القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم دعاء أحمد

 رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الجزء الثامن عشر 18 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد البارت الثامن عشر 18 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم دعاء أحمد

كان اللقاء قدر. والقدر ليس صدفه لانه يأتي بترتيب غريب.
احبك في الله.
شمس خالص شغله متأخر قام قفل المكتب وطلع لاوضته وهو طالع خبط في حد
سوزان بابتسامه واسعه. ازايك يا شمس وحشتني
شمس بجديه. سوزان ايه اللي مصحيك لحد دلوقتي
سوزان. كنت عايزه اسلم عليك واشوفك وحشتني اوي يا ابن خالتي
شمس بجديه. مبتشوفيش وحش قوليلي ايه اخبار شغلك في شركه فرنسا
سوزان بتأمل لملامحه الوسيمه. لا انا خالص صفيت شغلي مع شركه فرنسا وزي ما تقول كذا بفكر أسس شركه خاصه بس طبعا مش دلوقتي بعد المناقصه العالميه بعد شهر عشان اقدر اشوف أحوال السوق
شمس بجديه. كويس. ايه رايك تشتغلي معايا لحد ما تظبطي دنياتك انتي مهندسه شاطره وأعتقد انك تقدري تفيدي الشركه وخصوصا الفتره الجايه
سوزان. افهم من كدا انك داخل المناقصه
شمس بابتسامه جانبيه. بالظبط كدا وانتي عارفه المناقصه دي وراها التزامات كتير اوي ملايين وغير كدا الفتره الجايه هتبقى في شغل كتير جدا
سوزان بمكر ودلع. تبقي ما تيجي اعمل فنجانين قهوه ونتكلم شويه احنا بقالنا كتير اوي متكلمناش
شمس بجديه. مش هينفع الوقت اتأخر وغير كدا مقدرش اسيب نجمه لوحدها اكتر من كدا وانا عندي شغل الصبح بدري
سوزان بغيظ. اوكي تصبح على خير
شمس. وانتي من اهله
...........
في اوضه سوزان وساره
ساره. اهدي يا بنتي في ايه فهمني
سوزان بغيظ و غضب. ميقدرش يبعد عن ست نجمه اكتر من كدا حاسه اني عايزه اروح اك"سر باب الاوضه واجيب البت دي وانزل فيها ضر"ب
ساره. هي حلوه
سوزان. معرفش بس اكيد فلاحه غبيه وبت كركو"به وغير كدا بلدي
ساره بمكر. بكرا نعرف ونشوفها بس انا عندي خطه تخلي شمس دا يتجوزك في نفس اللحظه
سوزان بانتباه. ايه
ساره.......
سوزان. ينهار مش فايت تاب لو عرف الحقيقه
ساره بمكر. ايه المشكله مش لازم يفهم انه تمم الموضوع واحنا هنا في الصعيد ومتخافيش انا هعمل هيجه وطبعا ابوه يخليه يتجوزك في نفس الوقت عشان سمعتك
سوزان. دا انتي دماغ بس لازم نستنى يومين كدا عشان تبقى كل حاجه مسبوكه تمام
..........
في اوضه شمس
شمس دخل لقى نجمه نايمه و ضمه نفسها منكمشه بشكل جميل اوي ابتسم ودخل غير هدومه ورجع نام جانبها بصلها وكان وشه في وشها طبع بو"سه خفيفه على شفايفها و شدها لحضنه وهي بقيت تتسحب كل العاده وتدخل لحضنه  حتى تنام على صدره
شمس بصلها وابتسم وراح في النوم
.........
في اوضه زهره
زهره لنفسها بدموع. انا تعبت انا والله مكنش اصدي يا نجمه بس انا كنت موجوعه اوي اوي وحسيت اني مد"بوحه معرفتش افكر انا بقيت بعمل غلطات كتير اوي من غير ما افكر انا تعبت من نفسي وزين كمان تعب مني بس هو كمان سبب في تعبي
ايوه بحبه في المده اللي كنت فيها عائشه عرفته اكتر قربت منه دخلت جواه يمكن دي كانت فرصه عشان اعرفه انا بحبك يا زين بس مش قادره انسى او اتخطى انك ك"سرتني بس خالص انا دلوقتي قدرت ارجع كرامتي بس حاسه اني خسرتك انت ونجمه وانا لايمكن اخسركم
بصيت للساعه واستغربت ان زين لسه مجاش
زهره. اتاخرت اوي يا زين
لابست هدومها ونزلت
...............
في مكتب زين
قاعد أدام الاب توب وادامه ورق كتير ويشتغل بتزكير
زهره خبطت. ممكن ادخل
زين بضيق. ادخلي
زهره شالت النقاب من على وشها. مش هتيجي تنام يا زين الوقت اتاخر
زين بعصبيه. انتي عايزه ايه يا زهره مش قالتي انك قر"فانه مني ومن قربي واديني سيبتلك الاوضه كلها عايزه ايه. لو مش طايقني انا ممكن اطلقك حالا مش انا الراجل اللي اقبل ان واحده تبقى عايشه معايا غصب
زهره بحده ممثله. ولما اغت"صبتني مكنش غصب
زين بزعيق وقام وقف ادامها. اغت"صبتك اغت"صبتك معندكيش غير المبرر دا كل اللي عملتيه كان غلط انا غلطت غلطه واحده وفي المقابل اني غلطتي كتير اوي وانا قولت يا واد سامحها دي برده كانت موجو"عه من اللي انت عملته لما هي عصبيتك وقالت نبدأ صفحه من غير مشاكل لكن لا طبعا حضرتك مصممه انك تخلقي المشاكل و بنفسك قالتي انك مش طايقني ولا عايزانى. جايه ليه دلوقتي؟
زهره بعند ودموع . انت شايف ان الموضوع سهل كدا انا تعمل اللي عملته واسيبك عادي ليه شايف اني غلطت انت كمان غلطت وانت سبب كل اللي حصل انا د"بحتني في اليوم دا وبسبب دا انا بخسر اختي انا بكر"هك يا زين بكر"هك
زين. وعايزه ايه دلوقتي يا زهره؟ عايزه الطلاق انا موافق. انتي
زهره بسرعه. انت مجنون حيو"ان بسهوله كدا بتتخل عني انا بكر"هك وبكر"ه نفسي لاني بحبك
زين بصدمه. بت ايه؟
زهره بدموع. طلقني يا زين ياله
زين بتنهيده طويله شدها لحضنه. انا بحبك اوي يا زهره اليوم اللي مش هتكوني فيه على ذمتي هيكون اسوء وأصعب يوم في حياتي مقدرش اقولك اخر يوم لان حياتي ملك للي خلقها لكن صدقيني هيكون الأسوء انا بحبك
زهره. عشان كدا هتطلقني
زين. بطلي بقى يا بت اومال مين هيزهقني في حياتي ولو على موضوع نجمه فهي طيبه وهتسامحك صدقيني. ممكن اطلب منك طلب
زهره وهي لسه في حضنه. طبعا
زين. تعالي نبدأ صفحه وننسي كل اللي فات اللي انا عملته واللي انتي عملتيه ونبدأ نقطه ومن اول السطر لان اللي حصل غيرني وغيرك يا زهره أدنى فرصه اعرفك واعرف اد ايه قلبك ابيض وجميلة من جواكي
زهره بابتسامه ساحره. لو ظلمتني يوم متلومش غير نفسك
زين بمرح. انت مصيبه
بص لشفايفها الملونه بالأحمر الداكن ويعطيها مظهر مث"ير
زهره لاحظت نظراته وطت راسها بتوتر وخجل كسي وجهها بالون الأحمر وزاد دقات قلبها
زين مسك وشها بايديه وقب"لها بشغف وحنان وهي تتجاوب معه مع جنون عاصفه المشاعر تلك
بعد عنها لما حس بالدموع وتوترها وعرف انها بتفكر في اللي حصل 
زين بفزع. زهره انا اسف والله مش اصدي اوعدك مش هقربلك دلوقتي خالص انا بجد اسف
زهره وهي بتحاول تجمع نفسها. مين قالك اني مش عايزاك تقرب انا بس
زين بتفهم. خالص يا زهره انا فاهم اصدك من غير شرح اوعدك اعملك كل حاجه عشان تعدي اللي حصل دا اوعدك
زهره. تاب مش كفايه شغل كدا وياله بينا عشان تنام
زين . اطلعي نامي انتي يا زهره انا ورايا شغل كتير جدا وغير كدا وفي اجتماع بكرا في الشركه لازم اظبط شويه حاجات
زهره. تاب تشرب قهوه انا مش جايلي نوم
زين. ياريت وتكون مظبوطه
زهره. حالا تكون عندك
زهره عملته قهوه وفضلت قعده اصاده على المكتب لحد ما نامت وزين كان مندمج لحد ملاحظ انها نامت قام شالها وطلع اوضتهم
.................................
                 الصبح
في اوضه نجمه
صحيت ملقتش شمس ومكنش في الاوضه كلها بصت لقيت ورقه جانب السرير مكتوب عليها
... انا خرجت يا قلبي عندي شغل كتير النهارده
قامت واسه داخله تاخد شاور الباب خبط
نجمه. مين
زهره. انا يا نجمه
نجمه بحده. عايزه ايه
زهره. تفتحي يا نجمه احسنلك
نجمه بغيظ. بت تحديني يا بت جهاد
زهره بضحك. انا مقدرش بس افتحي ارجوكي
نجمه مسحت دموعها بسرعه وفتحتلها
زهره كان في دموع على وشها هي كمان
نجمه اول ماشافتها حضنتها وفضلوا يعيطوا
نجمه. ليه يا زهره هنت عليكي تعملي فيا كدا انا معنديش غيرك كنت بمو"ت
زهره. انا كنت بموَ"ت كل يوم زهره مكنتش اقدر استحمل اللي زين عمله مكنتش قادره اعيش مفكرتش كنت مد"بوحه ومحدش حاسس بيا
نجمه. كان ممكن تسامحي او تطلبي الطلاق بدل وجع القلب اللي عملتيه فينا دا صدقيني احنا كلنا تعبنا
زهره. مكنتش اقدر اعيش انتي عارفني عمري ماكنت استحمل اكمل وحد دايس على كرامتي
نجمه. تمام يا زهره انتي حره دي حياتك
زهره. لا يا نجمه انا عرفه اني غلطت غلطات كتير وعارفه اني جيت عليكي منتظره منك تسامحيني
نجمه بابتسامه هاديه. مين قالك اني مش مسامحتك بالعكس انا فرحانه جدا انك عايشه
زهره. خالص صافي يالبن
نجمه باستغلال. في مقابل علبه شوكلاته كبيره
زهره بضحكه جميله. أجمل علبه شوكلاته يا قمر
قاطعهم صوت خبط جامد على الباب
فيروز. نننننجججججمممههه يا نننججمههه
نجمه. ايه في ايه؟
فيروز وهي بننهج. الحمد لله اني لحقتك قبل ما تنزلي
زهره. في ايه
فيروز. سوزان تحت
نجمه. يعني اعمل ايه
فيروز. يللللهههوووييي يا بت الانطباع الأول لازم قوي
نجمه. اعمل ايه بقي
فيروز هرز راسها يمين وشمال وراحت ناحيه اوضه الملابس وفضلت تقلب
فيروز بضحكه خبيثه. اهو دا
كانت ماسكه سلوبت لونها اسود قصيره  وتوب وردي قصير 
نجمه. ماله دا
فيروز. ياله خدش شاور بسرعه والبسيه
نجمه بغيظ. فيروز انا محجبه البس دا وانزل بيه تحت انتي اتجننت ولا ايه
زهره. هو في حد من الرجاله تحت
فيروز. لا كلهم خرجوا ياله بقى يا نجمه وبعد متخافيش شمس محرج على الغفر انه ميدخلوش الثرايا ومفيش غيري انا وانتي و زهره وسوزان والبت صاحبتها واصلا ماما خرجت ويأتي لو حد جيه هنتصرف على طول ياله بقي
نجمه اخدت شاور وطلعت بعد شويه ولابست وحطت لمسات بسيطه جدا من المكياج وفردت شعرها الأصفر مع عيونها الزرقاء كانت شبه الحوريات
فيروز. يلهوي ايه الجمال دا يا بنتي والله انا مش مصدقه انك حقيقه
نجمه. فيروز انا خايفه حد يشوفني كدا
زهره. لا طبعا متخافيش وبعدين انا عرفت انها عنيها على جوزك لازم توريها انه متجوز أجمل واكتر بنت شيك وانه مش محتاج حاجه بعدها
نجمه. اوكي
فيروز. ناويه تعملي ايه
نجمه بابتسامه جميله. هتشوفوا ياله بينا
..........
في الدور الأول
سوزان. نموسيتها كحلي العروسه ولا ايه
ساره. اهدي يا سوزي شويه وتنزل وتعرفي انك احسن اختيار له
بعد شويه بتنزل نجمه وكانت جميله جدا و لابسه متفضل عليها ومبين انه انثي في غايه الجمال
ساره قامت وبصتلها. ايه الجمال دا هي دي معقول دي ولا الحوريه
سوزان بغيظ. وايه اللي هي لابسه دا ولما يشوفوا لبسي يقولوا قله حياء
نجمه بلامباله. هاي
وسابتهم وراحت علي المطبخ
في اغنيه اشتغلت في الثرايا مش بصوت عالي اوي
اغنيه انا طبعي كدا
سوزان وساره راحوا وراها واستخبوا وهي فضلت تتمايل بخص ها وتعمل حركات غظت سوزان جدا
نجمه بتطلع الدقيق وفراوله وبيض وهي يتمايل مع الموسيقى وبجد كانت قمر
سوزان من كتر الغيظ دخلت المطبخ على اساس تعصب نجمه
سوزان. هاي
نجمه هزت راسها وفضلت مركزه  في اللي بتعمله
سوزان بغضب. انتي نجمه
نجمه. وانتي مين بقى؟ سوزي بنت خاله شمس
سوزان بمكر. وحبيبته انتي بقى بالنسبالي ايه
نجمه ضحكت بصوت عالي. ايه دا بجد ااامممم وهمست في ودنها انا ملكه على عرش قلبه اصلا انتي متعرفش شمس واسالي لي حد على عشقه لبنت الشرقاوي
سوزان بغيظ. انتي انتي
وسابته وخرجت وهي هتمو"ت نجمه كانت بتعمل كيكه وبتزينها بالفرواوله وهي بتر"قص بحماس كل دا تحت أنظار سوزي
بعد شويه شمس دخل الثرايا و سمع اغاني شغاله مشي وراء الصوت لحد ما وقف اتصدم
من لابس نجمه وحركاتها ومرونتها في المطبخ ابتسم بخبث و قرب منها
نجمه حست بأيد على خصرها اتفرعت
شمس وهو بيسند راسه على كتفها. هششش ممكن افهم ايه اللي بيحصل
نجمه. شمس انا هو يعني
شمس بحركه سريعه دايرها له وبا"سها بحنان وحب بعدت عنه ووشها بقى لونه احمر تمام
وراحت ناحيه التلاجه لكن لامحت انعكاس سوزي في احد المرايات بسرعه ابتسمت بمكر وبقي تمشي ناحيه شمس بدلع وهو بيرجع لورا اللي هو مش فاهم بقى واقف عند الحيطه نجمه بابتسامه جميله ووقفت على صوابعها وبا"سته اتصدم من حركتها لكنه فهم انها عايزه تضايق حد واتأكد لما شاف سوزي شالها وطلع لاوضتهم
نجمه بشهقه.شمس نزلني انا اسفه نزلني
شمس... ههششش
سوزان بقيت هتعيطي من كتر ماهي متغاظه
.......... 
في اوضه شمس
شمس اول ما دخل ر"مها على السرير
شمس بحده. ممكن افهم ازاي تنزلي كدا
نجمه وهي على وشك العياط. مكنش في حد انا اسفه
شمس اخد ملف من على الكومود بغضب. احنا مش لوحدنا لو حد كان جيه كانت هتبقى مشكله مش انا الراجل اللي اقبل ان حد يشوف مراته كدا وانتي ليكي عقا"ب
نجمه اول ما قال كدا افتكرته هيضر"بها وضمت نفسها
شمس بحده. اجي باليل تكوني حفظتي سوره مريم كامله وصدقيني هتزعلي مني لو محفظتيهاش
نجمه باستغراب. هو. دا العقا"ب
شمس. وانتي فكراني همد أيدي عليكي مثالا احفظي السوره لاني هسمعهالك بنفسي ولو يعني عايزه تلبسي كدا ف الاوضه طويله عريضه البسي فيها
وسابها وخرج
نجمه ابتسمت لان حتى عقا"به جميل وقامت غسلت وشها و غيرت وفتحت المصحف على سوره مريم و فضلت تحفظ فيها
وفعلا شمس سمع ليها السوره في نفس اليوم واتاخر جدا في الشغل رفق بيها انها تقدر تحفظها 
........
بعد ثلاث ايام
باليل
سوزان فعلا كان هتنجلط من حركات نجمه
وشمس مشغول جدا لأن مفضلش وقت كبير على تسليم الورق للشركه
سوزان داخله لمكتب شمس بابتسامه ماكره. شمس عملتلك قهوه اتفضل
شمس. جيت في وقتها شكرا يا سوزي
سوزان. اومال فين نجمه معقول تكون نامت من غير ما تستناك
شمس بتزكير في الاب توب. نجمه تعبانه شويه اخدت دواها ونامت
سوزان بخبث. تاب اتفضل القهوه
بعد شويه شمس بدا يحس بثقل في دماغه ونام
الصبح
ساره. الحقوا يا جماعه
سليم. في ايه يا بنتي
ساره. شمس و سوزي فوق في اوضه سوزي
سليم بغضب. بتقولي ايه
كلهم طلعوا و اتصدموا بالي شافوه
اصبروا مش دايما دخول طرف تالت بيبوظ العلاقه ساعات بيقويها
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع عشر اضغط علي (رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل التاسع عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية زواج القاصرات والصعيد)
reaction:

تعليقات

5 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق