القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مرار العشق الفصل الرابع 4 بقلم سولييه نصار

 رواية مرار العشق الحلقة الرابعة 4 بقلم سولييه نصار

رواية مرار العشق الجزء الرابع 4 بقلم سولييه نصار

رواية مرار العشق البارت الرابع 4 بقلم سولييه نصار

رواية مرار العشق الفصل الرابع 4 بقلم سولييه نصار

رواية مرار العشق الفصل الرابع 4 بقلم سولييه نصار


-عايزة تسبينا وتمشي يا بسمة ...عايزة تبعدي ...هان عليكي ابوكي امك ...
-زي ما انا هونت عليكم 
-يا بنتي 
قاطعته بسمة وقالت بحزم:
-بابا لو سمحت أنا اخدت قراري ومفروض تحترموه 
-انتي بتهربي
دمعت بسمة وقالت بنبرة مكس*ورة:
-لا مش بهرب بس لو فضلت هنا هكر*هكم ...هحس انكم ظل*متوني ...لازم ابعد وانسي وده الحل الوحيد ...مقدرش اقعد وارسم ابتسامة سخيفة مزيفة وانا بشوف اختي اللي كانت أهم حد عندي بتتجوز خطيبي السابق والإنسان الوحيد اللي دخل قلبي ...صعب يا بابا ...انت هتجوز اياد وندي عشان خايف علي ندي ...يبقا خاف عليا أنا كمان وسيبني امشي من هنا ...سيبني اداوي جر*حي لوحدي ...وهرجع اقوي اوعدك ...
قرب الأب وحضنها ...عينيه كانت مليانة دموع وقال بذنب :
-حقك عليا يا بنتي ... حقك عليا ...سافري بس انتي هتوحشيني اووي ..
ابتسمت بسمة بدموع وقالت:
-هرجع اقوي يا بابا متقلقش ...هتخطي اللي حصل ثق فيا ...
-انا واثق فيكي يا حبيبتي ...واثق جدا ...
بعدت بسمة ومسحت دموعه  وقالت:
-السفر بعد بكرة لازم اجهز من دلوقتي 
هو ابوها رأسه...عارف انها مش عايزة تكون هنا لما اياد  يجي يتقدم بس مرضاش يعلق....
راحت بسمة تجهز نفسها ....
.....
في البيت أنا كنت بعد الأيام عشان اروح اتقدم لندي ...كنت سعيد بس حسيت أن سعادتي ناقصة ...كل لما بفتكر ملامح بسمة الباردة والطريقة اللي كلمتني بيها بتضايق ....كان نفسي تتفهم أن الحب مش بإيدينا ...وهي شكلها عمرها ما حبتني ....معرفش ليه لما وصلت للنتيجة دي اتضايقت ...معقول نرجسيتي توصلني أن اتمني أن اخت البنت اللي بحبها تفضل تحبني وتتع*ذب...أنا عمري ما كنت اناني كده....حاول اطرد الأفكار دي من دماغي بس للاسف كانت بتترسخ فيا اكتر ...
......
جه يوم السفر وبسمة لسه هتطلع من الأوضة عشان تمشي وقفت قدامها ندي ...كانت بتبكي وبتقول:
-برضه مصممة متودعنيش ...
بصتلها بسمة ببرود وكانت هتمشي ...مسكت ندي ايدها وقالت :
- بسمة احنا اخوات 
-كويس انك لسه فاكرة 
قالتها بسمة ببرود وبعدين زقت ايديها ومشيت ...
سافرت بسمة وقررت تلاقي نفسها قررت تتخطي اللي حصل وترجع اقوي مش كل البعد هروب بس هي متأكدة لو قعدت حالتها هتسوء هي بعدت عشان ترجع اقوي وتوريهم أن مش اتنين زيهم يقدروا يكس*روها !
......
مرت الايام بسرعة لحد ما جه اليوم اللي هتقدم فيه .....ولصد*متي مكنتش متحمس اووي معرفش ليه .. أنا اهو اخدت اللي عايزة اللي بحبها هتبقي ملكي خلاص ...بس حاجة في قلبي بتقولي أن فيه حاجة ناقصة  ...وعقلي كان خايف يعترف بالحقيقة ...
....
رحت عشان اتقدم ...كانت ندي قدامي بس رغم كده كانت عينيا بتدور علي شخص معين ...شخص شغل تفكيري الفترة اللي فاتت ...كنت عايزة اعرف هي فين بس خوفت اسأل لحد ما قال بابا:
-لو حابب يا ابو بسمة أن كتب الكتاب يبقي في بيتي عشان بسمة ف...
قاطعه ابو بسمة وقال:
-لا متقلقش بسمة سافرت لندن ...كتب الكتاب هيكون هنا ...
وقفت وانا متضايق وقولت لندي:
-بسمة سافرت ...ليه مقولتليش حاجة زي كده ...
اتصدمت ندي فقال ابوها :
-وانت مهتم ليه ببسمة حابب  اعرف ؟!!
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس اضغط علي (رواية مرار العشق الفصل الخامس)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية مرار العشق)
reaction:

تعليقات