القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل السابع 7 بقلم دعاء أحمد

 رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الحلقة السابعة 7 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الجزء السابع 7 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية البارت السابع 7 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل السابع 7 بقلم دعاء أحمد


رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل السابع 7 بقلم دعاء أحمد


جويريه بانفاس متق"طعه. صقر
ص ق ر
بدأت تشوف شريط حياتها من ضر"ب واهانه زبيده ليها
فقدت الوعي والمايه بدأت تشدها والتنفس بدا يقف
صقر رجع القصر وحس بنغزه في قلبه مش عارف سببها
صافيه وهي نازله وتتكلم بتوتر/صقر ايه اللي رجعك تاني
صقر برفعه حاجب/وانا محتاج اذنك مثالا ومن امتى وانتي بتساليني
صافيه. لا ابدا مفيش استغربت بس
صقر. فين جويريه
صافيه. مش عارفه يمكن في اوضتها او خرجت
بسرعه وخوف طلع الاوضه ملقهاش طلع موبايله وكلم الحرس
صقر. الهانم خرجتك
حارس. محدش خرج بعد حضرتك يا سعاده البيه
صقر بصوت عالي. ججججوووررريييي
جويريه جويريه
صقر بخوف. ادخلوا القصر دوروا على المدام
الحارس بسرعه دخلوا وبقوا يدوروا عليها في كل مكان
صقر بقى حاسس بأنها في خطر وقلبه بينبض بسرعه جدا وبيدور عليها في كل مكان
 خرج الجنينه
وبقي يدور عليها زي المجنون وداخل الفيلا تاني لمح ايشارب اللي جويريه كانت لابسه على المياه في حمام السباحه
من غير ما يفكر نط في المايه
وبقي ينزل لعمق اكبر لحد ما لمحها فاقده الوعي انصدم وبسرعه نزل ليها ومسك ايديها وبقي يشدها لحد ما طلع لسطح المايه طلعها على حافه الحمام وطلع بسرعه
صقر بخوف. جوري جوري فوقي
وبقي يضغط على بطنها ويعملها تنفس صناعي ومفيش استجابه
حارس. صقر بيه المدام بقيت عند اللي خلقها
صقر دمعه من عنيه نزلت وبقي يهز راسه يمين وشمال ومستسلمش وفضل يضغط على قلبها بحركات اسعافات اوليه
عمار. مراتك مقضيها معايا يا ابن عمي
صافيه. انا متأكده انها عمرها ما حبيتك طلقها يا صقر طلقها
صقر بحده وغ"ضب . انتي طالق اطلعي برا القصر مش عايز اشوف وشك
جويريه بدموع. كذب والله كذب يا صقر صدقني
شد ايديها ور"مها برا القصر
جويريه بدات تستجيب لصقر بتخرج المايه من بوقها. كح كح اااهه ااهه ص ق ر متصدقهمش
صقر بسرعه وقلق ومسك وشها بايديه. جوري انتي كويسه كويسه
جويريه حضنته بخوف وبتعبت. ش وف ت. ك اب و س  مر عب اوي او عي تصد قهم
(شوفت كابوس مرعب اوي يا صقر اوعي تصدقهم)
صقر شدها اكتر لحضنه وبقي خايف عليها ومش عارف ليه. اهدي اهدي انتي معايا متخافيش انتي في حضني
جويريه وبتترعش وتكتك على لسنانها. انا سقعانه اوي يا صقر اوي
صقر شالها و دخل الثرايا واتكلم. خالص يا رجاله اطلعوا للبوابه انتم تشكروا
جويريه بتعب. صقر نزلني انا كويسه
صقر. لا
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في كليه التجاره
ادام مكتب فهد
روح اخدت نفس عميق بتعب وخبطت
فهد فتح بسرعه شد ايديها بقوه وقفل الباب صوت دقات قلبها بقى سريع جدا وخايفه
روح بخوف. في ايه؟ لو حضرتك عايز تسقطني اعملها بس قطع الورقه الزفت دي
فهد بدون مقدمات قب"لها قب"له عميقه يعبر عن غضبه روح بتعيط وبتضر"به في صدره مسك ايديها الاتنين بقوه بعد عنها لما حس بطعم الد"م الممزوج بالدموع
روح قعدت على الأرض وضمت نفسها بخوف ووجع
فهد ببرود. دا عقاب بسيط عشان الهبل اللي حصل في المدرج دا والواد دا قسما بالله لو شفتك معه ساعتها هعمل حاجه تكر"هك في حياتك يا روح
روح بدموع وخوف. انت عايز مني ايه حرام عليك انا ماذ"يتكش في حاجه دا انا مرضيتش ادم فيك شكوه للعميد ليه بتعمل فيا كدا ليه جاي عليا حرام عليك انا بكر"هك
فهد نزل لمستوها ومسك شعرها بغ"ضب وبقي يجز على سنانه 
روح بدموع. ااهه سيب شعري ااهه
فهد. كلكم زبا"له كلكم صنف عايز الحر"ق اوعي تكوني فاكره ان دموع التماسيح دي هتفرق معايا انا لحد دلوقتي متساهل معاكي
روح بدموع ووجع. انت عايز مني ايه
فهد بخبث. حقوقي الشرعيه
روح زقته بكل قوتها وقامت. انت مجنون صح الجوازه دي اصلا باطل لاكان في مأذون ولا شهود ودا كان تحت التهديد يبقى باطل
فهد بضحكه سخريه عاليه. مش هتفرق حتى لو من غير جواز انا هاخد في الاخر اللي انا عايزه
روح بقوه ضر"بته بالقلم وهو بقى على آخره وبصلها بحده
روح بقوه. انت حق"ير وأعلى ما في خيلك اركبه
ومسحت دموعها وخرجت قبل ما ينطق كلمه بقى يضغط على ايده بقوه
فهد بابتسامه جانبيه. دخلتي عريني يا بت المحمدي واوعدك هتشوفي الجحيم
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند جويريه
صقر حطها في السرير وهي بقيت تترعش
صقر. لازم تغيري هدومك
راح فتح الدولاب واخد بجامه سودا ستان
وراح قعد جانبها وبيفتح زراير الفستان
جويريه بخوف وتوتر وحطت ايديها على ايده . لا انا هغير لوحدي
صقر. جويريه متخافيش انا جوزك وبعدين عادي لازم تغيري
جويريه بكسوف وخدودها احمرت . لا انا هغير لوحدي لو سمحت ارجوك
صقر بمشاكسه قرب منها وبقي وشه في وشها حتى اختلطت انفاسهم وعلى وشه ابتسامه . بتتكسفي مني
جويريه بتوتر وعلى وشك البكاء. ها لا بس مش متعود معليش سبني على رحتي لو سمحت ارجوك
صقر. تاب اهدي اهدي هنزل اقولهم يعملولك حاجه دافيه تشربيها على  تغيري يا قمر
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند فاتن
فاتن بدموع وهي بتتكلم في التليفون. انا بحبه يا مريم بس هو مشافش الحب دا
مريم. فاتن سيف ميستهلكيش انتي بنت ذكيه وجميله ومحترمه وهو مش عايز واحده محترمه يعني عايز واحده تسلمله نفسها وانا وانتي وكل البشر عارفين ان النوع دا بتاع تسليه وبس احمدي ربنا انك فسختي خطوبتك منه
فاتن. الحمد لله بس هو انا وحشه يا مريم شكلي وحش
مريم. هههه شكلك وحش يا بنتي دا انتي اجمل مني انت اجمل بنت في الدفعه وانتي عارفه ان زينه البنات اللي تحافظ على نفسها فاكره مقولتك زمان يا فاتن
فاتن. اي مقوله
مريم. لاتوجد فتاه ليست جميله فالله عادل خلق لكل فتاه جمال يراه شخصا ولا يراه اخر
وانتي الحمدلله شكلك جميل وأخلاقك جميله
قوليلي بقى هتيجي الفرح ولا هبقي لوحدي
فاتن. طبعا هاجي ياقمر هو انا اقدر اسيبك لوحدك
مريم. ماشي اول ما توصلي اسكندريه اتصلي بيا وانا هبعتلك السواق
فاتن بضحك. انتي مجنونه يا بنتي في حد يعمل فرحه بالنهار
مريم بسعاده. 
اه اصل المكان جميل بالنهار وخصوصا انه هيبقى على البحر
فاتن. ماشي ياستي مع السلامه بقى انا لازم ارجع دلوقتي هابقي اكلمك تاني
مريم. ماشي يا قمر مع السلامه
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند صقر
جاله اتصال من شخص
حازم. صقر بيه كل الورق دلوقتي بقي في ايدينا هنبلغ البوليس ولا ايه
صقر واقف في الجنينه حاطط ايديه في جيبه. لا يا حازم استنى شويه كل حاجه لازم تبقى في وقتها معرفتش معاد التسليم امتي
حازم. اللي عرفته بعد اسبوع بس انت ناوي على ايه انا شايف اننا ندى الورق للبوليس ونسيبهم هما يعملوا شغلهم
صقر بحكمه. لا يا حازم انت عارفني بحب اقط"ع عرق وسيح د"م لو عملنا كدا مش ضمنين اذا كان ليه عيون في القسم ولا لاء كله في وقته
حازم. البجح عامل حفله كبيره وعزمك فيها انت والمدام وكمان عامل حساب انك مبتحبش المواعيد المتاخره وتعاملها على الساعه سبعه ونص
صقر بضحكه سخريه. عايز يكسبني لصفه بس غبي ميعرفش مين صقر المحمدي
حازم. هتقبل الدعوه
صقر. هقبل الدعوه
حازم. تمام هظبطلك مواعيدك مع السلامة
صقر. الله يسلمك
قفل معه وفضل يفكر في جويريه حاسس بأن مشاعره بتنجرف
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في اوضه صافيه
قاعده بتعيط بوجع ضمه نفسها بخوف
صافيه لنفسها. ليه يا صقر ليه انا بحبك ليه مش قادر تحبني ليه حاسه بحبك لجويريه انا بكر"هك يا جويريه بكر"هك  مش هخرج من البيت دا الا لما اشوف جث"تك
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في اوضه صقر
دخل لقى جويريه نامت كانت جميله جدا قعد قصدها على الكرسي وفضل يتأمل ملامحها الهاديه و بقى يقرب من وشها لدرجه بقى اصادها بالظبط مسك وشها وبا"سها بحنان و شغف
جويريه صحيت واتكسفت جدا. صقر وبقيت تعض على شفايفه
صقر بعد انش واحد عنها وبص لعيونها وبتوهن. انت جميلة اوي
جويريه بتوتر وبراءه. وانت حلوه اوي
صقر بمشاكسه. ايه دا انا بتعاكس بقي
جويريه بكسوف عضت شفايفها وبقيت تبص في فى كل مكان وتتجنب نظراته
صقر. خالص خالص اهدي هسيبك تنامي واروح انا الشغل خالي في علمك في ضيوف جاين بالليل
جويريه. حاضر
صقر بتفكير. جويريه انتي ازاي وقعتي في البسين
جويريه بكدب. لا ابد مفيش اتكعبلت وقعت
صقر. ماشي يا جوري خالي بالك على نفسك
جويريه. ويحفظك ويحميك يارب
صقر طبع بو"سه خفيفه على شفايفها ومشي
جويريه شدت الغطا على وشها وبقيت مبسوطه
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
جويريه. ممكن ادخل
صافيه بكر"ه. انتي عايزه ايه
جويريه. صافيه ليه عملتي كدا ليه كنتي عايزه تمو"تيني
صافيه. امو"تك ليه بقى وانا مالي
جويريه. متكدبيش انا شوفتك لما وقعتيني في حمام السباحه
صافيه. اه ولما شوفتني هتقولي لصقر قوليلوه لكن تفتكري هيصدقك انتي
جويريه ببراءه. جايز مش هيصدقني وانا مش هقوله اصلا لكن من حقي اعرف ليه بتكر"هيني
صافيه. عشان اخدتيه مني وانا دلوقتي مجبوره اني اتجوز واحد مبحبوش
جويريه بحزن. ليه مش عايزه تدي نفسك فرصه يا صافيه انتي و زين صدقيني هتندمي لو ضيعتي من ايدك شخص رايدك في الحلال
وسابته ومشيت
صافيه بقيت تك"سر في كل حاجه ودموعها بتنزل احساس بالضياع قبلها بينز"ف وبقيت تتوعد لجويريه
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
على الساعه٧
صقر رجع القصر شم ريحه اكل حلوه اوي راح على المطبخ
روح واقفه مع البنات وبيجهزوا الاكل واقفه بتضحك مع الكل وبيتكلموا وهي لابسه مريله المطبخ وشكلها حلو خصوصا انها قصيره
جويريه. صقر انا
صقر شد ايديها من وسط البنات ولف ايديه حوالين خصرها وبقي يفك المريله كل البنات اتكسفواا من حركته جدا وجويريه خدودها احمرت
صقر بهدوء ولا مباليه بنظرات الكل. ياله غيري عشان الضيوف على وصول يا قمر
وقرب منها ونزل لمستوها وهمس في ودنها. بسرعه قبل ما اعمل حاجة تخليكي في نص هدومك وانتي خدودك مجنانني
جويريه وشها بقى طماطم حرفيا. حاضر
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
صافيه واقفه ماسكه سلك كهربها عر"يان وبتقربه من تربيزه صغيره وبتحط جانبها وهي مبتسمه بخبث
بالنسبه لصقر وجوري
انا بدأه معهم بالراحه ولسه اللي جاي تقيل ليهم بس في حد قالي على الخاص ليه صقر مش شخصيه قا"سيه  وطيب معها
فدا لان شخصيه صقر اصلا شخص مش قا"س بس وحط الف خط تحت بس دي اللي جاي واعر
بالنسبه لروح وفهد
انا بالنسبه ليا دول مش شخصيات فرعيه كل واحد بطل حكايته وفهد  و روح حكايته صعبه وفي منها حكمه
ونهايته مختلفه للأسف
فاتن حكايتها لسه مبتدتش بس حكايتها خفيفه وصحيح هتعدي بظروف صعبه لكنه قدر
أحمد وعمار وصافيه
لسه حكايته في أولها
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن اضغط على (رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الثامن)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية)
reaction:

تعليقات