القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليس معلمي فقط هو ايضا حبيبي الفصل الأول 1 بقلم حنين أحمد

 رواية ليس معلمي فقط هو ايضا حبيبي الحلقة الأولى 1 بقلم حنين أحمد

رواية ليس معلمي فقط هو ايضا حبيبي الجزء الأول 1 بقلم حنين أحمد

رواية ليس معلمي فقط هو ايضا حبيبي البارت الأول 1 بقلم حنين أحمد

رواية ليس معلمي فقط هو ايضا حبيبي الفصل الأول 1 بقلم حنين أحمد

رواية ليس معلمي فقط هو ايضا حبيبي الفصل الأول 1 بقلم حنين أحمد

(في صباح اول يوم دراسه)في غرفة البطله تحديدا
-الام بحنان:حبيبت ماما يلا هتتاخري
-ماسه ببتسامه: صحيت م بدري ي ست الكل ولبست كمان.... وكملت بمشاكسه انتي الي مواعيدك بايظه وصاحيه متاخر
-الام بضحك:اه شوفتي يلا بق هتتاخري بس اي القمر ده
-ماسه:ي سلام اضحكي عليا اضحكي
-الام بحب:انتي طول عمرك قمر واحلي واجمل بنوته ف الدنيا
-ماسه بحب:وانتي اجمل ام ف الدنيا كلها ي ست الكل
-الام بحنان:حبيبت قلب ماما ربنا يوفقك....اومال البت ليله فين
-ماسه بضحك وصدمه: احييه دي مستنيه تحت انا نازله بسرعه.... وطبعت قب*له علي راس والدتها بحب وخرجت بسرعه
-الام بضحك وحب: مجنونه والله.....ربنا يوفقك ي يارب ويبعد عنك كل شر 
"في الشارع.... عند ليله تحديدا" 
-ليله بغضب مصتنع: لسه بدري ي هانم
-ماسه بضحك وخبث: يروحي انا وحشاني والله 
-ليله بضحك: كلي بعقلي فراخ بانيه😂
-ماسه بضحك: انا بردو عيب عليكي تقولي كدا دة احنا عشرة عمرة 
ليله: ماشي يختي.... يلا بقا ومشيوا مع بعض
-في مكان تانيي............
-احمد بضحك:مالك يبني مضايق لي
-ادم بضيق:انت عارفه اني مكنتش عايزة اكون مدرس في مدرسه بنات هي ناقصه دلع
-احمد:مش دلع ولا حاجه علفكرة انت مجرد مدرسهم وبعدين دي مدرسه ثانوي يعني اكيد بنات عاقله
-ادم بتفكير: اما نشوف...... تن تن تن
-احمد: مترد يبني
-ادم: الو
-نادين: اي ي ادم صباح الخير
-ادم:صباح النور ف الطريق ي نادين ........ وفجأة خبطت في بنت
-البنت بعصبيه: مش تفتح ي اخ انت
-ادم بعصبيه: علفكرة انتي كمان مكنتيش مركزة وبعدين صوتك ميعلاش
-ليله: اهدي خلاص حصل خير 
-ماسه بغضب: علي ما اعتقد اني بتكلم من بؤي انا ف اعلي صوتي براحتي وبعدين المفروض تعتذر مش تتكلم كدا وبعدين انت الي كنت ماشي تحب في التليفون علي الصبح..... واحد مغرور....وسابته ومشيت
-ليله:اممم.....ومشيت وراهاا
-احمد:اهدي ي ادم خلاص
-ادم بغضب:انا مغرور ي احمد وكمان شوفت بتتكلم معايا ازاي
-احمد:معلش....وكمل بضحك مكتوم تلاقيها لسه صاحيه انا ذات نفسي قعدت ساعتين افتكر انا مين
-ادم بعصبيه وحدة:احمد
-احمد:خلاص خلاص يلا بينا هنتاخر
-ادم:يلا....وذهبوا في طريقهم ووصلوا المدرسه
-اما ليله وماسه وصلوا المدرسه ووقفوا اول الصف.....وبداو رغي😂
-واذا بصوت مكرفون المدرسه:لو سمحتم المدرسين كله مدرس قدام فصله
-احمد بضحك:يلا قدام فصلك
-ادم بضحك:والله....وكمل بجدية انا جبت الجدول اهو اول حصه في فصل....متعرفش فين دة
-احمد وهو يشير الي الفصل:اهو هو دة
-ادم:تمام....واتجه ادم الي الفصل ليقف امام فصله
-ليله بضحك:يخربيتك كنتي هتاكلي الراجل....وفجأة سكتت في صدمه 
-ماسه:اي يبت مالك
-ليله وهي تشاور علي ادم:الحقي مين هناا
-ماسه بفزع:دة اي الي جابو دة
-ادم اتصدم ولكن قال لنفسه في خبث:تمام وكمان طالبه في فصلي 
-ليله بهمس:والله ابغي اقولك اني مش متفاله بس استحي
-ماسه بصدمه وهمس:هشش استني اما نشوف اخرتها
وانتهي الطابور وذهبوا الي فصولهم
-ليله بحزن علي حالهم:احييه دة طلع مدرس عندنا
-ماسه بهدوء: شكرا علي المعلومه وبعدين يعني
-ليله بغيظ:انتي مش خايفه منه بعد الي قولتيه ده
-ماسه:واخاف لي هو كان ماشي بيتكلم في التليفون وكمان معتذرش ولا اي حاجه يبق يستاهل الي انا قولته
-وقاطعهم دخول ادم الفصل وسط ذهول الفتيات بوسامته......وكمل وهو متعمد ليعرف اسمها:كل واحده تقولي اسمها عشان نبدا اول درس انا مستر ادم مدرس الفرنساوي
-(كل البنات قالت اسمهاا وهو طبعاا مش مهتم ليهم لحد ما جيه دور ماسه)
-ماسه بهدوء:ماسه
-ادم لنفسه:تمام جبتيه لنفسك....وكمل بصوت عالي تمام يلا نبدا 
"بعد شرح الدرس.....ادم بدا ييسال بالفرنساوي وكان متعمد انه يسال اساله صعبه عشان يهين ماسه"
-ليله بصدمه:احييه اي الاسئله دي يارب م يخليني اجاوب
-ماسه بهدوء:هيقومني انا
-ادم بخبث:تقدري تجاوبي ي انسه ماسه تحسن م انتي بتتكلمي مع الي جمبك
-ماسه بهدوء:اولا مكنتش بتكلم هو كان مجرد رد علي سوال ثانيا الاجابه.....................اجابت ماسه بكل هدوء تجابه نموذجيه صدمت الجميع
-ليله بهمس وصدمه:يخربيتك
-ادم بذهول من اجابتها وبراعتها ف الاجابه رغم ان الاساله صعبه:تمام
-واذا بجرس الحصه يضرب.............ويخرج ادم وهو يضرب كف علي كف
-احمد:اي يبني مالك
-ادم:مفيش حاجه انت عندك حصه هنا ولا اي
-احمد:اه هخلص ونتقابل في اوضه المدرسين في البريك
-ادم:تمام.....واتجه الي فصل اخر
"في فصل ماسه وليله"
-ليله بصدمه:يخربيتك ازاي كدا دي الاسئله كانت صعبه جدا
-ماسه: انتي ناسيه اني كنت باخد كورس فرنساوي يبت انا عارفه انه اساسا حط الاسئله دي عشان يهيني ومعرفش اجاوب ولكن ميعرفش وقع مع مين
طق طق طق........ ودخل احمد الفصل
-ليله وكاد ان يغم عليهاا: احييه دة صاحبو كمان دة احنا هنتن*فخ اه والله 😂
-احمد ببتسامه: صباح الخير يبنات انا مستر احمد مدرس الانجليزي 
-كلهم: صباح النور..... اما احمد ف بدا شرح الدرس وكان شرحه لا يقل جمال وروعه عن شرح ادم
استووووب نتعرف علي الشخصيات
(ماسه بنت يغار القمر من جمالها بشرتها بيضه عيونها عسلي جذابه قصيرة نوعاا ما شعرهاا طويل باللون الاسود وهي انعم من الحرير مشاكسه جداا تحب المرح والضحك عصبيه جداا...... في تالته ثانوي ودايما متفوقه في دراستهاا) 
(ادم مدرس فرنساوي يملك عيون زرقاء مع بشرة بيضه مع شعر بني جذاب هادي جداا يتميز بالوقار والجاذبيه لا يحب العند) 
(ليله صاحبت ماسه من الطفوله دايما مع بعض تملك بشرة بيضه مع عيون بني لا تقل جمال عن ماسه) 
(احمد صاحب ادم من الطفوله دايما جمب بعض بشرته بيضه عيونه بالون الاسود وكذلك شعرة وايضا لا يقل جمال عن ادم"استوووب الباقي نعرفه بعدين.....نرجع لقصتنا
-رن جرس الحصه.....وكمل احمد ببتسامه اتمني تكونوا فهمتوا
-ماسه ببتسامه بسيطه:شرح حضرتك جميل جدا
-احمد ببتسامه خفيفه:شكرا ليكي ي ماسه انتي فعلا شاطرة جدا وكمان شغاله معايا في الحصه وانا مبسوط من مستواكي
-ماسه:مرسي ي مستر
-احمد ابتسم....وخرج من الفصل
"في البريك.....في حوش المدرسه تحديدا"
-ليله بضحك وخبث:كان معايا حاجه وناويها ادهالك بس هاخدها انا بقا
-ماسه بغضب طفولي:هاتيهاا ونبي
-ليله وقررت المشاكسه:تؤ تؤ ابدا....وطلعت تجري
-ماسه بغضب وضحك:استني عليا....وطلعت تجري وراها.....وهوب خبطت في جسم دافي ولسه هتقع...لف ايدة علي ظهرها وسرح في جمال عيونهاا.....ليعلم انها حور وهبطت له من السماء
-نادين بغضب:انتي ازاي تقربي منه كدة ي حيوا*نه انتي
-ماسه فاقت واتفجات انهاا قريبه من ادم جداا وبعدت بسرعه وكملت بعصبيه:انتي الي ازاي تتكلمي بالاسلوب دة
-نادين بغرور وعصبيه:انا ميس نادين مدرسه اللغه العربيه وخطيبته.....................وفجأة
يتبع..
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية ليس معلمي فقط هو ايضا حبيبي)
reaction:

تعليقات