القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مرار العشق الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

 رواية مرار العشق الحلقة الثانية 2 بقلم سولييه نصار

رواية مرار العشق الجزء الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية مرار العشق البارت الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية مرار العشق الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية مرار العشق الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

بسمة استني 
قولتها وانا بجري وراها 
مسكت ايديها أخيرا ...بصتلي وهي بتعيط ...بصيت في الارض وقولت:
-انا آسف 
-اختي ...اختي ليه عملت كده ...
بصت لاختها وهي بتصرخ فيها :
-وانتي ...انتي تعملي فيا كده يا ندي ...تعملي في اختك كده بتخو*نيني 
دافعت عن ندي  وقولت:
-احنا مش خاي*نين يا بسمة ...حاولنا نبعد كتير بس مقدرناش ...عشان كده انفصلت عنك 
زقتني وهي بتهز راسها وتعيط:
-لا انتوا خاين*ين ...انتوا الاتنين كسر*توا قلبي وانا عمري ما هسامحكم ...أنا بكره*كم بكره*كم اووي ...حسبي الله فيكم 
اتوترت وانا بشوف حرق*تها وك*سرة قلبها ...مكنتش عايز الموضوع ينتهي بالشكل ده ...بصتلي بنظرة عمري ما هنساها أنا وندي ولسه هتطلع لقيت ابوها في وشنا ...كملت...
......
كنت قاعد في بيتهم زي التلميذ المعاقب ...متوتر وخايف ....بسمة كانت بتبكي وندي متوترة وبتبصلي  بخوف ...مكنتش عارف مصيري أنا وندي ايه ...هما عايزين ايه ...عايزيني اتجوز واحدة وانا بحب اختها عايزيني اد*مر حياتي وحياة ندي وبسمة ...بسمة هتنساني بس أنا بحب ندي صعب انساها ...حاولت والله حاولت عشان مكس*رش قلب بسمة بس فشلت .... 
-عايزة أعرف انت ارتبطت بندي امتي 
زعق باباهم فيا .
بصتله وانا بقول بصدق:
-والله عمري ما خن*ت بسمة ...أنا وندي كنا بنحاول ننفي مشاعرنا دي ...صدقني  حاولنا ننكر  علي قد ما نقدر بس فشلنا ...عشان كده سبت بسمة وانا يا عمي بطلب منك دلوقتي أيد ندي 
-وانا معنديش بنات للجواز
-يعني ايه 
قولتها وانا متوتر وببص لندي ...كنت خايف ومرعوب 
بصلي بغضب وقال:
-يعني طلبك مرفوض يا استاذ ...انت دخلت بيتي وكسر*ت قلب بنتي الاولي ....عملت ش*رخ بين الاختين 
-انا 
-اخرس خالص متتكلمش ...مستحيل اجوزك ندي . .أنا مش هح*رق قلب بسمة بالطريقة دي 
-بس عادي تح*رق قلبي صح 
قالتها ندي وهي بتبكي 
-اخرسي انتي خالص ..وعقابك علي خيان*تك لاختك ده بعدين ...
-يا بابا هو حبني أنا محبش بسمة والحب مش بإيدينا!!!
-بس كان بإيدك تبعدي ومتتعلقيش بيه. ..بإيدك ترفضي ومتح*رقيش قلب اختك ...
سكتت ندي وبدأت تعيط تاني . .
بصلي هو وقال:
-ودلوقتي اطلع برة لو سمحت !!!
 .....
مرت الايام وابو ندي حبسها في البيت ...شال منها الموبايل ومنعها من الشغل ...كنت هتجنن عشان اشوفها. ...دخلت اهلي في الموضوع بالعافية وكلموه عشان اتجوز ندي بس رفض ...كنت هتجنن منه ...عشان يحمي بنته الكبيرة ...يد*مر الصغيرة وي*دمر حياتي.  .كر*هته ساعتها وكر*هت بسمة لان بسببها كل ده حصل ...بسببها منعوني عن ندي ...
الايام كانت بتمر ببطء ...بس بعدها جه الخبر اللي غير حياتي ...من قريبة ندي عرفت ان ندي جالها عريس وابوها وافق ...اهلي منعوني بالعافية اني اتهور واروح هناك ...بس أنا صممت وروحت
.......
-بس أنا مش موافقة يا بابا أنا بحب اياد 
-علي جثت*ي تتجوزيه 
قالها ابوها بغضب 
صرخت ندي في بسمة وقالت:
-شوفتي كل ده بسببك انتي. .بيدمر*وا حياتي عشان الكونتسة بسمة متزعلش. ..أنا مش هتجوزه ..اهون  ليا الموت علي اني اتجوز واحد غير اياد ...
بعدين جريت علي المطبخ وبسرعة مسكت سكينة كبيرة ...
صرخت امها وبصلها ابوها بقلق وقال:
-بطلي جنان وسيبي اللي في ايدك دي 
لكن ندي بغضب جر*حت ايدها جامد 
صرخت بسمة وامها وابوها جري علي ندي اللي اغمي عليها ...
قلبي انقبض لما سمعت الصرخة وخبطت جامد علي الباب ...اخوها الصغير فتحلي ...دخلت ولقيت ندي سايحة في دم*ها...
.....
وديناها بسرعة علي المستشفي والحمدلله الدكتور قال ان الج*/رح سطحي بس فقدت د*م كتير عشان كده ادوها د*م .. 
........
كنا قاعدين كلنا برة مستنين لما أبو ندي قرب مني وقال:
-انا مش عايز اخ*سر ندي عشان كده يا اياد انا موافق  أنك تتجوزها!!
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط علي (رواية مرار العشق الفصل الثالث)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية مرار العشق)
reaction:

تعليقات