القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جرح الماضي الفصل الثاني 2 بقلم هاجر محمد

 رواية جرح الماضي الحلقة الثانية 2 بقلم هاجر محمد

رواية جرح الماضي الجزء الثاني 2 بقلم هاجر محمد

رواية جرح الماضي البارت الثاني 2 بقلم هاجر محمد

رواية جرح الماضي الفصل الثاني 2 بقلم هاجر محمد

رواية جرح الماضي الفصل الثاني 2 بقلم هاجر محمد

لمحت حور وش اللي ضر*بها فرجعت لورا بسُرعه ووقعت علي الارض ،بصلها تميم وهوا زعلان ووشه بيرتعش وعيونه مفتوحه علي الاخر.
نزلت سعاد وبصلت للي واقفة وحضنتها وقالت: عارفه كنت خايفه لتنزل تقول لحد لكن كويس إنك جيتي ف الوقت المناسب
ردت وقالت:انا جيت علطول اول ما بعتيلي رساله ان اجي بصت ل حور اللي واقعه ع الارض وقالت انتي عارفه انا اصلا نفسي ارتاح منها معرفش تميم اتجوزها ازاي
تميم اللي لسه واقف مصدوم وتايهه مش بيتحرك
سعاد قالت:ساعديني نشيلها ونروح المستشفي بسرعه قبل ما تفُوق انا اتفقت مع الدكتورة علي الاجها*ض
ردت عليها وقالت تمام.
*ف منزل سارة
فضلت تتصل علي حور وهيا متوترة قامت وفضلت تروح وتيجي ف اوضتها من الخوف عليها
سارة: هيا فين يعني كل ده انا غلطانه ان سبتها اصلا هروح اشوفها احسن
* في المستشفي
تميم كان واقف ويفكر ف عقله انا ازاي هشارك ف اجها*ض ابني
عقل تميم: بس ده مش ابنك انت مش ملاحظ ان حور قالتلك انها حامل فاليوم اللي طلقتها فيه يعني مقلتلكش من زمان لي
قلب تميم:انت مكنتش تستحق حب حور ليك مش واثق فيها ده ابنك
عقل تميم: متصدقهوش دي بتضحك عليك مش ابنك ركز ف كلامي وبعدين هتعرف إني الصح
فاق تميم من شرودة وراح ناحية سعاد وقال بكل برود امتا هيتم الاجها*ض!
ابتسمت سعاد وقالت كلها ربع ساعه هيا جوا دلوقتي
سمعوا صوت جوا الغُرفة ودخلوا كلهم لقوا حور بتتخانق مع الدكتورة
حور راحت ناحية تميم ومسكت ايده بعياط وقالت لا ارجوك متخليهمش يأخدوا ابني دا ابننا صح 
تميم بعد ايده ودار وشه للجهه التانيه حور بدموع وقعت ع الارض ومسكت ف رجله وقالت تميم لا متسبنيش
تميم بصلها وقال بكل برود:نزلي الولد ده لان انا مش ابوه وحتي لو ابوه ف مش عايزة قال جملته ومشي
*عند سارة فضلت تتصل كتير لكن مفيش رد اتجهت ل منزل تميم. 
*عدي نص ساعه داخل غرفة العمليات
حور كانت غميانه لكن فاقت شويه وبصت لقت الدكتورة قدامها مقدرتش تتكلم قالت: والن والنبي لا ل لا بلاش تسمعي كلامهم قالت جملتها وغمضت عيونها
الدكتورة بصتلها بشفقه ومش عارفه تعمل اي لكنها عارفه لو معملتش الاجها*ض تميم وسعاد هيقتلو*ها فقررت تنزل الطفل
*ف منزل تميم
راحت سارة هناك ملقتش حد فضلت تدق الباب ومحدش رد
سارف بتافف: مش هسيبهم لو عملولها حاجه ادور فين ياربيي
*بعد ساعه ف المستشفي 
خرجت الدكتورة وقالت كل شي تمام
تميم حس بضيق لكن سعاد فرحوا
سعاد:كويس عادي ندخل نشوفها
الدكتورة بتوتر: لا
سعاد زقتها وقالت:لا ايه انتي ازاي تكلميني كدا اصلا فتحت الباب ودخلت عند حور
سعاد هزتها وقالت:فوقي 
بدات حور تفوق ببطي بصت لقت سعاد وتميم والشخص اللي ضر*بها قامت حور لكن حست بوجع فقالت انتوا مش بشرر
سعاد قالت بضيف: اسمعيني بقي انتي مش هتطلعي من هنا غير وانتي ميت*ه فاهمه يعني انسي حلم انك تطلعي من هنا
حور: مبقتش تفرق امو*ت او اعيش اصلا
سعاد:  شطورة امسكي بقي دي وراق طلاقك وقعي عليها 
حور اخدت الوراق ووقعت عليها وقالت :متفكرش ان حكايتنا خلصت ي تميم
سعاد بابتسامه:اشوفك لما ابني يتجوز لان مليش مزاج اجيلك مخصوص المستشفي ومتفكريش تهربي احنا مراقبين كل حاجه اخدت تميم ومشيوا
* حور بكت بصوت عالي وبصت لقت شباك ف الاوضه فقررت تهرب
لقت كرسي اخدته وقفت عليه وفتحت الشباك بصت منه لقت المستشفي من ورا ودي فرصة لتهرب من العالم ده استحملت كتير وخرجت من الشباك وانجرحت بجروح بسيطة.
فضلت حور تمشي ف الشارع علشان محدش يشوفها ومش لاقيه حد تعرفه لقت ساره وقفتلها ب عربية وخلتها تركب
حور ركبت وهيا بتبص للهوا اللي بيطير خصلات شعرها والدموع فعيونها
سارة:حور
حور....
سارة: حور
حور....
سارة بصوت عالي: حووور
حور فاقت من شرودها وقالت قت*لوه قت*لوه قتل*وا طفل برئ ميعرفش معني الحياة
سارة حضنتها ونزلت دموعها اهدي.
*فمنزل تميم
سعاد قعدت ع الكرسي وقالت:اخيرا ارتحنا منها
تميم كان متدايق
سعاد بصتله بعصبية: هتفضل متدايق لحد امتا نفسي اعرف هيا وقعت علي وراق طلاقكوا
تميم:  ممكن تسيبني شوية
سعاد: هسيبك لكن اسمع هقولك ايه! ميرا هتيجي بكرا عندنا وهنحدد معاد كتب كتابكوا!
*فمنزل ساره
كانت حور قاعدة وماسكه صورة بيبي والدموع نازلة ع الصورة قالت بصوت ضعيف حرموني من ابني الي لسه مشفتوش ومجاش ع الحياة مش هسيبهم كلهم هن*تقم من كل واحد فيهم طلعِت مجموعه صور كانت ل تميم وأمُه وشخص تاني وعلقت صورهم ع الحيطة مسكت القلم وحددت عليهم كلهم بمعني الانتقا*م قفلت القلم وبصت للصور بتوعد 
دخلت عندها سارة وقالت حور انتي متاكده من قرارك
حور بجراه: متاكده هسافر لكن مش علشان انسي اللي حصل انا هسافر علشان اكون اقوي وارجع اكمل هدفي…
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط علي (رواية جرح الماضي الفصل الثالث)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية جرح الماضي)
reaction:

تعليقات