رواية عشق الجاسر الفصل الثامن 8 بقلم رقية عبدالرحمن

 رواية عشق الجاسر الحلقة الثامنة 8 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الجزء الثامن 8 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر البارت الثامن 8 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل الثامن 8 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل الثامن 8 بقلم رقية عبدالرحمن


بعد ما حكه قصه حبيبه جاسر لعشق
وجه جاسر من وراهم وسيف غمز ليه
عشق:احم هروح احضر العشا لحضرتك يا جاسر بيه
جاسر:تمام يا عشق
سيف بتوتر:احم كنت عاوزك في موضوع كدا يا جاسر هتناقش بس معاك
جاسر:قول يا آخره صبري
سيف:انا بحب
جاسر بشهقه:بت ايه يخويا بتحبب يعني انت يا صايع يا ضايع يا فاشل تحب
سيف:ايه يا عم حنفيه واتفتحت علينا مش تسمعني الأول
جاسر:قبل ما تقول موضوعك،قولت الأول لعشق علي اللي كنت قايلك عليه
سيف:بالحرف يسطا هو انا اي حد ولا ايه
جاسر:ما هي دي النصيبه أنك مش اي حد كدا حلو اوي وانا متأكد انها عشقي
سيف:انظر لمن يتكلم عن الحب
عن أبو كدا فصلتني كنت عاوز اقولك اي صحيح
جاسر:انك حبيت يا حيلتها
سيف:اه، بص بقا انا ..................وحكه كل اللي حصل هو ونور ،ثم أكمل:انا وقعت في الحب من النظره الاولى وملقتش حد افضفض ليه غيرك
جاسر:من بكرا تجيبي اسمها كامل وانا اجبلك أخبارها يا جامد ويارب يجعلها من نصيبك يا حبيبي
وجات عشق : الأكل جهز
سيف:مش تبركيلي
عشق:علي إيه
جاسر:علشان هياخد علقه دلوقتي
ثم أدالوا قلم علي قفاه بس قلم متوصي بيه
جاسر:علي اوضتك يا حيو**
عشق:عسل اوي سيف دا
جاسر بصلها بغضب وعيون حمره،هي خافت وجرت علي جوا بدون مقدمات
والكل نام في سبات عميق
******************************
عدا يومين علي ابطال روايتنا
في الصباح علي سفره الأكل كان الجميع يجلس وكانت عشق تقف في جوار جاسر
الشرقاوي: الشركه عامله ايه معاك يا جاسر
جاسر بجمود:تمام
الشرقاوي:بقولك يا جاسر انا عاوز لما تتجوز وتخلف إنشاء الله تسمي متولي
جاسر :اه طبعا ثم استوعب بصدمه،متواااااااا اييييييييه
انفجر الجميع في الضحك
جاسر وهو لسه في صدمته:بتتكلم جد يا شرقاوي
الشرقاوي:ومالو متولي يا جاسر
جاسر كاد يبكي من الحسره:متولي ايه بس يا شرقاوي انت عاوز الولد لما يكبر ينتحر من اسمه يا شرقاااوي
عشق كانت تجاد أن لا تضحك
الشرقاوي:بس يلا انت تطول تسمي متولي
جاسر: الحمد لله شبعت هروح عند متولي يووووه اقصد الشركه الله يفضحك يا شرقاوي علي اللي عملتوا فيا
جرت عشق وراه مش علشان تخدمه لاااا علشان تعرف تضحك لأنها كانت كتماها
عشق بضحك وعيون دامعه :😂😂يلهوووي بموووت دا انتوا مسخره😂😂😂 متولي اااه متولي😂😂😂
عشق غافله عن اللي اتسحر بضحكتها
جاسر:ملاك وانتي بتضحكي اوي ارحمي امي شويهه
عشق بستيعاب:عااااااا انت بتراااقبني
جاسر:برقبك اي يا بنتي دا انتي اللي جيتي ورايا علشان تعرفي تضحكي😂
عشق:تصدق صح
ثم اتجه جاسر اللي الشركه
************************
كانت تمشي في مطار القاهرة بعد عودتها من الولايات المتحدة الأمريكية وكانت تحدث نفسها بديق من الذي كان يتحدث معها قبل مجيئها الي القاهره
قمر بخنقه وهي توقف سياره :قال ابن الجزمه يقولي أبقي هتيلك عريس من القاهره يا ابله قمر..ابله في عينك يا بعيد..شكله نسي نفسه الحيوان..نسي جده اللي كان بيشرب السحلب من خرطوم الغساله ..
نظر لها السائق بغرابه لاكنه لم يتحدث ..ثم نزلت عند المكان المقصود ساحبه ورأها حقيبتها وجرتها خلفها متجه إلى الأبلهه اللي اسمه سعيد
تعالوا بقى احكي عن قمر مالكم مستغربين ليه هي شخصيتها كدا دبش ولسنها طويل عكس اختها عشق .ايوه عشق ...
...قمر تعمل كاصحفيه لتكشف الناس اخت عشق من اب
تزوج والدها ام عشق وكانت عندها خمس سنوات وتحب عشق جدااا ،بس سفرت لأن سعيد الرئيس بتاعها في الجريده قالها تسافر الولايات المتحدة الأمريكية لكي تجمع معلومات عن شخصاً ما واستقرت هناك ياجي ٢٠سنه مستمته بالجو هناك ..كانت متزوجه..
......................................
لمحته يقف على الباب ينتظر عودتها حاولت أن تبتسم ابتسامه وقالت بابتسامة مزيفه:استاذ سعيد هنا مخصوص..لا انا كدا اتغر حضرتك .!
عدل سعيد من وضع ملابسه وقال بفخر:احم منور الجريده تاني يا استاذه قمر
قمر:احم انا هاخد اجازه اسبوع كدا علشان مصر وحشتني جدا
سعيد:علي راحتك يا استاذه قمر
ثم توقف سياره متوجه إلى منزل عشق
.........................
في المساء
جه جاسر من الشركه وقعد في الجنينه
عند عشق
عشق تصرخ:اييي جات ازاي وامتا دا حصل
صفاء:مالك يا بت خايفه كدا ليه
هي لسه مكلماني دلوقتي وقالت ليا انها راحت ديسكو محترم وابن ناس
عشق:اييييييي ديسكو
صفاء:اه ديسكو اختك هتجبلي الجلطه يا عشششق
عشق:انا لازم اتصرف دي مجنونه رسمي
ثم توجهت إلى الجنينه
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع اضغط على (رواية عشق الجاسر الفصل التاسع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الجاسر)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-