القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حور عيني الفصل الثالث 3 بقلم رحمة أيمن

 رواية حور عيني الحلقة الثالثة 3 بقلم رحمة أيمن

رواية حور عيني الجزء الثالث 3 بقلم رحمة أيمن

رواية حور عيني البارت الثالث 3 بقلم رحمة أيمن

رواية حور عيني الفصل الثالث 3 بقلم رحمة أيمن

رواية حور عيني الفصل الثالث 3 بقلم رحمة أيمن


ترن ترن ترن 
لمست وشي بتعب وانا بقول هي ناقصه دلوقتي بكل التعب ده وانا بفتح لقيت اخر شخص اتوقعه....
مرفت: ست حور الي اتجوزت ونسيتنا،  معقول ضر"بي مش وحشك 
=... 
مرفت بضحكه بارده:  اي مش هدخليني يا عروسه 
قلبي توتر اكتر لما قالت كده وانا معرفش اعمل اي؟ هدخلها ازاي من غير ما اقله؟ 
="بتوتر" بس هو مش هنا ومقليش ادخل حد
مرفت:  ههه انتي لحقتي تشمي نفسك علينا بعد اول يوم 
= والله ما كده هو... 
مرفت:  اوعي من وشي 
=.... 
زقتني علي جمب ودخلت بهمج"يه،  بس اطمنت اني لوحدي ومش هيعرف انها جدت ويزعقلي لاني مش حمل ده كمان 
بعدها بصتلي بستهزاء وهي بتضحك وبتخرج كلمها السم كالمعتاد 
مرفت بغل:  كنت عرفه انه وخدك كخدامه وانه مستحيل ينزل مستوي لدرجه دي ويسيب بنتي اسراء عشان وحده زيك 
=...... 
مرفت بتربيع يدها ونظر للمكان:  بس انا مبسوطه اسراء لما تيجي هنا هتعيش في قصر ومكانه تليق بيها،  اي بتبصيلي كده لي؟  اذا كنتي فكره انك هطولي هنا تبقي غلطانه 
رديت عليها وانا الكلام مش قادر يخرج من حر"قت دمي وديقي وقتها من كلامها وتقللها ليا 
= ممكن تخرجي عشان قرب يوصل 
مرفت بجلوس ووضع رجلها فوق بعضها بكِبر:  اعمليلي كوبايه شاي،  لسه في اماكن هنا عايز اتفرح عليها بمزاج 
="اللهم ما طولك يا روح "
بعد المغرب... 
مرفت:  هتشوفيني كتير في المستقبل، صدقيني مش هسيبك في حالك ابدا وهخد منك كل حاجه تفرحك وحر"قك قلبك عليها 
عيني دمعت وفاض بيا وقتها وانا برد عليها بكل كسر"ت نفس 
= لي كل ده هو انا عملت اي فيكي عشان تكرهيني كده 
مرفت: جيتي علي حاجه بتحبها بنتي وانا احر"ق الدنيا عشانها وبكره الايام تثبتلك ده ولما ترجعي البيت هقلبهالك تاني وحولها لج"حيم
="ابتسمت بوجع وانا بقول" متقلقيش في الحالتين نفس الج"حيم 
مرفت:  م هو ده الي مبرد ناري ومفرحني، ومأكدلي انه في فرصه لبنتي حتي لو مش دلوقتي ف هيكون بعدين،  سلام يا عروسه.
مشيت قبل ما هو يجي فحمدت ربنا عشان متحصلش مشاكل وقعدت وانا فكر في كلمها وانا بقول هو انا استاهل منها كل ده؟ 
طبيعتي اني بتاثر باقل كلمه من اقل حد واذا حصل مشكله او خنا"قه او قلبي يو"جعني ممكن اقعد سرحانه واعصابي متوتره طول اليوم بس جمعت شتات نفسي وقمت لاني ورايه كوم شغل قد كده وهم م يتلم ولازم اخلص كل المطلوب مني 
في المساء... 
رجع وانا بقعد لاول مره من الصبح وبقول هيييح كبيره اوي فضطريت اقف تاني عشان مينفعش اقعد وهو موجود وحسبي الله ونعمه الوكيل. 
= وصلت 
_ امم 
= لسه مخلصه تن.... 
_ تمام 
غبيه!  انا غبيه بتكلم معاه لي معقول هيسمعني ويقولي شكرا مثلا بعد كل الارهاق ده اكيد لاء 
بعد فتره... 
وانا بقرأ الملزمه وبعرف اي موصفات العشاء وكده لقيته صوته رج المكان كلو وهو بنادي عليا فرميت الملزمه وجريت علي تحت وانا مر"عوبه. 
= في اي! 
_ تعالي 
= نعم 
وقفت قصاده فشدني جامد من رقبتي وغرس صوبعه جامد فيها فمكنتش اعرف اصوت من الآلم الي حسته وقتها ول اخاف من نظرته العصبيه الي قادره تمحيني من علي وش الارض. 
_ اي الي جاب مرفت عادل هنا ودخليها من غير اذن مني ازاي؟ 
="بخوف" والله هي جدت وحاولت امنعها بس معرفتش،  انا اسفه
"تنزل عينيها بخوف من ضر" بها فيشدها اليه اكثر فتغمض عينيها اكثر ودموع في عينيها فيغضب من خوفها" 
_ "بديق"  انتي.... 
ترن ترن ترن 
_ اطلعي فوق لينا كلام تاني سوي ومتنزليش ابدا مفهوم
حركت راسي فسبني وطلعت وانا بجري واترميت علي السرير وانا بحضن مخدتي وبطمن نفسي 
انا مليش زنب في كل ده 
انتو بتعملو معايا كده لي! 
وقتها مقدرتش اقاوم اكتر وتركمات زادت جويا فحبست نفسي بالمخده وانا بعيط بشهقه وصوت لتاني مره بعد موت بابا.
عدا وقت ولما اهديت سمعت صوت تحت،  ضحك وهزار ولعب وعرفت انهم صحابه بيسهرو معاه كل ليله وطبعا هما يبهدلو وانا اروق؟ 
وغير ده كلو لازم اقوم عشان العشاء وهو لازم يتعشي 
هو ده اول يوم بجد لسه؟ طيب هو لي حرام الانتحار طيب؟. 
بعد اسبوع.. 
عدا اسبوع بنفس الدوامه وتعب وانا بعمل الفطار والعشاء وانظف المكان عشان بكره هيتبهدل تاني عادي جدا 
لكن يومها معرفش حصل اي ومجاش هو وصحابه الليله دي 
فنمت علي السرير وانا بقول اااه يا جسمي يني وبغمص عيني بتعب وبحط دراعي علي وشي ببتسامه صغيره وانا بقول مش هنظف وهرتاح بكره واخيرا! 
احساس صعب اوي انك تشتغل اسبوع كامل لا يقل عن 14 ساعه من غير راحه كافيه 
وقتها دمعت وكان وقتها عشان صعبت عليا نفسي حقيقي 
مكنتش عايزه غير شخص حنين عليا،  واحد بس انا والله ما معترضه علي قضائك يا رب بس انا تعبت اوي. 
"يُفتح باب الغرفه بقوه" 
= "بفزع ونهوض بسرعه" مين؟  في اي! 
_ حوريتي الجميله لسه صحيه؟ 
= جميله؟ مالك في اي 
_ شكلك حلو اوي انهارده وعينك الي زي سهم دي ول شعرك الناعم اللي رحته بتفقدلي تركيزي وبته"يجني عليكي 
= انت مش طبيعي انهرده!،  انت شارب صح؟ 
_ مكنتش عايز اعترفلك بده بس انا مش قادر اقاوم جمالك اكتر من كده
كلمته جمدتني مكاني واتاكدت انه شارب حاجات مش حاجه وحده ووقتها بصيت لي وانا بعيط وبترجى يطلع من هنا،  انا مش حمل ده كمان. 
= عشان خاطري اطلع بره،  هعملك اي حاجه بس امشي دلوقتي،  لما تفوق نبقي نتكلم لازم تفوق دلوقتي! 
_ مش قادر صدقيني 
= "بإنهيار"  بالله عليك ما تعمل فيا كده! 
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع اضغط علي (رواية حور عيني الفصل الرابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية حور عيني)
reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق