القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ألجوس الألم 2 الفصل الثالث 3 بقلم سمية عامر

رواية ألجوس الألم 2 الحلقة الثالثة 3 بقلم سمية عامر

رواية ألجوس الألم 2 الجزء الثالث 3 بقلم سمية عامر

رواية ألجوس الألم 2 البارت الثالث 3 بقلم سمية عامر

رواية ألجوس الألم 2 الفصل الثالث 3 بقلم سمية عامر

رواية ألجوس الألم 2 الفصل الثالث 3 بقلم سمية عامر

رفع مالك الحديدة و لسه هينزل بيها على مصطفى ولكن فجأة صوت عربيه البوليس وصل 
ضحك مصطفى : معلش المره الجايه بقى 
ولكن نزل كريم عليه بقلم حكومي خلاه يقع عالارض : انا تخ"طف اختي يابن ال **** 
كان مالك هيكمل عليه ولكن هيلين مسكت أيده وهي بتترعش : ارجوك خلينا نروح مش قادرة 
اخدها في حضنه و باس راسها : اهدي 
اخد البوليس مصطفى و ركب مالك و هيلين العربيه و فضل كريم واقف بره 
نزلت هيلين منها و حضنته : ارجوك انسى اي حاجه فاتت تعالى معانا 
بصلها كريم بحزن : مش قادر اتخيل انك كان ممكن تروحي بسببي انا مكنتش اقصد 
- انا عارفة ، انت اخويا و صاحبي و اعز ما عندي خلينا نبدأ صفحه جديدة 
بصت على مالك و ابتسمت : صح 
نزل مالك و دخلها جوا العربيه لان شكلها تعبان و مسك ايد كريم : ارجع عشان اختك إنما انا مش طايقك 
ضحك كريم : و من امتى انت ليك قيمه عندي 
هيلين بتأفف : خلاص بقى عشان خاطري ونبي 
ركبوا سوا و روح كريم على بيت أمه عشان يطمنهم و كمل مالك طريقه لعشهم 
هيلين : مالك كنت نزلنا مع كريم يتطمنوا عليا 
- ولا كريم ولا مش كريم احنا هنروح و مش هخرج من البيت تاني خطفك ابن ال**** 
الحمدلله ان كريم انقذني 
وقف بالعربيه فجأة : كريم اللي انقذك .؟ كريم ها اللي كان واقع في الأرض زي الفرخه 
ضحكت و مسكت أيده : انت بطلي 
وصلوا البيت و كان فستانها كله طينه و حتى مكياجها اتبهدل 
شالها و خدها لاوضتهم اللي كان ليها حمام خاص و نزلها على السرير : يلا بقى 
- يلا ايه ؟! 
يلا ادخلي استحمي ياللي دماغك ضايعة انتي فاكره ايه 
قامت هيلين و دخلت الحمام و فضل هو واقف 
غمض عينه و حط أيده على وشه : الحمدلله انها بخير 
فلاش باك...
بدأ يفتكر لما اخت مصطفى اتصلت عليه و طلبت تقابله في الطريق اول ما مصطفى خطف هيلين 
نزل من عربيته و جري عليها كان هيخنقها : فين هيلين فين مراتي 
- ابعد ايدك عشان اقولك ..
نزل مالك أيده : انطقي 
- انا موافقة اقولك على مكانها بس بشرط تطلقها و متلمسهاش 
 مسكها مالك من شعرها : انتي مين عشان اسمع شروطك دي انا اصلا عمري ما قابلتك غير يوم المركز  
مريم : و من وقتها وانا بحبك مش قادرة اتخيلها معاك 
مسكها من رقبتها : خلاص تخيلي في النار بقى لما تم"وتي
قعدت تكح و عيطت لحد ما سابها 
- انطقي مراتي فين 
هقولك .....
خرجت هيلين من الحمام وهي لابسه بيجامه مقفولة و قعدت على السرير 
قعد مالك جنبها اخدها في حضنه : لو كان حصلك حاجه مكنتش هعيش 
- طول ما انت موجود انا هبقى بخير 
.....
في بيت احمد 
كريم : ازاي تتخطف وانتو واقفين في الفرح يا معاتيه 
فارس : بقولك ايه متعملش فيها بطل م انت كنت كمان واقف انا شايفك 
سيده : خلاص بقى كفايه تعب الاعصاب ده 
هدى : الحمدلله انها رجعت و محصلهاش حاجه انا هطلع انام عشان تعبانة 
طلعت اوضتها هي و مروان و طلع مروان وراها و قفل الباب : و حضرتك زعلانة ليه 
- في ايه يا مروان مش زعلانة بقول تعبانة 
و التعب جالك لما عرفتي أنهم قبضوا عليه صح ؟! 
- قبضوا على مين ؟ انت بدأت تخرف 
انا اللي بخرف و لا انتي اللي حنيتي 
- مروان بعد اذنك عايزة انام و بلاش التخاريف دي بجد تعبانة 
ياريتني ما اتجوزتك و استحملت كل ده انا عارف ان نهايتنا قربت 
- قصدك ايه ؟ 
..هتطلقني ؟! 
خرج مروان من الاوضه و قعدت هدى تعيط و تفكر أنها فعلا بتحبه بس هو غيرته زيادة حبتين .
......
فات يومين و كان مالك مانع أي حد يجي عندهم لانه عايز يكون معاها لوحدهم بعيد عن دوشه العالم 
- صباح الورد و الياسمين 
صباح النور يا حبيبي انت صحيت بدري ليه 
قرب منها باسها : عشان اشوف شروق الشمس اللي نايم جنبي ده 
ضحكت و اتكسفت : طب كفايه دلع عشان هتعود على كده هقوم اعملك فطار 
- بنت عيب انا اللي هحضر فطار انهاردة 
ايدا و بكره و باقي العمر عليا ولا ايه النظام ؟؟
- اه مهو انا بعلمك بس امال انا متجوز ليه ؟
يراااجل ؟ طب ما اعمل انا بتاع اول يوم و انت خد الباقي 
ضحك و شالها : موافق بس على شرط 
الاول : كل يوم بوسه 
التاني .....
ايدا مش كان شرط واحد ؟ 
خليني اكمل بقى 
التاني انك تجيبيلي مجموعات من الأطفال مجموعة أ، مجموعة ب و هكذا يعني كل مجموعة ١٥ واحد 
ضحكت بصوت عالي : ارنبه فاكر انك اتجوزت ارنبه اه و مالو
وهما بيضحكوا سمعوا صوت برا و .....
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع اضغط على (رواية ألجوس الألم 2 الفصل الرابع)
لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية ألجوس الألم 2)
reaction:

تعليقات