القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الجاسر الفصل السادس 6 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الحلقة السادسة 6 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الجزء السادس 6 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر البارت السادس 6 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل السادس 6 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل السادس 6 بقلم رقية عبدالرحمن

ــــــــــــــــــــــــــــــــ
كان جاسر رايح يتصل علي حد 
جاسر:الوو 
الدكتور: أهلا اذيك يا جاسر بيه واخبار صحتك ايه 
جاسر: الحمد لله احسن 
الدكتور:مافيش جديد 
جاسر:والله يا دكتور انا حاسس اني لاقيتها
الدكتور:عشق طب ازاي 
جاسر:مش حضرتك قولت أنها الوحيده اللي تلمسني من غير ما أتعب ومن غير ما أحسن اني ممانع 
الدكتور:ايوه انا قولت كدا 
جاسر:طب في واحده جايه شغاله عندنا اسمها عشق وحصل بنا تلامس يعني ومتعبتش ولا حسيت اني عاوز امنعها تبقا هي ولا لا 
الدكتور:بص يا جاسر بيه دا اكيد أنها هي وكمان اسمها عشق زي مانت قولت ليا بس بردو انت تتأكد منها إذا كانت هي ولا لا 
جاسر:ماشي يا دكتور شكراً تعبتك معايا
الدكتور:ولا تعب ولا حاجه بشفا يارب 
واغلقوا الهاتف..... 
٠٠٠(جاسر متابع مع دكتور بس مش قايل لحد)٠٠٠
لبس بدله بيضه وحط البرفان اللي رحته تداوخ كل البنات واللي بتتهبل عليه ونزل بكل ثقه ونشاط 
جاسر: good morningيا جماعه 
الكل: good morning 
الشرقاوي:مالك داخل علينا كدا مبتسم زي الناس مش العاده بتاعتك يعني 
جاسر:عادي يا شرقاوي 
وبعدين انا مستعجل أصلا 
أكل بسرعه وكان رايح يمشي بس قال:عشق عاوزك 
عشق :حاضر 
وجات وراه
..في الجنينه..
جاسر:انا ..انا انا 
عشق بستغراب:انت ايه يا جاسر بيه
جاسر:انا اسف ودي اول مره اقولها لحد 
عشق:علي ايه يا جاسر بيه 
جاسر:متفكرنيش واحد قليل الأدب وصايع وماشي احضن في البنات لا والله انا مش كدا لأن انا تعبان عندي مرض فقضان حصه المس ومش بلمس اي حد وانتي الوحيده اللي قدرت المسك ف انا بجد اسف متزعليش مني علشان حضنتك
عشق:متتاسفش يا جاسر بيه انا مش زعلانه وانا معاك لحد ما تخف انشاء الله 
جاسر مسك ايديها من الفرحه:بجد يا عشق 
عشق بإحراج:ايوه 
جاسر :يلهووي نسيت والله ومسكت ايدك 
عشق:ولا يهمك
وبعدين روح يلا شغلك هتتأخر 
ودخلت جوا 
جاسر بفرحه:ايه دا ايه دا دي مهتمه بيا 
ثم ركب العربيه متوجه إلى الشركه ويصعد ليها ثم يشوف سكرتيره قاعده عند زين استغرب جداً 
جاسر:انتي مين 
ملك وهي متنحه في جمالها:ها 
جاسر:بقولك انتي مين 
مستناش ترد ودخل مكتب زين وهي بتجري وراه ازاي يدخل كدا بس دخلت وانصدمت لما شافت جاسر ماسك زين من لياقه قميص زين وبيقول:يا حيوان مش تقولي انك جبت سكرتيره دي تربيتي 
زين:اهدا بس دي لسه جايه امبارح 
جاسر:بردو تقولي 
زين لاحظ أن ملك واقفه ومتنحه 
زين:شيل بس ايدك برستيجي ضاع اللي يفضحك 
ملك:احم مين حضرتك علشان تدخل المكتب كدا 
جاسر: اللهم صلي على النبي وكمان مش عارفه انا مين 
زين:دا جاسر بيه يا بنتي صاحب الشركه شكلك هتخليني اترض انهارده 
ملك:مييين والله اسفه جدا يا جاسر بيه مكنتش اعرف
جاسر:ولا يهمك حسابك معايا يا زين 
زين:حساب اي وزفت اي بعد ما برستيجي ضاع قدام الشركه 
ملك بضحكه:مش الشركه دي انا بس متخفش
زين:اضحكي يختي اضحكي احم جاسر عنيف شويتين بس .لاكن انا جامد والله وبعرف اصد كويس مش زي ما شوفتي كدا 
ملك:😂ايوه ما باين ،عن اذنك 
وخرجت وهي تضحك علي زين 
زين:ماشي يا جاسر الكلب 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
مايا:الحقني يا جاسر 
جاسر:ايه في ايه 
مايا:حاسه اني سخنه وتعبانه شوف كدا انا سخنه ولا لا
جاسر:روحي المستشفى  وانتي هتعرفي انا مش الدكتور بتاع حضرتك 
مايا:يا جاسر بقا 
جاسر:مايا اتظبطي كدا وروحي شوفي شغلك وكذا مره اقولك لبس الرقصات دا متجيش بيه الشركه 
مايا:بتغير عليا 
جاسر:لا طبعا دا لمصلحه الشركه 
مايا:والله يا جاسر انا بحبك انت مش عاوز تحس بيا ليه انا احلي من عشق بتاعتك دي في ايه 
جاسر:كذا مره اقولك شيليني من دماغك يا مايا وشوفي واحد زيك إنما أنا مش هحب غير عشقي 
مايا:يادي النيله عشقي عشقي عشقي عشقي صدعت من الكلمه دي بجد 
وخرجت وهي متعصبه من جاسر  وماشيه تتشاكل مع دبان وشها...... 
جاسر:بني ادمه غريبه والله ربنا يهديكي ولا يخدك بقا انا زهقت منك 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في القصر 
كانوا قاعدين فجاه حالهم إتصال وكان.
ساره:ايوه مين 
المتصل:مش انتي حضرتك مدام ساره 
ساره:ايوه انا 
المتصل: دلوقتي الظابط آدم اتصاب واحنا دلوقتي في المستشفي عرفي الكل وتعالوا 
ساره:حاضر حاضر 
بس للاسف مكنش حد في القصر غيرها و الخدمين 
ساره:عشق بسرعه البسي وتعالي معايا المستشفي علي ما البس 
عشق:خير يا مدام ساره
ساره:آدم آدم اتصاااب 
عشق:يلهووي ربنا يستر يارب 
ودخلت غيرت بسرعه وكانت ساره جهزت راحوا المستشفى 
ساره:خير يا دكتور 
الدكتور:خير انشاء الله آدم بيه متصاب في ظهروا بس اصابه خفيفه وهتعدي إنشاء الله 
ساره دخلت تطمن  عليه 
ساره بلهفه:الف سلامه عليك يا حبيبي انشاله انا 
آدم بصلها بصه طويلة ثم قال :الله يسلمك يا ساره 
عشق:الف سلامه عليك يا آدم بيه 
آدم:الله يسلمك يا عشق 
آدم:متصلتيش علي الجماعه 
ساره:يلهوي نسيت 
آدم:لا خلاص احسن انك متصلتيش عليهم انا كمان ساعه وهروح البيت 
ودخل ظابط يطمن علي آدم 
آدم بص لساره أنها تخرج ،وخرحت
عشق: انشاء الله خير متقلقيش 
ساره:يارب 
عشق:بس مين قالك أنهم في المستشفى دي وفي الاوضه دي 
ساره:اصل احنا لينا أسهم في المستشفي اشتراها الشرقاوي
حكت عشق مؤخره رسها وقالت بمرح
عشق:عارفه يا مدام ساره انا خايفه يطلع ليكم أسهم في بيتنا ،بس قولي ليا اخبار قصر النيل  ليكم فيها حاجه..افتكري يمكن الحج اشتري حته من الديل
انفجرت ساره وعشق ضاحكين 😂😂
ساره: لا دا انتي عسل اوي غير الخدم التانين 
عشق: والله انا مكنتش عاوزه شغل ولا اي حاجه خالتي هي اللي زنت في وداني لحد ما وافقت وبجد القصر دا في مواهب كتير وانا مستغربه نفسي جدااا اني بتكلم معاكي عادي من غير اي رسميات ويارب متكونيش زعلانه مني ومن كلامي 
ساره:ازعل ايه دا انتي عسل والله ،،انتي اللي ضحكتيني رغم اني زعلانه علي آدم 
عشق:ربنا يقوموا بسلامه يارب ويهديه ليكي يارب 
ساره:امين يارب 
انتي عندك كام سنه
عشق:٢٥ 
ساره:يعني قدي اهو  
عشق:اللي يشوفك يديكي سن اصغر من كدا والله 
ساره: حبيبتي ربنا يخليكي 
وبعد ساعه راحوا البيت وكان الكل   
يتبع..
لقراءة الفصل السابع اضغط على (رواية عشق الجاسر الفصل السابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الجاسر)
reaction:

تعليقات