القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الأسد 2 الفصل الخامس 5 بقلم حنين أحمد

 رواية طفلة الأسد 2 الحلقة الخامس 5 بقلم حنين أحمد

رواية طفلة الأسد 2 الجزء الخامس 5 بقلم حنين أحمد

رواية طفلة الأسد 2 البارت الخامس 5 بقلم حنين أحمد

رواية طفلة الأسد 2 الفصل الخامس 5 بقلم حنين أحمد

رواية طفلة الأسد 2 الفصل الخامس 5 بقلم حنين أحمد

-حنين بدموع مكتومه: اسر.... وفجأة اغم عليهاا
-اسر جري عليهاا بخوف وكمل: حنين فوقي.... حنين مالك في اي 
-حازم: حنين مالك في اي
-سلمي بخوف: بنتي مالك ي حنين حنين فوفي حد يطلب الدكتور 
-حازم: خليكي انتي ي طنط.... وراح يطلب الدكتور
-اسد:اسر شيلهاا طلعهاا الجناح
-ملك بخوف: خد بالك عليها ي اسر
-اسر شال حنين بخوف ودموع مكتومه وطلعهاا الجناح...وكل العيله طلعت وراهم
"في جناح حنين"
-اسر نيمهاا علي السرير وكمل بدموع مكتومه:حنين فوقي عشان خاطري
-ملك بصت لاسد بحزن وكملت لاسر:حبيبي اهدي هي اكيد بخير
-اسر بصوت عالي:في الدكتور اتاخر لي 
-حسام:في الطريق ي اسر
-اسر بدموع مكتومه لنفسه:حتي لو مش لياا مقدرش اشوفك تعبانه او فيكي حاجه مقدرش اتخيل فكرة انك تتوجعي انا عايزك علطول بخير حتي لو مش معاياا عشان خاطري فوقي
-حنين بدات تفتح عنيهاا وكملت بتعب:اسر
-اسر بدموع مكتومه وفرحه:اهدي ومتتكلميش لحد ما يوصل الدكتور
-حازم:الدكتورة وصلت
-الدكتورة:بعد اذنك عشان اكشف عليها
-اسر بغضب مكتوم وعيون حمرا ومسك ايد حنين:تقدري تكشفي عليها كدة
-الدكتورة بخوف:تمام....وبدات تكشف علي حنين
-سلمي بدموع:مالهاا ي دكتورة
-الدكتورة:ضغط عصبي بس مش اكتر وكمان قلت تغذيه انا دلوقتي عطيتهاا ابرة منوم عشان ترتاح وانشاء الله تكون بخير الصبح
-حسام:تمام ي دكتورة شكرا ليكي جداا وصلهاا ي حازم
-ملك:انا هوصلهاا
-حازم:استني ي طنط هاجي معاكي...وخرجوا هما التلاته
"في الصالون"
-ملك:انا اسفه جدا علي طريقه اسر معاكي
-الدكتورة ببتسامه بسيطه:لا ابدا مفيش حاجه بس شكله بيحبهاا اووي ربنا يهنيهم يارب
-حازم:دي خطيبتي
-ملك بهدوء وحاولت الابتسامه:لا هو اسر بس حنين غاليه عندة لانهم متربيين مع بعض
-الدكتورة:انا اسفه جداا
-ملك:لا ولا يهمك....وطلعت الدكتورة من القصر
-حازم ببتسامه بسيطه:انا همشي ي طنط وهاجي تاني عشان اطمن علي حنين
-ملك:حبيبي متزعلش مش تصرفات اسر انت عارف انه بيعتبرها زي اخته واكتر
-حازم:لا ابدا يطنط انا فاهم دة كويس
-ملك:ماشي ي حبيبي خد بالك من نفسك
-حازم ببتسامه:حاضر يطنط....وخرج من القصر وملك رجعت جناح حنين
"في جناح حنين"
-اسر بدموع مكتومه وحاول الهدوء:انا ماشيي واسبوعين وهرجع امريكاا تاني
-سلمي بدموع:هتروح فين ي اسر بس واي السبب الي مخليك مش عايز تقعد هناا 
-اسر:عمتو معلش انا هبقا نرتاح لوحدي عادي هروح اقعد في الشاليه بتاعناا
-ملك بدموع:سبيه براحتو ي سلمي
-سلمي بدموع:ازاي بس دة ملحقش يقعد معاناا حبيبي قولي مين هي البنت الي بتحبهاا وسيبك من ملك واسد وانا هخطبهالك
-اسر بدموع مكتومه:خلاص ي عمتو بعد اذنك....ولسه هيخرج
-ملك بهدوء:طب وحنين ي اسر
-اسر وقف بدموع مكتومه وكمل بجمود:بعد اذنكم....وخرج
- اسد بهدوء:يلا سيبوا حنين ترتاح
-كلهم:يلا....وخرجوا سلمي وحسام علي جناحهم واسد وملك كذلك
"في جناح اسد وملك"
-ملك بدموع:اسد انا حاسه ان اسر بيحب حنين انت مشوفتش لهفته عليهاا وبصته ليهاا ساعت ما كان هيلبس سهر الخاتم 
-اسد:ملك حنين مخطوبه واسر بيعتبرهاا زي اخته بلاش افكارك دي
-ملك بدموع مكتومه:كده كده حنين مخطوبه يعني مفيش فايدة من الكلام دة
-طلع الصبح في جناح حنين تحديداا
-سلمي ببتسامه بسيطه:صباح الخير ي حنون
-حنين بهدوء:صباح النور ي ماما هو اي حصل امبارح
-سلمي ببتسامه:احم ولا حاجه بس ست البنات اغم عليهاا واسر شالك طلعك الجناح والدكتورة جت وقالت انك لازم تهدي اعصابك شويه وكمان تاكل كويس واطمنا عليكي وبعدين...... وسكتت بحزن 
-حنين بدموع مكتومه:وبعدين اي ي ماما هو اسر هناا صح
-سلمي بدموع مكتومه:اسر اخد هدومه وراح الشاليه بتاعناا وقال انه اسبوعين ومسافر امريكاا تاني
-حنين بدموع وصوت عالي:ازاي تسبوة يخرج ي ماما مصدقت انه رجع لي عايز يسيبناا تانيي كل دة عشان البنت الي بيحبهاا للدرجادي بيحبهاا وعايز يسبناا تاني عشاانهاا ولي مش عايز يقولناا عليهاا وازاي عايز يسافر عشايز يرجع امريكا وانا طول الاربع سنين كنت مستنيه اسمع خبر انه جاي بس  لي ي ماما سبتوة يمشي لي سبتوة يمشي لي.....وانهارت في بكاء عميق
-ملك بخضه:في اي مالك ي حنين مالك ي حبيبتي في اي
-حنين بدموع:لي ي خالتو سبتي اسر يسيب القصر
-ملك بدموع مكتومه:حبيبتي هو مش مرتاح هناا ومينفعش اني اغصب عليه انا عايزاة يكون مرتاح اهدي انتي كدة بس
-حنين بدموع:خليه ي خالتو براحتو سابناا كلناا عشان البنت الي بيحبهاا سبيه يعمل الي هو عايزة...ومسحت دموعهاا ماما حازم كان فتح معايا موضوع الجواز وانا موافقه
(عدي اسبوعين واسر طبعاا موجود في الشاليه ودقنه بقت كبيرة وحالتو ادمرت خالص وحازم مشغول بتجهيزات الفرح اما سهر ف مكانتش زعلانه من اسر وشافت انه تصرف صح وانه محبش يخدعهاا اما حنين ف حبهاا لاسر كان بيذيد كل يوم واتحدد معاد فرح حنين واسر......قبل الفرح بيوم"في الشاليه عند اسر تحديداا
-تن تن تن
-اسر:الو
-حازم بحب:حبيب اخوك عامل اي
-اسر بهدوء:الحمدلله بخير
-حازم بفرحه:فرحي انا وحنين بكرة اكيد هتيجي ي اسر 
-اسر بوجع ودموع مكتومه:معلش ي حازم مش هقدر بكرة عندي طيارة وراجع امريكاا
-حازم:بس دة فرح بنت عمتك
-اسر وحاول الهدوء:معلش ي حبيبي الف مبرووك ربنا يهنيكم انا مضطر اقفل
-حازم ببتسامه:الله يبارك فيك ي حبيبي تمام ماشي ولا يهمك...وقفل
-اسر قعد ع ركبه وكمل بدموع وصريخ:عايزني اشوف حب عمري بين ايدك عايزني اشوف الانسانه الوحيدة الي حبيتهاا فحضنك لا لا مش هقدر.....وواتصل اكد حجز الطيارة
"في قصر المنشاوي.....في جناح حنين تحديدا"
-طق طق طق
-حنين بدموع:ادخل
-سهر:اي دة في عروسه تعيط كدا مالك ي حبيبتي بس
-حنين بدموع:اسر ي سهر حازم قالي انه اتصل بيه واسر قاله انه مسافر بكرة هيرجع يسافر ومش هشوفه تاني ي سهر
-سهر بدموع لحزن صديقتهاا:حنين انتي بتحبي اسر 
-حنين بدموع:..........مفيش رد
-سهر:حنين ردي علياا بتحبيه صح 
-حنين بدموع:ايوة ي سهر بحبه بس مينفعش انا فرحي بكرة ومش عينفع اكسر قلب حازم وكمان اسر بيحب بنت تانياا 
-سهر اخدتها فحضنهاا وكملت:حبيبتي لازم تتجوزي حد تكوني بتحبية وانا متاكدة ان اسر بيحبك 
-حنين بدموع:سهر مبقاش في فايدة من الكلام دة
-سهر بعصبيه:مهو انا مش هسيب حياتك وحياه اسر تدمر وافضل ساكته انتم الاتنين بتحبو بعض يبق لي تسمحوا لحد يفرق بينكم
-حنين بدموع وصوت عالي:افهمي بق هو مش بيحبنى وانا بالنسباله بنت عمتو وزي اخته ومش عايزة كلام تاني ي سهر بعد اذنك انا فرحي بكرة علي حازم وبس
-سهر بهدوء:خلاص اهدي ونامي وانا هروح واجيلك الصبح
-حنين مسحت دموعهاا وكملت:ماشي 
-سهر خرجت بحزن علي حال صديقتهاا.....اما حتين فنامت ودموعهاا بجوارهاا
"يوم الفرح"في جناح حنين تحديدا 
-ملك ببتسامه:مشاء الله ي حبيبه خالتو قمر ربنا يحفظك يارب واشوفك اسعد انسانه
-حنين بدموع مكتومه:حبيبتي ي خالتو
-ملك:حنين حاسه انك مش مبسوطه
-حنين وحاولت الابتسامه: لي ي خالتو بتقولي كده
-سلمي ببتسامه:يلا ي حنون حازم برة
-سهر ببتسامه:يلا يقمر....وخرجوا
" في الصالون"
-حازم ببتسامه وفرحه: انا عروستي قمر علفكرة ي جماعه
-حنين ببتسامه بسيطه: احم شكرا ي حازم
-حسام: طب يلا يولاد علي الفندق
-كلهم: يلا....وراحوا علي الفندق
"في الفندق تحديدا" 
-دخلواا حازم وحنين وسط انبهار المعازيم بجمال حنين الفائق وقعدوا في الكوشه
-حازم ببتسامه: حنين ممكن اسالك سوال
-حنين بدموع مكتومه: اكيد اتفضل
-حازم: بتحبيني
-حنين بدموع مكتومه وحاولت الابتسامه: لي بتسال السوال دة دلوقتي 
-حازم: لان لازم تتجوزي شخص تكوني بتحبيه
-حنين ببتسامه بسيطه ممزوجه بوجع: اغلب الوقت الحب بيجي بعد الجواز
-حازم ببتسامه:طب تعرفي اني قريت في التلفزيون انهارده انك ممكن لو غمضتي عنيكي وفكرتي فحبك الحقيقي هتلاقيه قدامك
-حنين:امم ازاي
-حازم ببتسامه:جربي يلا
-حنين غمضت عنيهاا
-حازم ببتسامه:فتحي
-حنين فتحت عنيهاا واتفجات باسر قدامهاا لابس بدله وشكله قمر وكملت بفرحه:اسر....وجريت علي حضنه
-اسر بحب:مستحيل كنتي تكوني لغيري ي حنين كان ممكن اموت لو شوفتك مع غيري
-حنين بدموع وفرحه:بس ازاي دة كله ي حازم
-حازم ببتسامه:اسالي سهر
-حنين بدموع وفرحه:هاا
-سهر بفرحه وحب:هحكيلك يستي
Flashback.....قبل الفرح بساعتين في بيت حازم تحديداا
-تن تن تن
-حازم:الو
-سهر:حازم انا عايزة اقابلك ضروروي
-حازم:تمام ي سهر بس في حاجه
-سهر:اخلص ي حازم مفيش وقت 
-حازم:تمام نتقابل في كافيه**** عشر دقايق واكون عندك
-سهر:تمام....وقفلت
"في كافيه"
-حازم بقلق:في اي ي سهر
-سهر بهدوء:حازم بص انا حرفياا مش هقدر اشوف حيات حنين واسر بتدمر وكمان حياتك انت كمان
-حازم:مش فاهم
-سهر:بص"وحكيتله كل حاجه"
-حازم ببتسامه ومسك اديهاا وكمل:احم خلاص انا كدة كدة بحبك
-سهر ببتسامه:احم احم وانا كمان بس نفكر في خطه عشان اسر وحنين الاول
-حازم بضحك وغمزة:وانتي كمان اي
-سهر بخجل:ي حازم دة وقته هنعمل اي مع اسر وحنين
-حازم ببتسامه:بصي يستي انا هروح لاسر وهظبط كل حاجه وانتي متجبيش سيرة لحنين خليهاا مفجأه
-سهر ببتسامه وحب:اتفقناا 
-حازم ببتسامه وحب:بحبك علفكره
-سهر بحب:وانا كمان علفكرة بس يلا بق هنتاخر
-حازم:يلا.....وراح علي الشاليه عند اسر
"في الشاليه عند اسر"
-طق طق طق
-اسر فتح بصدمه وكمل:حازم
-حازم بضحك:انت لسه هتتصدم خد امسك دول يلا
-اسر باستغراب:اي دول
-حازم بضحك:بدله فرحك اخلص بق مفيش وقت
-اسر:فرحي ازاي انت العريس......وضحك بسخريه وكمل حبيبتي مش موجوده
-حازم بضحك:لا انا عريس اه بس مش انهارده وبعدين حنين موجوده متخفش....وكمل بهدوء انا عمري م كنت هتجوزهاا لو كنت اعرف انك بتحبهاا يلا بق سهر قالتلي علي كل حاجه وعلفكره حنين كمان بتحبك يلا بق يعم انت
-اسر بصدمه وفرحه:اي
-حازم بضحك:انت لسه هتتصدم.
Back......
-حازم ببتسامه:وبس يستي......ومسك ايد سهر وكمل انا وسهر هنتخطب
-سهر ببتسامه وحب:حبيبي بقا
-حازم بحب:روح قلبي من جوة
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
-ملك ببتسامه:الف الف مبرووك يولاد 
-سلمي بحب بصت لملك وكملت:اسر لحنين 
-ملك بحب:وحنين لاسر
-اسد وحسام:الف الف مبرووك يولاد ربنا يهنيكم يارب
-اسر ببتسامه وحب:الله يبارك فيكم
-حنين بدموع وحب:بحبك ي اسر
-اسر بحب حضنهااا وكمل بحب وشوق:بحبك ي حنين بحبك وحبك عمرة م قل من قلبي طول عمري بتمني تكوني لياا انتي حبي الاول والاخير والبنت الي هحبهاا بعدك هتكوني انتي امهاا حبك اتخلق معاياا وهيفضل لحد م اموت
-حنين بحب ودموع:بعشقك ي اسر 
-اسر بضحك ومشاكسه:بحبكك ي اوزعتيي🥺
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية طفلة الأسد 2)
reaction:

تعليقات