القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبة الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ملكة بضحكتي

 رواية حبيبة الأسد الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم ملكة بضحكتي

رواية حبيبة الأسد الجزء الثالث والعشرون 23 بقلم ملكة بضحكتي

رواية حبيبة الأسد البارت الثالث والعشرون 23 بقلم ملكة بضحكتي

رواية حبيبة الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ملكة بضحكتي

رواية حبيبة الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ملكة بضحكتي

ي المساء
خلود كانت نايمه وفجاه الباب انفتح 
قرب منها وكان ماسك مخده في أيده عشان يكتم نفسها ٠٠
وفجاه الشاب قرب منها وحط المخده عليها بالفعل 
خلود:اعااااا٠٠٠٠٠
_لازم تمو•تى باي طريقه يلا 
وفجاه خلود سابت نفسها وللاسف ما•تت 
_اخيرااا وبكده هقدر اخد المليون ٠٠٠٠٠٠ان لله وإن إليه راجعون
وفجاه سمع صوت حد جاي استخبي عالطول 
اسد دخل هو وحبيبه عشان يطمنوا على خلود وتاخد العلاج بالمره 
حبيبه:يلا يا خلود عشان تاخدي العلاج ٠٠٠٠٠انا عارفه انتى بتعملى كده ليه عشان متاخديش العلاج بس احب اقولك خبر حلو في دكتور من المانيا هيجى يتابع حالتك وقال في امل انك تعيشه 
اسد بص على جهاز رسم القلب وانصدم لان الجهاز واقف 
اسد:حبيبه خلود !!
حبيبه بصت هي كمان على الجهاز وكانت الصدمه لأن نبضها مش شغال 
اسد:دكتور ٠٠٠٠دكتور
حبيبه مسكت ايد خلود بتحاول تفوقها بس خلود مش بتستجيب 
الدكتور دخل عالطول وطلب من حبيبه واسد يخرجوا برااا 
الدكتور شاف نبض خلود وللاسف ما•تت 
حبيبه كانت خايفه اوى وايدها بترتعش 
اسد قرب منها واخدها في حضنه بعد غياب طويل من المعا•ناه 
حبيبه بعياط:معقول يكون حصل ليها حاجه ؟؟
اسد:اهدي يا حبيبه أن شاء الله هتكون بخير !!
الدكتور خرج وحبيبه بانتهاد:دكتور قول ان اختى بخير الله يخليك !!
الدكتور:للاسف الشديد المريضه في ذمه الله 
حبيبه:اعاااااا٠٠٠٠٠٠٠مستحيل انت بتقول اي ؟؟
اسد:حبيبه اهدي !!
الممرض قام عالطول وطلع واستغل أن الدكتور واقف مع حبيبه واسد وطلع 
حبيبه دخلت عالطول الأوضه وجرت على خلود وقالت:قومى يا قلبي قومى انا عارفه انك بتخضينى عليكى زي ما كنتى  بتعملى زمان
حبيبه بعصبية:خلود عشان خاطري قومى عارفه لو ما فقتيش مش هكلمك تانى يلا بقاا 
اسد:حبيبه خلاص متعمليش في نفسك كده الله يرحمه 
حبيبه مسكت في اسد جامد وبعصبيه:أوعك تقول كده فاهم اختى عايشه هي بس بتشوف انا بحبها قد اي ؟؟
اسد مسك حبيبه وحضنها وحبيبه صرخت بأعلى صوت :اعاااااااا٠٠٠٠٠٠ 
اسد:اششش ٠٠٠٠كفايه 
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
_الووو٠٠٠
ياسر:اي الاخبار ؟؟
_الله يرحمه يا كبير !!
ياسر:برافوو عليك فلوسك هتكون عندك في نفس المكان اللى شوفتك فياا 
_وانا هكون في الانتظار ٠٠٠
ياسر قفل التليفون واترمي على السرير وقال:انا اسف يا خلود اسف اوى يا حبيبتي كان لازم تمو•تى وإلا اسد هيد•مرني يرضيكى 
_ياسر !!
ياسر:بابا عندي خبر ليك ام اي تحفه !!
_مفيش اسو•د من الخبر اللى عندي 
ياسر:بس الخبر اللى عندي مش اسو•د بقولك خبر تحفه !!
_قول !!
ياسر:خلود ما•تت يا بابا والحقيقه ما•تت معها !!
_طب اسمع بقا الخبر ده القصر هيتم إزالته النهارده !!
ياسر:😳😳٠٠٠٠٠انت بتقول اي يا بابا ؟؟
_اي رايك بقا في الخبر ده !!
ياسر:مين اللى قال كده ؟؟
_صاحب القصر رن علياا وقال المهله انتهت وهيتم ازاله القصر عشان يعملوا مصنع مكانه 
ياسر بعصبية:مستحيل ده يحصل !!
_هنعمل اي يا ابنى دول جاين المساء !!
ياسر:لازم نفكر كويس عشان نعرف نحل المشكله ده 
_دول ٤ مليار منين يا ياسر خلاص يا ياسر هنترمى في الشوارع 
ياسر:لازم نفكر يا بابا بلاش الاستسلام ده اكيدا في حل 
_اتمنى !!
✨•✨•✨•✨•✨•✨•✨•✨•✨•✨•✨•✨•✨•
$$في شقه احمد $$
احمد كان في الحمام بياخد شاور وليا كانت بتجهز الاكل !!
ليا:لحد امتى الواحد تعب اوى !!
احمد طلع ولقي ليا سايبه الاكل على النا•ر وكان هيتحر•ق احمد جري عالطول وطفي النا•ر وبعصبيه:انتى مجنونه !!
ليا بخضه:انا ٠٠٠٠انا ٠٠٠
احمد:انتى اي عقلك ده فين ؟؟
ليا:سرحت شويه معلش !!
احمد:أوعك تفكري انى خايف عليكى !!! انا مش ناقص اروح الصيدليه تانى !!
ليا:عارفه !!
وفجاه تليفون احمد رن 
احمد:الوو
اسد:احمد تعالى فوراا !!
احمد بخضه: اسد في اي ؟؟
اسد:خلود ما•تت !!
احمد:😳😳٠٠٠٠امتى الكلام ده ؟؟
اسد:مينفعش الكلام على التليفون يا احمد تعالى فورا 
احمد:مسافه السكه وهكون عندك 
ليا:في اي ؟؟
احمد:أوعك تطلعى فاااهمه !!
ليا:طب في اي ؟؟
احمد مردش عليها وخد الجاكيت ومفاتيح العربيه وطلع 
ليا:يا تري في اي ؟؟٠٠٠٠٠٠
ليا:ده فرصتي عشان ألقي اي حاجه واخلص من الجح•يم ده بقاا !!
ليا طلعت عالطول فوق ناحيه شقه احمد وفجاه لقت مكتب 
ليا:اكيداا المكتب ده في كل حاجه تساعدنى 
ليا راحت ناحيه الباب ولكن كان مقفول بالقفل 
ليا :يا تري فين المفتاااح ؟؟
ليا دخلت الاوضه وقعدت تدور على المفتاح عشان تفتح المكتب 
ليا:مفيش حاجه هنا يا تري المفتاح فين وفجاه وقع البوم صور على الأرض 
ليا مسكت البوم وقعدت على السرير وفتحت البوم وكانت في حاله صدمه 
ليا:مش عارفه حاسه ان البنت ده مش غريبه علياا 
ليا بصت على كل صور وفجاه مسكت دماغها وبدأت تفتكر كل حاجه 
ليا بعياااط:احمد !!
ليا وقفت قدام المرايا وقالت: اي اللى حصل فيا ده ؟؟
نسيب الأحداث شويه وتعالوا نعرف مين ليا ده ؟؟
ليا اقصد ✨ساره ✨ فتاه بسيطه جدا ولكن جميله جدااا كانت هي وأحمد بيحبوا بعض من زمان اوى ويشاء القدر وتعمل حادث يقلب حياتها من فوق لتحت وساعتها احمد فكر أنها ما•تت ولكن كانت عايشه ووشه مشوه واضطر الدكتور لعمل عمليه تجميل وعمليه في الحنجره عملت على تغير صوتها وطبعا بعد ما عملت العمليه اتغيرت ١٨٠% درجه مكنتش عارفه حد لأنها فقدت ذاكرتها كمان نتيجه للحادت 
الدكتور:حمدلله على سلامتك 
ساره**ليا**:انا مين وبعمل اي هناا ؟؟؟
الدكتور:انتى عملتى حادثه وواحده جابتك هنااا 
ساره:واحده مين ده ؟؟
_الف مليون سلامه عليكى انا امك يا قلبي 
ساره حضنتها وقالت:انا مش فاكره اي حاجه خالص 
_انا هعرفك على كل حاجه بس لازم نمشي الاول 
وساعتها مشت ساره معها وكانت امراه طيبه جداا كانت متزوجه ولم تنجب زوجها تجوز عليها وسابها وحبت ساره اوى واعتبرتها بنتها
نرجع للأحداث
هتبقا ساره بقاااا 
ساره قعدت تعياط وتقول:ياااااا ٠٠٠٠٠كل ده حصل معايا ومكنتش اعرف ؟؟ 
ساره:بقاا كنت عايزه اد•مر الشخص اللى حبيتوا 
ساره جرت عالطول ومسكت الفون وبترن على احمد ولكن احمد قفل التليفون 
ساره:مش مهم هكون في انتظاره !!
وفجاه تليفون ساره رن 
ساره مسكت التليفون عالطول وفتحتوا من غير ما تشوف الاسم وقالت:ايوه يا احمد 
_انا مش احمد بقولك اي يا حلوه ؟؟
ساره بصت في التليفون وقالت:عايز اي ؟؟
_اي ده صوتك طلع اهو انتى ناسيه مين معى وممكن اعمل فيها اي ؟؟
ساره:أوعك تلمس شعره من ماما فاهم 
(زي ما قولت ده مش امها ده اللى انقذتها واعتبرت ساره بنتها )
_ههه تصدقي خفت بقولك اي انا محتاج ٤ مليار 
ساره بصدمه:وانا اجيب اربعه مليار منين ؟؟
_من احمد يا حلوه !!
ساره:وانا هاخد ٤ مليار ازاى 
_اسر•قيهم يا حلوه !!
ساره:انت بتقول اي يا حيوا•ن مستحيل أسر•ق كفايه كده 
_خلاص تعالى خدي امك بقااا وهي م•يته 
ساره:لا والنبي !!
_خلاص هكون في انتظار ٤ مليار سلام 
ساره رمت التليفون على الأرض والدموع نازله من عينيها
_اي يا ياسر ؟؟
ياسر:كلمتها وان شاء الله الفلوس هتكون موجوده 
(للتوضيح ياسر هو اللى بيهدد ساره عشان يعرف كل المعلومات عن احمد )
_المهم الفلوس تكون قبل الساعه ١٢
ياسر:لو مجابتش الفلوس في وقته امها هتكون في ذمه الله 
٠✨٠✨٠✨٠✨٠✨٠✨٠✨٠✨٠✨٠✨٠✨٠✨٠✨٠
$$في المستشفي$$
احمد وصل وجري عالطول على اسد !!
احمد:ازاى حصل كده ؟؟
اسد:خلود كانت مريضه كانسر يا احمد ٠٠
احمد:وحبيبه !!
اسد:حبيبه اغمى عليها والدكتوره بتفحصها 
احمد:يعنى خلود ما•تت من الكانسر ولا اي 
اسد:اه يا احمد ٠٠المهم 
احمد: اي؟؟
اسد:لازم أم حبيبه تكون هناا 
احمد:خلاص هروح اجيبها مش هتاخر مسافه السكه وهاجى
اسد:تمااام !!
احمد مشي عالطول والدكتوره خرجت وقالت:المريضه فااقت 
اسد دخل عالطول وحبيبه مكنتش بتتكلم لأنها مصدومه 
اسد قعد جنبها وقال:مينفعش تعملى في نفسك كده يا حبيبه خلود ارتاحت مكنش حد حاسس بيها 
حبيبه:كان نفسي نتصالح ونرجع زي الاول بس القدر مش كاتب كده !!
اسد:الله يرحمه !!
وفجاه ام حبيبه دخلت عالطول وكانت بتصرخ ٠٠٠
حبيبه بعياط:ماما 
_خلود فين يا حبيبه بنتى فين 
حبيبه بعياط:ماما خلود ما•تت !!
_اعااااا٠٠٠
حبيبه حضنت امها وقعدوا يعيطوا 
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
ساره لقت المفتاح بتاع المكتب وفتحتوا ودخلت عالطول 
ساره لقت الخزنه وكانت زعلانه اوى 
ساره:اعمل اي بس ؟؟ من ناحيه ماما ومن ناحيه تانيه الشخص اللى محبتش حد قدو 
ساره مسحت دموعها وفتحت الخزنه وخدت المبلغ اللى ياسر طلبوا منها 
وفجاه تليفونها رن 
ساره:الفلوس معايا بس بشرط اخد ماما بقااا !!
ياسر:وانا موافق !!
سارة:انت فين 
ياسر:انا واقف برا يا حلوه !!
ساره:برا فين ؟؟
ياسر:افتحى الباب وهتعرفي يا حلوه 
ساره طلعت تجري وفتحت الباب ولقت ياسر 
ياسر:اخبارك اي 
ساره:فين ماما ؟؟ 
ياسر:الفلوس الاول !!
ساره:مستحيل تاخد الفلوس الا لما اعرف ماما فين 
(صحيح ساره يتيمه اتربت في الملجا وبتعتبر المراه ده والدتها واكتر لأنها انقذتها طبعا من المو•ت )
ياسر:هاتى الفلوس وامك هتكون هنا بعد مرور ربع ساااعه
ساره:هديك الفلوس بس بشرط اروح معااك عند ماما 
ياسر اخد نفس عميق وقال:موافق !!!
ساره طلعت مع ياسر وركبوا العربيه ومشواا 
بعد مرور عشر دقايق 
ساره وياسر نزلوا 
ساره:فين ماما ؟؟
_بنتى !!
ساره جرت على امها وقعدت تعياااط 
ياسر:فين الفلوس بقااا 
ساره:الفلوس في العربيه 
ياسر خد الفلوس وكان فرحان اوى وركب العربيه ومشي !!
ساره:اخبارك اي وحشانى اوى !!
_الحمدلله انتى اي اخبارك ؟؟
ساره:الحمدلله يا قلبي تعالى يا ماما البيت وحش اوى من غيرك 
_انتى عرفتي هوايتك ؟؟
ساره:اه عرفت والذاكرة رجعت ليا تعالى نروح وهقولك على كل حاجه 
قامت معها ومشوا ٠٠٠٠٠
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
$في المساء$
احمد رجع البيت واتفاجا أن الباب مفتوح 
احمد:ليا ٠٠٠٠ليا 
احمد طلع فوق ولقي باب المكتب مفتوح دخل المكتب ولقي الخزنه مفتوحه والفلوس مش موجوده 
احمد:😳😳٠٠٠٠٠مين اللى دخل هنااا ٠٠٠٠ليا ٠٠٠ليا 
احمد:معقول يكون حرامي دخل واخد الفلوس وعمل في ليا حاجه 
احمد:الكاميرااات !!
احمد جري عالطول على الاوضه وفتح الكمبيوتر وشغل الكاميراااات 
احمد كان في حاله صدمه لانه شاف ياسر مع ليا (ساره) 
احمد مسك شعره وقال:يا بت ال *****
احمد قام عالطول وفتح التليفون ولقي ليا رنه ورن عليها 
ساره لقت التليفون بيرن فرحت اوى ولكن زعلت لأنها اخدت فلوس احمد زي الحراميه
ساره:ارد ولا اعمل اي ؟؟
ساره قفلت التليفون لأنها مكنتش عارفه تقول لاحمد اي ؟؟
احمد رمي التليفون على الأرض وقال:انا السبب مكنش لازم اثق فيها وادخلها بيتي 
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
اسد وصل حبيبه وأمها 
حبيبه نزلت وأمها بعد د•فن خلود (تسريع للأحداث كده )
ام حبيبه دخلت واسد مسك ايد حبيبه 
حبيبه:اسد لو سمحت مش قادره اتكلم !!
اسد:تصبحي على خير !!
حبيبه:تلاقي الخير 
حبيبه دخلت واسد قال:قريب اوى يا حبيبه هنكون مع بعض !!
اسد ركب العربيه ومشي 
وفجاه تليفون اسد رن 
اسد:الوو
الدكتور:في رساله المريضه سالتها قبل ما تمو•ت وكاتبه اسمك واسم حبيبه مش عارف مين ده 
اسد:😳😳
تفتكروا خلود كاتبه الحقيقه ولا اي 
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع والعشرون اضغط على (رواية حبيبة الأسد الفصل الرابع والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية حبيبة الأسد)
reaction:

تعليقات