رواية عشق الجاسر الفصل الثالث 3 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الحلقة الثالثة 3 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الجزء الثالث 3 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر البارت الثالث 3 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل الثالث 3 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل الثالث 3 بقلم رقية عبدالرحمن


في المساء
جاسر قاعد في الجنينه وعشق بتروق جنبوا 
جاسر:عشق عاوزك 
عشق:نعم
جاسر: قهوه لو سمحت
عشق:حاضر 
وعملت قهوه وراحت تقدمها لجاسر ومن توترها من نظاراته ليها القهوه وقعت علي ايديها
عشق:اههه ثم تكمل بدموع وجع من ايديها :اسفه اوي 
جاسر متوتر عاوز يساعدها ومش عارف ومحتار 
جاسر بقلق :طيب تعالي معايا حطي ايدك تحت المايه 
حطت أيدها بتوجعها جامد 
جاسر في نفسه:اعمل ايه دلوقتي يا ربي الكل نايم  وانا مينفعش المسها 
عشق : محصلش حاجه يا جاسر بيه   
جاسر:ازاي بس وانتي ايديكي بقت حمره 
تعالي معايا فوق 
وراحت معاه الاوضه بتاعتوا وانبهرت من جمالها كل حاجه فيها اسود في ابيض 
جاب جاسر شنطه الإسعافات الأولية
ومش عارف يعمل بيها ايه 
عشق لاحظت التوتر اللي هو فيه 
عشق:شكرا جدا يا جاسر بيه انا هعمل انا 
وربطت شاش علي ايديها 
عشق:انا بجد اسفه اوي من اول يوم ليا وكان كدا مش عارفه الايام الباقيه هعمل ايه وانا اليوم دا مش هنساه ابدا لأن حضرتك ساعتني 
جاسر:ماشي يا عشق روحي نامي انتي 
انصرفت عشق دخلت الاوضه الخاصه بيه وقعدت تفكر فيه أد ايه هو موز وطيب واعلنت أنها معجبه بيه ثم نامت من التفكير 
......................
في اوضه آدم 
ساره:آدم محتاجه اتكلم معاك شويه 
آدم:عاوز انام 
ساره:لو سمحت عاوزه اتكلم معاك يا آدم 
آدم: عاوزه ايه في اليوم اللي مش معدي دا 
ساره:هنفضل كدا لحد امتا يا آدم 
آدم:ازاي يعني مش فاهم
ساره بزعيق:العيشه بتاعتنا دي مش عيشه كل يوم نتخانق وانت مش طايق مني كلمه ومش بخرج ولا اي زفت اعمل اييييي طلقني وارتاح يا شيخ زهقت 
آدم كان رايح يمد ايدوا عليها بس هي مسكتها وبدموع قالت:وزهقت كمان بالطريقه اللي بتعاملني بيها الواحد اللي يمد ايدوا علي واحده يبقا مش راجل ،وانا مش فاهمه انت مش بتحبني مقعدني معاااك ليه ليييييه 
آدم:اقولك بقا انتي أسماً بس مراتي انا لو أطول انام في اوضه تانيه هنام علشان مش طايق ابص في وشك ولو على الطلاق ف أنا مش هطلق مفهوووم ويلا اتخمدي 
ساره:انا مش حيوانه علشان تعاملني بالطريقة دي  
آدم:افهميها زي ما تفهميها انا مش فايق ليكي عاوز انام 
ساره:دا اللي انت فالح فيه كل يوم نفس الحكايه
وقعدت تعيط جنب الدولاب واخر ما زهقت نامت مكانها ..
آدم صحا من شويه ملقهاش جنبوا قلق جدا بص عليها لاقها جنب الدولاب شالها ونيمها علي السرير 
آدم:لو تعرفي انا اد ايه مش بحب اعملك كدا بس جدي السبب في كدا وفي الجوازه دي 
ونام من التعب
................................
صباح يوم جديد تستيقظ عشق بنشاط تلبس ملابس العمل ثم تصعد إلى غرفه جاسر 
فتحت الباب بهدوء وكان لسه نايم 
بس نايم من غير قميص  وهي هتموت وتمشي من الإحراج ازاي نايم كدااااا ازاااي وهو عارف انها هتطلع علشان تجهز ليه الحمام 
بعد تفكير وهي واقفه متنحه 
دخلت الحمام وبعد ما خلصت راحت الخزانه اللي فيها الهدوم واعجبت جداً بيهم وبالاوضه دي الاوضه قد الشقه بتاعتهم  ،،
"معلش يا جماعه عشق لكلاكهه شويتين"
جهزت بدله سوده شيك وحطتها علي السرير وجات تبص علي جاسر لاقت انو بيبص ليها 
عشق بسرعه:عععععع والله ما قصدي ابص عليك انا اسفه بس بس كنت بشوف صحيت ولا لا و..
جاسر:اههههدي عادي يا بنتي ايدك عامله ايه دلوقتي
عشق: الحمد لله 
جاسر:خلي بالك المره الجايه بقا 
عشق: انشاء الله يا جاسر بيه الأكل جاهز تحت علي السفره 
جاسر:تمام هاخد شاور وهنزل 
انصرفت عشق مسرعه وهي في قمت الإحراج كان وشها  زي الطماطم من الخجل
جاسر ضحك علي خجلها بشده وبيقول:اومال مايا مش بتعمل زيها ليه ولا هي مش بنت 😂😂
عشق في المطبخ تردد:يارب خدني يارب خدني
صفاء:مالك يا بت وشك احمر ليه وبتقولي يارب خدني 
عشق:اصل اصل عععععع مافيش يا خالتي 
صفاء:😂غريبه 
نزل جاسر بوسمته المعتاده وكانوا قاعدين كل افراد العيله 
الشرقاوي: الحمد لله العيله متجمعه النهارده اخيرااااا
سيف:اكيد علشان انا موجود بس 
نجلاء:بس دك نيله
سيف:ليه بس يا ست الكل
أحمد:كل وانت ساكت يا سيف مره 
سيف:تعرف عني كداااا 
الشرقاوي:احممممممم
سيف بسرعه:انا بقول اطفح وانا ساكت احسن
الكل:😂😂😂
الشرقاوي:انا هروح الشركه مع جاسر اشوف الاخبار هناك 
جاسر:كل حاجه تمام خليك انت 
الشرقاوي:لا عاوز اشوفها مدخلتهاش من شهرين 
جاسر:خلاص يا جدي علي راحتك 
وخرجوا ركبوا عربيه جاسر وانطلقوا اللي الشركه 
في العربيه 
الشرقاوي:انا ساكت يا جاسر بمزاجي 
جاسر:علي ايه 
الشرقاوي:علي أنك عندك ٣٠سنه ولسه متجوزتش وعشق بتاعتك دي مش هتلاقيها وانت اي بنت تتمناك 
جاسر:يا جدي انا مش متجوز غير عشق وانا متأكد انها في البلد مش برا وانشاء الله هلاقيها
الشرقاوي:وانت هتلاقيها ازاي يا فالح 
جاسر:مش عارف بس انا ممكن أنشر صورتها وهي صغيره وهي اكيد هتشوفها  واعرف اوصل ليها 
الشرقاوي:انا مش عاوز لعب عيال يا جاسر انا ساكت بمزاجي وسايبك براحتك بس لما يفيض بيا مش هسكت ليك وتبقا قابلني لو لقيت عشق بتاعتك دي 
جاسر: انشاء الله هلاقيها
ووصلوا عند الشركه وكانت....
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع اضغط على (رواية عشق الجاسر الفصل الرابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الجاسر)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-