رواية عشقت العمدة نور الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

 رواية عشقت العمدة نور الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت العمدة نور الجزء الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت العمدة نور البارت الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت العمدة نور الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت العمدة نور الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

في دوار وهدان ...
في غرفه نور ...
كانت تنظر لوالدها بزعر وخوف وهي ترجع إلي الخلف وتحمي بوالدتها فهي لاول مره تكون العمده نور تشعر بذلك الذعر فكانت تبكي بشده .
وهدان بحسره وغيظ وغضب شديد /الي قالته امك ده حوصل بجد ي بت انطقي .
نور بذعر ودموع /حوصل بس غصبن عني ي ابوي ولله غصبن عني بس خلاص كابر هيسافر ويطلقني وكل حاجه هترجع زي الاول وهفضل نور رجلك وسندك .
سعديه بغضب /اوعاك تقرب منيها كفاياك عاد استحملت الي بتعمله فيها بما فيه الكفايه كفياك ظلم عاد كفياك .
وهدان بغضب شديد وهو يدفعها بعيدا ليمسك نور من شعرها ليتحدث بحسره وندم /كسرتي ضهري ي بنت الكلب خلتيني احط وشي في الأرض عرفتيني أن مخلف مراه مش راجل كنت حاسس وقولتلك كدبتي لا ي ابوي مفيش حاجه من دي واصل كسرتيني وقطمتي ضهري ي خلفه الشؤم والعار .
نور بدموع وهي تمسك يدك والدها /لا ي ابوي اوعاك تقول كده ابوس يدك انا لاعشت ولا كنت علشان اعمل كده اعتبرها غلطتي الأولي والاخيره وانا اوعدك ي ابوي أن هرجع نور بتك الي بمائه راجل وهخلي كابر يطلقني وكل حاجه هترجع زي الاول وهترفع راسك في البلد كلياتها .
سعديه بغضب وغيظ /كلام ايه ده عاد انتي اتجننتي ي بت . 
وهدان وهو يمسك بغضب وتهديد /قسما بالله ي وليه انتي متفتحي بوقك بكلمه ولا تتدخلي لرميكي انتي وبنت اخوكي لكلاب السكك ومش انتوا بس طلقه واحده تخلصني من حضره الظابط .
نور بدموع وتوسل /لا ي ابوي ابوس يدك بلاش تاذي كابر كل حاجه هترجع زي الاول وهيعاود القاهره ومش هيرجع هنه واصل .
سعديه بصدمه /بتقول ايه ي وهدان هي حصلت ل كده انت جواك كل الجبروت ده .
وهدان بطمع وغرور /واكتر من كده كمان اني وأبوي وجدودي طول عمرنا عمد الدباح عمري مهبقل أنها تتضيع مني اوي تروح ل حد غيري ده انا اموت بحسرتي .
سعديه بغضب شديد /وهي بتك مينفعش تكون عمده ناجحه وكبيره وهي متجوزه وعايشه زي بقيه البنات مش كفايه الي عملته فيها عيشتها واد طول عمرك .
نور بدموع وحزن /العمده البت مينفعش تكون متجوزه ي أما ده كان من ضمن الشروط الي لازما امشي عليها طالما هفضل العمده وجوازي من كابر كانوا خابرين زين أنه علشان المهمه  .
وهدان بغضب /اهي قالتلك ي جاهله اسمعي ي بت بكره الزفت ده هجيبه هنه علشان يطلقك وحسك عينك حد يعرف باي حاجه وانتي ي مراه أن فتحتي حسك باي حاجه قسما بالله لنفذ تهديدي وارميكي انتي وبنت اخوكي في الشارع ابقا وريني هتعيشوا كيف ومين الي هيصرف علي تعليمها خبر يلمكم .
سعديه بحده /انتي صحيح موافقه علي حديد ابوكي ده .
نور بدموع والم شديد /مقدرش اكسر ابوي ي أما حتي لو علي رقبتي ده ابوي الي مش ممكن يتعوض واصل .
سعديه بغضب /و كابر الي حبك ومستعد يعمل اي حاجه علشانك هتسيبيه كده يستاهل منك كده .
نور بدموع وانهيار  /كابر كابر ده اجمل حاجه خسرتها في حياتي وقلبي هيتفضل يتعذب لفراقه طول العمر بس برضك ابوي مش هقدر اتحمل كسرته ووحسرته وسط الناس وحد تاني بياخد منه العموديه دي قهره ليه ي أما مقدرش اسامح نفسي عليها واصل .
سعديه بحده /بكيفك ي نور بس خليكي خابره اني مش راضيه عن الي حوصل ده واعرفي انك بعد كده هتكوني ل حالك لاني اني مش هفضل مع ابوكي كتير بعد الي بيحصل ده بعد مابقا بالساهل كده يفكر يرميني في الشارع انا والبت اليتيمه الي بتحبه كيف ابوها ابوكي مش هيعيش العمر كله ي نور انا قولتلك وانتي حره ي بنت بطني ..
نور بدموع وصراخ /ياربي انت الي عالم بالي فيا ارحمني يارب برحمتك سمحني ي كابر سمحني ي حبيبي بس مقدرش اكسر ابوي مقدرش واصل 😔😔😔😔😔😔😔😔😔.
صباحا في شقه كابر ...
كان ادهم يرتدي بدلته للذهاب لخطبه ريم ..
كابر بابتسامه وسعاده /زي القمر ي حبيبي ربنا يتمملك بخير .
ادهم وهو يحتضنه بحب /ربنا يخليك ي كابر واشوفك سعيد ي حبيبي يارب .
فريال بضيق /يلا ي ادهم انا مش طايقه اقعد هنه حار ونموس وقرف اووووف .
سراج بغيظ وهمس /ده البلد هي الي مش طيقاكي من ساعه مجيتي .
شمعه بمرح اخوي /مبروك ي عريس .
ادهم بابتسامه /الله يبارك فيكي ي شمعه .
كابر بخبث /يلا بقا علشان فيه موضوع مهم لازم اتكلم فيه مع الحاج وهدان .
سراج ب قلق /انت برضه مصمم تاخد نور معاك .
كابر بجديه /ايوه ي بابا انا بحب نور وهي بتحبني وانا مش هسيبها ..
في دوار وهدان ...
وهدان بضيق /اهلا نورتوا خير .
سراج بحده /جرا ايه ي حاج وهدان ايه للمقابله دي .
وهدان بحده /لاني عارف انتوا جاين ليه واظن الرد وصل ي حضره الظابط .
كابر بحده /سيبك من موضوعي انا دلوقتي ي حاج وهدان في موضوع تاني مهم ..
وهدان بانتباه /موضوع ايه .
سراج بجديه /احنا جاين نطلب ريم ل ادهم ي حاج وهدان .
وهدان بحده /شرحه طلبكم مرفوض ي سياده اللواء.
ادهم بعصبية /حضرتك بتقول ايه ي حاج وهدان .
وهدان بغضب/الي سمعته ي حضره الظابط ريم بتي وانا الي اقول تتجوز مين ومتتجوزش مين .
كابر بعصبية /طب انا وبتكرهني علشان هاخد منك نور ادهم كمان ايه مشكلتك معاه ليه مصمم تقف في طريقه هو و ريم .
وهدان بغضب شديد /نور بتي ومحدش يقدر ياخدها مني واصل وهطلقها غصبن عنك ي حضره الظابط .
كابر بغضب وتصميم /مش هطلقها ومش هسيبها نور بتحبني .
نور بقوه مصتنعه وقلبا ينزف بشده /لا ي حضره الظابط مبحبكش واصل وأبوي عنده حق طلقني ي حضره الظابط .
كابر بتصميم وكسره /انتي بتقويلي ايه ي نور .
نور بغرور مصتنع /بقول الي سمعته ي حضره الظابط طلقني من سكات احنا اتجوزنا علشان المهمه والنعمه خلاص خلصت طلقني ي حضره الظابط .
كابر بوجع والم /انا قولتهالك قبل كده انا حبيتك ومستعد اعمل اي حاجه علشانك قصاد انك تختاريني وتقفي معايا وجنبي وتقولي للعالم كلها انك بتحبيني واهي جات اللحظه الي مستني فيها انك تختاريني .
نور بوجع شديد /وانا اخترت ابوي والبلد ي كابر .
وهدان بغضب /طلقها ي حضره الظابط لو راجل صوح طلقها .
ريم بدموع والم /حرام عليك عاد ي عمي.
كابر بوجع وكسره تخترق ثنايا قلبه /اتكلمي ي نور اخر فرصه بدهالك انك تختاريني .
نور بوجع يكفي العالم /انا اخترت ابوي ي كابر .
كابر بحزن شديد وجع /تمام افتكري كويس اوي اني فضلت جنبك للآخر وكنت مستعد اتحدا العالم علشانك انتي كسرتيني ي نور بس خليكي عارفه أن حكايتنا خلاص انتهت و كابر اعتبريه مات انتي طالق ي نور ..
ليسرع كابر الي الخارج .
سعديه بدموع والم /عملت الي انت عايزه ي وهدان خربت حياه البت وفرقت بينها وبين جوزها منك لله ي وهدان بت ي ريم جهزي الشنط وهاتي دهبي وفلوسي الي الحاج وهدان مالوش فيهم حاجه واصل فلوس ابويا ي حاج وهدان يلا ي بت هنسافر القاهره وهجوزك ادهم .
ريم بدموع /ي عمتي .
سعديه بغضب /اخلصي ي بت يلا هجوزها ادهم غصبن عنك ي وهدان مش هسيبك تتحكم في بنت اخويا اليتيمه وتتدمر حياتها زي مادمرت حياتي بتي مبسوطه أكده ي نور افرحي بابوكي وعيشي معاه انتي فعلا متستهليش واحد زي كابر .
وهدان بجديه /ولا يهمك ي نور انك تبقي العمده نور ده احسن حاجه في الدنيا  تامري وتنهي سيبك منيهم هيرجعوا غصبن عنيهم كبرتي ابوكي ورفعتي راسي ي بتي .
نور بوجع وشرود وقلبها يؤلمها بشده /الحمد لله ي ابوي الحمد لله.
ليرحلوا الجميع ومعاهم سعديه وريم الي القاهره .......
في القاهره ...
في فيلا سراج .
كان ينظر بالم وحزن الي كابر فقد بالفعل تغير كابر عندما عشق لكن جرح العشق لا يداوي بسهوله كان ينظر إليه بالم وحزن فلاول مره يرا كابر ساكت حزين لهذه الدرجه .
سراج بالم /كابر ي ابني نور بتحبك بس الي عملته كان غصبن عنها .
كابر بوجع وجرح ينزف /متقولش غصبن عنها ي بابا انا الي كنت غلطان لما اعترفتلها بحبي دي واحده مغروره متستهلش اي حاجه .
سراج بوجع /انت نفسك مش مصدق الي بتقوله ي كابر انت عارف كويس انها مش كده بس الواحد صعب عليه يكسر ابوه هي ضحيه ي كابر .
كابر بحزن والم شديد /صح ي بابا وبدل ماتكسر ابوها كسرتني انا انا كابر عبد الحي الي اجمل بنات العالم كانوا بيترموا تحت رجلي تعمل معايا انا كده انا وعدتها اني احميها لو اخترتني بس للاسف اخترت ابوها صدقني ي بابا الي حصل بيني وبين نور كان بإرادتها صدقني .
سراج بحزن /انا مصدقك ي حبيبي مصدقك لاني شوفت أنها مجبوره علي الي حصل وبعدين انشاء الله ربنا يحل كل حاجه وترجعوا لبعض .
كابر بعند وتحدي /ده مستحيل ي بابا سامع مستحيل هي كسرتني فضلت ابوها عليا شافت حياتها وقررت تفضل العمده نور انا كمان هشوف حياتي هشوف الظابط كابر هشوف شغلي ومش بعيد كمان اشوف الانسانه الي تقدرني بجد ....
في مدخل عماره ادهم ..
ادهم بحزن /اتمنا ي حاجه سعديه يكون الي حصل مش بسببي انا مقصدش الي حصل صدقيني .
سعديه بوجع /متحملش نفسك فوق طاقتها ي ولدي انت ملكش صالح بالي حصل ده قدر ومكتوب ي ولدي بس الخدمه الي عيزاها منيك تشوفلنا شقه جنبك هنه .
ادهم بابتسامه /طبعا ي حاجه سعديه الشقه الي فوقينا فايضه ثواني وكل حاجه تكون جاهزه ماما دخلي الجماعه جوه ترتاح عن اذنكم  .
فريال يزهق وهمس /معقول كمان هدخل دول شقتي الله يسامحك ي ادهم اتفضلوا اتفضلوا .
ريم بهمس وضيق /هي مالها الوليه دي عاد ي عمتي .
سعديه بتعب وهمس /ملكيش صالح بيها ومهما عملت حاولي تكسببيها ي ضنايا دي هتبقا ام جوزك ي عني شيلها فوق راسك علشان هو يشيلك ي ضنايا.
ريم بقلق /حاضر ي عمتي .
في دوار وهدان ..
في غرفه نور .....
كانت تجلس نور بدموع وتعب فبالفعل قد شعرت أنها خسرت كل شي لكن كسبت والدها لتشعر بالم شديد في جنبها لتصرخ بالم .
/اه يابوي الحقني ي ابوي اه .
وهدان برعب /مالك ي نور فيكي ايه .
نور بالم شديد /واضح انها المراره وديني المستشفى ي ابوي بسرعه .
وهدان بقلق وصراخ  /حاضر ي بتي حاضر ي عوض انت ي زفت بلغ الإسعاف بسرعه ..
في المستشفي ..
في غرفه نور ..
كانوا يقفون الدكتور رشاد ووهدان ووالممرضه ..
رشاد بجديه /للاسف ي حاج وهدان مش هتعرفوا نعملوا العمليه دلوقت .
وهدان بحده /ي عني ايه مش هينفع انت اتجنيت ولا ايه البت بتموت قدامك ده لولا الحقنه الي اخدتها دي ونامت كانت هتموت من التعب .
رشاد بجديه /مش هنقدروا نعملوها دلوقتي لأنها حبله .
وهدان بصدمه /ايه حبله .
رشاد بجديه /ايوه ي حاج وهدان حبله لسه في أول اسبوع .
وهدان بهمس وغيظ /خلصت من كابر يطلعاله ولده بس لاع كل حاجه لسه في يدي اسمع ي دكتور رشاد عايزه اتكلم معاك علي انفراد .
رشاد بجديه /تحت امرك ي جناب العمده اتفضلي في مكتبي .
في مكتب رشاد .
رشاد بصدمه /انت بتقول ايه ي حاج وهدان .
وهدان بحده /انت سمعت الي انا قولته زين ي دكتورانت هتنزل العيل ده ي عني هتنزلوا وانت عارف غضبي زين ي رشاد .
رشادبارتباك  /قصدك ايه ي حاج وهدان .
وهدان بتهديد وغضب /قصدي اني عارف كل بلاويك عارف الدواء الرخيص الي بتاخده من الصحه و تبيعيه بالغالي وبلاوي تاني كثير جوي .
رشاد برعب /انت عايز مني ايه يا حاج وهدان .
وهدان بانتصار /كده صوح عايزك تنزل العيل ده .
رشاد بخوف /حاضر ي حاج وهدان بليل لما الدنيا تخف هعملها العمليه .
وهدان بجديه /تمام كده .
كانت علي باب الغرفه تقف الممرضه وهي تسمع ذلك الحديث بأكمله لتتحدث بهمس .
/لاع انا مش لازما اسكت لازما اوعيها لازم تهرب من هنه دي غلبانه غلب فيه واحده ابوها عايز يعمل فيها أكده لا حول ولا قوه الا بالله .
في غرفه نور ...
كانت تفتح عيناها تتدريجيا لتعتاد علي الضوء لتبتسم إليها اسماء .
اسماء بابتسامه /حمد لله على السلامه ي جناب العمده .
نور بتعب/الله يسلمك هو ايه الي حوصل .
اسماء بابتسامه /دي المراره عاد زي كل مره .
نور بزهق /شاكلي لازما اشيلها زي مابوي قال هو فين ابوي .
اسماء بهمس /اسمعي ي جناب العمده انا هقولك علي حاجه لازما تنقذي نفسك من ابوكي ومن الي ناوي يعمله .
نور بحده وتعب /انقذ نفسي من ابوي انتي بتقولي ايه ي بت ي خرفانه انتي .
اسماء بهمس /زي مابقولك كده انتي حبله والحاج وهدان اتفق مع الدكتور رشاد يسقطوا الي في بطنك .
نور بصدمه /انتي بتقويلي ايه عاد .
اسماء بهمس /قسما بالله هو ده الي حوصل الحقي انقذي نفسك وانقذي الي ف بطنك .
نور بقوه وهي تتضع يدها علي بطنها /متخافش ي قلب ابوكي محدش هيقدر يمس شعره منك واصل انا صوح ضيعت ابوك من يدي لكن مش هضيعك انت واصل .
فجرا .....
في غرفه نور ...
كان يسير رشاد لفعل جريمته لينصدم بشده .
/واه عاد ي وقعتك السوده ي رشاد دي باينها هربت ..
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر اضغط على (رواية عشقت العمدة نور الفصل السادس عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشقت العمدة نور)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-