القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوج صديقتي الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

 رواية زوج صديقتي الحلقة الثانية 2 بقلم سولييه نصار

رواية زوج صديقتي الجزء الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية زوج صديقتي البارت الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية زوج صديقتي الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية زوج صديقتي الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

-برافو يا حبيبتي تفكير هايل ....يومين اضبط نفسي ونتجوز 
-خرج بابا الاول 
-لا.لا يا اماني ابوكي مش هيخرج الا بعد دخلتنا انا وانتي انا مبثقش فيكي 
-حرام عليك اللي انت بتعمله ده يا اخي انت ايه 
-بلاش دراما يا حبيبتي ويالا اقفلي دلوقتي انا وصلت البيت وصحيح ردي علي صفاء عشان قلقانة عليكي وكانت عايزة تجيلك بنفسها 
-طيب 
-بس حسك عينك تقوليلها حاجة انتي فاهمة 
وبعدين قفل السكة في وشي ....
وقعت علي السرير وفضلت اعيط ...انا استسلمت للشيطان وقررت اخون صاحبتي بس اعمل ايه ...ابويا هيروح مني لو معملتش كده ...كنت حاسة ان الدنيا كلها عليا ...غمضت عيني ونومت...بس حتي احلامي كانت كلها عن صفاء ...صفاء بتكر*هني وبتلومني اني سرقت جوزها منها ...كانت بتلومني  انا وهو في نظرها كان البرئ ...قومت من نومي مفزوعة وانا بعيط ...قررت اجرب اخر حل يمكن اقدر الحق نفسي ....
.......
بعد ساعتين اتصلت بيا صفاء ورديت...
-ايه يا بنتي فينك ده كله انا قلقت عليكي. ..
-صفاء هو عامر عندك 
-لا جه من ساعتين وطلع من نص ساعة قال وراه شغل في القسم 
-طيب انا جيالك عايزة اقولك حاجة ضروري ...
وبعدين قفلت معاها وغسلت وشي ولبست وروحتلها جري ...
........
-يا بنتي بقالك نص ساعة هنا وانتي ساكتة مش كنتي عايزة تقوليلي حاجة ..؟!
قالتها صفاء بحيرة ...دموعي نزلت وانا ببصلها فقالت بخضة:
-يالهوووي مالك يا بت بتعيطي ليه ؟!
-صفاء بابا اتحبس في قضية هيرو*ين 
-يالهوووي يا اماني ...مستحيل عم مدحت ميعملش كده ...
مسحت دموعي وقولت:
-وعامر هو اللي قبض عليه 
اتصدمت وقالت:
- ايه مقاليش حاجة زي كده طيب انتي مقولتليش ليه ...
حطيت وشي في الارض وانا بحاول اسيطر علي نفسي وقولت:
- جوزك عامر بيساومني لاما اتجوزه لاما هيحبس بابا عشر سنين ...ساعديني يا صفاء ...
-ايه اللي بتقوليه ده يا اماني
قالتها بصدمة فهزيت راسي وانا ببكي وحكيتلها كل حاجة 
وبعد ما خلصت قامت بغضب وقالت:
-اطلعي برة يا اح*قر خلق الله ...بتبوظي سمعة جوزي وتلاقيه ابوكي هو اللي غلطان 
-صفاء ..
-بقولك برة ..برة افتكرتك صاحبتي وانتي عايزة تلفي علي جوزي ...
-فيه ايه 
جه صوت عامر من ورايا ...
جريت عليه صفاء وحضنته وقالت:
-شوف يا عامر ...شوف اللي كنت بعتبرها اختي طلعت حاطة عينيها عليك وعايزة تسوء سمعتك قصادي ...دي طلعت شي*طانة بجد ...
بصلي عامر بغضب ولسه هيتكلم ...جات ومسكتني صفاء من ايدي وقالت:
-برة ...اطلعي برة مش عايزة اشوف وشك تاني ...انتي مش صاحبتي انتي طلعتي شي*طانة حي*ة من تحت تبن ...
وبعدين طردتني!!!
......
كنت في بيتي بعيط بجنون ...انا انتهيت صفاء مصدقتنيش ...وعامر اكيد هياذي ابويا ....
الباب خبط فجريت عليه ...فتحت لقيت عامر ... دخل وقفل الباب ...صرخت لما ض*ربني بالقلم وبعدين خنقني وقال:
-وديني لام*وت ابوكي بحس*رته لما يتحاكم زي الكلا*ب ..
بعدين زقني ووقعت ولسه هيطلع  ...مسكت رجله وانا بقول وانا بترجاه:
-ابوس رجليك يا عامر ...سامحني انا اسفة هعمل اللي انت عايزة بس متأذي*ش بابا انا مستعدة اتجوزك ...
بصلي بخبث وقرب مني وقال :
-لا  يا حبيبتي الجواز كان قبل عملتك السودا ...دلوقتي انا هاخد اللي انا عايزة منك من غير جواز يلا اخلعي !!!
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط علي (رواية زوج صديقتي الفصل الثالث)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية زوج صديقتي)
reaction:

تعليقات