القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت العمدة نور الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد

 رواية عشقت العمدة نور الحلقة السابعة عشر 17 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت العمدة نور الجزء السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت العمدة نور البارت السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت العمدة نور الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت العمدة نور الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد

في فيلا سراج ...
كانوا يجلسون كابر وسراج ولوسي وشاكر .
لوسي بدلع /ايه ي كيبو مالك ساكت كده ليه مش عادتك ي عني .
كابر بزهق وضيق /معلش مخنوق شويه عن اذنكم .
لوسي بغيظ /ايه ي اونكل كابر ماله شكله مش طبيعي .
سراج بحزن /معلش ي حبيبتي هو مش في المود الفتره دي .
شاكر بانتباه /ليه خير ي سراج .
سراج بجديه /موضوع طويل شويه ي شاكر بس انشاء الله كل حاجه هتتحل .
لوسي بخبث /اطمن ي اونكل انا الي هرجعلك كابر احسن من الاول كمان .
في غرفه كابر ...
كان يجلس بالم وتعب واشتياق الي معشوقته فبالفعل قد اشتاق اليها كثيرا .
/ي ترا انتي فين ي نور ليه بتعملي فيا كده أما انتي هتبعدي ليه مفضلتيش معايا ليه مفضلتيش في حضني انا عارف انك بتحبيني وانا كمان بحبك اوي ي نور اوي يارب الاقيكي ي نور .....
في المشغل ...
كانت تسير نور بانبهار وهي تنظر إلي ذلك المشغل الكبير فهي لم تتوقع أنه سيكون بذلك الفخامه .
فتحيه بحنان /ايه رايك ي نور .
نور بابتسامه /حلو جوي جوي ي خاله فتحيه .
صالح بابتسامه /وهيبقا احلا لما تشتغلي فيه ي ست البنات .
نور بابتسامه /ربنا يخليك ي عم صالح .
غزال بترحيب /ي اهلا اهلا وانا اقول المشغل منور ليه نورتي ي ست فتحيه .
فتحيه بابتسامه /تسلم ي غزال اسمع بقا نور دي بنتي وهتشتغل هنا عينك عليها فاهم ي غزال .
غزال بإعجاب /وماله في عنينا ست البنات اتفضلي ي ست نور .
نور بقلق منه /ماشي .
فتحيه بحنان /اقعدي ي حبيبتي شويه وهاجيلك .
غزال بإعجاب وهمس/ده انتي باين عليكي طلقه صحيح مش باين غير عنيكي بس فيهم جمال الدنيا .
نور بحده /واه عاد ي عم غزال مش هنشوف شغلنا ولا ايه .
غزال بضيق /عمي لا انا مش كبير لدرجه دي ي ست البنات .
نور بغضب /صغير ولا كبير عاد احنا جاين نشتغلوا مش نتحددوا في حديد فاضي .
غزال بهمس /ماشي ي حلوه شكلك عنيده وانا اموت في الصنف ده خلاص متزعليش اتفضلي معايا .
في شقه سعديه وريم ...
كانت ريم تجلس بفستانها الاحمر بسعاده .
سعديه بابتسامه /الف مبروك ي بتي .
ريم وهي تقبل يدها /ربنا يخليكي ليا ي عمتي وميحرمنيش منك واصل كان نفسي نور تبقا معانا النهارده .
سعديه بحزن ودموع /نور منه للله وهدان انا عارفه هي هتكون فين .
ريم بحزن /نفسي اشوفها جوي ي عمتي اتوحشتها جوي .
سعديه بابتسامه /انشاء الله ي ضنايا تشوفوها قريب بس افرحي بقا ي عروسه اليله لليتك اها شكل العريس واصل هروح اشوافهم .
في الخارج ..
المأذون بابتسامه /ها ي عروسه مين وكيلك .
ريم بابتسامه /عمي سراج .
سراج بابتسامه /هو انا اطول أشهد علي عقد جواز ابني وبنتي .
كابر بابتسامه /الف مبروك ي ادهم .
ادهم بابتسامه /الله يبارك فيك ي كابر عقبالك لما تلاقي حبايبك .
كابر باشتياق /يارب .
المأذون بابتسامه/ربنا يجمع بينهما في خير الف مبروك ي جماعه عن اذنكم .
سعديه بفرحه /للوووووووي الف مبروك ي روح عمتك ..
ريم بابتسامه وفرحه /ربنا يخليكي ليا يا عمتي .
فريال بضيق /مبروك ي ريم مبروك ي ادهم  .
ريم بابتسامه /الله يبارك فيكي ي حماتي .
ادهم وهو يقبل يدها /الله يبارك فيكي ي امي ليمس ل ريم بعشق مبروك ي مراتي ي حبيبتي .
ريم بخجل /الله يبارك فيك ي حبيبي .
ادهم بعشق /ياه طالعه من بوقك زي السكر والله .
كابر بمرح /ايه ي عريس احنا لسه هنا يلا ي بابا نمشي .
ادهم بابتسامه /لا تمشوا تروحوا فين انا عازمكم علي العشاء .
سراج بابتسامه /لا نعزم مين اخرج انت وعروستك والحاجه سعديه ووالدتك واتبسطوا يلا ي كابر الف مبروك ي ولاد .
ادهم بابتسامه /الله يبارك فيك ي عمي .
في أحدا الكافيهات الفاخمه ..
شمعه بابتسامه /ممكن اعرف حضرتك طلبت تشوفني ليه .
نبيل بابتسامه /بصي ي شمعه انا بصراحه راجل دوغري مبحبش الف ولا ادور بصراحه انا اتشدت ليكي من اول لحظه شوفتك فيها فقولت لازم ادخل البيت من بابه .
شمعه بخجل /بالسرعه دي .
نبيل بابتسامه /ايوه بس فيه حاجه لازم تعرفيها أني كنت متجوز ومراتي توفت من سنتين .
شمعه بفخر به /دي حاجه متقلقش منك ابدا بالعكس انا فخوره انك بتصارحيني بكل حاجه ي نبيل انت كبرت في نظري اوي .
نبيل بابتسامه /ي عني اتوكل علي الله واروح اطلبك علطول من سراج بيه .
شمعه بسعاده /ايوه طبعا وبسرعه كمان .
في الصعيد ..
في دوار وهدان ..
وهدان بغضب /عوض انت ي زفت .
عوض بفزع /نعمين ي حاج وهدان .
وهدان بحده /حميده بتاع الدكان مدفعش المال ليه الشهر ده .
عوض /هو مبيدفعش واصل العمده نور الله يبارك لها كانت بتعفيه كيف .
وهدان بغضب /بتفعيه كيف هي تكيه ولا ايه اسمع بلغه أنه لو مدفعش الشهر ده هيتحجز علي الدكان .
عوض بحزن/ده غلبان وعلي باب الله ي حاج وهدان .
وهدان بغضب /اسمع الي قولته ونفذه جبر يلمك .
عوض بحزن /امرك ي حاج وهدان ربنا يرجعك لينا ي جناب العمده نور بدل الظلم ده .
في أحدا المطاعم الفاخمه ..
ادهم بابتسامه /تحبي تأكلي ايه ي حبيبتي .
ريم بخجل /اي حاجه .
فريال باستفزاز /وهما دول هيعرفوا الأصناف الي هنا منين ي ادهم هاتلهم فول وطعميه .
سعديه بغيظ/ومالهم الفول والطعميه كله نعمه ربنا .
ادهم بحده /ماما من فضلك ريم بقت مراتي خلاص فاحترميها لو سمحتي .
فريال بغضب وغيظ  /كده ي ادهم من دلوقتي بتعمل معايا كده علشانها .
ادهم بجديه /مراتي ي ماما وكرامتها من كرامتي .
سعديه بابتسامه وفخر /عداك العيب ي سيد الرجال .
فريال بغيظ /ماشي ي ادهم .
في فيلا سراج ..
سراج بجديه /مش ناوي انت كمان تشوف حياتك ي كابر زي ادهم .
كابر بتمني واشتياق /ياريت ي بابا الاقيها ياريت .
سراج بحده /برضه نور ي ابني اسمع انت لازم تعيش حياتك وتفكر في الي جاي حتي نور لو ظهرت مين قلك أنها هتبقا معاك ولا ترجعلك .
كابر باستغراب /حضرتك قصدك ايه .
سراج بحده/قصدي انك تشوف حالك ي كابر مالها لوسي بنت جميله وطول عمرها بتحبك .
كابر بغضب /مفيش واحده زي نور ابدا وانا متاكد اني هلاقيها وهفضل ادور عليها حتي لو طول عمري ي بابا ..
بعد مرور بضعه شهور .....
في شقه فتحيه ...
نور بتعب /اه ي خالتي هلكت تعب النهارده بس الحمد لله كسبنا زين فساتين كتير طلعت النهارده .
فتحيه بابتسامه /انتي مشاء الله وشك حلو اوي علينا ي نور من ساعه مشتغلتي والمشغل شغال ايه ده غير الكلب غزال انتي الي كشفتيه علي حقيقته الحرامي ده  .
صالح بابتسامه /عندك حق ي فتحيه نور وهي نور فعلا .
نور بابتسامه /ربنا يخليكم ليا ومهما قولت مش هقدر اوفيكم حقكم الي عملتوه معايا  .
فتحيه بحنان /عقبال ما تشوفي ضناكي ويجمعك ب كابر يارب .
نور بتمني واشتياق /يارب ي خالتي يارب .
🤚🤚🤚🤚🤚🤚بعد مرور 6سنوات 💪💪💪.
في المستشفي ...
ادهم بقلق /يارب تخرج بالسلامه .
ريم بحنان وحب /اهدا عاد ي ادهم انشاء الله أما فيريال هتخرج بالسلامه .
كابر بحزن /متقلقش ي ادهم انشاء الله خير انا هروح اودي فيروز وسمر المدرسه .
ادهم بقلق /ربنا يخليك ليا ي كابر .
في شقه فتحيه ..
😂😂😂😂كادر باشا النسخه المصغره ..
كان يقف كادر في البلكونه ....
كادر بخبث /واه عاد ي بت ي صباح اتوحشتك جوي جوي .
صباح بعشق /بجد ي كادر .
كادر بمكر /طبعا ي روح كادر بقولك ايه بقا شوفلنا كيلو لحمه احمر كده من عند ابوكي .
صباح بهبل /عنيا ي حبيبي .
كادر بغيظ /هبله هبله .
نور بغيظ /انت بتعمل ايه عندك ي واكل ناسك اتاخرت علي المدرسه .
كادر بخبث /ايه عاد ي أما قطعتي خلفي البت الغبانه دي كانت مش عارفه تعمل الواجب فكنت بساعدها مساعده للله.
نور بغيظ /علي اني الكلام ده ي ابن نور .
كادر بمكر /واه عليكي دايما كده ظلماني انا قولت اظبط مع البت ابوها جزار نطلعوا بكيلو لحمه ولا اتنين .
نور بغيظ /لحمه هو انا حرماك من حاجه ي معفن يلا ي اخويا علشان تروح المدرسه .
كادر بغيظ /فتحيه فتحيه تعالي شوفي بنتك والي بتعمله في ابنها حبيبها .
فتحيه وهي تحتضن كادر بحب /عايز ايه ي روح قلب جدتك .
كادر بخبث/ساندوتشين حلاوه بقشطه من ساندوتشاتك الجامده دي .
فتحيه بابتسامه/طيب ي حبيبي روح علي السفره وانا جايه حالا .
نور بابتسامه حنان  /كاني شايفه كابر  .
فتحيه بابتسامه /ايه ي نور بتتضحكي علي ايه .
نور بحنين واشتياق دائم لسنوات/أصله بيفكرني ابوه بالظبط سحر كادر علي قد صغر سنه خفه دمه مصايبه كمان بتفكرني ب كابر في كل حاجه.
فتحيه بطيبه /مش كفايه كده ي ضنايا وتلموا الشمل بقا .
نوربدموع /خايفه خايفه ي خالتي ي ترا عايش ازي لسه فاكرني ولا خلاص اتجوز واحده تانيه ونسي نور .
فتحيه بابتسامه وحنان /لو كان بيحبك صح يبقا زمانه لسه بيدور عليكي ولسه مستنيكي ي نور .
كادر بصراخ /انتوا ي جدعان حد يجي ياكلني مش أصول دي.
نور بضحك /هههههه مفجوع .
فتحيه بابتسامه /ربنا يخليهولك ي ضنايا .
من أمام المدرسه ..
كابر بابتسامه /فيروز خالي بالك من سمر .
سمر بطفوله /مس تخاف علي سمي ي خالو .
كابر بابتسامه /انا عارف انك كبيره ي قلب خالك .
فيروز بابتسامه /انت هتيجي تاخدنا برضه ي اونكل كابر .
كابر بحنان /ايوه ي حبيبتي لأن بابا وماما مع ناناه في المستشفي .
سمر بطفوله /وبابا وماما في الجرنان .
كادر بغيظ وغيره /لسه عاد ي ست هانم اتاخرتي كده ليه .
فيروز بابتسامه /معلش متزعلش حقك عليا .
كابر بصدمه /انت مين ي ابني انت وبتكلمها كده ليه .
كادر بغيظ /انا كادر زميلها وفي حكم جوزها المستقبلي .
فيروز بخجل /كادر مش وقته .
كابر بغيظ وصدمة / انتوا عندكم كام سنه ي عيال انتواجوزها المستقبلي اسمع يلا انت ملكش دعوه بيهم خالص سامع ولا لا .
كادر بغرور واستفزاز/لا مش سامع سمعي تقيل جوي 
اسمع ي كابتن البت دي هتجوزها ي عني هتجوزها بلغ ابوها بالحديد ده يلا ي بت انتوا وهي قدامي سلام ي كابتن .
كابر بصدمه /ايه الواد ده وكمان صعيدي قلبت عليا المواجع ي سي كادر .
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن عشر اضغط على (رواية عشقت العمدة نور الفصل الثامن عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشقت العمدة نور)
reaction:

تعليقات