القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل التاسع عشر 19 بقلم أيات الرحمن

 رواية عشقت أمير الصعيد الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم أيات الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد الجزء التاسع عشر 19 بقلم أيات الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد البارت التاسع عشر 19 بقلم أيات الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل التاسع عشر 19 بقلم أيات الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل التاسع عشر 19 بقلم أيات الرحمن



وسط الغنا والحفله و رضوى بتضحك وماسكه ايد عامر والدها فجأة شخص مجه*ول بيحاول يض/ربها بال*نار
امير بيقف قدامها والرص*اصه بتيجى فيه
رضوى :اميييييييير

#بقلم_أيات_عبدالرحمن

الكل موجود في الحفل ورضوى غيرت لبس*ها زى ما امير قال بس بردوا لبست اللي هى عايزاه فستان اسود طويل جدا وكانت فارده شع*رها مع ميك أب كامل وبرفيومها المفضل الكل كان بيبص ليها
عامر خدها ودخلها عند العروسه لان البن*ات بتكون مع بعض والر*جال والش*باب مع بعض
رضوى وماليكا وورد وخلود كانوا قاعدين جنب بعض
في حاجه عايزه اوضحها بس ورد قولنا مضر*وبه وتع*بانه والكلام ده كله وراحت ازاى
هى كانت تعب*انه فعلا بس عشان تخرج من اللي هى فيه امير خدها معاه طب هى مش قادره تمشي هو شالها ودخلها عند العروسه والكد*مات والح*روق واللي عندها
لبست نقاب ولما دخلت رفعته
طب ليها ع*ين تمشي وس*ط الناس وكمان تحضر حفله
هى غل*طت واتعا*قبت عقا*ب عس*ير وبتت*عاقب لسه اهلها ممكن يكونوا سام*حوها بس هي مستحيل تسا*مح نفسها
علي ثق*تها في شخ*ص زى يونس من 6 سنين كنت لسه في اولى ثانوى بنا*ت كتير حصل معاها كده كانوا بي•نتح*روا واللي اهلهم بي*قت*لو*هم واللي بي*تجو*زوا اشخ*اص في سن اجد*ادهم يعنى اخر*تهم عذ*اب في عذ*اب مفيش احسن من اننا نعيش احر*ار مفيش حد يت*حكم فينا يوم ما نبدء حيا*تنا تكون على سنة الله ورسوله وسط فرحة اهلنا بينا
طولت عليكم قصة ورد فيها مو*عظه لبن*ات كتير معانا ربنا يحفظ الجميع
امير:كنت فين يا عمى
عامر:كنت بدخل رضوى عند العروسه
امير:ماشي خلاص وهى جوا يعنى
عامر:ايوه خلي بالك منها انا همشي مع والدك وجوز عمتك وجدك
امير:ما تقلقش انا هنا
عامر:ماشي يا ابنى عايز حاجه
امير:لا سلامتك
عامر:الله يسلمك
امير دخل عندهم وعمرو هيت*جنن عشان ماليكا عجبته طبعا ومروان.عشان خلود
بيدخل امير بيلاقيهم واقفين ومست*خبيين في الستاره وبيتفرجوا
امير:بتعملوا ايه
عمرو:ها مممفيش
امير بيبص بيلاقيهم بيرقصوا هييييي انتوا دول بير*قصوا
عمرو:ههههههه اه بير*قصوا
مروان:اتفرج بس كده يا ميرو
ووقفوا الثلاثه
البنات وقفوا وطلبوا من رضوى وماليكا يرق*صوا وماليكا خدت خلود هى كمان وبدؤا الثلاثه
ماليكا وخلود مش عارفين يرق*صوا زى رضوى قعدوا وسابوها تكمل
واحده من الب*نات اللي قاعدين:يا بختك يا امير رق*صها يج*ن*ن
رضوى سمعت الكلام ده بس ما اهتمتش وكملت وبتلف لقت امير واقف ومربع ايده ورافع حاجبه بعد ما ط*رد عمرو ومروان برا
رضوى طلعت ليه لسا*نها وضحكت وكملت تانى
الحنه خلصت وورد امير وصلها البيت ورجع تانى عند عمته ورضوى كانت لسه هناك
امير:يلا نمشي
رضوى:لا انا هنام هنا
امير:نعععععم هتنامى فين
رضوى:هو انا قولت حاجه يلا نمشي
امير:قدامى وبعدين انا مش قولت اللبس ده ما يتلبسش تانى
رضوى:وانت عارف رأيي في الموضوع ده
امير:ماشي يارضوى اللي جاي كله مفاجأت ليكى ولبسها الجاكت وشد ايد*يها جامد ومشي
رضوى:ايدى
امير:هششش اسمعى يا ب*نت الناس انتى ب/نت عمى ايوه علي عينى وعلى راسي لكن انتى مش في مصر انتى في الصعيد عارفه يعنى ايه في الصعيد يعنى بلد الر*جال والاحترام شايفه بنا*تها وستا*تها لابسين ازاى مفيش بن•ت في الحنه اسمها را*جل شاف وشها اما بالنسبه ليكى شايفه لبسك عامل ازاى لابسه فستان طويل جدا لكن مالوش اي لا*زمه زرا*عاتك مكشوفه وايه اللي على وشك ده مش حابه شكلك الطبيعى انتى اجمل من بنا*ت كتير شعرك اللي فخوره بيه ده لقدر اللي لو تعبتى بت*عب مش حلو وشعرك وق*ع غص*ب عنك هتلبسي الحجاب ليه يابنت عمى تخلي الناس تتخيلك بمواقف مش حل*وه ليه تعرفي ان جو*ازنا كمان شهر
رضوى:
امير:ايوه جدى وعمى وابويا قرروا كده عارفه انا رأيي ايه
رضوى ببكاء:ايه
امير:انى مش لازم اربط نفسي ببنت مست/هتره زيك
انا شخص الناس كلها بتح*ترمه فمش هينفع انى اتج*وز واحده تقلل من احت*رامى قدام الناس احنا هنرجع دلوقتي وهقول ليهم ان مش هينفع اتج*وزك
رضوى ببكاء:ولو اتغيرت
امير:التغيير ده لنفسك مش ليا مفيش حد بيتغير عشان حد
رضوى:انا هتغير عشانك
امير:صدقينى حتى لو اتغيرتى انا مش هر*يحك
رضوى:مش فاه•مه
امير بيمسك خصلات شع*رها بقوه:شايفه ده ايا*مك هتكون شكله معايا
رضوى:ايه السبب عشان لبسي
امير:أنتى عارفه السبب كويس
رضوى ببكاء:مش عارفه قولى انت
امير:ياه للدرجه دى نسيتى الس*هر والخم*ره والو*لاد اللي كنتى بتصا*حبيهم والبار اصدقائك البن*ات اقل من الو*لاد بكتير اوى وبصراحه ما يشر*فنيش اعيش معاكى
رضوى:امير انا
امير:الكلام انتهى ويلا عشان نرجع
رضوى:اسمعنى
امير:هششش يلا عشان نرجع البيت يلاااا
بيوصلوا البيت رضوى بتنزل من العربيه وبتدخل ولسه هتطلع الجد بيوقفها
امير:سلام عليكم
الجد:عليكم السلام ورحمة الله وبركاته تعالي يا امير عايز اتحدث معاك انت ورضوى
امير:اتفضل ياجدى
الجد:انا قررت انا وعمك وابوك ان انت ورضوى هتت*جوزوا كمان اسبوع
امير بيبص لرضوى :انا مش موافق يا جدى
الجد :؟؟؟؟؟؟؟
يتبع...
لقراءة الفصل العشرون اضغط علي (رواية عشقت أمير الصعيد الفصل العشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية عشقت أمير الصعيد)
reaction:

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق