رواية غرام صعيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم إسراء إبراهيم

 رواية غرام صعيدي الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم إسراء إبراهيم

رواية غرام صعيدي الجزء التاسع عشر 19 بقلم إسراء إبراهيم

رواية غرام صعيدي البارت التاسع عشر 19 بقلم إسراء إبراهيم

رواية غرام صعيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم إسراء إبراهيم

رواية غرام صعيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم إسراء إبراهيم



اتفاجأ جابر بمنال وهيا تمنعه من الخروج ومعها قوات الشرطة وتحدثت بسخرية علي فين يا جابر فاكر نفسك هتهرب بالسرعة ، نظر لها جابر بش*ر والعساكر تمسكه من ملابسه وتبعد غرام عنه وتحدث بغضب مش هتفلتي
بعملتك دي انا هوريكي يا منال ، اخذته الشرطة وذهبت وجرت غرام الي صقر بلهفة وحاولت افاقته ولكنه ما زال مغمي عليه فاقتربت منها منال وهي تحاول ان تطمئنها
، متقلقيش انا طلبت الاسعاف وزمانهم علي وصول متخفيش هيبقي كويس ، نظرت لها غرام بانهيار انا خايفة اووي صقر لو جراله حاجة انا مش هسامح نفسي ابدا انا السبب انا السبب وظلت تبكي بخوف وجاءت الاسعاف واخذو صقر الي المستشفي وذهبت غرام ومنال معه .

🌹🌹🌹🌹🌹استغفر الله العظيم

تحدث أنس باحراج ازي حضرتك يا حج عرفة ، اهلا وسهلا يا ابني نورت بلادنا ، منورة باهلها يا حج ، ده يبجي ولدي الكبير كامل ، نظر انس لكامل بتوتر من نظراته الفضولية وتحدث اتشرفت بحضرتك يا استاذ كامل ، تحدث كامل بغموض الشرف لينا يا افندي ، وتحدث عرفة بود خير يا ولدي ،انس بابتسامة احم انا والله سمعت عنك كل خير وانا بسأل علي العنوان ، تسلم يا ولدي وتعيش انت جولتلي انك چاي بخصوص بتي فاطمة طمني يا ولدي في حاچة ، انس بسرعة لا لا خالص متقلقش هيا بخير انا ابقي اخو صحبت فاطمة في الجامعة وشوفتها معاها مرة وهما مروحين وبصراحة عجبني اخلاقها وادبها ويشرفني اني اطلب ايديها من حضرتك ، نظر له كامل بغموض وتحدث وانت بتشتغل ابه بجي علي اكده ، انس بتوتر انا ابقي دكتور صيدلي وعندي صيدلية باسمي وشقتي كمان جاهزة ، عرفة بهدوء تمام يا ولدي ادينا فرصة اكده وهنرد عليك في اجرب وجت
، ان شاء الله يا حج يكون في نصيب بعد اذنكو وده رقمي وان شاء الله هنتظر منكو الرد في اقرب وقت بالموافقة ،رد كامل شرفت يا دكتور ، الشرف ليا سلام عليكم وتركهم وغادر ، كامل بعصبية انت مجولتلوش ليه يا بوي ان احنا مش بجوز بناتنا لغريب وكمان من مصر ، عرفة بهدوء وليه لع يا ولديانا شايفه واد زين ومتربي وكمان دَكتور جد الدنيا ، كامل بغضب حديت ايه ده يا بويا عاد انت هتوافج ، عرفة بحزم ايوة يا كامل لو سألت عليه ولجيته شاب زين واهم حاچة ان اختك تكون راضية ورايداه هوافج والحديت خلص في الموضوع ده روح يلا شوف شغلك .

🌹🌹🌹🌹🌹 استغفر الله العظيم

كانت غرام ومنال في انتظار خروج الدكتور ليطمئنهم فغرام متوترة وخائفة من ان يصيب صقر مكروه وعند خروج الدكتور توجهت اليه غرام بلهفة طمني يا دكتور لو سمحت صقر كويس مش كدة ، الدكتور بطمأنة متقلقيش حضرتك هو بخير وفاق وبقي كويس الخب*طة بس كانت جامدة شوية
عليه وكنت خايف ليدخل غيبوبة بس الحمد لله ربنا لطف وتقدري تطمني عليه بعد اذنكو وتركهم وغادر اما غرام فرفعت يدها وحمدت ربها وشكرته علي عودة صقر لها بالسلامة ودخلت بسرعة للغرفة لتطمئن عليه وذهبت له واترمت في احضانه ، صقر وهو يضمها بخوف حجك عليا معرفتش احميكي انا اسف ، نظرت له والدموع في عينيها ، متقؤلش كدة انت لو كان حصلك حاجة يا صقر مكنتش هسامح نفسي ابدا ، صقر بعشق ربنا يباركلي فيكي يا حبيبة جلبي وسمعو طرق الباب ودخلت منال وتحدثت بتوتر حمدالله علي سلامتك يا صقر ، صقر ببرود الله يسلمك
،، غرام لتهدئة الجو علي فكرة ياصقر لولا طنط منال بلغت البوليس ولحقو جابر قبل ما يخطفني بجد مكنتش عارفة كان حصل ايه ، نظر صقر لها بامتنان اشكرك يا ست منال
عاللي عملتيه ، منال بابتسامة العفو يا صقر ربنا يطمنا عليك بعد اذنكو عندي مشوار لازم يتعمل وتركتهم وذهبت وصقر
نظر لغرام بعشق واحتضنها بتملك وهي بادلته اخري بشوق وطمأنة .

🌹🌹🌹🌹🌹 استغفر الله العظيم

بعد اسبوعين عاد صقر وغرام الي البلد وقد اصبحت صحته افضل من ذي قبل اما الحج عرفة فقد تحدث لفاطمة وطلب منها ان تأتي في الاجازة الاسبوعية ليعرف رأيها في أنس
وصفية في بيت اهلها لم تتجاوز صدمة فقدانها جمال وغادة التي اختفت ولم يراها احد خوفا من رد فعل صقر التي تعلمه جيدا ولكن عليها تحمل عواقبها ففي بيت عتمان ءكان الجميع موجود فعتمان دعي اخوه واسرته عند عودة صقر ليجتمعو جميعا كأسرة واحدة ، وتحدثت عزيزة بمكر مجولتليش يا ام كامل عملتي ايه في عريس صفية ، نظر جمال بتفاجأ لصفية وهيا نظرت اليه بتوتر فتحدث هو بغضب ايه اللي بتجوليه ده يا اما عريس ايه وهيا لحجت وكيف يطلب طلب زي ده ،، عتمان وهو يعلم قصد زوجته من الحديث هدي حالك يا ولدي وانت متعصب اكده ليه وبعدين مش انتو خلاص اطلجتو يعني هيا مش هتفضل جاعدة اكده والبنته لسة صغيرة برضك ، جمال بغضب وهو ينظر لصفية كلام ايه ده والله لو عملتها لاخد العيال وهيا حرة بجي ، نظرت له صفية بحزن وتركتهم ودخلت المطبخ ،، حزنت غرام لأجلها فذهبت وراءها وتحدثت بحزن يا صفية متزعليش هو بس والله لسة بيحبك انا حاسة بكده ، صفية ببكاء لع يا غرام هو خلاص طلجني ومعدتش فارجة معاه هو كل اللي همه العيال هو جال اكده ، والله ابدا هو بس عايز يعقد الموضوع عشان متوافقيش عالعريس ده ، تفتكري ممكن يرجعني ، بصي انتي بس متوقفيش حياتك عليه عشان لو مرجعش تعرفي تتأقلمي علي كدة صدقيني انتي اقوي من كدة يا صفية ، نظرت لها نظره ندم وتحدثت غرام انا اسفة حجك عليا يا خيتي انا كنت عارفة اني عفشة معاكي بس انتي طلعتي احسن مني واستحملتي كتير حجك عليا ، غرام بابتسامة انتي اختي يا صفية انتي وفاطمة انا مكنتش احلم ان يبقي ليا اخوات زيكو كدة وحضنو بعضهم هما الاثنان وصقر يقف بعيدا يبتسم وقلبه يدق عشقا لتلك الغرام التي تكبر في نظره يوم بعد يوم ويزيد عشقه لها .

🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفر الله العظيم

بعد ايام دخل عرفة علي ابنته فاطمة وتحدث بحنان ها يا بتي ارد عالراچل اجوله ايه احنا بجالنا كتير بنفكر وبصراحة انا سألت عالراجل وطلع زي الفل دكتور واخلاجه زينة وهيصونك ، نظرت له فاطمة ولا تعلم لما هيا متوترة فهي تعلم في داخلها انها ما زالت تكن لادهم مشاعر نعم ما زالت تعشقه ولكن تفاجئت بطلب أنس ليدها فهي شعرت باعجابه بها من خلال كلامه ونظراته ولكن لا تعلم لما فعل ذلك وهو يعلم بحبها لادهم وقصتها معه والحل الوحيد لمعرفة السبب هو ان تقابله وايضا شعرت بالخوف من ادهم لو علم انهم ليسو مرتبطين فمن الممكن ان يفتعل مشكلة كبيرة واستنبهت علي صوت ابيها ، ها يا بتي مردتيش ، فاطمة بخجل اللي حضرتك شايفه يابوي ، يبجي علي خيرة الله
الف مبروك يا بتي ونادي علي امها وفرحها بالخبر اما فاطمة لا تعلم لما قلبها يدق بشدة هكذا واوهمت نفسها انه القلق لا اكثر ولا تعلم انه يشعر بالسعادة او من الممكن انه في طريقه للعشق الحقيقي .

🌹🌹🌹🌹🌹 استغفر الله العظيم

انا عايز افهم انا هنا ليه وبعمل ايه قالها جابر بعصبية شديدة
، الظابط بصريخ الزم حدودك ووطي صوتك يا متهم انت فاهم ، جابر بضيق ولكنه اخفض صوته قليلا انا بقالي هنا كتير يا حضرة الظابط ممكن اعرف تهمتي ايه ؟ ،، انت متهم بالتع*دي علي صقر الغرباوي و ومحاولة اخت*طاف زوجته ،،
جابر ببرود محصلش انا كنت هناك عشان اسلم عليهم ولقيت
صقر واقع في الارض سا*يح في دم*ه ،، الظابط بنفس بروده ده كلامك انت لكن هو اتهمك بنفسه انك اتعد*يت علي بيته وكنت عايز تخط*ف مراته ، طرق الباب ودخل العسكري واخبر الظابط ان المحامي الخاص بجابر يريد الدخول وابتسم جابر بسخرية لانه يعلم ان هذا المحامي سيخرجه منها بسهولة وبالفعل تحدث المحامي للظابط وقدم دلائل مزورة وخرج جابر بكفالة لحين العرض علي النيابة ابتسم جابر بنصر وعند خروجه من مكتب الظابط تفاجأ بمنال عبس ونظر لها بغضب وهي نظرت له ببرود وتحدثت للظابط لو سمحت يا حضرة الظابط انا عايزة اعمل بلاغ ،، الظابط بلاغ عن ايه يا مدام ،نظرت لجابر بتحدي وتحدثت جريمة قت*ل ....
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون اضغط علي (رواية غرام صعيدي الفصل العشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية غرام صعيدي)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-