القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جرح الماضي الفصل الرابع 4 بقلم هاجر محمد

رواية جرح الماضي الحلقة الرابعة 4 بقلم هاجر محمد

رواية جرح الماضي الجزء الرابع 4 بقلم هاجر محمد

رواية جرح الماضي البارت الرابع 4 بقلم هاجر محمد 

رواية جرح الماضي الفصل الرابع 4 بقلم هاجر محمد


رواية جرح الماضي الفصل الرابع 4 بقلم هاجر محمد

سارة: ازاي تكلمني كدا اصلاً
مهند بإبتسامة: اهدي بس 
يزن حس ان مهند هيكتر ف الكلام فقال: خلينا نروح
سارة: استني يروح فين ده، اه انت بقي محاميه مش بيعرف يتكلم وانت بتساعدة
يزن: انا بعتذر منك نيابةً عن صحبي 
حور بصت ل يزن بابتسامه وقالت لسارة: خلاص هوا اعتذرلك خلينا نروح من غير مشاكل
سارة: هروح بس لو شفتك تاني مش هيكون في خير
مهند:طب قوليلي هشووفك فين بس الاول
سارة بعصبية: انتت
يزن مسك مهند من ايده ومشيوا
حور: مكنش لازم تطولي الكلام معاه
سارة:  انتي مشوفتيش بيكلمني ازاي واحد مش محترم
حور:بس ف الاخر اعتذرلك
سارة: لا مش هوا اللي اعتذر،هوا شكله ملوش لسان يتكلم هوووف ……
*فمنزل تميم
سعاد دخلت عند تميم وقالت:انت لسة مجهزتش
تميم: شوية وهكون جاهز
سعاد: تمام علشان ميرا تحت والمأذون وصل
تميم: تمام 
*فمنزل عم سارة
دخلت حور وسارة للبيت وكان مترتب لان عم سارة مسافر من حوالي شهر مش كتير
حور:انتي متاكدة انهم مش هيرجعوا دلوقتي
سارة :اه متاكدة يستي وبعدين مفيش مشكلة لو هما هنا عمي طيب اوي مش شرير زي الافلام
ضحكت حور ودخلت
سارة فعقلها مشوفتش حور بتضحك من زمان صعبانه عليا اوي عايزاها ترجع زي الاول
حور: طب هدخل اخد شاور وانام لان تعبانه
سارة:تمام 
*فالفندق
يزن: انتي شكلك ناوي تعملي مشاكل هنا كتير ليه كلمتها كدا
مهند حط ايده ورا راسة وابتسم وقال: عجبتني بقي اعمل اي
يزن: انت كل يوم بتعجبك واحدة مش هتبطل بقي الي فيك ده
مهند قعد ع السرير وفرد ضهرة وقال: بس المرادي حاجة تانية صدقني
يزن:تمام،انت عارف لو بوظتلي اللي جاي علشانة هعمل منك فته
ضحك مهند وقاال: اهدا ي صحبي...
*فمنزل تميم
المأذون: بارك الله لكما وجمع بينكما 
سعاد قامت بفرحه وحضنت ميرا وقالت: مبروك
ميرا ابتسمت وبصت لتميم اللي مش فعالمهم وقالت:شكرا
تميم قام وسابهم ومشي ....
*تاني يوم فمنزل عم سارة
حور: سارة يلا فيقي انا عايزة امشي
سارة بنوم:عايزة ايه
حور:طب فيقي علشان انا رايحة عند الدكتورة وانتي هتروحي تجيبي شوية حاجات مهمة
سارة: تمام اكتبيها فورقة وانا هروح اجيبها بس سيبيني
حور:حاضر هروح
*فالفندق
يزن:انا هنزل علشان عندي شغل مهم ويريت ارجع ملقيش مشاكل
مهند: حاضر انا طبعا مش بتاع مشاكل انا محترم
يزن: واضح
*فالمستشفي 
الدور وصل عند حور ودخلت عند الدكتورة
الدكتورة بابتسامة: اتفضلي
حور ابتسمت وقعدت 
الدكتورة: فين جوزك ولا جاية لوحدك
حور بحزن بان عليها بصراحه يعني هوا فشغل النهاردة ومعرفش يجي
الدكتورة: اه تمام، طب تعالي اطلعي هنا 
حور:طلعت وقعدت علشان تكشف
الدكتورة بابتسامة:بصي هنا الطفل عبارة عن نقطة دم حالياً كمان كام شهر هنبدا نشوفه كويس ونحدد لو بنت او ولد
حور بصت للشاشة ونزلت دمعه منها وابتسمت ....
*سارة راحت تجيب الطلبات اللي قالت حور عليها
خلصت وراحت محل هدايا تجيب ل حور هدية علشان تفرحها
كانت واقفة ف جهة وفنفس الجهة التانية كان واقف مهند
بصت حور لقت دبدوب كان صغير وبينور طلبت انها تاخدة
مهند بص لقي نفس الدبدوب وعجبة وطلبه
سارة راحت علشان تاخد الهدية قالت للشاب اللي طلبته منه وقالت: فين الدبدوب اللي اختارته
الشاب: بصراحة في واحد اشتراه دلوقتي ومكنش فيه غيرة
سارة بضيق: ازاي ياخده وانا طلبته الاول
الشاب: احنا اسفين بس مكناش نعرف ان ده اخر واحد بصي هوا ده الشاب روحي خوديه منه
سارة بصت ل مهند ومشفتش وشه وراحت لعندة وقالت:  لو سمحت
مهند بصلها وابتسم لما شافها وقال:الليله طماطم
سارة:انتتت
مهند: شوفتي بقي للاسف
سارة اخدت الدبدوب منه وقالت: ده بتاعي فاهم وانا طلبته الاول
مهند اخده منها وقال: انا دفعت فلوسه يبقي بتاعي
سارة بصوت عالي اخدته تاني وقالت: بس انا طلبته الاول
مهند اخده منها وقال بصوت عالي  : بس انا اللي دفعت فلوسه الاول يبقي بتاعي
الامن: لو سمحتوا بلاش الصور العالي هنا ده مكان محترم ومينفعش كدا يريت تطلعوا برا
سارة بعصبية: وانت مالك بتدخل ليه مشي من هنا
الامن: مينفعش كدا هنضطر نعمل شي تاني
سارة: وريني هتعملوا اي
مهند: بص دي جاية تغتاليني خودوها من هنا
سارة:انت ازاي تتكلم معايا كدا اصلا هعرفك مين انا و…………
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس اضغط علي (رواية جرح الماضي الفصل الخامس)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية جرح الماضي)
reaction:

تعليقات