رواية كان صديق زوجي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة أيمن

 رواية كان صديق زوجي الجزء الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة أيمن

رواية كان صديق زوجي الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم رحمة أيمن

رواية كان صديق زوجي البارت الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة أيمن

رواية كان صديق زوجي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة أيمن

رواية كان صديق زوجي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة أيمن


ناردين : هو الي قالو راجح ده صح ؟ انت قولت عني كده ! انتو كنتو بتتسالو ووخدني رهان !
"يد*فعه ريان بعيدا وينظر لناردين بقلق "
ريان : ناردين محصلش كده انا هفهمك كل حاجه
راجح : ناردين ده الي حصل فعلا ورامز شاهد علي كل ده ، ناردين انا اسف اني سيبتك كده تعالي نرجع ونبدا صفحه جديده بالله عليكي ؟
ريان بغضب : راجح اخر*س ! لو فتحت بقك تاني سلا*حي الي هيرد عليك 
راجح : انا موجهتش كلام ليك انا بكلم ناردين ، ناردين سمعاني .. انتي وحشتيني اوي الفتره الي فاتت دي ، انا محتاجك بجد
" يذهب ريان له بهم*جيه ويشده من قميصه بقبضه حد*يديه ويتحدث بقوه  " 
ريان : راجح متخلنيش اعمل حركه تندم عليها وابعد عن ناردين خالص فاهم
راجح : نزل ايدك يا ريان 
ريان : هتعمل اي يعني 
ناردين بوضع يدها علي أذنها : بسسسس ! 
كفايه زعيق هتلمو علينا الناس ، انا مستحيل اسمحكو علي اي حاجه عملتوها فهمين مستحيل !
" تتجه ناردين لريان بعيون مليئه بالخزلان دون تحدث "
ريان بمسك زراعها  : عشان خاطري متبصليش كده انا مظلوم في حاجات كتير 
ناردين : كنت اتوقع ده من اي حد غيرك يا ريان ، هو انا لدرجادي كنت رخ*يصه في عينك 
ريان : محدش يقدر يقول كده ي حبيبي أديني فرصه اوضحلك عشان خاطري 
ناردين : مش عايزه اسمع حاجه ي ريان ... مش عايزه اسمع 
" تبعد ناردين يده عنها وتنطلق للخارج فيذهب خلفها لكن يوقفه راجح " 
راجح بمسكه : سيبها في حالها بقي 
ريان : راجح ابعد عني !
راجح : هي مش عايزك ، ملكش دعوه بيها فاهم
" يد*فعه ريان بقوه فيقع ارضا " 
راجح : ريان انت اتجننت !
ريان : ريان لو شافك دقيقه كمان هيخلص عليك يا راجح واعرف اني لو خسرتها بسببك هدفعك التمن وغالي أوي 
" يتركه ريان ويذهب خلف ناردين فيجدها في السياره وتستعد للمغادره فيجري لملاحقتها ولكن تغادر بسياره ويفوت الاوان "
__________________
اتحركت بالعربيه والدنيا كلها مغيمه قدامي ، دموعي كانت بتنزل بح*رقه وزهو*ل علي كل حاجه سمعتها ولقتني بنتقل لعالم تاني عالم قفلته ومفكرتش في يوم اني ارجع افتحه تاني وكل الجروح القديمه تتفتح معاه .
Text messages "
_ ممكن اتكلم معاكي 
ناردين : مين 
_ واحد معجب بيكي 
ناردين : امم وبعدين 
_ وبعدين عايز يكلمك ممكن 
ناردين: لاء مش ممكن 
_ لي 
ناردين : مبكلمش ناس معرفهاش 
_ ما انتي هتعرفيني 
ناردين : وانا مش عايزه اعرفك 
_ طيب لي بشوفك ديما مديقه وقاعده لوحدك 
ناردين : قديم اوى الي بتقولو ده ، في حاجه طالعه احدث من كده 
_ ههه طيب علفكره مبهزركش انا فعلا بشوفك وكتير وعايزه اتعرف عليكي 
ناردين : وانا مبتعرفش يلا سلام 
_ طيب رقم والدك اكلمه حتي 
ناردين : ده انت مصمم بقي 
_ حاجه زي كده 
ناردين : طيب هبعتلك العنوان ولو عاوز تيجي الباب مفتوح 
_ طيب تحبي اشوفك بكره الساعه 5:00 في الكافيه الي ديما بتقعدي في منعا للحراج 
ناردين : معنديش مشاكل
___________________
راجح : ناردين مش كده 
ناردين : اه مين 
راجح : انا الي بعتلك رسالة وقلت هاجي اشوفك هنا 
ناردين : اه تمام اتفضل 
راجح : انا اسمي راجح عايش مع ماما كليه هندسه مكانيكا وانتي 
ناردين : ناردين وعايشه مع خالتو من وقت وافت ماما وبابا كليه تمريض
راجح : لاء احنا نقعد ونشرب حاجه ونتكلم بقي شكلك مثيره للاهتمام
ناردين : عفوا !
راجح : ولا حاجه .. تشربي اي ؟
________________________________
كان ريان الي بكلمني ! كانوا فعلا بيتسلو بيا ... طيب وكل الكلام الي سمعته وقلهولي كان عباره عن وهم وراجح هرب يومها عشان مبحبنيش 
وكلام ريان وقتها كان عشان ينقذنا من الموقف ول تكمله للعلبه قديمه لسه منتهتش 
يعني اي ! يعني كل الذكريات الي بينا دي كانت كدب ! كل حاجه حصلت وكل ذكره وكلمه جمعتنا كانت مجرد تمثيل و دور جديد بمسلسل تاني ... اكيد بحلم اكيد ده محصلش ، قولي اني بحلم يا ريان قولي انك مش عملت فيا كده .
وقفت العربيه في اي مكان بعيد وسندت بكل حواسي علي الكرسي وانا معرفش هروح فين ول هعمل اي وكاني رجعت لنقطه الصفر تاني ، وكانه كان حلم جميل فقت منه علي واقع معرفوش ول تخيلت ارجع لي تاني ... يا رب هون 
ترن ترن ترن 
ناردين : الو 
فدوه : الو يا ناردين يا حبيبتي عمله اي 
دمعت بح*رقه وانا برد عليها وانها ازاي حسيت بيا وبحتياجي ليها في الوقت ده ولقتني برد عليها باضعف صوت عندي.
ناردين بدموع : ماما فدوه 
فدوه بقلق : اي يا روحي ! في اي ! حصل حاجه 
ناردين : انا سبت البيت ومش عارفه اروح فين ول اعمل اي 
فدوه : سيبتي البيت ! حصل اي لكل ده 
ناردين : مش هعرف احكيلك دلوقتي 
فدوه : طيب انتي تجيبي نفسك وتجيلي حالا دلوقتي 
ناردين : بس ...
فدوه : مبسش ، الدنيا لسه مضلمتش هبعتلك العنوان وحاولي توصلي بدري تمام 
ناردين : متقلقيش يا فدوش انا شويه واكون كويسه متتعبيش نفسك 
فدوه : سمعتي انا قلت اي يا ناردين تعالي فورا فهمه .
بعتت العنوان وخدت العربيه وروحت ليها كان اخر مكان اتوقعت اروحه في الوقت ده وكان اول مكان يحتويني ويطمني بشكل ده 
حضنتني بحنيه فعيطت فطبطبت علي قلبي قبل جسمي وقتها ولقتني بخرج جوها كل الال*م والخز*لان الي عشتهم وقتها .
بعد فتره ....
فدوه : قولي بقي حصل اي 
ناردين : مفيش حاجه يا فدوش شويه خلافات
فدوه : حالتك كده وشويه خلافات ، انتي بتكدبي عليا يا بنت قولي اي الي حصل 
ناردين : خليها لبكره طيب  
فدوه : ناردين مش هتتحركي من هنا غير وانا عرفه كل حاجه فهمه قولي بسرعه ومتوجعيش قلبي 
انتهدت بصعوبه وقلتها الي سمعته والي قالو عني ولقيت رده فعل غريبه منها ؟
فدوه : ابن الجز*مه ! بقي هو يقول عليكي كده ده انا لو شفته مش هخلي حد يسمي عليه
ضحكت علي طريقتها الي ديما بتفرح قلبي وبطمني انه حد جمبي وبعدها كملت كلام بكل حنيه 
فدوه : انتي متقلقيش من حاجه انتي تقعدي معايا هنا تونسيني وتعلمي الادب اي رئيك 
ناردين : .....
فدوه : حسى انه ريان ممكن يعمل ويقول عليكي كده بجد ؟
غيرت تعبيرات وشها واتكلمت بجديه غريبه وفضول لقيته في عينيها ولقيت نفسي برد بكل تلقائيه مني 
ناردين : لاء حسي انه ريان مستحيل يقول عني كده 
فدوه ببتسامه خفيفه : انا منكرش انه ريان كان مختلف تماما قبل 3 سنين من دلوقتي لما سافر للقاهره وتعرف علي صحابه دول ، كان طايش ومبهموش حد ويكلم اي بنت ويشرب سجاير وخرج عن طوعي بشكل مريب ... قطعت علاقتي بيه فتره وزعلت منه جدا وجيه اعتذر مني وقال انه هيتغير بس حالته بقيت بتسوء اكتر بعد ما انتي وراجح اتخطبته وقتها ومقدرتش اساعده وكان ديما مدايق ومبيضحكش حتي لو كان بهزر ومش مبين حاجه الا انه ضنايا وتربيتي الي انا فهمه اكتر من اي حد وزود سجاير ومعرفتش اعمل اي... مع الوقت غير من نفسه ولقيته بطل سجاير وهدي شويه عن الاول اه لسه مدايق وتعبان بس احسن من الاول 
بعد ما تجوزته وانا مبشوفش الضحكه بتفارق وشه وكانه حياته رجعتله صدقيني ريان لو فعلا عمل كده يبقي حصل حاجه وقتها 
ناردين :.....
فدوه : انا مش بقلك كده عشان ابرر اي حاجه بس انتي واثقه فيه صح
ناردين : "تحرك راسها بالايجاب " 
فدوه : قلب فدوش انتي ، قومي نتعشي بقي عمله سمك مقلي وشويه رز هينسوكي كل الزعل ده 
ناردين : مش قادره يا فدوش والله 
فدوه : متكسفنيش بقي عشان مزعلش منك يلا 
ناردين : حاضر 
" تذهب ناردين معاها للمطبخ ثم تشم الاكل فتشعر بالغفي*ان وتجري علي الحمام بخفوت " 
فدوه بقلق : في اي يا بنتي ! بطنك وجعاكي عندك برد 
ناردين : لاء يا فدوش نفسي غمي عليا بس وريحه الاكل المقلي بتتعبني 
فدوه ببتسامه وفضول : اوعي يكون الي في بالي ؟
ناردين بضحك : ههه لاء هو الي في بالك 
فدوه : بجد يا بنتي ! يا الف نهر ابيض ! هكون جده !
ناردين : كشفت انهارده ودكتور اكدلي 
فدوه بزعرطه : وهكون جده يا ناس ! ههه تعالي في حضني اجري 
ناردين : ههه 
دمعت من كتر الفرحه وقلتلي كلام كتير حلوه ، قد اي كنت مبسوطه برده فعلها ، كنت متوقعها منه هو كمان .. كان نفسي اوي اشوف رده فعله لما يعرف انه هيكون اب بس ك*سر فرحتي وك*سر قلبي معاه بس وحشني اوي دلوقتي ياترى تعشي ولاء ...
فدوه : ريان عرف 
ناردين ببتسامه بارده : لسه ، بس متقولوش حاجه عشان خاطري يا فدوش 
فدوه : متاكده 
ناردين : امم هبقي اقلو في ظروف احسن من كده  
فدوه : بقلك البسي الطرحه وتعالي معايا 
ناردين : علي فين ؟
فدوه : علي مكان كده محدش يعرفه غيري انا وفؤش والعفريت لزرق ودلوقتي هيكون انتي وحفيدي "بغمزه" واهو نعلمه الادب شويه 
ناردين : تمام هلبسها واجيلك 
فدوه : يلا عبال ما حضر شويه حاجات كده .
روحنا علي بيت اصغر شويه من البيت التاني ، كان موجود جوه المزرعه الصغيره الي هناك ، كان حوليه شجر و بعيد عن الانظار وكميه هدوء وراحه ينسوك الدنيا وما فيها وحرفيا كنت محتاجه مكان زي ده اوي ... احلي فدوش دي ول اي 
فدوه : اي رئيك 
ناردين: تحفه وألوانه هاديه وشيك ، بين عليه لسه جديد 
فدوه : كان بيت قديم جدا ومهدود ، فجددنا انا وفؤش من شهرين كده وبقينا نيجي نقعد في من وقت لتاني ، المهم غيرى هدومك دي باي بجامه من عندي دلوقتي ورتاحي شويه
ناردين : حاضر ، شكرا يا فدوش
فدوه : شكرا في راسك يا بنت انتي من هنا ورايح نوم واكل وراحه بس فهمه
ناردين ببتسامه امتنان : فهمه
فظوه : يلا علي النوم 
الساعه 2 صباحا 
فدوه : الو 
ريان بقلق : ماما ناردين عندك صح ؟ شوفتيها ؟ كلمتك ؟
فدوه : لاء معرفش فين مالها ناردين 
ريان : ماما عشان خاطري قوليلي فين انا مروحتش من الصبح ودورت عليها كتير اوي ملقتهاش طمني قلبي عليها بس مش اكتر 
فدوه بتنهيده : عندي يا اخره صبري متقلقش 
ريان : اووووف الحمد لله ، وسيباتي كل ده بمو*ت 
فدوه : عشان تتعلم الادب ، اي الي انت عملته معاها ده 
ريان : يا ماما والله في حاجات كتير غلط انتي عرفاني انا مش وحش اوي كده ، خليها تيجي ونتكلم 
فدوه : مش هترجع سبها تهدي اعصابها شويه ولم تحتاج تكلمك هقلك 
ريان : ماما بالله عليكي ما تعملي كده انا مقدرش اعيش من غيرها ، طيب هجي بكره اتكلم معاها 
فدوه : متجيش علي الفاضي احنا مش في البيت 
ريان : اومال فين ؟
فدوه : خدتها مكان بعيد تروق اعصابها شويه 
ريان : يا ماما ساعديني انا مقدرش اعيش بعيد عنها ول اشوف زعلها ده بسببي ، انا بمو*ت هنا
فدوه: سيبها تعدي اليومين دول يبني واكيد هتروق وهحاول معاها اكيد بس اعطيني شويه وقت 
ريان : تمام يا ماما ، طيب هي كويسه 
فدوه : نفس حالتك كده ، ربنا يهديكو يبني 
ريان : خدي بالك منها يا ماما وابقي طمنيني عليها من وقت لتاني 
فدوه : حاضر وانت خد بالك من نفسك كمان 
ريان حاضر 
................
" تفتح فدوه الباب فتضع ناردين الهاتف بسرعه تحت الوساده وتمثل النوم  "
فدوه : احم احم متقلقيش روح دلوقتي وقلتله انك عندي 
ناردين :....
فدوه : هه تصبحي علي خير يا ست البنات 
قفلت الباب وانا في منتهي الاحراج وراحه في نفس الوقت  ، نظرا انه التلفون فاصل شحن ومش عارفه اعمل حاجه  كان لازم اطمن عليه عشان اقدر انام ... بس هو انا هقدر انام من غير حضنه ال اصبح عاده من يوم ما نقل الاوضه معايا .. وحشني دقه قلبك ليا يا ريان  ووحشني رموشك وبتسامتك 
حكولي مره عن شعور الحياه من غير نصك التاني هو اصعب احساس ممكن تعيشيه وانك بتلقي نفسك من غيرو ول حاجه انا من غيرك ول حاجه فعلا يا ريان ، هو انا استاهل منك كل ده .
في الكافيه ،..
راجح : رامز بيه 
"يبتسم رامز ثم يتحدث وهو يفتح سيجاره من علبته "
رامز : ول ورجعت راجح بيه
راجح : رجعت لقيت كل حاجه اد*مرت وتاخدت مني 
رامز : انت السبب وده كان قرارك فلازم تتحمل نتيجه غلطك 
راجح : لي كل شايف  اني   بس وريان لما استغل الفرصه ده مش غد*ر وخيان*ه منه ؟!
" يسحب رامز قليلا من سيجارته فيخرجها ويفرز الدخان بتفكير ثم يرمي كاس الماء علي الارض "
راجح بخضه : اي يا رامز الغباء ده ! 
رامز : شايف الكبايه الي تك*سرت دي ؟ حاول تجمعها كده ولو قدرت تجمعها وتلزقها هل هتكون زي ما كانت ؟ هل هتصب فيها المياه وانت مطمن انها مش هتفرقع في وشك من كتر ما صد*مه الواقع اثرت فيها؟ 
راجح :.....
رامز : لاء صح؟ اهي ناردين حصل  فيها كده بظبط ، اوعي تبرر لنفسك اي غلط وتحمل حد المسؤليه انت الس بيعتها واتخليت عنها يوم الفرح وسطت اهلها ومعزيمها وصحابها و كانك مغصوب علي الجوازه دي ومش حبيبتك لسنتين او حاجه وريان مستغلش الفرصه ريان شاف حبيبته وقفه تايهه ومصد*ومه قدام ناس بتاكلها بعين الاستخفاف والش*فقه فانت اي رئيك هيسبها 
انا عمري ما حبيت ناردين لانى بعتقد انها ديما سبب المشاكل في صدقتنا لكن اكتشفت انك المشكله الوحيده يا راجح وانك جبان ومش قد المسؤليه وقتها فخليك عارف انك الي غلطان واعترف بده 
راجح : بس ناردين بتحبني انا واكيد مش هتلحق تنسي الذكريات الكتير الي بينا دي كلها 
رامز : مين الي قلك انهم كتير ، الذكره الي البنت بتفتكرها ديما يا راجح هو الخز*لان او الكدب ولو مسمحتكش هتعيش تكرهك طول حياتها ولو سمحتك هتكمل حياتها من غيرك وتبدا صفحه جديده حتي لو مع نفسها وفي الحالتين انت الي خسرت .
راجح ببتسامه بارده : معاك حق انا خسرت كل حاجه 
رامز : مين قلك كده ، روح اعتذر من قلبك منها واعرف الايجابه منها هي عشان ترتاح وتنهي الموضوع صح من غير ندم ورجع علاقتك الي ضيعتها مع الناس الي بحبوك من قلبهم واعرف انه الاعتذار وانا عارف اني غلطان مبقللش من قيمتي حاجه واذا كان نص الرجوله دراع فالرجوله كلها قلب عارف غلطه وبصلحه ي عم راجح .
راجح : الي يشوفك مع البنات ميقلش انك بدماغ دي 
رامز بغمزه : خدنا منهم خبيره كبيره برضه لزوم المتعه
راجح : ههه عمرك ما هتتغير 
رامز : اهلا برجوعك شريك 
راجح : انا دلوقتي معرفش ناردين فين ومش موجوده في البيت 
رامز : متقلقش مش هتروح لحد غريب ، سيب ده عليا 
___________________
فؤاد : كنت عارف اني هلقيكي هنا مقلتيش لي انك هتيجي البيت ده ؟
فدوه : ادخل خد نفسك الاول ، حالا والاكل هيكون جاهز 
فؤاد بخضه : ناردين ! بتعملي اي هنا واي كميه الاكل دى 
ناردين : تعالي انقذني يا فؤش ونبي بطني هتفرقع 
فؤاد: اي الي انتي عمله في البنت ده يا فدوه 
فدوه : اسكت انا مبغذيش واحد بس دلوقتي انا بغذي اتنين يا جدو 
فؤاد : اه اتنين عشا.... اي ! جدو! ناردين انتي حامل !
ناردين :" تحرك راسها بالايجاب " 
فؤاد : يالله ! ههه ربنا يسعدك يا بنتي يا رب والف مبروك يا عمو
ناردين : الله يبارك فيك يا فؤش 
فدوه : يلا عشان الاكل مبيتكلش غير ساخن في الشتاء ، يلا يا فؤش .. يلا نا ناردين .
ناردين : يلااا
لو قلت الف كلمه علي اجمل عيله في الدنيا عمري ما اقدر اوفي ربع حقهم في جمالهم ، اتعلمت معني الدفي والعيله والفرحه .. عرفت انه احيانا بيحصل ابتلاء ليك وتحس انها مشكله كبيره ويفجأك القدر بشلال من النعم ومن اجمل الحاجات الي جتلي من ورا الابتلاء ده هو اني عرفت احلي فؤش وفدوش .
...............
فدوه : ناردين رامز رن عليا وقلي انه راجح عايز يكلمك وتتصافه ولو موفقتيش مش هيضغط عليكي باي حاجه
ناردين : بس ...
فدوه : بس اي 
ناردين : انتي رئيك اي 
فدوه : راي انك تشوفي وتعرفي عايز يقلك اي وتعرفي قصتك معاه هتنتهي ازاي 
ناردين : متقلقيش هي انتهت من يوم ما دخل ريان حياتي اصلا
فدوه ببتسامه : اعتبرها موافقه 
ناردين : اعتبريها .
اليوم التالي ... العصر 
كنت واقفه بره بتامل الغروب لقيته جيه بس وقتها كان زي اي شخص قابلته في حياتي ، ورتحت وقتها لما عرفت انه قلبي مش هيدق ول هيحب بعدك وقدك يا ريان بيه .
راجح : ازيك يا ناردين 
ناردين : حلوه يا راجح وانت 
راجح : انا ؟ انا شخص غبي خسر كل حاجه في يوم وليله بسبب فعل تهور منه ، صاحبه المفضل وحبيبته وعائلته وشغله ومشي ورا كلام الناس ومخدش مره خطوه بنفسه وقال ده قراري انا ويو*لع الناس ، انا شخص جبان يا ناردين فعلا 
ناردين : حلو انك معترف ب ده 
راجح : معترف وفي نفس الوقت لسه عندي امل اننا نبدا صفحه جديده 
ناردين : مينفعش نبدء صفحه جديده عشان انا حرقتها من زمان ومينفعش الي تحر*ق يرجع تاني 
راجح : حبتيه ؟
ناردين : عشقته 
راجح :....
ناردين :  عارف لي عشان هو يستاهل اني اعشقه ، مخفش من كلام ناس ول كان جبان وتخلي عني 
راجح : حاسس اني بتهان المقابله دي اوي
ناردين : ههه انت الي كنت عايز تيجي فستحمل بقي 
راجح : مش ندمان اني جيت بس ندمان اني خسرتك وانا اسف بجد و مستحيل انساكي ابدا يا ناردين 
ناردين : بس حاول تنساني وكمل حياتك زي ما انا عملت وساعتها هتلقي نصيبك الصح
راجح بالمغادره ونظر لها : اه علفكره ريان هو الي كلمك فعلا بس انا الي قابلتك بداله وانا الي قلت الكلام ده مش هو  وقتها وبعدها حبيتك انا وهو  وترهنا فعلا ووقتها اخترتيني ومفكرش يعمل اي حاجه عشان ياذيني وقتها وبنسبه للبنت الي كان بحبها كان في جامعه وسابه بعض
ناردين : مش مضطر اتبرر حاجه انا واثقه فيه وعارف انه مستحيل يعمل كده
راجح برفع حاجبه : يعني مصدقتيش 
ناردين : لاء  الصراحه صدقت 
راجح : ههه وبعدين 
ناردين : وبعدين اكتشفت انه وحشني اوي ومش مهم اي حاجه حصلت وتقالت قبل كده ف كفايه  كل حاجه عملها عشاني لدلوقتي وكفايه اكتر حبي لي .
راجح : ااه يا قلبي انا شكلي جي اك*سر قلبي ومشي ، ما علينا بتمنالك التوفيق
ناردين : وانت كمان 
راجح ب سير للمغادره : سلام يا ناردين 
ناردين : س... راجح 
راجح : امم 
ناردين : انا حامل ؟
راجح : ههه بجد 
ناردين: بجد .
__________________
ناردين : فدوش جيبي تلفونك كده دقيقه ؟
فدوه : اي راجح قلك اي عندي فضول  
فؤاد : راجح ! بيعمل اي هنا واي الي رجعو 
فدوه : اسكت ده رجع وعمل مشكله كبيره تعالي ما حكيلك 
فؤاد : ايوا احكي بسرعه 
ناردين : يووه جيبي يا فدوش ده كده ، شكرا جدا 
جريت لبره وانا بدور بقلبي قبل عيني علي اسمه وحشني صوته اوي وحشني كل حاجه فيه .
ريان : الو يا ماما ناردين كويسه ؟
ناردين : ريان 
ريان بتنهيده : امم يا قلب ريان ، ينفع الي عملتي فيه ده
ناردين : قولي انت فين 
ريان : في بيت العيله ، قوليلي انتي فين هجيلك 
ناردين : لاء خليك عندك انا هجيلك 
ركبت العربيه باقصي سرعه وتجهت للبيت وكأن الوقت واقف ومعندني وكاني هرجع اتنفس تاني لما اشوف عينيه .
"تنزل ناردين من السياره فتجده واقف امام الباب فتجري عليه ويستقبلها بعناق كبير "
ريان : لو تعرفي كان حصلي اي من غيرك 
ناردين : حسيت انه روحي رجعتلي تاني ، وحشتني اوي 
ريان باخراجها من عناقه ولمس وجهها : ناردين انتي فهمه حاجات كتير غلط انا فعلا الي كلمتك بس ....
ناردين : ششش مش مهم
ريان : لازم اعرفك الي حصل 
ناردين : ميهمنيش 
ريان : وزعلك مني 
ناردين : اختفي لما شوفتك 
ريان : واحنا لتنين نرجع بيتنا واقدر انام بقي 
ناردين : هو احنا هنرجع بس.. تلاته 
ريان : مفهمتش 
" تضع ناردين يدها علي بطنها بضحك فينظر لها بزهول ويضع يده علي وجهه "
ريان : لاء لاء بتهزري اكيد !
ناردين : هههه 
ريان : ناردين انتي ...
ناردين : حاامل 
ريان برفعها : ينهار ابيض !
ناردين : عاااا نزلني  يخربيتك !  
ريان : مش مصدق هبقي اب ! ناردين انا بحباااك هههه 
 ناردين : ههه
"ستبقي الوريث الوحيد لقلبي فانت صاحب كل املاكه وقلبك هو مفتاح خزنتي واصبحت لص هذه الخزنه ول اعلم لما هذا يسعدني ❤"
End 
Rahma Ayman 

لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية كان صديق زوجي)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-