القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت القبطان الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد

 رواية بنت القبطان الحلقة السادسة 6 بقلم دعاء أحمد

رواية بنت القبطان الجزء السادس 6 بقلم دعاء أحمد

رواية بنت القبطان البارت السادس 6 بقلم دعاء أحمد

رواية بنت القبطان الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد


رواية بنت القبطان الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد

اليوم نحن معا فدعينا نكون سعداء
💗💗💗💗💗💗💗💗
في عربيه باسل
رسيل بغ"ضب. انت مين يا استاذ ازاي انا مراتك
باسل بغ"ضب جحي"مي. مراتي يا رسيل انت خا"ينه خو"نتي حبي
رسيل بدموع. انا خا"ينه انا معرفكش اصلا ولا أعرف مين رسيل اللي بتتكلم عنها دي انا ريمان الصياد بنت القبطان
باسل. إذ"يتك في ايه يا رسيل حبيتك احترامتك اخدتي عقلي وقلبي و مشيتي ليه يا رسيل ليه اذ"تيني لييييههه
رسيل بدموع. انا معرفش بتتكلم عن ايه انا ريمان الصياد من يووم ما جيت الغردقه وانا ريمان الصياد
باسل. قبل خمس سنين فاكره عملتي ايه قبل خمس سنين
رسيل. انا معرفش انت بتتكلم عن ايه او بمعنى أصح عندي فقدان في الذاكره معرفش انت مين ولا ايه حكايه رسيل دي
باسل بغ"ضب واشتياق ومشاعر متلغبطه  قرب منها وقب"لها بع"نف وكان الحياه هتنهي
رسيل دموعها نزلت وبقيت الضر"به في صدره  وهو زي ما يكون شخص محبوس بقاله سنين واخير بقى حر
مبعدش عنها الألم حس بطعم الد"م الممزوج بدموعها
رسيل بدموع وماسكه شفايفها بو"جع. انت حيو"ان
باسل. وانتي خا"ينه يا رسيل
رسيل. انا مش رسيل ولو انا هي انا معرفش حاجه عنها انا  ريمان ودا كان فرحي اللي انت بوظته
باسل شد دراعها بقوه وبقيت قريبه منه. ايه كان نفسك تتجوزيه وانتي على ذمتي
رسيل بدموع وو"جع. انا مين؟
باسل. تمثليه رخيصه زي تمثليلات البراءه بتاع زمان
رسيل. انا مين
باسل بحده. مراتي
رسيل. مين اهلي
باسل. انتي بنت الخدامه
رسيل بدموع. ومالها الخدامه مش بني آدمه ولا صحيح انت هتعرف ازاي ما انت حيو"ان
باسل. احترمي نفسك
رسيل. انا عايزه اشوف امي
بأسل. أمك ما"تت مالكيش غير اختك ساره وابوكي ما"ت من سنتين
رسيل. اختي! انا عايزه اشوفها
باسل . رسيل بطلي التمثليه الرخيصه دي
رسيل. حرام عليك انا عملت لك ايه عشان تكلمني كدا انا فعلا مش فاكره حاجه
باسل. عملتي كتير يا رسيل
ومسك ايديها وحطها على قلبه. جر"حتيه يا رسيل وسبتيه بينز"ف
رسيل. انا مش فاكره حاجه معرفش انت بتتكلم عن ايه
باسل ساق العربيه بغيظ وهو شايف في عيونها نفس نظره البراءه اللي كانت موجوده من خمس سنين
رسيل. انت رايح فين
باسل......
رسيل. ما ترد انت واخدني على فين
باسل. على قصري على القاهره
رسيل. بس انا مش عايزه اسيب الغردقه
باسل. انتي تخرسي خالص وانا هعرف اخليك تعرفي بغلطك ازاي
رسيل سكتت وسندت على ازاز العربيه وبتفتكر قبل خمس سنين
فلاش باك
بتفتح عينها ببط في مستشفى
لقيت الممرضه جانبها
رسيل بصوت ضعيف. انا فين
الممرضه. انتي نجوتي من المو"ت في ناس جابوكي هنا كنت على الطريق وشاكلك عامله حادثه كبيره إثرت على دماغك
رسيل بتفكير ودموع . انا مش فاكره حاجه انا مش فاكره
الممرضه. اهدي يا بنتي واضح انها كانت خنا"قه مع حد عشان كد"مات ضر"ب على جسمك  و واضح ان في حد ضر"بك بحاجه على دماغك أثرت على مركز الذاكره
بعد اسبوع رسيل خرجت من المستشفى وهي مش عارفه هي مين ولا فين واقفه على البحر بتعيط بصمت
حسن. انت تايه يا بنتي
رسيل. انا فعلا تايه ولوحدي وخايفه خايفه اوي
حسن بحنان. انتي اكلتي حاجه
رسيل.  لا اصدي اه
حسن. متخافيش يا بنتي انا عمك حسن الصياد القبطان متخافيش
رسيل. انتي عايز تخط"فني بص يا عم انا صغيره واكيد يعني اعض"ائي صغيره يعني مش هنفعك بحاجه ف بالله عليك متخط"فنيش
حسن بضحك. لا مش هخط"فك
تعالى ياله هجيبلك حاجه تاكليها وتحكيلي ايه حكايتك وربنا يقدرني واساعدك
باك
رسيل لنفسها. معقول يظهر ليا عيله وبيت بعد كل السنين دي معقول يكون دا فعلا جوازي ياه الدنيا دي غريبه اوي في اليوم اللي أقرر انسى فيه الماضي واعيش حياتي يظهر الماضي ادامي
أخذت تنظر لباسل وهي تستند برأسها على ازاز السياره وتغمض عينيها
أم هو لاحظ نظرتها له فشعر بأن قلبه ينبض من جديد ينبض من أجلها ومن أجل عينيها
فذهب بالذكريات للوراء خمس سنوات
فلاش باك
باسل بفرحه. احنا كدا قرينا الفاتحه عايز اشوف رسيل
مراد. ساره ابعتي حد ينادي على رسيل
باسل. انا هروحلها
مراد. بس هي في ال
باسل بحده. البدرون في اب يسيب بنته في البدرون
ساره بغ"ضب. دي بنت الخدامه وتقعد مع الخدامين
باسل. ساره أخرس دي هتبقى مرات باسل الدمنهوري وأظن عارفه يعني ايه باسل الدمنهوري لو قربتيلها هتدفعي الأمن غالي اوي
ساره بغرور. هنشوف يا باسل وانت اللي هتندم
باسل راح ناحيه اوضه رسيل وكان اوضه بسيطه جدا متزينه بطريقه جمليه جدا وسرير صغير و شباك مفتوح والنور موجه على وش رسيل اللي متكوره على نفسها وبتعيط
باسل قرب منها وقعد على طرف السرير.بتعيطي ليه اني بتكر"هيني ومش عايزه اننا نتجوز
رسيل يتمسح دموعها وبصاله. انا مبكر"هكش بس ساره وشمس هيضر"بوني بعد ما تمشي زي المره اللي فاتت لما دفعت عني
باسل. متخافيش هحميكي من الكل محدش هيقدر يقربلك وعد
ممكن بقى تمسحي دموعك دي
رسيل. شكرا
باسل. ياله اجهزي عشان هنخرج سوا
رسيل بحماس. هنروح فين
باسل. انتي عايزه تروحي فين
رسيل. الملاهي
باسل. طفله بحبها طفله
رسيل. انت بتحبني بجد
باسل. معرفش ازاي بس عيونك خط"فت قلبي من اول مره شوفتك في الحفله بسيطه جميله مميزه ومتالقه حاجه كدا حلوه جدا 
رسيل بكسوف. تاب اخرج عشان اغير هدومي
باسل. يلهوي عليك وانت مكسوف يا قمر
رسيل. لو سمحت
باسل. متتاخريش
وطلع وهي واقفه مبسوطه وخايفه
بعد شويه خرجت لابسه فستان اسود لبعد الركبه واسع وحطه ملمع شفاه ومفيش مكياج لكن كانت كالعاده مميزه
باسل واقف مصدوم من جمالها وشكلها بيتابع خطواتها وهي ببتحرك بهدوء
باسل. انت ازاي جميله كدا
رسيل ببراءه. معرفش
باسل. ياله بينا وخرجوا وراحوا الملاهي وهي بقيت تلعب وكأنها طفله عشر سنين وهو بيشاركها السعاده دي واشتروا لابس واتغدوا برا وفضلوا يتكلموا كتير
ويضحكوا بسعاده
وهو وصلها البيت تاني
رسيل بسعاده عارمه. شكرا انت احسن باسل في الدنيا انا بحبك اوي
باسل. بالسرعه دي
رسيل بتحرك كتفها. معرفش
باسل بيلعب في شعرها الناعم وهي واقفه مبسوطه جدا
هي دخلت وهو رجع على فيلاته في غايه السعاده
باك
باسل بص عليها لاقها نامت وقف العربيه وفضل يبص على ملامحها هي متغيرتش كتير بقيت أجمل و جريئه شويه ودا زايد من جمالها
💗💗💗💗💗💗💗
عند فهد
دخل القصر وباين عليه الإرهاق
وأنه شارب وكان بيبكي
رونق قاعده على السرير وضمه نفسها بخوف لقيته داخل ومش في واعيه جريت عليه
رونق وهي بتسنده. انت كويس
فهد بدون وعي. انتي جميله اوي
وقربها منه وبقي يبو"سها بهدوء عكس اي مره وهي مش يتبعد ولا خايفه منه
فهد بعد عنها وبقي يبكي زي الأطفال. زي النهارده كلهم ما"توا كلهم اتق"تلوا
رونق. هم مين
فهد. عيلتي كلها ما"تت بسبب ابوكي والنهارده اكتشفت انه ما"ت ومش هقدر اعق"به على أفعاله ليه عمل كدا
رونق بدموع. انا ماليش ذنب والله
فهد شدها وبقي يبو"سها بالقوه وهي بتعيط بعد عنها وشد ايديها وراح للسزَرير نام واخدها في حضنه وهي استسلمت ونامت في حضنه
تاني يوم الصبح
فهد بيفتح عينيه وحاسس بثقل عليه لقى رونق نايمه وسانده نص جسمها عليه وحضنه وهو كمان حضنها بقى يبص على ملامحها الهاديه جدا وملس على وشها بالراحه وغمض عينيه بتعب
لنا في العشق رحله يا معشوقتي فماذا سيحدث لنلتقي في قطار العشاق
يتبع..
لقراءة الفصل السابع اضغط على (رواية بنت القبطان الفصل السابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية بنت القبطان)
reaction:

تعليقات