القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خطيئة العشق الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

 رواية خطيئة العشق الحلقة الثالثة 3 بقلم سولييه نصار

رواية خطيئة العشق الجزء الثالث 3 بقلم سولييه نصار

رواية خطيئة العشق البارت الثالث 3 بقلم سولييه نصار

رواية خطيئة العشق الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

رواية خطيئة العشق الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

-حاسبي يا روفيدة ...بتعملي ايه يا مج*نونة 
مسكني أسامة بالعافية قبل ما انط في النيل   وقال:
-عايزة تنت*حري...تم*وتي علي معص*ية انتي مجنو*نة ....
بقيت وانا بقعد علي الارض وببكي بح*رقة وبقول:
-كان الناس اتخلت عني يا اسامة ...أنا في نظر الكل خاط*ية وحق*يرة ....أنا ذات نفسي صدقت اني واحدة رخي*صة ...مش عارفة اعمل ايه ...أنا بقول انتح*ر واخلص ...ارتاح واريح اهلي دوول ...ابويا بين الحيا والمو*ت ...وامي كرهت*ني وجوزي طلقن*ي وطرد*ني ...قولي اعيش ليه يا اسامة. ...عشان مين انا خلاص انته*يت ....
وبعدين حطيت ايدي علي وشي وبدأت اب*كي جامد ...قلبي كان مكس*ور من كل اللي حصل ...حياتي الوردية الجميلة فجأة بقت سواد وجح*يم 
قعد أسامة جمبي وهو بيقول :
-انا معاكي يا روفيدة ...أنا مش هسيبك متقلقيش...مش هخلي اي حد فيهم يأذ*يكي ...أنا واثق فيكي ...عارف انك بريئة وهعمل المستحيل عشان نثبت ده ماشي ...
بصيت لأسامة وانا ببكي ...كلامه حسسني بالامان ...اول مرة حد يثق فيا بالشكل ده ...اسامة كان بيمد ليا المساعدة ...وانا هحار*ب عشان اثبت اني بريئة ...كلام أسامة حفزني فقولت:
-اسامة أنا عايزة اثبت براءتي ليهم ...عايز اثبت اني مش خاطي*ة ولا رخيص*ة اعمل ايه ...
ابتسم أسامة بحنان وقال :
-تيجي النهاردة ترتاحي  وبكرة نروح لدكتور ونعمل تحليل مرة وتأمين وتلاتة ...مش ههدي الا لما نثبت براءتك..
ابتسمت بحزن وانا بقوم معاه ...وداني بيته اللي عايش فيه لوحده واتطمن عليا بعدين مشي عشان اخد راحتي ...نمت علي السرير وانا تعبانة وكنت بتمني أن اللي حصل ده كله يكون حلم 
....
-انت جاي في ليلة دخلتك تقول كده 
قالتها رحمة وهي بتمثل أنها حزينة ...
حط نزار وشه في الأرض وقال:
-انا اسف ...اسف كنت معمي بحب واحدة متستاهلش ...رحمة أنا بجد عايزة ابدا معاكي من جديد 
-اديني فرصة افكر يا نزار 
. .........
تاني يوم ....
جه أسامة ليا ...كنت صحيت وجهزت نفسي وانا خائفة ...كنت حابة اثبت براءتي بأي شكل ...دعيت ربنا انه يقف معايا ...قعد اسامة معايا. قال:
-بصي يا روفيدة لازم تهدي شوية ومتتوتريش ...هنروح لدكتورة مضمونة هتكشف عليكي كشف كلي ...مش عايزك لا تخافي ولا تتوتري انا حاسس ان براءتك هتظهر النهاردة 
بصيت لأسامة بإمتنان ودموعي بتنزل ...قد ايه هو شخص محترم وطيب وبيحبني وبيخاف عليا ...هو  كان عايز يتجوزني بس انا رفض*ته عشان خاطر نزار ...ولما رفض*ته مفكرش يضغط عليا بالعكس بعد وهو اللي اقنع بابا وخلاه يوافق علي نزار وسبحان الله اهو هو كمان الوحيد اللي وقف معايا ...
......
كنت في العيادة بتاعة الدكتورة وانا مرعوبة .. عقلي حاطط سيناريوهات كتير للي هتقوله ...رغم اني واثقة اني بريئة بس خايفة ...خايفة اوووي ...الدكتورة قربت مني وابتسمت ...طمنتني خالص وبدأت تكشف عليا ...
اخيرا خلصت وقومت قعدت جمب أسامة...كنت مستنياها تتكلم بصتلي وقالت:
-يا بنتي انتي لسه عذراء متلمستيش وكمان لا حامل ولا حاجة مين الغ*بي اللي قالك كده؟!!!
-ايه ؟
قولتها بصدمة فقالت:
-يا بنتي بقولك انتي مش حامل وكمان لسه بنت !!!
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع اضغط علي (رواية خطيئة العشق الفصل الرابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية خطيئة العشق)
reaction:

تعليقات