ شديد وعند /طبعا مش موافقه انا ميسره متخلقش لسه الي يمتلكني .
برق بخبث وهو يهمس في اذنيها /خلاص براحتك بس فكري في الي هيحصللك هينزلوكي الحجز وتتبهدلي والستات الي تحت بقا الجن الازرق ميقدرش عليهم ده غير تجار المخدرات والدعاره وسمعتك الي هتروح انا علي العموم كان نفسي اخدمك بس انتي مش عايزه .
ميسره بخوف شديد تعلم جيدا إذا احتجزت ماذا سيحدث لها لتنظر إليه برفع حاجب فقد حان وقت التحدي 💪💪💪💪💪💪.
ميسره بمكر /موافقه ي برق .
برق بانتصار /كده تمام اطلب المأذون وبعدين تخرجي من هنا علي المر الي هتشوفيه ي حرمي المصون .
ميسره بمكر/هنشوف ي برق مين فينا الي هيروض التاني ........(برق وميسره)عناد العشق ❤️❤️❤️.
//////////////////////////////.
في مطار باريس .
كانت تقف عشق وهي تلتفت يمينا ويسارا لتنظر لمن تتضع يدها علي كتفها بحنان شديد تراه في ذلك السيده .
عشق بابتسامه /حضرتك مدام فاطمه .
فاطمه بابتسامه /ايوه انا ي عشق وبلاش مدام والكلام ده خليها فاطمه بس ماشي ي عشق .
عشق بابتسامه وارتياح /ماشي ي فاطمه .
فاطمه بمرح /حلو الكلام يلا بقا علشان نتغذا ونتكلم .
عشق بابتسامه /انا لسه واكله في الطائره .
فاطمه بمرح /ي شيخه انتي بتسمي العك ده اكل تعالي لازم تأكلي علشان البيبي يلا .
//////////////////////////////////.
في أحدا الكافيهات الفاخمه ...
كانوا يجلسون جاسر وشمس بضحك شديد علي الذي يجلس أمامهم بغيظ شديد .
اسد بغيظ /مبسوطين انتوا اوي مش كده .
شمس بضحك /ههههه اقسم بالله عمي رعد ده سكره .
جاسر بابتسامه /ابوك ده ي اسد المفروض تفخر بيه مشاء الله عليه مهما بيكبر ذكائه مبيقلش ابدا هو كده انقذك وانقذها .
اسد بغيظ /انقذنا أنه بعدنا عن بعض أنه حرمني حتي اشوف ابني وهو بيكبر في بطنها .
شمس بابتسامه /هو كده حماها هي وابنكم ي اسد بعد عمي رعد بعد مؤقت بيامنها لحد ماتخلص كل حاجه وتقدر تعيش بأمان .
جاسر بابتسامه /كده عشق القديمه شبه انتهت عمي رعد اكيد ببطاقه جديده قدر يخرجها من هنا لحد ما نقدر نوصل للكلب ده وساعتها مكمن نتعتبرها شاهد ملك .
شمس باستغراب /انا مش فاهمه انت ليه متاكد انه سافرها ليه متكونش في مصر .
اسد بجديه /مستحيل تكون في مصر بابا اذكاء من كده هو عارف اني في مصر ممكن الاقيها وبسهوله وساعتها مش هتكون في امان .
جاسر بتنهيده /المهم بقا نشوف شغلنا بجد وبصراحه شرط عمي رعد أنه يرجعها بصراحه هو ده الي لازم يحصل رشدي مهران لازم ينتهي بقا .
اسد بجديه واشتياق لمعشوقته /طبعا لازم ينتهي علشان مراتي وابني يرجعولي لازم .
شمس باستعجال /طب يلا علشان احنا كده اتاخرنا علي ميعاد اللواء فاروق .
اسد بجديه /يلا .
////////////////////////.
في شقه ساجد ..
كانوا يجلسون ساجد وريم وحبيبه وهم يتابعون التلفاز بضحك شديد لكن هو كان في عالم آخر كان يتذكر ذلك الذي عندما يراها يشعر بسعاده كبيره كأنها ورده عطرها يفوح في المكان لايعلم لما يفكر فيها هكذا قلبه يخفق دائما من أجلها ذلك العشق حقا غريب كان يفكر بسعاده ولكن عقله يفسد ذلك دائما فهو يرا ذاته في مستوي أقل منها بكثيييييير .
ريم باستغراب /مالك ي ساجد مبلم كده ليه .
ساجد بانتباه /ها لا ابدا مفيش حاجه بفكر في الشغل .
ريم بغمزه /في الشغل برضه .
ساجد بدهشه /قصدك ايه .
ريم بابتسامه /ي عم بهزر معاك مالك .
حبيبه بغيره علي أخيها /بس ي بت انتي هو ده يقدر يفكر في حد غيري .
ساجد وهو يقبلهم بحب اخوي /ربنا يخليكم ليا يارب .
حبيبه بنعاس /انا هقوم انام بقا تصبحوا علي خير .
ساجد بارتباك /بقولك ي ريم هي الدكتوره تمارا كويسه ولا مغروره كده زي الناس الأغنياء .
ريم بابتسامه /دكتوره تمارا دي زي السكر بالظبط عارف ي ساجد عامله زي الطفله الصغيره جميله ورقيقه وفوق كل ده بقا محترمه جدا علشان كده الكل بيعجب بيها وبيبقا عايز يتجوزها .
ساجد بغيره لا يعلم سببها /مين الكل دول بقا .
ريم بغمزه /ايه ده هي السناره غمزت ولا ايه .
ساجد بارتباك /سناره ايه ي غبيه ده مجرد سؤال عادي ي عني .
ريم بخبث /سؤال عادي ماشي ي عني دكاتره عندنا في الجامعه وهي كانت دائما بترفض لأنها مبتفكرش في المظاهر وعلي فكره هي ابسط من الي ممكن تشوفوه حواليها هقوم انام بقا تصبح علي خير .
ساجد بشرود /وانتي من أهله ي حبيبتي ليتحدث بهمس ي عني ممكن في يوم من الايام ترضا بواحد زي وهترضا بيك علي ايه ده انت اكبر منها ب 15سنه ومعندكش حاجه تبصلك عليها فوق فوق ي ساجد ومتبصش فوق اوي الي زي تمارا دي عمرها مهتكون ليك ابدا .......
////////////////////////////////////.
في الوزاره ....
في مكتب اللواء فاروق ..
كان يجلس وهو يخبط بصوابعه علي المكتب بتفكير فبعد مرور كل هذه السنوات أعاد للعمل معاهم وهو الرائد كريم الدسوقي ...
كريم بحده /بس اظن حضرتك أن عندي قضايا تانيه مهمه ليه ادخل معاهم في القضيه دي .
فاروق بحده /ده شغل ي سياده الرائد وانا شايف أن المسؤوليه كبيره ومحتاجه خبرتكم كلكم فيها .
كريم باستفزاز /غريبه بقا معقول اسد المنشاوي وجاسر الصياد فيه قضيه واقفه معاهم .
اسد بحده /لا خالص دي قضيه كبيره واحنا هنعرف ازي نخلصها ي كريم .
جاسر بكره وضيق /احنا متشكرين لخدماتك .
فاروق وهو يضغط على المكتب بغضب /انا مش بعزم عليكم تتغدوا مع بعض ده شغل وانتوا لازم تنفذوه وصدقوني اي عدم تعاون من حد فيكم هيكون رفد علطول وانا مش هتهاون مع اي حد رشدي مهران لازم يكون تحت أيدينا في اقرب وقت اظن واضح اتفضلوا .
في الخارج ...
جاسر بحده /اظن مش مصدق نفسك ي كريم انك هتشتغل معانا الله يرحم لما كنت حته ظابط ملكش قيمه.
كريم بخبث /توتو ليه الغلط ده ده احنا فريق واحد دلوقتي بس انا مش هرد عليك وبعدين ده احنا كنا هنبقا نسايب ولا نسيت .
جاسر بغضب وهو يمسك به /ده كان عمره مهيحصل والحمد لله انها ماتت وارتاحت من حبها المريض ليك .
اسد بحده /اهدا ي جاسر اهدا احنا المهم نقبض علي رشدي مهران وبعدين هنخلص منه خالص .
جاسر بغضب /مش هيحصل ي اسد البنادم ده مش هيشتغل معانا في أي حاجه .
كريم بغضب /مش بمزاجك بكره عندنا اجتماع سلام ي سياده الرائد .
جاسر بصراخ وكره /مش هيحصل ي كريم مش هيحصل .
شمس لتهدئه/اهدا اهدا ي جاسر اهدا .
اسد بحنان /اهدا ي جاسر .
جاسر وهو ياخد أنفاسه بصعوبه ويتحدث بانهيار /مش هيحصل ي اسد الكلب ده كله مابشوفه بفتكرها الكلب ده دمر حياتها دمر حياتها ي اسد هقتله لو فضل معانا .
اسد بجديه /طب اهدا تعالوا نشرب حاجه تروق اعصابنا ونتكلم يلا  .
/////////////////////////////////.
في مستشفي جنه ...
كانت تجلس جنه في كافتيريا المستشفي لتذهب إليها انجي بابتسامه .
انجي بابتسامه /مساء الخير .
جنه بوجع والم /اهلا مدام انجي اتفضلي .
انجي بندم /انا اسفه .
جنه بوجع /علي ايه .
انجي بدموع وندم /انتي عارفه علي ايه جنه انا بجد اسفه انا كنت غبيه بدل ماشكرك علي الي عملتيه مع حازم اقوم اجرحك صدقيني ي جنه انا شيفاكي اجمل بنت في الدنيا وبتمنا انك تسامحيني ده لو بتحبي حازم بجد وانا هشيلك فوق راسي ارجوكي ي بنتي .
جنه وهي تمسك يدها بحنان /ارجوكي ي طنط متعيطيش من فضلك .
انجي بابتسامه امل /ي عني خلاص سمحتيني وهترجعي ل حازم .
جنه بابتسامه /ايوه .
انجي بسعاده /طب تعالي في حضني ومن هنا ورايح متقوليش الا ي ماما سامعه.
جنه وهي تحتضنها بسعاده /حاضر ي ماما .
///////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️.
في غرفه رعد وفله ..
كانوا يجلسون وهم يحتضنون بعضهم بعشق وحنان .
فله بابتسامه /هههههه دول مجانين فعلا بس محظوظين محظوطين أنهم عندهم اب زيك ي رعد .
رعد وهو يقبل يدها بعشق /وام زيك ي روحي وهو رعد المنشاوي ده مين الي علمه الحب مش فلته .
فله بعشق وسعاده/روح فلتك دي عربيه مين دي .
رعد بخبث وغمزه /برق باشا وحرمه المصون .
فله باستغراب /انت مالك متاكد كده ليه أنهم اتجوزوا.
رعد بغرور وذكاء /عيب عليكي هو انا بلعب أمال إن كنت عامل كل ده ليه انا كنت متاكد انه هيعمل كده وبعدين فتحي المأذون كلمني وقالي كل حاجه وبعدين انتي ناسيه أنه ابن رعد ولا ايه .
فله بابتسامه /طبعا ماهو واخد جيناتك تعال نشوفهم .
في الاسفل ....
كانوا يقفون وهم ينظرون إلي بعضهم البعض بتحدي .
برق بغيظ /جرا ايه ي بت انتي ده انا لسه عامل فيكي جميله دلوقتي كان زمانك مرميه في السجن مع المجرمين .
ميسره بخبث واستفزاز /وديني خرجت ايه هترجع في كلامك والا هتقول للبوليس يرجعوه الفلوس وقعت في الفخ ي برق فاكرني هفضل جاريه ليك ده بعدك ي بدر .
برق بعند /انتي بقيتي مراتي ي حلوه ده انا هخليكي تشوفي النجوم في عز الضهر .
ميسره بضحكه عاليه استفزازية /هههههههه ده بعدك ي برق هدخل بقا ارتاح شويه .
برق بغيظ وتوعد /ماشي ي بنت سيد .
في الاعلي ...
كانوا يقفون رعد وفله بضحك شديد .
فله بضحك /هههههه ده انا احنا هنشوف العجب معاهم ي رعد واضح أن عندك حق أنهم دايبين في بعض بس كل واحد فيهم بيكابر .
رعد بابتسامه ثقه /اطمني ي روحي دول هيفضلوا كده لحد مايعترفوا لبعض وكل واحد فيهم يحس أنه ملك التاني .
فله بابتسامه /ربنا يسعدهم ي رعد يارب .
/////////////////////////////////.
في باريس .
في أحدا المحلات الفاخمه ...
كانت تجلس عشق بشرود لتبتسم اليها فاطمه .
فاطمه بابتسامه /وحشك .
عشق بانتباه /هو مين .
فاطمه بابتسامه /علي فكره تقدري تتكلمي براحتك رعد بيه حكالي علي كل حاجه اطمني .
عشق بدموع وخوف /خايفه اوي خايفه مشوفش اسد تاني خايفه علي ابني الي جاي خايفه علي امي حياتي عباره عن خوف وبس خوف مش عارفه اخلص منه .
فاطمه وهي تمسك يدها بحنان/اظن انك مش المفروض تكوني قويه ب عشق زي ده بواحد مستعد يضحي بكل حاجه علشانك العشق هو اجمل معاني الوجود ..
عشق بانتباه /شكلك مجربه العشق اوي .
فاطمه بابتسامه حزينه /كان اجمل عشق في الدنيا بس للاسف راح وانتهاء بسرعه سابني لوحدي زي الي ميته .
عشق بطفوله /الواطي طلقك اكيد .
فاطمه بابتسامه علي ذلك الطفله /لا مات .
عشق بدمع يتلألأ في عيناها /انا اسفه .
فاطمه بابتسامه /ولا يهمك هو جوه روحي وقلبي مش بنساه اصلا علشان كده مش عايزك تتضعفي اتمسكي أنه معاكي وجنبك اتمسكي بوجود حته منه جواكي .
عشق بعصبية طفله /بس انا عايزه أكلمه اسمع صوته شرط رعد بيه قاسي اوي .
فاطمه بابتسامه /رعد بيه احن انسان في الدنيا كلها صدقيني خلينا ماشين زي مقال ده احسن لينا يلا بقا علشان نروح .
عشق بالم واشتياق /يلا . 
///////////////////////.
في أحدا الكافيهات الفاخمه ...
كانوا يجلسون شمس واسد وجاسر بضيق شديد .
جاسر بغيظ وضيق /ده مش ممكن يحصل الزفت ده ليمكن نكون انا وهو في مهمه واحده .
اسد بضيق /جاسر احنا مش صغيرين الكلام ده ده شغل مش لعب عيال مهمه وهنخلص منها .
جاسر بضيق وعصبيه /طبعا انت مش همك كل الي همك مراتك ترجعلك باي تمن بس أنا بقا مش هنسا أن الحيوان ده كان عايز يلعب علي اختي ويدمرها .
شمس بتنهيده /جاسر الموضوع انتهاء وخلص وعليا الله يرحمها وزي مااسد بيقول دي مهمه لازم نخلص منها باي شكل ي جاسر ارجوك ي حبيبي خلينا نعدي الازمه دي علي خير .
اسد بمرح /وبعدين ده حتي بكره خطوبتكم متنكدوش علي نفسكم ولا ايه .
جاسر بتنهيده /ربنا يسهل .
اسد بابتسامه /اوعدني أننا نكون دائما في ضهر بعض لحد مانقبض علي الكلب ده ومراتي وابني يرجعولي اوعدني ي جاسر .
جاسر بابتسامه وثقه /اوعدك ي اسد .
شمس بسعاده /هو ده الكلام ..
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️❤️❤️.
كانوا يجلسون جميعهم في الاسفل .
قمر بمرح /واه واه عليك ي برق ده انت طلعت مش سهل خالص والله انا كنت حاسه ان فيه حاجه بينكم .
رشا بابتسامه/الف مبروك ي حبايبي بس مش كنا عملنا كتب كتاب يليق بيكم  .
ميسره بخبث واستفزاز /والله ي طنط رشا برق كان مستعجل اوي أننا متجوز مكنش قادر يستنا خالص .
برق بغيظ شديد /انا .
قمر بغيظ /جرا ايه ي برق سيبها تخلص .
برق بغيظ وتوعد /ده انا الي هخلص عليها .
ميسره باستفزاز وخبث/جالي تحت البيت والدموع مليئه عنيه وبيترجاني اسامحه وبيطلب مني الجواز وركع تحت رجلي قصاد كل الناس ياه كانت لحظه متتنسيش .
برق بغيظ شديد /هي فعلا مكنتش تتنسي باماره الكفوف الي خدتيها علي قفاكي مش كده .
فله بضحك وهمس / ههههه دي طلعت بت مش ساهله خالص.
رعد بمكر وخبث /خليها تربيه هو يستاهل لانه عنيد .
اسد بابتسامه حزينه /مساء الخير .
ميسره بخبث واستفزاز /مساء النور ي اسد مشاء الله كل يوم بتحلو اكتر .
اسد بابتسامه حنونه /شكرا ي ميسره .
برق بغيظ /ايه ي اسد مش تباركلي انا وميسره اتجوزنا .
اسد بابتسامه والم /الف مبروك ي برق عن اذنكم انا طالع انام .
فله بقلق /مالك ي قلب امك .
اسد بوجع وحزن /علي اساس انك مش عارفه ي امي تصبحي علي خير ..
كان يصعد اسد بتعب وحزن شديد فبالفعل قد اشتاق اليها كثيرا كان ينظر إليه رعد بمكر فذلك اول الطريق فكل شئ يكون صعبا في البدايه لكن عندما تأتي بثمره ذلك التعب يهون كل ذلك .
/////////////////////.
في غرفه اسد ....
كان يجلس علي سريره بدمع واشتياق اليها فلماذا ذلك الامتحان الصعب ليبتسم تلقائيا وهو يتذكر ضحكاتها برائتها يضغط علي يده بغضب وتوعد يريدان يفتك بذلك الشيطان الي تسبب في يعد معشوقته عنه وحاله لم يختلف كثيرا عنها فكانت تحتضن وسادتها تشعر ببرد شديد تريد التدفئة في احضان معشوقها نعم فذلك الشرط كان أشبه بالموت لكن مع اجمل اللقاء بعد طول انتظار ❤️❤️❤️❤️ 
////////////////////////////////.
في فيلا رشدي مهران 💥💥💥💥💥💥💥.
كان يسير رشدي وهو يسحب شنطته للسفر إلى الصعيد ليفتح الباب ليصعق ممن يقف وهو ينظر إليه بعدما أطفأ سيجارته بحذائه ليرد الآخر بصدمه .
رشدي بصدمه شديده /كريم .
كريم بوجع والم  /ازيك ي بابا ..
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن عشر اضغط على (رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل الثامن عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2)
reaction:

تعليقات