القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الرابع 4 بقلم دعاء أحمد

 رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الحلقة الرابعة 4 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الجزء الرابع 4 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية البارت الرابع 4 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الرابع 4 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الرابع 4 بقلم دعاء أحمد


جويريه. لو سمح انت وعدتني مش. انت مين! ابعد عني ابعد وزقته وشالت ايده من على خصرها
عمار بخبث. في ايه يا مرات اخوي
جويريه بخوف. في انك مش محترم
ومشيت من ادامه بخوف لحد ما اصطد"مت بصقر
عمار لنفسه. شكلها هتحلو اوي يا قطه
صقر. مالك
جويريه بتوتر. مفيش كنت بدور عليك وماخدتش بالي
صقر. ياله هننزل سوا
نزلت جويريه بهدوء على السلم وكانها ملكه وبجانبها صقر بهيبته
جويريه بصتله وابتسمت ببلاهه وهو بص عليها لاقها بتضحك وكان شكلها لطيف وجذاب بقى مستغرب حط ايده على شعره وهو حاسس انه عايز يضحك على شكلها
تحت أنظار صافيه ابنت عمه التي تتمنى ان ته"جم على جويريه وتطيح بها ضر"با
صقر وهو يقبل يد والده باحترام. صباح الخير يا بوي
يوسف. صباحيه مباركه يا عرسان
أحمد بابتسامه جميله. صباح الخير يا جويريه
جويريه بابتسامه . صباح النور يا استاذ احمد
صقر بحده. هما لسه مجهز ش الفطار ولا ايه
فاتن. الفطار جاهز ياله بينا يا جماعه
روح نزلت وهي خايفه ومتوتره وبتفكر هتعمل ايه
على السفره
فاتن. سبحان الله يا ابيه مراتك زي القمر في ليله تمامه
جويريه. شكرا انتي اللي جميله اوي
فاتن. لا انا ما جيش جانبك حاجه على العموم انا لازم امشي دلوقتي عندي كليه
جويريه. هو انتي في كليه ايه
فاتن. علوم ملاحه وتكنولوجيا فضاء
جويريه. علوم ملاحه يعني ايه
فاتن. يعني
صافيه بمقاطعه. انتي هتشرحلها ولا ايه دي واحده مبتفهمش دي تلقيها ماخدتش ابتدائيه اصلا وجا"هله
جويريه دمعه من عنيها نزلت
صقر بحده وغ"ضب. صافيه احفظي حدودك اللي بتكلمها دي مرات صقر المحمدي فاهمه يعني ايه صقر المحمدي يا بنت عمي وبعدين ما بلاش انتي في موضوع الدراسه دا
صافيه بخوف. مش اصدي انا اصدي
صقر. ميهمنيش اعرف اصدك ولا احب اعرفه التزمي حدودك
ووجه نظره لجويريه اللي بتعيط بصمت
صقر بهدوء. امسحى دموعك يا جوري دموعك أغلى من اي حاجه تانيه ومن أي شخص مالوش لازمه
جويريه مسحت دموعها بكم فستانها بشكل طفولي صقر بصلها وضحك
فاتن. معليش انا اتاخرت لازم امشي بعد اذنكم
يوسف. في حفظ الله يا حبيبه ابوكي
روح قاعده بتفتكر اللي حصل من اسبوع
تاني يوم وصلت الكليه وهي خايفه ومش مركزه في طريقها راحت خبطت فيه
روح قبل ما تشوف مين. اسفه وماشيه
دكتور فهد. ايه دا هو انتي
روح بتوتر. انا انا ايه
فهد بخبث. البنت اللي هربت من المحاضره بتاعتي
روح بتوتر. اص اصل كنت تعبانه شويه عشان كدا مشيت بس بسرعه
فهد بقى يقرب منها بمكر. ولا عشان شوفتيني في المكتبه مع البنت اياها
روح بقوه. اه شوفتك وانت سا"فل وقليل الأدب  ومبتحترمش مكان شغلك والبنت دي سا"فله وانا اوعدك هقدم شكوه لعميد الكليه
فهد بخبث شدها من وسطها وقب"لها بع"نف 
روح زقته وضر"بته بالقلم
روح بغ"ضب. انت سا"فل وحيو"ان اوعدك انك هتدفع تمن اللي عملته غالي
ومشيت من ادامه
فهد واقف حاطط ايده في جيبه وابتسم بخ"بث. اوعدك انا اللي هندمك على القلم دا يا بنت المحمدي
روح خافت تقدم شكوه وبقيت متردده تحكي لاخوها بس قررت انها متحكميش حاجه بعد ما فهد بعد عنها و مبقاش يقربها او بيتجنبها
باك
روح لنفسها. اهو صورك وهو بيبو"سك هتعملي ايه دلوقتي هتحكي لصقر هيقولك ليه محكتيش من الاول وساعتها هيضايق مني ويفتكرني حابه الموضوع وهو دلوقتي بيهددك بالصوره لو اتنشرت هتبقى فضي"حه واسم العيله هيبقى في الو"حل اعمل ايه دلوقتي يا رب لازم اروح اقبله وأنهى معه الموضوع واشوفه عايز ايه
صقر. روح روح انتي كويسه
روح بانتباه. اه الحمد لله كويسه بعد اذنكم هاقوم اروح كليتي
صقر. خالي بالك على نفسك
روح بخوف داخلي. متقلقش يا خويا َع السلامه
أحمد. وانا هقوم اروح المستشفى
عمار بتريقه. والله انا مش عارف انت ازاي دكتور بخلقتك دي زمان المرض بيخافوا من شكلك انا ممكن يجيلي سكته قلبيه بسببك يا مس"خ
صقر قام بهدوء وفجأه ضر"ب عمار بلكميه وقع على الأرض وبقي ينز"ف من بوه
صقر بحده. قلتلك الف مره الرام حدودك بس واضح ان الحسنه مبتنفعش معاك يا ابن عمي
عمار قام وهو بيمسح الد"م بغ"ضب. هدفعك التمن غالي يا صقر
يوسف بحده وبيضر"ب بعصيته في الأرض. والله عاد بقيتوا كبار وتضر"بوا بعض ادامي
صقر باحترام. لازم يتعلم الأدب يابوي
يوسف بحده. عمار اعتذر لاخوك
عمار بكر"ه وهو بيبص لجويريه اللي واقفه وراء صقر. انا اسف يا دكتور احمد بعد اذنكم
وخرج وهو بيتَوعد لصقر
صقر بهدوء مسك ايد جويريه ورجع قعد يكمل فطاره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
أحمد خرج وهو متضايق مش ذنبه ان مشو"ه دي اراده الله لكن لما تيجي من اخوه بتوجع
ركب عربيته وبقي يفكر في كل اهانه وكل مره يقوله كلام س"م وفجأه بيوقف العربيه بعد ما بنت جيت بسرعه ادامه وخبطها
أحمد نزل بخوف عليها. انتي كويسه يا انسه
البنت فقده الوعي بين ايديه شالها ركبها جانبه واخدها معه على المستشفى
دخل بسرعه وهو شايلها وطلع لاوضه بدا يعملها الازم
الممرضه. دا مجرد إغماء بسيط يا دكتور متقلقش مفيش اي مسأله قانونيه على حضرتك
أحمد بص للبنت وكانت جميله جدا. بس لازم لما تفوق اشوف طلبتها ولو عايزه تعويض انا برده اللي خبطها وسبب انها موجوده هنا النهارده انا هروح اشوف العيانين خالي بالك عليها
الممرضه. تحت امرك يا دكتور
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند صقر
صقر بهدوء. انا رايح مزرعه الخيل يا بوي تؤمرني بحاجه
يوسف. حد مراتك معاك يا ولدي وفرخها على الخيل دي برده لسه عروسه مينفعش تسيبها
صافيه بغ"ل لنفسها. ليه يعني بس عنده حق دا لو سابها انا جايز انزل عليها ضر"ب لحد ما طلع روحها
صقر بهدوء. ياله جوري
جويريه قامت ومشيت وراءه ركب عربيته و
بعد شويه
وصل للمزرعه خيل ولا اجمل سبحان الله على الجمال
جويريه نزلت وراءه وهو دخل بهيبه كل اللي في مزرعه بقوا يبصوا لجويريه وجمالها الغريب
صقر بحده واحساس بالغيره. عم محمود عايزك تخلي المزرعه من الكل
عم محمود. تاب استنى انا اجهزلك الخيل
صقر بصي لجويريه اللي بتتفرج بسعاده على كل شي
صقر. لا امشي انت كمان
بعد دقايق
كانت المزرعه خاليه من اي مخلوق ماعدا صقر وجوري
صقر مسك ايديها ومشى بثقه. بتعرفي تركبي خيل
جويريه شدت ايديها بخوف. لا بخاف منهم
صقر رجع بص في عنيها ومسك ايديها. متخافيش وانتي معايا
صقر. في هدوم جواه خاصه بركوب الخيل البسها و متخافيش مفيش غير انا وانتي
جويريه بهدوء. حاضر
دخلت غيرت هدومها وخرجت بعد شويه لابسه بنطلون جينز جملي ضيق  وتوب ابيض بنص كم وبوط جملي كانت جميله جدا جدا رافعه شعرها ديل حصان وماشيه بهدوء
صقر بصلها وفضل يتأمل جمالها ويتفحصها بعنايه
جويريه بهدوء. حلو كدا
صقر شدها من وسطها وبقي قريب جدا منها. حلو اوي
جويريه. انا بخاف من الخيل
صقر. ههه متخافيش وانتي معايا ماشي يا قمر
جويريه بكسوف من نظراته. ماشي
اخدها وراح ناحيه حصان اسود عربي ومسك ايديها وحطها على جبين الحصان وبيحرك ايديها بهدوء على الحصان
صقر. متخافيش منه هو مش بيا"ذي بس اوي تا"ذيه والا هياذ"يكي فاهمه
جويريه بسعاده وطفوله. فاهمه
صقر طلع الحصان وجهزه. هاتي ايدك  ساعدها تطلع على الحصان وهي بقيت ماسكه في قميصه بخوف
صقر. بصي مسكت اللجام لازم تبقى كدا وبقي يعلمها ازاي تمسكه
حط ايده على ضهرها حسيت ان جسمها اشعر
صقر. لازم تفردي ضهرك كويس
جويريه بقيت تعمل زي ما بيقولها
صقر فجأه بعد عنها
جويريه بخوف. والنبي ما تسبني انا بخاف
صقر. حاولي تخليه يتحرك ياله
جويريه بقيت تشد اللجام شويه والحصان بدا يتحرك بعد شويه نسيت كل خوفها وبقيت تمشي بيه وهي مبسوطه
صقر بصلها وبص لابتسامتها الرقيقه
راح ناحيه الحصان وواقفه وركب وراء جوري وبقي يمسك اللجام ويجري بالحصان بسرعه جوري بصت لعيونه الغامقه وركزت مع ملامحه
صقر بضحك. عارف اني مز بس لازم وانتي راكبه خيل تكون مركزه
جويريه بصت ادامه بخجل وعض"ت شفايفها وهو بقى يبصلها ويضحك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند احمد
أحمد. فاقت يا نرجس
الممرضه. اه من شويه
أحمد. تاب تعالي نروحلها
مشيوا الاتنين لاوضتها
أحمد. هي فين
الممرضه. مش عارفه هي كانت هنا يمكن مشيت
أحمد بحزن. معرفتش عنها حاجه او هي مين على الاقل
الممرضه. لا والله يا دكتور هي مشيت على طول
أحمد. تمام روحي انتي يا نرجس
ياترى ايه حكايتها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند روح
وصل للعنوان وكانت شقه بقيت خايفه تكمل ولا ترجع
لكن قررت تتشجع وتدخل وياريتها ما دخلت اللي جاي صعب
ومستمرين مع
جويريه. صقر
فهد. روح
وباقي أبطالنا
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس اضغط على (رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الخامس)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية)
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق