القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أجبروني على الواقع الفصل الخامس 5 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الحلقة الخامسة 5 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الجزء الخامس 5 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع البارت الخامس 5 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الفصل الخامس 5 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الفصل الخامس 5 بقلم راندا علي

مرام /تمام...تطلقها
اسر سكت لمدة دقيقه بعدها بصلها/انا لسه متجوزها ي مرام ازاي أطلقها 
مرام قامت بعصبيه وانفعال/طلما انت مش عاوز تطلقها وحاببها جايلي لي
اسر بغضب/صوتك ميعلاش عليا انتي فاهمه
مرام دموعها نزلت/امشي ي أسر
اسر راح حضنها/اهدي ي مرام والله م بحبها ولا كنت عاوزها ماما هي اللي صممت عليا انا بحبك انتي صدقيني لو مش بحبك مكنتش جتلك وانتي عارفه كدا كويس
مرام بعياط/انت...ف لحظه اتجوزت عاوزني ابقي عادي ازاي ونا بغير عليك من هدومك نفسها...انت...وجعتني جامد اوي
اسر حاسس بوجع ف قلبه حضنها جامد وفضل يطبطب عليها/والله بحبك صدقيني كان غصب عني ماما انتي عارفه أن عندها القلب ف اي لحظه ممكن تروح مني مكنتش هسامح نفسي إبدا
مرام بتسمع كلامه وهي حضناه ودموعها نازله
اسر با*سها من خدها بحنيه/عشان خاطري بلاش عياط لو بتحبيني اوعدك جوازها مني هيبقي وقت موقتاً
مرام بصتله بدموع ..../بجد ي أسر هيبقي.. موقتاً
اسر وهو بيحضنها/اوعدك انا بحبك انتي وبس وانتي عارفه كدا وماما عارفه اني هتجوزك
مرام بخبث/وهي بكلمك 
اسر /مين هي؟
مرام/بتاعه اللي اتجوزتها
اسر/اااه لا دي ....دي مش بتكلم اصلا كلامها غريب اوي زي الحروف بس وايدها علي طول بتترعش وخايفه دايما 
مرام /وانت لحقت تعرف كل دا عنها
اسر ضحك/بطلي غيره والله مكلمنا بس منظرها كدا لما ضرب*تها معرفتش ترد عليا 
مرام بابتسامه وفي نفسها حلو اوي أنها طلعت كدا دا انا هوريكي ايام سو*دا اصبري عليا بس
اسر /يابنتي روحتي فين..
مرام/هاا لا ولا حته بفكر فيك
اسر ابتسم/بتفكري فيا وانا معاكي
مرام بصت بحزن
اسر با*سها بحنيه /خلاص بقي متزعليش عشان خاطري
ابتسمت مرام 
اسر /أنا لازم امشي
مرام بزعل /هتروحلها 
اسر /متقلقيش طلما انتي جوه قلبي عمري مشوف غيرك
مرام بابتسامه/لما اشوف
اسر/هتشوفي وضحك.. يلا بقي هروح خلي بالك من نفسك اوووي
مرام هزت راسها بعني حاضر
مشي اسر
سيليا من جواها بتقول كان بيكلمها قدامي مقدرش اني لسه متجوزاه بيعاملني كأني مش بني ادم يارب انت عالم بيا محدش عالم حصل فيا اي محدش عارف انا مريت بي محدش عارف انا لي مش بكلم زيهم كان نفسي ابقي طبيعيه كان نفسي اتجوز حد يعوضني ويقدر ظروفي ويساعدني لحد ماكون انسانه طبيعيه زي اي حد يارب اقف جنبي كنت فاكره هطلع من الحبسه والذله وقعت في الجحيم اكبر وأكبر لي كل دا بيحصل فيا وحضنت نفسها جامد وفضلت تعيط
دخل اسر بصلها باست*حقار
سيليا كانت منزله وشها ف ارض
اسر بفضب ومسكها من كتفها/لما ادخل تتعلمي تقومي تجري وتقفي
سيليا بصتله بعيونها السماوي المحمره من العياط ومليانه دموع ووشها الطفولي مليان براءه
اسر لسه هيزعق وبصلها كان قريب اوي منها اول م عيونه جت ف عيونها كأنه راح ف عالم تاني غير عالم الواقع ونسي كل حاجه من جمال برائتها ووشها وعيونها
اسر بتوهان/انتي...ازاي..كدا ..انتي بجد حقيقيه
سيليا بدموع/ا.ن.ا.س.ف.ه.ه.ق.و.م.و.الله.ب.ع.د.ك.د.ا
(انا اسفه هقوم والله بعد كدا)
اسر فاق من توهانه وف نفسه مش عشان شكلها هتضعف كدا انت بتحب مرام ومره وحده وقعها علي الارض وبزعيق/دي اخر مره انتي هنا خدامه مش اكتر ليا اعمل فيكي كل حاجه انا عاوزها وانتي مجرد جاريه عندي
ف مكان تاني
دنيا/ماما امته بقي هنفذ كل حاجه وهو يبهد*لها ويرميها ويتجوزني
ساميه بشر/بعد اسبوع علي طول هنروح ونقول إن البيت بتاعنا بيقع ونقعد عندهم ونظبط كل حاجه ودخل **هو هيعمل ***زي متفقت معاه هو اصلا هيم*وت عليها من زمان مصدق أن الفرصه جاتله انا قولتلوا هظبطلك كل حاجه وكمان هياخد فلوس يعني هنتحكم في زي ماحنا عاوزين وساعتها  اسر هيجي و**وضحكت جامد بشر
دنيا بفرحه وراحت تضحكنها/دا انتي دماغك مشوفتش زيها
ساميه/عيب عليكي ي بت دي امك مفيش زيها
يتبع..
لقراءة الفصل السادس اضغط على (رواية أجبروني على الواقع الفصل السادس)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية أجبروني على الواقع)
reaction:

تعليقات