القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

 رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الجزء الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) البارت الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

في فيلا الشناوي ..
في غرفه سليم ...
كام يسير برق بغيظ شديد وهو يتحدث .
برق بغيظ وهو يسير يمينا ويسارا/بقا انا برق الشناوي حته بت زي دي ترفضني انا وعمالالي فيها شاكيرا ولا مش عاوزه ده علي اساس أن انا واقع في دابديبها ده انا اجيب ست ستها بصباعي كلام فارغ .
سليم بغيظ /اشكوا اليك يارب كانت قرابتي بيكم منيله بستين نيله بقا انا يدوب جاي فرحان أن خلاص اخيرا حالي هيتصلح ولقيت البنت الي كنت دائما بدور عليها والحمد لله يارب هي كمان بتحبني وجاي مبسوط وفرحان اقوم اقعد مع أشكالكم واحد عمال رايح جاي يكلم في نفسه زي المجنون والتاني قاعد ساكت زي الست الي جوزها مغضبها .
حازم بغيظ/كتر خيرك ي سي سليم عيازني اعمل ايه ي عني انا كمان مصدقت الاقي البنت الي تغيرني وفعلا حبيتها وامي واقفه علي سنها ده علي اساس أن الواحد عارف هيعيش قد ايه .
برق بغيظ /طيب سعادتكم لقيتوا الي بتحبوهم انا بقا رعد باشا عايز يلبسني في الست ميسره ليه وانا لا بحبها ولا بطيقها .
سليم بابتسامه استفزازية /كداب ي برق انت كمان بتحبها .
برق بغيظ شديد من ذلك الفكره /انت بتخرف بتقول ايه أنت كمان حب ايه وزفت ايه وانا احب دي انت باين عليك خرفت .
سليم بابتسامه /لا مخرفتش ي برق شوف نفسك لما ابوها مات كنت خايف عليها ازي شوفت خوفك عليها في عنيك ي برق متكابرش .
برق بعند /دي مجرد واحده بنعطف عليها كانت صعبانه عليا لما ابوها مات ادي كل الموضوع .
حازم بجديه /مش صح ي برق انا مش فاهم انت ليه بتكابر فيه حد يكره أنه يحب ويتحب دي احسن حاجه ي برق .
برق بغيظ /لا طبعاً مش صح ومش مع دي .
سليم بحده /مش مع دي تفرق ايه دي عن فريده ي برق .
حازم بانفعال /سليم ايه الي فتح السيره دي دلوقتي .
سليم بغضب /سيبني ي سليم سبني افوقه بدل الماضي مايفضل يأكل فيه ويدمره ويقضي عليه.
برق بعند وهو يسير للخارج /برضه مش هوافق مهما تعملوا .
سليم بغيظ /غبي .
حازم بضيق /مكنش لازم السيره دي دلوقتي ي سليم .
سليم بضيق /سبني افوقه ي حازم تعال ننزل تحت .
/////////////////////////////////.
في الصعيد ...
من أمام دوار عشق واسد .
كان يقف رعد أمام المنزل ليطرق الباب لتفتح ام حميده بابتسامه مرحبه .
ام حميده بابتسامه /اهلا اهلا ي رعد بيه اتفضل الصعيد منوره .
رعد بابتسامه /ازيك ي أم حميده عامله ايه.
ام حميده بابتسامه/عايشه بحسك ي رعد بيه نورت الدنيا كلها وجيت علي الخبر الزين جوي ده .
رعد باستغراب /خبر ايه ده .
ام حميده بابتسامه /عشق عشق حبله حفيد المنشاوي هيشرف ي رعد بيه .
رعد بصدمه /ايه حامل .
عشق بتعب وصوت واهن/مين ي ام حميده .
ام حميده بابتسامه /اهي عشق جات اهي اسيبكم مع بعض بقا .
عشق باستغراب وقلق /مين حضرتك .
رعد بجديه وقوه وهو يجلس أمامها /انا مش هعقبك دلوقتي علي غبائك لأن اكيد مفيش حد ميعرفنيش بس بلاش اتكلم في معرفتي الاجتماعيه خليها في الشخصيه انا رعد الشناوي حماكي وجد الي في بطنك .
عشق بقلق ورعب وهي تتضع يدها علي بطنها/وحضرتك جاي ليه ابنك الي بعتك صح علشان تنفذ باقي المهمه مش كده يصورني في بيته ويفضحني في كل حته وصوري وانا برقص تبقا علي تليفونات الناس كلها علشان يرميني في السجن اوسخ إنسان قبلته في حياتي .
رعد باستغراب شديد /فيديو ايه .
عشق بغضب شديد وهي تشغل الفيديو/اتفضل اتفضل ي رعد بيه شوف وساخه ابنك .
رعد بذكاء وهو ينظر للفيديو وهو يرمي الهاتف/الفيديو ده متفبرك وابني مستحيل يعمل كده .
عشق بدموع وانهيار/طبعا لازم تتدافع عنه بدل متربيه مش كده .
رعد بجديه /انا فعلا محتاج اربيه بس مش علشان كده انا عارف ابني كويس اوي وعارف أنه مستحيل يفضح عرضه بالشكل ده اناهربيه لانك خساره فيه لو كنتي سمعتي بيتكلم عنك ازي مستعد يضحي بحياته ومستقبله علشانك مكنتيش فكرتي كده ابدا .
عشق بدموع ووجع وانهيار /انا متلخبطه ضايعه ومش عارفه افكر انا شوفت الي محدش شافه في حياته فقدت الثقه في كل الناس الي حواليا اشتغلت في كل حاجه غلط ممكن تتخيلها بسبب شيطان خاد مكان ابويا ودمرلي حياتي وخاد فلوس ابويا وبهدل امي وانا معترفه بكل جرايمي وانا مستعده للسجن بس ابني لو سمحت حضرتك خالي بالك منه ويريت محدش يقوله عني اي حاجه .
رعد بحنان عليها وهو يحتضنها وكأنها ابنته /اهدي اهدي ي حبيبتي مش هتتسجني متخافيش مفيش حاجه هتحصل وابنك هتربيه في العيشه الي تستهلوها .
عشق وكأنها تراه والدها /بجد حضرتك مش هتسجن .
رعد بابتسامه وهو يمسك يدها /لا متخافيش اسد طول عمره عاقل عمري متخيلت أنه يوقع مع واحده طفله زيك .
عشق وهي تمسح دموعها بابتسامه  /شكرا .
رعد بابتسامه /احكيلي بقا ايه موضوع الفيديو ده واعرفي انك هتسافري باريس وتفضلي هناك ومحدش هيعرف حاجه ولا انتي فين حتي اسد .
عشق بصدمه/ايه اسافر ازي وانا هربانه وليه اسد ميعرفش .
رعد بجديه/هفهمك كل حاجه .
//////////////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️.
غرفه اسد .
كان يسير اسد يمينا ويسارا بقلق ورعب فهو يحاول الاتصال عليها أكثر من مره لكن لا يوجد رعد .
اسد بقلق شديد /روحتي فين ي عشق بس ليه القلق ده .
فله بخبث /مالك ي اسد قلقان كده ليه .
اسد بارتباك /ها لا ابدا مفيش ي امي .
فله بابتسامه خبيثه /طيب كنت عايزه اتكلم معاك في موضوع .
اسد بشرود /خير ي امي .
فله بخبث ومكر /ايه رايك في شاهنده بنت طنط نفين بجد عروسه حلوه اوي ي اسد .
اسد بغيظ/لا ي امي شكرا مش عايز .
فله بضحكه /ههههه شكرا ايه هو انا بعزم عليك ب ساندوتش ايه ي اسد فرح قلب امك بقا ده خلاص الكل هيتجوز مفيش غيرك انت .
اسد بارتباك وضيق /مش وقته ي ماما مش وقته ابوس ايدك .
فله بخبث /طيب ي اسد تصبح علي خير .
اسد برعب /روحتي فين بس ي عشق حرام عليكي .
//////////////////////////.
في غرفه عامر وحنين .
كانوا يجلسون عامر وحنين بسعاده بالغه فاخيرا قد عشق سليم وتغير للاحسن .
حنين بسعاده /الف مبروك ي قلب امك الف مبروك .
سليم بسعاده /الله يبارك فيكي ي ماما .
عامر بمرح /المهم حلوه كده ي واد خود بالك انت ابن عامر خبير الحريم .
حنين بغيظ شديد /قصدك ايه ي سي عامر .
عامر بغمزه /خبير لاني وقعت القمر ده في حبي .
حنين بابتسامه /ايوه كده .
سليم بغيظ /مش وقتك ي دنجوان المهم اننا بكره نروح ونطلب رحمه من امها ونعجل بالجواز .
حنين بابتسامه /مستعجل اوي ي حبيبي طبعا هنروح نطلبها ربنا يتمملك بخير ي حبيبي .
//////////////////////////.
في شقه ساجد ...
كان يسير الي الداخل بشرود وهو يفكر في ذلك الفتاه الذي استحوذت علي عقله واستطاعت بحديثها البسيط أن تقنعه .
ريم بابتسامه /حمد لله على السلامه ي ساجد حالا الاكل هيكون جاهز .
ساجد بابتسامه /طيب ي حبيبتي براحتك .
حبيبه بابتسامه وتعلق شديد باخيها/ساجد وحشتني اوي .
ساجد بابتسامه /ي بت وانا لحقت ده انا خرجت ساعه واحده بس .
حبيبه بابتسامه /ولو ولا دقيقه واحده انت مش عارف انك جوزي واخويا وحبيبي كمان .
ساجد بابتسامه وحنان /وانتي حبيبتي انتي وريم  .
حبيبه بغيظ/لا ريم لا انا بس الي حبيبتك ومحدش هياخدك مني .
ريم بابتسامه /طب يلا ي اختي تعالوا علشان تتغداوء.
حبيبه بابتسامه /يلا ي حبيبي .
///////////////////////////////////.
في حي السيده زينب ..
في شقه ميسره ..
كانت تجلس علي الطاوله وهي تنظر إلي صور والدتها والدها بدموع واشتياق ليقاطعها طرقات الباب لتفتح.
ميسره باستغراب /فيه ايه ي عم عوض .
عوض بحده /يلا ي حلوه من هنا علشان عايز شقتي .
ميسره باستغراب /شقتك انت بتقول ايه ي عم عوض .
عوض بغضب /بقول الي سمعتيه ي ميسره ابوكي باعلي الشقه قبل وفاته بكام يوم والعقد اهوه .
ميسره بحده /انت بتقول ايه لا طبعا ابويا مستحيل يعمل كده العقد ده مزور .
عوض بغضب /مزور ايه والله وبقيتي تفهمي ي بتاعه السمك اسمعي ي بت يلا خودي كراكيبك دي واطلعي بره الشقه.
ميسره بغيظ /عملتها ي رعد بيه بتحاول تتديق عليا الدنيا علشان اخضعلك برضه لا ي رعد بيه مش هتقدر تكسرني ابدا ..
////////////////////////////..
في المستشفي الذي تعمل بها جنه .
في مكتب جنه .
كانت تجلس جنه وهي تتدون بعض الملفات الهامه ليقاطعها حازم بابتسامه .
حازم بابتسامه/اقدر ادخل اكشف ي دكتوره .
جنه بوجع وكسره/ايه الي جابك ي حازم .
حازم بعشق واشتياق /اعمل ايه مانتي مبترديش علي تلفوناتي وانا كنت هموت واشوفك وحشتني ي جنه وحشتيني اوي .
جنه بوجع/كل الي بينا انتهاء ي حازم من فضلك متحاولش تتصل بيا تاني .
حازم بوجع والم /جنه انا عارف اني امي غلطت بس صدقيني هي دائما منفعله اكيد مكنش قصدها الي قالته ارجوكي ي جنه خلينا نعيش ايامنا ونعيش حبنا بقا.
جنه بالم /انا انجرحت ي حازم وجرحي لازم يداوا .
حازم بابتسامه وحنان /وانا مستعد استناكي العمر كله بس علي فكره جرحك ده انا الي هدويه .
جنه بوجع/حازم مفيش فايده الي بتعمله انا حقيقي عايزه ابعد.
حازم بغيظ شديد منها /طب اسمعي بقا انتي مش هتبعدي ولا انا هبعد انتي بتاعتي وهتفضلي بتاعتي طول العمر ي جنه سلام ..
قالها حازم بالم ووجع شديد ورحل تاركها تبكي بشده والم وحزن لما وصله إليه .
///////////////////////////////. 
في شقه رحمه ...
كانت تقف أمام المراه وهي تتدور حول نفسها بذلك الفستان الابيض الساحر وابتسامتها الساحره والسعاده الذي تملأ قلبها .
رحمه بسعاده/ايه رايك ي ماما .
صباح بابتسامه /زي القمر ي قلب امك ربنا يسعدك ي ضنايا .
رحمه بابتسامه وسعاده /يارب ي امي يارب يلا بسرعه علشان قربوا يوصلوا .
/////////////////////////.
في معرض قمر ...
كانت تجلس بحزن شديد علي رفيقه عمرها بعدما قص إليها مراد ما حدث .
قمر بحزن ووجع/معقول معقول طنط انجي تعمل كده ي حبيبتي ي جنه .
مراد بحزن /للاسف هو ده الي حصل وانا بصراحه مش عارف اعمل ايه شايفها قدام عيني تعبانه اوي ومش عارف اعملها حاجه .
قمر بحزن وضيق /علشان كده حازم قاعد في الفيلا اليومين دول بس علي فكره ي مراد حازم بيحبها بجد.
مراد بحزن/انا عارف ي قمر أنه بيحبها ومتمسك بيها علشان كده مش عايزها تتضيعه من أيدها .
قمر بابتسامه /خلاص احنا خطوبتنا خلاص بعد بكره ودي فرصه حلوه اوي علشان نقربهم لبعض اطمن ي مراد دي جنه اختي انا كمان .
مراد بابتسامه وعشق /علي فكره انا بحبك اوي .
قمر بابتسامه وحب /وانا كمان والله بحبك .
///////////////////////////.
في الصعيد .
في دوار اسد وعشق ...
كان يجلس رعد وهو يستمع إلي ذلك الحديث فبذكاء قد توصل الي كل شيء .
رعد بجديه وانتباه /ي عني انتي رقصتي في بيت ام حميده مش كده .
عشق بقلق/ايوه .
رعد بانتباه /مين كان موجود .
عشق بجديه /ام حميده وبنتها نعمات وكام ست معاهم .
رعد بذكاء وهمس وغيظ /يبقا اكيد هي البت نعمات بت قويه وطول عمرها حاطه عينها علي اسد يبقا اكيد هي ماشي ي نعمات انتي والكلب الي عمل كده وفبرك الصور دي وشوه عرض ابني لخليكم تتمنوا الموت ومش هتتطلوه .
عشق باستغراب /خير ي رعد بيه .
رعد بانتباه /ها لا ابدا اسمعي ساعتين زمن بالظبط وهتيجي عربيه تاخدك المطار ببطاقه جديده باسم جديد وشخصيه جديده عشق هتموت بكل جرائمها وتعيش واحده جديده خالص .
عشق بقلق /طب واسد هيعرف كل ده .
رعد بتحزير /لا اسد مش هيعرف اي حاجه فاهمه ولا تكلميه ولا تفكري تعرفيه اي حاجه ده احسالك فاهمه .
عشق بخوف وقلق /طب وانا هرجع امتا .
رعد بابتسامه /اسد هو الي في أيده يرجعك لما يدفع مهرك .
عشق باستغراب /مهررري ......يتتتتتتتبع .
تفتكروا ايه مهر عشق الي هيطلبه رعد من اسد 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔.
مش هنزل بارت بكره قبل ماعرف ردكم علي السؤال ده ،،صغيره الأسد ❤️❤️❤️.
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️.
البارت الخامس عشر ....
في فيلا الشناوي ..
في غرفه سليم ...
كام يسير برق بغيظ شديد وهو يتحدث .
برق بغيظ وهو يسير يمينا ويسارا/بقا انا برق الشناوي حته بت زي دي ترفضني انا وعمالالي فيها شاكيرا ولا مش عاوزه ده علي اساس أن انا واقع في دابديبها ده انا اجيب ست ستها بصباعي كلام فارغ .
سليم بغيظ /اشكوا اليك يارب كانت قرابتي بيكم منيله بستين نيله بقا انا يدوب جاي فرحان أن خلاص اخيرا حالي هيتصلح ولقيت البنت الي كنت دائما بدور عليها والحمد لله يارب هي كمان بتحبني وجاي مبسوط وفرحان اقوم اقعد مع أشكالكم واحد عمال رايح جاي يكلم في نفسه زي المجنون والتاني قاعد ساكت زي الست الي جوزها مغضبها .
حازم بغيظ/كتر خيرك ي سي سليم عيازني اعمل ايه ي عني انا كمان مصدقت الاقي البنت الي تغيرني وفعلا حبيتها وامي واقفه علي سنها ده علي اساس أن الواحد عارف هيعيش قد ايه .
برق بغيظ /طيب سعادتكم لقيتوا الي بتحبوهم انا بقا رعد باشا عايز يلبسني في الست ميسره ليه وانا لا بحبها ولا بطيقها .
سليم بابتسامه استفزازية /كداب ي برق انت كمان بتحبها .
برق بغيظ شديد من ذلك الفكره /انت بتخرف بتقول ايه أنت كمان حب ايه وزفت ايه وانا احب دي انت باين عليك خرفت .
سليم بابتسامه /لا مخرفتش ي برق شوف نفسك لما ابوها مات كنت خايف عليها ازي شوفت خوفك عليها في عنيك ي برق متكابرش .
برق بعند /دي مجرد واحده بنعطف عليها كانت صعبانه عليا لما ابوها مات ادي كل الموضوع .
حازم بجديه /مش صح ي برق انا مش فاهم انت ليه بتكابر فيه حد يكره أنه يحب ويتحب دي احسن حاجه ي برق .
برق بغيظ /لا طبعاً مش صح ومش مع دي .
سليم بحده /مش مع دي تفرق ايه دي عن فريده ي برق .
حازم بانفعال /سليم ايه الي فتح السيره دي دلوقتي .
سليم بغضب /سيبني ي سليم سبني افوقه بدل الماضي مايفضل يأكل فيه ويدمره ويقضي عليه.
برق بعند وهو يسير للخارج /برضه مش هوافق مهما تعملوا .
سليم بغيظ /غبي .
حازم بضيق /مكنش لازم السيره دي دلوقتي ي سليم .
سليم بضيق /سبني افوقه ي حازم تعال ننزل تحت .
/////////////////////////////////.
في الصعيد ...
من أمام دوار عشق واسد .
كان يقف رعد أمام المنزل ليطرق الباب لتفتح ام حميده بابتسامه مرحبه .
ام حميده بابتسامه /اهلا اهلا ي رعد بيه اتفضل الصعيد منوره .
رعد بابتسامه /ازيك ي أم حميده عامله ايه.
ام حميده بابتسامه/عايشه بحسك ي رعد بيه نورت الدنيا كلها وجيت علي الخبر الزين جوي ده .
رعد باستغراب /خبر ايه ده .
ام حميده بابتسامه /عشق عشق حبله حفيد المنشاوي هيشرف ي رعد بيه .
رعد بصدمه /ايه حامل .
عشق بتعب وصوت واهن/مين ي ام حميده .
ام حميده بابتسامه /اهي عشق جات اهي اسيبكم مع بعض بقا .
عشق باستغراب وقلق /مين حضرتك .
رعد بجديه وقوه وهو يجلس أمامها /انا مش هعقبك دلوقتي علي غبائك لأن اكيد مفيش حد ميعرفنيش بس بلاش اتكلم في معرفتي الاجتماعيه خليها في الشخصيه انا رعد الشناوي حماكي وجد الي في بطنك .
عشق بقلق ورعب وهي تتضع يدها علي بطنها/وحضرتك جاي ليه ابنك الي بعتك صح علشان تنفذ باقي المهمه مش كده يصورني في بيته ويفضحني في كل حته وصوري وانا برقص تبقا علي تليفونات الناس كلها علشان يرميني في السجن اوسخ إنسان قبلته في حياتي .
رعد باستغراب شديد /فيديو ايه .
عشق بغضب شديد وهي تشغل الفيديو/اتفضل اتفضل ي رعد بيه شوف وساخه ابنك .
رعد بذكاء وهو ينظر للفيديو وهو يرمي الهاتف/الفيديو ده متفبرك وابني مستحيل يعمل كده .
عشق بدموع وانهيار/طبعا لازم تتدافع عنه بدل متربيه مش كده .
رعد بجديه /انا فعلا محتاج اربيه بس مش علشان كده انا عارف ابني كويس اوي وعارف أنه مستحيل يفضح عرضه بالشكل ده اناهربيه لانك خساره فيه لو كنتي سمعتي بيتكلم عنك ازي مستعد يضحي بحياته ومستقبله علشانك مكنتيش فكرتي كده ابدا .
عشق بدموع ووجع وانهيار /انا متلخبطه ضايعه ومش عارفه افكر انا شوفت الي محدش شافه في حياته فقدت الثقه في كل الناس الي حواليا اشتغلت في كل حاجه غلط ممكن تتخيلها بسبب شيطان خاد مكان ابويا ودمرلي حياتي وخاد فلوس ابويا وبهدل امي وانا معترفه بكل جرايمي وانا مستعده للسجن بس ابني لو سمحت حضرتك خالي بالك منه ويريت محدش يقوله عني اي حاجه .
رعد بحنان عليها وهو يحتضنها وكأنها ابنته /اهدي اهدي ي حبيبتي مش هتتسجني متخافيش مفيش حاجه هتحصل وابنك هتربيه في العيشه الي تستهلوها .
عشق وكأنها تراه والدها /بجد حضرتك مش هتسجن .
رعد بابتسامه وهو يمسك يدها /لا متخافيش اسد طول عمره عاقل عمري متخيلت أنه يوقع مع واحده طفله زيك .
عشق وهي تمسح دموعها بابتسامه  /شكرا .
رعد بابتسامه /احكيلي بقا ايه موضوع الفيديو ده واعرفي انك هتسافري باريس وتفضلي هناك ومحدش هيعرف حاجه ولا انتي فين حتي اسد .
عشق بصدمه/ايه اسافر ازي وانا هربانه وليه اسد ميعرفش .
رعد بجديه/هفهمك كل حاجه .
//////////////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️.
غرفه اسد .
كان يسير اسد يمينا ويسارا بقلق ورعب فهو يحاول الاتصال عليها أكثر من مره لكن لا يوجد رعد .
اسد بقلق شديد /روحتي فين ي عشق بس ليه القلق ده .
فله بخبث /مالك ي اسد قلقان كده ليه .
اسد بارتباك /ها لا ابدا مفيش ي امي .
فله بابتسامه خبيثه /طيب كنت عايزه اتكلم معاك في موضوع .
اسد بشرود /خير ي امي .
فله بخبث ومكر /ايه رايك في شاهنده بنت طنط نفين بجد عروسه حلوه اوي ي اسد .
اسد بغيظ/لا ي امي شكرا مش عايز .
فله بضحكه /ههههه شكرا ايه هو انا بعزم عليك ب ساندوتش ايه ي اسد فرح قلب امك بقا ده خلاص الكل هيتجوز مفيش غيرك انت .
اسد بارتباك وضيق /مش وقته ي ماما مش وقته ابوس ايدك .
فله بخبث /طيب ي اسد تصبح علي خير .
اسد برعب /روحتي فين بس ي عشق حرام عليكي .
//////////////////////////.
في غرفه عامر وحنين .
كانوا يجلسون عامر وحنين بسعاده بالغه فاخيرا قد عشق سليم وتغير للاحسن .
حنين بسعاده /الف مبروك ي قلب امك الف مبروك .
سليم بسعاده /الله يبارك فيكي ي ماما .
عامر بمرح /المهم حلوه كده ي واد خود بالك انت ابن عامر خبير الحريم .
حنين بغيظ شديد /قصدك ايه ي سي عامر .
عامر بغمزه /خبير لاني وقعت القمر ده في حبي .
حنين بابتسامه /ايوه كده .
سليم بغيظ /مش وقتك ي دنجوان المهم اننا بكره نروح ونطلب رحمه من امها ونعجل بالجواز .
حنين بابتسامه /مستعجل اوي ي حبيبي طبعا هنروح نطلبها ربنا يتمملك بخير ي حبيبي .
//////////////////////////.
في شقه ساجد ...
كان يسير الي الداخل بشرود وهو يفكر في ذلك الفتاه الذي استحوذت علي عقله واستطاعت بحديثها البسيط أن تقنعه .
ريم بابتسامه /حمد لله على السلامه ي ساجد حالا الاكل هيكون جاهز .
ساجد بابتسامه /طيب ي حبيبتي براحتك .
حبيبه بابتسامه وتعلق شديد باخيها/ساجد وحشتني اوي .
ساجد بابتسامه /ي بت وانا لحقت ده انا خرجت ساعه واحده بس .
حبيبه بابتسامه /ولو ولا دقيقه واحده انت مش عارف انك جوزي واخويا وحبيبي كمان .
ساجد بابتسامه وحنان /وانتي حبيبتي انتي وريم  .
حبيبه بغيظ/لا ريم لا انا بس الي حبيبتك ومحدش هياخدك مني .
ريم بابتسامه /طب يلا ي اختي تعالوا علشان تتغداوء.
حبيبه بابتسامه /يلا ي حبيبي .
///////////////////////////////////.
في حي السيده زينب ..
في شقه ميسره ..
كانت تجلس علي الطاوله وهي تنظر إلي صور والدتها والدها بدموع واشتياق ليقاطعها طرقات الباب لتفتح.
ميسره باستغراب /فيه ايه ي عم عوض .
عوض بحده /يلا ي حلوه من هنا علشان عايز شقتي .
ميسره باستغراب /شقتك انت بتقول ايه ي عم عوض .
عوض بغضب /بقول الي سمعتيه ي ميسره ابوكي باعلي الشقه قبل وفاته بكام يوم والعقد اهوه .
ميسره بحده /انت بتقول ايه لا طبعا ابويا مستحيل يعمل كده العقد ده مزور .
عوض بغضب /مزور ايه والله وبقيتي تفهمي ي بتاعه السمك اسمعي ي بت يلا خودي كراكيبك دي واطلعي بره الشقه.
ميسره بغيظ /عملتها ي رعد بيه بتحاول تتديق عليا الدنيا علشان اخضعلك برضه لا ي رعد بيه مش هتقدر تكسرني ابدا ..
////////////////////////////..
في المستشفي الذي تعمل بها جنه .
في مكتب جنه .
كانت تجلس جنه وهي تتدون بعض الملفات الهامه ليقاطعها حازم بابتسامه .
حازم بابتسامه/اقدر ادخل اكشف ي دكتوره .
جنه بوجع وكسره/ايه الي جابك ي حازم .
حازم بعشق واشتياق /اعمل ايه مانتي مبترديش علي تلفوناتي وانا كنت هموت واشوفك وحشتني ي جنه وحشتيني اوي .
جنه بوجع/كل الي بينا انتهاء ي حازم من فضلك متحاولش تتصل بيا تاني .
حازم بوجع والم /جنه انا عارف اني امي غلطت بس صدقيني هي دائما منفعله اكيد مكنش قصدها الي قالته ارجوكي ي جنه خلينا نعيش ايامنا ونعيش حبنا بقا.
جنه بالم /انا انجرحت ي حازم وجرحي لازم يداوا .
حازم بابتسامه وحنان /وانا مستعد استناكي العمر كله بس علي فكره جرحك ده انا الي هدويه .
جنه بوجع/حازم مفيش فايده الي بتعمله انا حقيقي عايزه ابعد.
حازم بغيظ شديد منها /طب اسمعي بقا انتي مش هتبعدي ولا انا هبعد انتي بتاعتي وهتفضلي بتاعتي طول العمر ي جنه سلام ..
قالها حازم بالم ووجع شديد ورحل تاركها تبكي بشده والم وحزن لما وصله إليه .
///////////////////////////////. 
في شقه رحمه ...
كانت تقف أمام المراه وهي تتدور حول نفسها بذلك الفستان الابيض الساحر وابتسامتها الساحره والسعاده الذي تملأ قلبها .
رحمه بسعاده/ايه رايك ي ماما .
صباح بابتسامه /زي القمر ي قلب امك ربنا يسعدك ي ضنايا .
رحمه بابتسامه وسعاده /يارب ي امي يارب يلا بسرعه علشان قربوا يوصلوا .
/////////////////////////.
في معرض قمر ...
كانت تجلس بحزن شديد علي رفيقه عمرها بعدما قص إليها مراد ما حدث .
قمر بحزن ووجع/معقول معقول طنط انجي تعمل كده ي حبيبتي ي جنه .
مراد بحزن /للاسف هو ده الي حصل وانا بصراحه مش عارف اعمل ايه شايفها قدام عيني تعبانه اوي ومش عارف اعملها حاجه .
قمر بحزن وضيق /علشان كده حازم قاعد في الفيلا اليومين دول بس علي فكره ي مراد حازم بيحبها بجد.
مراد بحزن/انا عارف ي قمر أنه بيحبها ومتمسك بيها علشان كده مش عايزها تتضيعه من أيدها .
قمر بابتسامه /خلاص احنا خطوبتنا خلاص بعد بكره ودي فرصه حلوه اوي علشان نقربهم لبعض اطمن ي مراد دي جنه اختي انا كمان .
مراد بابتسامه وعشق /علي فكره انا بحبك اوي .
قمر بابتسامه وحب /وانا كمان والله بحبك .
///////////////////////////.
في الصعيد .
في دوار اسد وعشق ...
كان يجلس رعد وهو يستمع إلي ذلك الحديث فبذكاء قد توصل الي كل شيء .
رعد بجديه وانتباه /ي عني انتي رقصتي في بيت ام حميده مش كده .
عشق بقلق/ايوه .
رعد بانتباه /مين كان موجود .
عشق بجديه /ام حميده وبنتها نعمات وكام ست معاهم .
رعد بذكاء وهمس وغيظ /يبقا اكيد هي البت نعمات بت قويه وطول عمرها حاطه عينها علي اسد يبقا اكيد هي ماشي ي نعمات انتي والكلب الي عمل كده وفبرك الصور دي وشوه عرض ابني لخليكم تتمنوا الموت ومش هتتطلوه .
عشق باستغراب /خير ي رعد بيه .
رعد بانتباه /ها لا ابدا اسمعي ساعتين زمن بالظبط وهتيجي عربيه تاخدك المطار ببطاقه جديده باسم جديد وشخصيه جديده عشق هتموت بكل جرائمها وتعيش واحده جديده خالص .
عشق بقلق /طب واسد هيعرف كل ده .
رعد بتحزير /لا اسد مش هيعرف اي حاجه فاهمه ولا تكلميه ولا تفكري تعرفيه اي حاجه ده احسالك فاهمه .
عشق بخوف وقلق /طب وانا هرجع امتا .
رعد بابتسامه /اسد هو الي في أيده يرجعك لما يدفع مهرك .
عشق باستغراب /مهررري ......
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر اضغط على (رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2) الفصل السادس عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الأسد (صغيرة الرعد 2)
reaction:

تعليقات