القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خطيئة العشق الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

 رواية خطيئة العشق الحلقة الثانية 2 بقلم سولييه نصار

رواية خطيئة العشق الجزء الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية خطيئة العشق البارت الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية خطيئة العشق الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية خطيئة العشق الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

-يا بابا انت واخدني فين رد عليا ...
قولتها وانا ببكي لما  ابويا مسكني من أيدي ودخلني عربيته بالعافية ....ماشي وهو ساكت بالعربية وانا ببكي وبحاول أكلمه وابرر ...بس هو كأنه مش سامعني من الاساس...عينيه علي الطريق ...لقيت نفسي في مكان غريب ولما ركزت شوية لقيتها التر*ب .....
صرخت بخوف ...مسكني ابويا بعن*ف من شعري وخرجني من العربية وقال:
-انت حلك انك تتدف*ني عشان نخلص من الفضيحة دي ....
.......
في بيت نزار كان قاعد هو وماسك ايد أمه وعيونه مدمعة وقال:
-اسف يا امي سامحيني ...انتي قولتيلي قبل كده أنها رخ*يصة ومتستاهلنيش بس انا عندت معاكي  ...كنت فاكر  أنها بتحبني زي ما بحبها بس طلعت كد*ابة ورخ*يصة ...ابوس ايديكي سامحيني يا امي 
وبعدين حضنها وهو بيبكي ...ابتسمت مروة بخبث وهي بتطبطب علي ابنها وقالت وهي بتمثل أنها زعلانة :
-متعيطش يا حبيبي ...واحدة زي دي متستاهلش دموعك وبعدين الحمدلله أننا عرفناها علي حقيقتها قبل ما تتدبس اكتر ...بكرة هجوزك ست ستها وهنروح بعيد ليه ...رحمة  بنت خالك يا نزار ادب واخلاق واحترام ...والبت بتحبك رغم انك دايما مطنشها وكا*سر قلبها ...
بعد نزار وقال بضيق:
-بس يا ماما أنا مبحبش رحمة 
-بس حبيت رفيدة واهو اللي اخدناه من الحب يا عبيط خد اللي يحبك مش العكس ... ورحمة ادب واخلاق وضامنينها ...مش واحدة طلعت حامل يوم دخلتكم...بس اصبر عليا أنا هم*سح بكرامتها هي وأهلها الارض ...
مسكت أيده وهي بتقول بتحذير :
-اسمعني يا نزار اياك تديها اي حاجة دي خاين*ة كانت عايزة تلبسك ابن مش من صلبك يا بني ...ملهاش اي حقوق ...وكويس انك طلقتها ورميتها...كده هي ملهاش عندنا حاجة ...
-متقلقيش يا ماما مش هتقدر تيجي تاني 
قالها نزار بحزن 
.....
بعد دقايق اتصلت مروة برحمة وقالت بخبث :
-كله تمام يا حبيبتي ... مسألة وقت وهتبقي مرات ابني ... نزار طرد رفيدة واللي عايزينه تم 
...   .
-يا بابا ابوس ايديك متقتلن*يش 
قولتها وابويا بياخدوني ناحية الترب ...كنت بعيط وبصرخ لما فجأة حد مسك أيدي ....بصيت لقيته أسامة ابن عمي ...
-ايه يا عمي اللي بتعمله ده ...
-هقتل الخاطية الرخيصة دي ....
خلاني أسامة وراه وقال:
-يا عمي وحد الله مش كده ...ده مش حل ...احنا واثقين في تربية رفيدة ...هي مستحيل تعمل كده ...
-يعني الدكتور اللي جابه نزار كدا*ب ...ونزار كدا*ب والدكتور اللي روحتله كداب وهي صادقة 
-ايوة هي بنتك مفروض تصدقها ...الحمدلله اللي  مرات عمي بلغتني وأنا لحقتك قبل ما تعمل فيها حاجة
-انت مش هتقدر تمنعني يا اسامة ...
قالها ابويا وجه عشان يمسكني  تاني بس أسامة منعه 
قال ابويا بصوت مخنوق :
-سيبني اقتلها يا. أسامة دي فضحتني 
ولسه هيرد أسامة ابويا وقع من طوله ...
وديناه المستشفي والدكتور قاله أن جتله أزمة قلبية ...امي جات وقعدت تص*رخ وتلطم وتضر*ب فيا وهي بتقول :
-غو*ري من هنا ...مش عايزة اشوف وشك تاني ابدا ....روحي يا شيخة منك لله فضح*تينا ...
مشيت وانا بجري من المستشفي واجري ...ولتاني مرة ميبقاش معايا حد ...
......
في بيت رحمة 
-طلبتني يا نزار 
قالتها رحمة وهي بتطلع من اوضتها وتقابله 
-تتجوزيني يا رحمة ؟!
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط علي (رواية خطيئة العشق الفصل الثالث)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية خطيئة العشق)
reaction:

تعليقات