القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل السابع 7 بقلم بسملة بدوي

رواية مجنونة سكنت قلبي الحلقة السابعة 7 بقلم بسملة بدوي
رواية مجنونة سكنت قلبي الجزء السابع 7 بقلم بسملة بدوي
رواية مجنونة سكنت قلبي البارت السابع 7 بقلم بسملة بدوي

رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل السابع 7 بقلم بسملة بدوي

رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل السابع 7 بقلم بسملة بدوي


_اقفي عندك 
فيروز بخوف.... انا انا ب بس 
ابتسم بخبث......  عايزه تهربي.... اممم انا ممكن اهربك 
فيروز ببلاهه...... احلف يا يوسف 
يوسف بخبث...... ايوا انت تستاهلى حد احسن من زين 
بصتله كتير من غير كلام ورجعت خطوه لورا 
يوسف بتكشيره...... اي رجعتِ في كلامك ولا اي وبعدين انا سمعت انه طلب المؤذون وجاي الصبح واضاف بخبث اكبر......  ومحدش عارضه لا كمان واقفين معاه.... وبعدين كمان عايز يحر'مك من احلى يوم في حياتك بدل مايكون فرح كبير وهوليله 
بصتله وهو حس انها اقتنعت بكلامه.... هاا انا معاكي مش معاه انتي طيبه وغلبانه وهو بيستغل دا 
فيروز بهدوء عكس الي جواها...... ماشِ بس هروح فين و
قاطعها......  متقلقيش انا معاكي علطول واذا كان على المكان محلوله.
 فيروز في نفسها.......  انا مش عايزه اعمل كدا بس انتوا الي اجبرتوني اعمل كدا وبعدين انا مستحيل اتجوز الي اسمه  زين دا لو على جث'تي وقالت بقوه مزيفه..... يالا يا يوسف بس المكان دا فين بعيد
_لا متقلقيش دا مكان محدش بيروحه من ساعه الي حصل وزين مِحرج على اي حد يروح هناك بس فكك اهم حاجه ان مفيش حد يصجر يعتب هناك يالا وكمان زين من يومها سافر وحتى اما رجع مراحش هناك 
بقلمي بسملة بدوي  
يالا بعد شويه لفوا عشان الغفير والحراس الي واقفين وراحوا ورا للقصر كان مكان جميل اوي كله خضره وكان في مكان زي الاسطبل بس من غير خِيل  وكشك صغير زي الكوخ بس شكله جميل اوي 
فيروز وهي مبهوره بالمكان..... واااو انا عمري ما شوفت مكان جميل بالشكل داااا تحفه بجد،  بس سؤال هو اي الي حصل 
يوسف:  هااا احم بعدين بعدين هقولك الوقتي ادخلى ومتخافيش المكان امن خالص عشان في منطقتنا ثانيا زي ما قولتلك مافيش مخلوق بييجي هنا همشي انا والصباح رباح بقا نفكر هنعمل اي 
فيروز بنعاس...... ماشي تصبح علي خير 
 يوسف بابتسامه..... تلاقي الخير
فيروز دخلت الكوخ كان جميل اوي وفيه سرير وطربيظه صغيره وتلاجه كأن في حد عايش فيه بالظبط،  رمت نفسها على السرير بنعاس بس قعدت تفكر هل الي عملته دا صح ولا، وليه يوسف ساعدها و اي ردت فعلهم قعدت تفكر لحد ما النوم طار من عينها فجأه سمعت صوت انين مكتوم وصوت حد بيعيط بصوت واطي مشيت بتتبع مكان الصوت لقيت واحد طويل (ثاني رجله 🧎‍♂️بالشكل دا) وحاطط ايده على وشه وشكله بيعيط، فضولها قتل*ها وراحت تشوف مين دا وفجأه لقيته زين من الصدمه وقفت وبرقت..... وسمعته بيقول بصراخ:
 لييييييييييه ليييييييييه اناااااا  لييييي حصلييييي انااااا كدااااا وعشاااااان اي هاااااااا عشااااان الفلووس اااااه اناااا مااافيش حد بيحبنيي  وكل الي حبووووووووني سااابوني ومشيواااااا اناااااااا انسااااان وحش عشااااان كدااا سابونيييي،  بس لييييه انتي لييييييه  المكاااان داااااا كنت عااامله ليكييييي  لسااااا فااااكر الي حصل كانه امبااااارح ااااااه قلبيييييي ااااااااااااه
فيروز واقفه وراااه فاتحه عيونها على الاخر مش مصدقه داااا زين البارد عديم الاحساااس المغرور  ،  لا الي قداااامي واحد مكسو'ر ضعييف مكتئب 
بقلمي بسمله بدوي
عند يوسف رجع وهو بيتلفت حوالين منه. 
كنت فين يا يوسف 
لف بسرعه واول ماشافها سِكت وقال ببرود.... خليكي في حاالك يااا بسمله  وملكيش دعوه بحياااتي 
بسمله  بحزن من معااملته الجافه.........  ماليش دعوه ازاي وبعدين حاالك هو حاالي انت نسيت اني خطيبتك. ولا اي 
بسملاااااااه اخر تحذيير ليكي وبعدين احنا مغصوو'وبين على بعض  اااي 
بس بس انا بحبك وانت عاارف كداا 
برضو هتقوولي بحبك وبتااع انت اي يا بنتي مفيش كر'امه خالص دي تالت مره تقوليها اايي وانا يستي مااا بحبكيش افهمي بقاا
دموعها نزلت....... يعني داا اخر كلام عندك 
رد ببرود...... ايوا وبعدين  نصيحه مني اهتمي بنفسك شويه عشان تتجوزي بالشكل دا هتعنسي انتي مش شايفه فيروز عامله ازاي واقلعي النضاره دي 
بصتله بغيره وقالت بشراسه........ مالوا شكلي خلقت ربنا  بس عااارف يايوسف هتندم وتترجاني نرجع وبكره نشوف
رد بسخريه....... خيالك واسع اوي ومشا وسابها وهي جريت
على اوضتها تعيط على حبها اصعب حاجه الحب من طرف واحد شعور مؤلم اوي بتصعب عليك نفسك و بتحاول بكل طاقتك تخرج الشخص دا من حياتك وتبطل تفكير بس كل محاولاتك بتنتهي بالفشل عقلك حاجه وقلبك حاجه تانيه عقلك بيقولك خرجه من حياتك وبطل تفكير وقلبك مش عارف يبطل تفكير او بمعني اصل يبطل يحبه 
بسمله بوعيد........  اوعدك بكره تيجي نادم وتترجاني نرجع يا يوسف وهحسسك نفسك احساسي بالظبط 
عند فيروز واقفه مصدومه مش مصدقه الي قدامها دا زين وبتبص لقيته هيقوم لسا هتمشي قبل ما يشوفها قامت متكعبله في الطوبه الي في الارض ووقعت 
فيروز:  اااه رجلي 
زين: ؟!!!!!!!

زين بعصبيه....... انتييي بتعملييي اي هناااااا 
فيروز بخضه...... انا انا بس اا
انطقيييي هتأتأي ساعه وفي لحظه كان قدامها مسكها من ايدها جامد بعصبيه.......  انتييي جييتي هناااا ازااااي 
فيروز في نفسها..... لالا مش هقوله على يوسف دا جزاءه انه ساعدني وكمان ممكن. يحصل مشاكل بينهم بسببي 
انا انا بس ككنت مش جايلي نوم قولت اتمشي 
رفع حاجبه بسخريه...... هناااا وفي الوقت داااااا 
اايوا 
انتي هبله يابت انتي اكيد مش طبيعيه
هههه كيسريه 
بصلها بتحذير وقال بعصبيه..... داااا وقت هزااار شيفااااني بهزرر 
بصتله بخوف من صوته العالي....... انا بس بفك الجو وبعدين انت كنت بتعيط ليه انا مافهمتش ولا كلمه من الي قولتها
زين عيونه احمرت وعروق رقبته بانت وكور ايده بعصبيه..........  انتي سمعتيييي 
_اه لا اه لا لا 
مسكها من دراعها بعصبيه.......... قدامي 
لا مش هاجي معاك 
شدها من ايدها بعصبيه........ كلمه واحده قدامي. 
ولسا رايح يقفل باب الكوخ شاف الشنطه راح مسكها وقال بجمود...... اي داا 
مفيش رد 
بقوووولك اي داااا اخلصي بتتمشي بالشنطه الهدوم 
ايوا افرض الدنيا مطرت هدومي تتبل ياعني  وفي نفسها انا بقول اي غبيه غبيه يارتني ما طلعت وشوفت مين
 زين بعصبيه.... قداامي انا هربيكي من اول وجديد 
_انا متربيه غصب عنك ماشيييي
وطييي صووتك و ميعلاش علياااا امشي قدامي اخلصي 
دموعها نزلت بسبب ضغطه على دراعها جامد ومشيت قدامه 
وصلوا قبل ما تطلع على اوضتها وقفها صوته....... استنى 
 فيروز بصوت باكِ..... نعم لسا في تهزيق ليا تاني 
رد بجمود...... الي سمعتيه النهارده ولا كأنك سمعتي حاجه ده اولا ثانيا والمكان دا لو لمحت طيفك بس موجود هناك صدقيني يا فيروز هزعلك مني اوي وهتشوفي وش هيكر*هك في عيشتك ساااامعه 
هزت راسها بخوف وجريت على فوق
زين فضل واقف بيبص على طيفها 
_انا هربيكي من اول وجديد يافيروز هخليكي تبطلي عناد خالص ومايبقاش على لسانك غير حاضر ونعم 
عند فيروز فوق 
انساان بارد وتلاجه وعديم مشاعر ومغرور ومتكبر وباااارد عااا يارتني ماشوفتك وقعدت تفكر وفجأه ضحكت ووقفت على السرير وقالت بفرحه.... لقيتها لقيتها انا بقا هعرفك يا استاااذ زين مين هي في فيروز 
بقلمي بسمله بدوي
في الصباح 
كلهم كانوا متجمعين على السفره 
كريمه بهدوء.... هطلع اصحي فيروز 
مهران بهدوء....... اجعدي مكانك اطلعي يا بسمله صحيها
بسمله بغييظ........  امرك يا جدي 
يوسف قاعد مبتسم بخبث 
زين نزل ببرود من غير مايسلم على حد وراح قعد مكانه وقال بجمود...... صباح الخير 
صباح النور 
عند فيروز فوق 
طق... طق... طق  
مفيش رد 
بسمله بغيظ...... كنت خدامتها الست فيروز اووووف ودخلت 
كانت فيروز نايمه وشعرها نازل على وشها بشكل محبب للقلب 
بسمله بحزن...... معقول بيحبها.... هي احلى مني بكتير اوي 
وقربت منها....... فيروز انتي يابنتي اصحي 
فيروز بحب...... صباح النور والورد والياسمين يامزه
بسمله ابتسمت بس كشرت بسرعه وقالت.....  صباح النور انزلي عشان كلهم مستنيينك تحت وقامت تمشي
فيروز بمرح...... مالك يامزتي حساكي مش طيقاني سيكا هو انا عملت حاجه ليكي ضايقتك
بسمله بطيبه....... لا.... بس ممكن سؤال هو انا و'حشه يعني متحبش 
فيروز بغضب...... مين الحما'ر الي قالك كدا دا اعمي اكيد 
 بسمله بدموع..... بجد ولا بتقولي كدا جبر خاطر 
فيروز بحب...... ياعيوني والله انتي قمرين مش قمر واحد و خلي عندك ثقه في نفسك وبعدين سيبيلي نفسك خالص وانا هخليكي مزه المزز 😂
بسمله بفرحه طفوليه....... بجد احلفي 
_ههه والله اصحاب
 ردت بسعاده..... اصحاب  يالا ننزل 
يوسف اول ماشاف فيروز اتصدم وقال...... فيروز 
زين رفع حاجه وشك بس مش بَين وفيروز دارت الموضوع بسرعه وقالت صباح الخيير ياااجدعان،و سلمت على جدها وكلهم معادا زين متجهلاه خالص 
الجد...... المؤذون جاي بعد الظهر  جهدوا نفسكم ياولاد 
بقلمي بسمله بدوي
قاعده جنب جدها وكلهم واقفين 
المؤذون........  هل قبلتي الزواج من زين محمد هارون ..... هل قبلتي الزواج من زين محمد هارون...... هل قبلتي الزواج من زين محمد هارون
فيروز: لاااااااا
زين.....؟! 
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن اضغط علي (رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الثامن)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية مجنونة سكنت قلبي)
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق