القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غرام صعيدي الفصل الثامن عشر 18 بقلم إسراء إبراهيم

 رواية غرام صعيدي الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم إسراء إبراهيم

رواية غرام صعيدي الجزء الثامن عشر 18 بقلم إسراء إبراهيم

رواية غرام صعيدي البارت الثامن عشر 18 بقلم إسراء إبراهيم

رواية غرام صعيدي الفصل الثامن عشر 18 بقلم إسراء إبراهيم

رواية غرام صعيدي الفصل الثامن عشر 18 بقلم إسراء إبراهيم

اقتربت صفية وهي تضع يدها على فم جمال وتبكي بشدة لع يا چمال بالله عليك اوعاك تجولها انا مجدرش اعيش من غيرك انا عارفة اني غلط واستاهل بس تطلجني لع يا واد عمي چمال انا بحبك ورايداك اديني فرصة ولا اجولك خلاص اتچوز بس هملني علي ذمتك خليني معاك وظلت تبكي ،، اما جمال فشعر بغصة في قلبه فقلبه يريدها ولكن عقله يأبي ويذكره بما فعلته فتحدث بدموع متحجرة انتي طالج يا صفية وتركها وذهب وانهارت علي الارض تبكي بندم فهي تغيرت وطلبت منه السماح. ولكن تغيرها ورجاءها لم يشفعان لها عنده .
🌹🌹🌹🌹🌹🌹لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
تحدث ادهم بحب عشان تعرفي اني بحبك اديني جيت معاكي الفرح ، نها بدلال حبيبي يا دومي انت كدة اثبتلي انك بتحبني اوي كمان بقؤلك ما تيجي نرقص ، اووك وماله تعالي 
وسحبها من يدها وذهبو ليرقصو سويا تحت نظرات فاطمة 
اللي تشعر ان قلبها يؤلمها لرؤيته وتكره نفسها لشعورها هكذا 
فقد تخيلت انها نسته ونسيت حبها له فتحدثت لنورهان صديقتها نورهان يلا نروح عشان خاطري ،، نورهان بغضب  انتي هبلة يا بت انتي عايزة تبينيله انك ضعيفة ولسة بتحبيه 
، فاطمة بدموع بس انا مخنوجة وعايزة امشي من اهنه ،، لا يا فاطمة خليكي قوية انتي هتبينيله انه خلاص مش فارق معاكي قاطعهم انس وهو يجلس معهم اولا اسف لتدخلي بس انا شفتك بتعيطي وبصراحة لقيت نفسي تلقائي جيت اشوف مالك ممكن تحكيلي واعتبريني زي اخوكي وقوليلي 
في ايه وايه اللي مزعلك من الشخص ده يمكن اعرف افيدك ، تحدثت نورهان يا انس مفيش حاجة لو وقاطعتها فاطمة 
 ثواني يا نورهان ونظرت لانس انا هحكيلك يا دكتور 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله 
دخل صقر الشقة وهو يبحث بعينيه علي غرام ودخل غرفة النوم فلم يجدها فتعالت دقات قلبه واصابه الذعر فنادي عليها بخوف من ان تكون تركته ورحلت وبحث في الغرف الثانية الي ان وجدها في غرفة الاطفال تضم نفسها و نائمة
شعر بالراحة انها ما زالت هنا وشعر بالحزن ايضا فطفلته مستاءة منه وقررت ان تعاقبه بالنوم بعيدا عنه فدخل وحملها 
وهيا نائمة وادخلها غرفته ووضعها علي السرير ونام بجوارها واخذها باحضانه وقبل جبهتها وتحدث بصوت هادئ حجك عليا يا غرامي انا اسف اني اضايجت عليكي بس غصب عني 
نفسي اخليكي مش خايفة من حاچة واصل بس خلاص هانت وبعد اكده مش هيبجي في جابر وشدد علي احتضانها ونام هو الآخر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفر الله العظيم واتوب اليه 
نزلت صفية وهي تحمل شنطة ملابسها فقابلتها عزيزة  يا مري رايحة فين يا بتي ، صفية بحزن همشي يا مرت عمي 
خلاص مبجاش ليا جاعدة اهنه ونطقت بمرارة چمال طلجني 
،، وه ده بينه اتخ*بل اخذتها باحضانها وطيبت خاطرها متزعليش يا بتي هو بس مصدوم من اللي حصل بكره عجله يرجعله ،، خلاص يا مرت عمي چمال كر*هني وانا رضيت بنصيبي اجعدي بالعافية وتركتها وذهبت ودخلت عزيزة لعتمان لتتحدث معه وجدته يفكر في شئ فتحدثت بغيظ يرضيك اللي عمله ولدك يا عتمان يعني البنية بعد ما بجت زينة يطلجها ، عتمان برزانة متجلجيش يا عزيزة بكرة يرجعها
انا متوكد هو بس عايز وجت اللي عرفه عن مرته برضك واعر 
جوي ،، ماشي يا خويا اما اشوف اخرتها معاك انت وولدك وقاطعتهم بدور وهي تدخل يا ابا الحج عتمان الست مهرة ام غادة مرت صقر برة وعايزة تجابلك ، نظرت عزيزة لعتمان بغيظ ، فضحك عتمان وتحدث لبدور طيب روحي يا بدور واني جاي وبعد ذلك وجه حديثه لعزيزة التي تنظر له بغيرة 
لساكي بتغيري عليا احنا كبرنا عالحجات دي يا عزيزة ،، عزيزة بغضب لع مكبرناش يا عتمان وايوة لساني بغير عليك من الولية دي ،، عتمان بضحك وانتي خابرة انك انتي اللي في الجلب يا ام العيال ، ابتسمت بخجل يوافق سنها ، نعم فالحب ليس له سن ، فاكملت عزيزة بس برضك مش هتطلعلها يا عتمان ،، هز رأسه بيأس منها وتحدث خلاص تعالي معايا نشوفها عايزة ايه فخرجو سويا .
🌹🌹🌹🌹🌹🌹 لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله
تحدث ادهم لنها بذهق تعالي نجعد بجي انا تعبت ، ماشي يا بيبي وفي طريقهم اتصدم ادهم حين رأي فاطمة مع انس ثانيآ فلم يتوقع ان يراها هنا فذهب اليهم والغضب يتملكه 
وامسكها من معصمها بشدة فوقفت بو*جع من قبضته اااه لو سمحت سبني يا ادهم ، ادهم بغضب انتي ايه اللي چابك اهنه وجاعدة معاه لحالك ، انس بغضب مكتوم انت اللي ازاي تمسكها كدة اوعي ايدك من علي خطيبتي حالا والا هقطعهالك انت فااهم ، بهت وجه ادهم واتصدم من الجملة لا يصدق ما قاله هل قال خطيبها ، اما نورهان ففتحت فمها من الصدمة فلم تصدق ما قاله اخاها من اين اتي بهذه الفكرة واتصدمت اكثر عندما سمعت فاطمة وهي تأكد علي حديث اخاها ، فاطمة بتوتر ايوة ده انس خطيبي واوعاك يا ادهم تجرب مني اكده تاني وتلمسني انت واعي ثم انا مش جاعدة معاه لحالي اخته جاعدة معانا اهي وشاورت علي نورهان التي شاورت علي نفسها بصدمة فاكملت فاطمة بغضب انا واحدة تعرف الاصول الدور والباجي عليك انت يا واد عمي 
اللي شكلك نسيت الاصول من اصله عشان داير مع السنيورة لحالك ومع ذلك انا مليش فيه كل واحد حر ، انس بغيرة 
يلا يا فاطمة وانتي يا نورهان يلا بينا هنمشي من المكان ده 
وذهبو وتركو ادهم في صدمته وكلام فاطمة يتردد في اذنه 
وتركه ايضا نها التي تستشيط غضبا فهي من اصرت علي هايدي ان تعزم نورهان و فاطمة لتجعل فاطمة تراها وهي مع ادهم ولكن انقلب الامر عليها .
🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفر الله العظيم
خير يا مهرة چاية ليه قالها عتمان وهو يجلس علي الكرسي ، تحدثت مهرة بمكر چاية استسمحك يا حج عتمان واجولك حجك عللي راسي بسبب اللي عملته بتي ، نظرت لها عزيزة بش*ر وغيظ ورد عتمان عليها وانتي مفكرة ان اللي عِملته بتك ينفع يتسامح فيه ده في د*م بس انا عشان هيا مرت ولدي كفاية بس انها تطلج ومتعش تاني في البيت ده ، مهرة بحزن مصطنع وهي تترجاه احب علي يدك يا سيد البلد تسامحها ومتخليش ولدك يطلجها وانا والله ضر*بتها وعرفتها غلطها ، هنا ولم تستحمل عزيزة فصرخت بها انتي مجنو*نة يا ولية تعرفيها غلطها كيف يعني هيا عيلة صغيرة دي ح*ية وطالعالك تربيتك يا مهرة ولازم تطلع زيك واكمل عتمان برزانة امشي يا مهرة ولو فعلا بتحبي بتك خديها وسيبو البلد 
عشان لو صقر عرف باللي عِملته مش هجدر امنعه من االي هيعمِله فيها ، نظرت لهم بغضب وخرجت فهي تعلم ان حديث  عتمان حقيقي وان صقر لن يرحمها اذا علم بما كانت ستفعله لوالده .
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹لا حول ولا قوة الا بالله 
وصل انس فاطمة عند بيتها هو ونورهان وهي تحدثت بحزن
انا متشكرة جوي يا دكتور انس علي وجوفك چمبي انت لو مكنتش جولتله اكده مكنش هيسيبني وكانت هتحصل مشكلة واعرة ،. انس بابتسامة ساحرة كان لازم اعمل كدة عشان يبعد عنك وبعدين هو انا اطول انك تكوني خطيبتي ده يبقي من حظي ، توترت فاطمة من كلامه وتحدثت بخجل 
متشكرة اوي يا دكتور ده من زوقك بعد اذنكو هبجي اكلمك يا نورهان سلام وصعدت بسرعة ، نظرت نورهان لانس الذي يظهر عليه العشق وتحدثت بخفة انت يا عم الدنجوان يا برنس اااه واضح انك وقعت ومحدش سمي عليك ،، استنبه انس علي كلامها وقالها طيب يلا يا ام لسانين ماهو ده اللي فالحة فيه .
🌹🌹🌹🌹🌹🌹لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله
بجولك يانها سبيني في حالي دلوج انا مش طايج نفسي 
،، نها بزعل مصطنع بقي كدة يا ادهم ماشي ثم انت مضايق  عشان عرفت انها اتخطبت مش كدة ،، نظر لها بعصبية انا ماشي عشان مضمنش حالي لو جعدت اكتر من اكده واياكي تجيبي سيرتها تاني انتي واعية وتركها ورحل وهي تنفخ بغضب ،، ذهب ادهم وهو عقله لا يستوعب ما حدث يشعر بصراع داخله هل قررت ان تنساه وترتبط وتكمل حياتها مع اخري ولكن لما لا هل تتوقع ان تنتظرك لتعود اليها ام انك متوقع انها لن تحب احد بعدك وتحدث بصراخ لييييه ليه حاسس اني ضايع حاسس اني مخنوق جلس علي ركبتيه 
وهو ضائع يعلم انه خسرها منه للابد .
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹لا حول ولا قوة الا بالله
في الصباح فاقت غرام وهي تشعر بثقل عليها فاستنبهت ووجدت صقر نايم بجوارها ويحاوطها بيديه وفهمت انه حملها وجاء بها هنا ثانيا فابتسمت بعشق وظلت تنظر له وهو 
نائم فملامحه جذابة وسمعته يتحدث وهو مغمض العينين 
هتفضلي تتملي في چمالي كدة كتير اخاف اتحسد ، شهقت فلم تعلم انه مستيقظ وتذكرت ما حدث امس وعبست ثانيا ولكن قبل ان تقوم وجدته يقبض عليها بيديه يمنعها من النزول ، فتحدثت بغضب صقر سبني وملكش دعوة بيا عشان انا مخاصماك ، وه واهون عليكي يا غرامي ، نظرت له وردت بتحدي ايوة وابعد بقي كدة ومتكلمنيش ، ماشي يا ستي بس انتي متهونيش عليا حجك عليا اني اضايجت عليكي بس انتي اللي عصبتيني انا راجل صعيدي ومحبش ان مرتي تبجي معايا وخايفة اكده لازم تعذريني ، تحدثت غرام بهدوء 
انت اللي فسرت خوفي غلط انا مش خايفة علي نفسي يا صقر انا خايفة عليك انت انت اهم مني انا من غيرك هعيش ازاي وهبقي مطمنة ازاي ، اخذها باحضانه حجك عليا مكنتش اعرف اني غالي عندك جوي اكده ، غرام بعشق  واكتر يا صقري ، امممم صقرك طيب حيث كدة بجي تعالي ورن جرس الباب صقر بغضب ابااااي وده مين ده بجي ، ضحكت غرام عليه وتحدثت قوم شوف مين بقي ، ذهب صقر وفتح الباب واتصدم حين رأي جابر امامه فتحدث صقر بغضب وكمان جايلي برجلك انا بجي هوريك وامسكه من ملابسه بعن*ف وادخله عنوة وقبل انا يض*ربه وجد من يض*ربه بال*عصا علي رأسه فوضع يده علي رأسه ونطق اسم غرام ووقع مغشيا عليه ،، نفض جابر بدلته وهو يبتسم بسخرية وتحدث ببرود كنت فاكر اني هسيبهالك تبقي بتحلم مفكر نفسك عشان لازق جمبها مش هعرف اجيبها هه غب*ي متعرفش مين جابر  ونظر للرجل الذي يحمل العصا روح انت حضر العربية  ،، خرجت غرام عندما سمعت ضجة بالخارج فوجدت صقر علي الارض وجابر امامه فصرخت صقرررر وجرت عليه وهي متمسكة به وتنظر لجابر بك*ره وتحدثه بصراخ انت عملت اييييه فيه صقر قوم يا صقر متسبنيش بالله عليك قوم ،، تحدث جابر ببرود مش قولتلك محدش يقدر يبعدك عني اهو انتي السبب في اللي حصله لو كنتي جيتيلي بنفسك كان زمانه عايش ،، غرام بدموع وهي تنظر لصقر اسفة انا السبب اسفة ،، اقترب جابر منها وامسكها من معصمها بق*وة قومي يلااا واخذها وتوجه لباب الشقة 
ولكن تفاجأ ب.....
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع عشر اضغط علي (رواية غرام صعيدي الفصل التاسع عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية غرام صعيدي)
reaction:

تعليقات